Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ylimääräistä korona-tukea maksetaan toimeentuloasiakkaille?

Vierailija
01.10.2020 |

Siis en ole ymmärtänyt miksi tätä maksetaan? Miten korona on aiheuttanut toimeentuloasiakkaille lisää menoja? Siis sellaiselle, joka on ollut toimeentulotuen asiakas jo ennen koronaakin. Eihän hänellä ole mikään kallistunut, miksi hänelle maksetaan lisää rahaa? Sen ymmärrän, jos puhutaan esim. perheistä, jotka ovat jääneet koronan takia esim. työttömiksi tms. Vai mikä tässä minulla on nyt mennyt ohi?

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta edelleen, KAIKILLA suomalaisilla oli sama tilanne, kaikki joutuivat tilanteen mukaan ostamaan käsidesiä, maskeja ja käyttämään kotiinkuljetusta ruuan saamiseksi. Näin myös PIENItuloiset eläkkeellä olevat vanhempani, joille ei korotuksia ole näkyvissä koskaan. 

Eli en ymmärrä vieläkään millään tavoin, että yksi ryhmä saa jotain korotusta. Ja muut ei. Kun kaikilla sama tilanne. Enemmän tämä on kuule hetkauttanut sellaisia, jotka ovat olleet työssäkäyviä, jotka yrittävät itse, ovat ostaneet asunnon ja auton ja mitoittaneet elämänsä palkan mukaan. Se kun yhtkäkkiä lähtee alta kahdelta elättäjä-vanhemmalta yhtä aikaa, niin tällainen perhehän se vasta ongelmissa on. 

Jaa, että sitten ihan huonekaluihin ja kampaamoihin käytetään tuo koronatuki. Ei hyvänen aika mihin tämä hallitus syytää meidän rahat.

Tajuatko sinä ja muut vittupäät, että tt-asiakkaalle jää kuussa käteen 500 euroa, josta maksetaan kaikki puhelinlaskusta alkaen? 

Lisäksi maksetaan sähköt, vakuutus, vesi, vuokrat, lääkkeet, terveyden hoito kulut jotka voivat olla tosi isoja. työttömänhän ei tarvitse juoruta puhelimessa ja minullakin on vain 12 euroa puhelimen kk maksu. Netti maksu vähän isompi ja ilmaiset skype puhelut ja sähköposti on nykyään ihan pakollinen. Puhelin on pakko olla mutta en puhu sillä. tt- asiakkaat saavat harkinnan varaisina harrastusrahaa, kenkiin ja ulkoilu vaatteisiin siis joka osaa niitä hakea. Jos on allergia niin saa pölynimuriinkin. Millään 100-1500 euron käteen jäävällä palkalla ei kannata töihin mennä. Varsinkaan jos peritään velkoja tai elatusmaksuja niin ne kannattaa jättