Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ylimääräistä korona-tukea maksetaan toimeentuloasiakkaille?

Vierailija
01.10.2020 |

Siis en ole ymmärtänyt miksi tätä maksetaan? Miten korona on aiheuttanut toimeentuloasiakkaille lisää menoja? Siis sellaiselle, joka on ollut toimeentulotuen asiakas jo ennen koronaakin. Eihän hänellä ole mikään kallistunut, miksi hänelle maksetaan lisää rahaa? Sen ymmärrän, jos puhutaan esim. perheistä, jotka ovat jääneet koronan takia esim. työttömiksi tms. Vai mikä tässä minulla on nyt mennyt ohi?

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun riskiryhmään ja olen koko korona ajan hakenut itse tavaratalosta kaikki ihan samaan malliin kuin ennenkin. En ole tarvinnut mitään desinfioiti aineita, maskeja, kertis hanskoja enkä muutakaan lääkettä korona aikana sen enempää kuin mormaali aikoinakaan. 

Mun toimeentulotuella elävällä ystävällä, riskiryhmäläiselläkään ei ole mitään ylimääräisiä kuluja tullut mutta haki se harkinnanvaraista tukea "koronakuluihin" että on muka tullut ylimääräisiä kuluja ja sai. Nyt saa sitten vielä extraa sen 75 euroa/4 kertaa. Hän aikoi sillä uusia huonekalujaan. 

Mitä sitten, vaikka uusisi huonekalunsa? Tt-tukilainen ei varmaan pysty tekemään sitä kovin usein.

On usein uusinut eikä ole mitään muuta vanhaa kuin antiikkia. 

Vierailija
62/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kritiikki siitä että tuo on automaatti.Monta tarinaa tässä ketjussakin joissa tarve on aito...eli siis harkinnanvaraisena voisi tuon antaa.Mutta samalla myös monelle ei tt asiakkaalle voisi olla tarpeen.Esim niille joille menee 10 maskia päivässä matalspalkkatöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ekaa kertaa yli 30 vuoteen hallitus, joka pyrkii parantamaan myös kaikkein köyhimpien asemaa.

Näyttää olevan joillekin todella kova pala nieltäväksi.

Jouluna kaikkein köyhimmät tarvitsevat taas jouluapua. Kun ei ole varaa ruokaan ja lahjoihin. 

Oikeastaan säälittää ne kenelle ne laskut tästä lankeavat. Tulevalle sukupolvelle aivan varmasti. 

Ja aivan varmasti saavat parempia lahjoja ja jouluruokia kuin me palkansaajat. Minullekin jää verojen jälkeen vain 4700 euroa ja yksinasuvana kyllä sapettaa tuo köyhille jaettava ilmaisraha!

Vierailija
64/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edelleen, KAIKILLA suomalaisilla oli sama tilanne, kaikki joutuivat tilanteen mukaan ostamaan käsidesiä, maskeja ja käyttämään kotiinkuljetusta ruuan saamiseksi. Näin myös PIENItuloiset eläkkeellä olevat vanhempani, joille ei korotuksia ole näkyvissä koskaan. 

Eli en ymmärrä vieläkään millään tavoin, että yksi ryhmä saa jotain korotusta. Ja muut ei. Kun kaikilla sama tilanne. Enemmän tämä on kuule hetkauttanut sellaisia, jotka ovat olleet työssäkäyviä, jotka yrittävät itse, ovat ostaneet asunnon ja auton ja mitoittaneet elämänsä palkan mukaan. Se kun yhtkäkkiä lähtee alta kahdelta elättäjä-vanhemmalta yhtä aikaa, niin tällainen perhehän se vasta ongelmissa on. 

Jaa, että sitten ihan huonekaluihin ja kampaamoihin käytetään tuo koronatuki. Ei hyvänen aika mihin tämä hallitus syytää meidän rahat.

Vierailija
65/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta edelleen, KAIKILLA suomalaisilla oli sama tilanne, kaikki joutuivat tilanteen mukaan ostamaan käsidesiä, maskeja ja käyttämään kotiinkuljetusta ruuan saamiseksi. Näin myös PIENItuloiset eläkkeellä olevat vanhempani, joille ei korotuksia ole näkyvissä koskaan. 

Eli en ymmärrä vieläkään millään tavoin, että yksi ryhmä saa jotain korotusta. Ja muut ei. Kun kaikilla sama tilanne. Enemmän tämä on kuule hetkauttanut sellaisia, jotka ovat olleet työssäkäyviä, jotka yrittävät itse, ovat ostaneet asunnon ja auton ja mitoittaneet elämänsä palkan mukaan. Se kun yhtkäkkiä lähtee alta kahdelta elättäjä-vanhemmalta yhtä aikaa, niin tällainen perhehän se vasta ongelmissa on. 

Jaa, että sitten ihan huonekaluihin ja kampaamoihin käytetään tuo koronatuki. Ei hyvänen aika mihin tämä hallitus syytää meidän rahat.

En ole käynyt 15 vuoteen kampaajalla.

T. köyhä

Vierailija
66/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja mun työkaverin poika (jotain 26v) oli aivan innoissaan tästä koronalisästä. Ei ole eläissään tehnyt mitään muuta kuin käynyt peruskoulun. Sen jälkeen ilmoitti, että töihin ei mene ikinä eikä opiskele. Siitä asti kun ilmaiseen asuntoon muutti on vain hengaillut. Ei kuulemma voisi kuvitella ikinä olevansa töissä, koska joku "käskee" ja hänen pitäisi "totella". Myöskään opiskella ei voi, koska se veisi liikaa aikaa "musiikkiharrastukselta". Musiikkiahan pitää harrastaa siis yöllä ja päivät pitää nukkua, eli siksikään ei voi käydä töissä tai opiskella.

Käy välillä jotain pakollisia kursseja tms. mutta on aika etevä näistäkin luistamaan, kun kaikista töistä joita tarjotaan. Siis ihan täydellinen pummi yhteiskunnassa.

Ja tämä ihminen saa sitten vielä lisää liksaa siitä, että saa harrastaa kotona ja nukkua päivät. Siis kyllä ihmettelen mitä isänmaan toivoja täällä on vuokra-asunnot pullollaan.

Vierailija
67/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, en ymmärrä vieläkään. Siis toimeentulotukiasiakas saa lisää rahaa, vaikka tilanne on ihan sama kuin ennen koronaa? Jos olet yksin elävä tahalleen työtön retku ja olet päässyt toimeentulotukiasiakkaaksi, niin saat lisää rahaa? Eihän vuokra ole noussut, ei ruuan hinta, ei mikään, vaan saa siksi rahaa, koska on tietyn tuen saaja ennestään. Siis mikä järki?????

Eikö tämä summa pitäisi maksaa niille ihmisille, joilla tilanne muuttui? Esim. kaveri perheeni kummatkin vanhemmat lomautettiin yhtä aikaa, eikös tällaisille pitäisi ne määräaikaiset tuet antaa? Heillähän tulot romahtivat koronan takia, mutta menot pysyivät. 

Täähän on nyt hulluin päätös aikoihin.

Ja juu, olen itse hyväpalkkaisessa työssä ja ei pitäisi olla pelkoa lomautukseen, mutta itse elämäni olenkin aina maksanut. Työnteolla. Ja kyllä meilläkin lapset olivat kotona, itse piti laittaa heille ruoka kun ei koulut olleet auki, käsidesiä ja maskeja ostettiin, etäpistettä piti varustella paremmaksi, jottei niska-hartia-vaivat lisäänny entisestään, harrastuksista piti maksaa, vaikkei niitä ollut jne jne. Ja ei vain meille mitään extraa tullut eikä lomautetuille kavereillekaan, joilla tilanne sama.

Mutta sitten tällaisille toimettomille ihmisille, jotka ovat vain kotona, maksetaan lisärahaa. Ei ymmärrä.

ap

Kertoo jotain sinusta ihmisenä, että ajattelet toimeentulotuen saajien olevan tahallaan työttömiä retkuja. Saatat joskus yllättyä, jos se oletkin vuorostasi sinä, jolta lähtee työt alta tai sairastut ja menetät työkykysi.

Suuri ennemistö on. Valitettavasti.

Vierailija
68/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan aina itsekin ryhtyä elämään toimeentulotuella, niin ei tarvisi olla katkera kun vähäosaisille jaetaan hiluja. Mutta ei, mukavampihan se on ruikuttaa internetin keskustelupalstoilla ja uhriutua, vai mitä?

Vierailija
69/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on selkeästi epäonnistunut kasvatuksessa.

Vierailija
70/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja mun työkaverin poika (jotain 26v) oli aivan innoissaan tästä koronalisästä. Ei ole eläissään tehnyt mitään muuta kuin käynyt peruskoulun. Sen jälkeen ilmoitti, että töihin ei mene ikinä eikä opiskele. Siitä asti kun ilmaiseen asuntoon muutti on vain hengaillut. Ei kuulemma voisi kuvitella ikinä olevansa töissä, koska joku "käskee" ja hänen pitäisi "totella". Myöskään opiskella ei voi, koska se veisi liikaa aikaa "musiikkiharrastukselta". Musiikkiahan pitää harrastaa siis yöllä ja päivät pitää nukkua, eli siksikään ei voi käydä töissä tai opiskella.

Käy välillä jotain pakollisia kursseja tms. mutta on aika etevä näistäkin luistamaan, kun kaikista töistä joita tarjotaan. Siis ihan täydellinen pummi yhteiskunnassa.

Ja tämä ihminen saa sitten vielä lisää liksaa siitä, että saa harrastaa kotona ja nukkua päivät. Siis kyllä ihmettelen mitä isänmaan toivoja täällä on vuokra-asunnot pullollaan.

Voit aina itsekin tehdä niin. Mutta helpompihan se on toki purra hammasta ja katkeroitua, kun et VIITSI tehdä niin kuin työkaverisi poika tekee.

Vierailija
71/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja koronalisä olisi tullut tarpeeseen. Nyt ei ole enää täällä päin koronan takia ruokajonojakaan, niihin turvauduin ennen jos oli tiukka paikka. Tein opintojen ohella osa-aikatyötä kahvilassa, mutta nyt olen ollut keväästä asti lomautettuna.

Vierailija
72/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä vauvapalstalaisia kiinnostaa tt-tuki niin kauheasti? Tai se kuka sitä saa, miten paljon sitä saa, millainen ihminen on kyseessä?

Toi 75e ei ole tt-asiakkaille liikaa, koska tt-tuella on vaikea tulla toimeen ihan normaaliaikoinakin. Siitä on turha olla kateellinen. Jos on tt-asiakkaille kateellinen, on itsellään asiat vähän liiankin hyvin!

Ne jotka on joutuneet laskemaan menonsa tarkkaan, tietävät tasan tarkkaan ettei siihen liity mitään glamouria eikä ylimääräistä ole kukaan valmis antamaan.

Käsi ylös kuka kokee saaneensa liikaa lapsilisää, eläkettä tai vaikkapa sairaspäivärahaa? Onko sellainen ihme joskus tapahtunut? Mitähän luulette, onko tt-tuen kanssa yhtään eri meininki? No ei kuulkaas ole!

Suurin osa baarien asiakaskunnasta on toimeentulotukiasiakkaita että riittää ne tuet ainakin sinne. Osa juo kaljaa joka päivä ja ja ovat ketjupolttajia. Ei mitenkään köyhiä jos niin luulet. Harrastuksena hakea ilmaisia ruokapusseja eri kohteista kun ei muutakaan tekemistä ole ja saa saa samalla hyöty liikuntaa joka pitää vireänä. Kukaan ei varmasti nosta kättä ylös että olisi liikaa saanut mistään vaan tehtävänä on ruikuttaa köyhyyttä tai muutenhan se helppo elämä loppuisi tai vaarantuisi. Ihmettelen kuinka muka kaikkein köyhimmillä tt tuilla elävillä on varaa elättää lemmikkejä sillä niiden ruoka ei ole ilmaista ja sairauskuluihin pitää olla varakassa. Eläinlääkäri kulut eivät ole halpaa harrastusta, pitää autoa tai muita ajoneuvoja tai osa matkusteleekin. 

Vierailija
73/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija ja koronalisä olisi tullut tarpeeseen. Nyt ei ole enää täällä päin koronan takia ruokajonojakaan, niihin turvauduin ennen jos oli tiukka paikka. Tein opintojen ohella osa-aikatyötä kahvilassa, mutta nyt olen ollut keväästä asti lomautettuna.

Lopeta se kännissä paskat hölttähousuissa konttaaminen ja toisten hölttähousujen kanssa baareissa ravaaminen, niin säästyy rahat.

Vierailija
74/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä luultavimmin loisii itse julkisen sektorin käsienheiluttelu-suojatyöpaikassa veronmaksajien rahoilla 

Vierailija
75/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä vauvapalstalaisia kiinnostaa tt-tuki niin kauheasti? Tai se kuka sitä saa, miten paljon sitä saa, millainen ihminen on kyseessä?

Toi 75e ei ole tt-asiakkaille liikaa, koska tt-tuella on vaikea tulla toimeen ihan normaaliaikoinakin. Siitä on turha olla kateellinen. Jos on tt-asiakkaille kateellinen, on itsellään asiat vähän liiankin hyvin!

Ne jotka on joutuneet laskemaan menonsa tarkkaan, tietävät tasan tarkkaan ettei siihen liity mitään glamouria eikä ylimääräistä ole kukaan valmis antamaan.

Käsi ylös kuka kokee saaneensa liikaa lapsilisää, eläkettä tai vaikkapa sairaspäivärahaa? Onko sellainen ihme joskus tapahtunut? Mitähän luulette, onko tt-tuen kanssa yhtään eri meininki? No ei kuulkaas ole!

Suurin osa baarien asiakaskunnasta on toimeentulotukiasiakkaita että riittää ne tuet ainakin sinne. Osa juo kaljaa joka päivä ja ja ovat ketjupolttajia. Ei mitenkään köyhiä jos niin luulet. Harrastuksena hakea ilmaisia ruokapusseja eri kohteista kun ei muutakaan tekemistä ole ja saa saa samalla hyöty liikuntaa joka pitää vireänä. Kukaan ei varmasti nosta kättä ylös että olisi liikaa saanut mistään vaan tehtävänä on ruikuttaa köyhyyttä tai muutenhan se helppo elämä loppuisi tai vaarantuisi. Ihmettelen kuinka muka kaikkein köyhimmillä tt tuilla elävillä on varaa elättää lemmikkejä sillä niiden ruoka ei ole ilmaista ja sairauskuluihin pitää olla varakassa. Eläinlääkäri kulut eivät ole halpaa harrastusta, pitää autoa tai muita ajoneuvoja tai osa matkusteleekin. 

Lähdettä väitteillesi?

Vierailija
76/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sinä ja muut vittupäät, että tt-asiakkaalle jää kuussa käteen 500 euroa, josta maksetaan kaikki puhelinlaskusta alkaen? 

Vierailija
77/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mitä luultavimmin loisii itse julkisen sektorin käsienheiluttelu-suojatyöpaikassa veronmaksajien rahoilla 

Käsien heiluttajat ovat töissä astralTV.ssä. Ei tarvitse turhaan heilutella käsiä tai vitjoja sillä korona aikana varmasti tuplaantunut asiakasmäärä ja suurin osa iki vanhoja ämmiä kyselee rakkauselämästä onko sulhasta tulossa. Korona on siis vienyt sulhasehdokaatkin minimiin. 100 euroa maksaa puoli tuntia mutta eihän se tunnu missään. 

Vierailija
78/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun riskiryhmään ja olen koko korona ajan hakenut itse tavaratalosta kaikki ihan samaan malliin kuin ennenkin. En ole tarvinnut mitään desinfioiti aineita, maskeja, kertis hanskoja enkä muutakaan lääkettä korona aikana sen enempää kuin mormaali aikoinakaan. 

Mun toimeentulotuella elävällä ystävällä, riskiryhmäläiselläkään ei ole mitään ylimääräisiä kuluja tullut mutta haki se harkinnanvaraista tukea "koronakuluihin" että on muka tullut ylimääräisiä kuluja ja sai. Nyt saa sitten vielä extraa sen 75 euroa/4 kertaa. Hän aikoi sillä uusia huonekalujaan. 

Eli olet katkera, kun kaveri haki ja sai, mutta itse et?

Vierailija
79/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt 15 vuoteen kampaajalla.

T. köyhä

En ole käynyt 22 vuoteen kampaajalla.

T: Keskituloinen

Vierailija
80/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sinä ja muut vittupäät, että tt-asiakkaalle jää kuussa käteen 500 euroa, josta maksetaan kaikki puhelinlaskusta alkaen? 

Opiskelijalle jää puolet tuosta. Ja yksin asuvilla siitä 250e tuesta osa menee vuokraan koska asumistuki ei kata koko summaa.

Lainaa saa, mutta se täytyy maksaa takaisin.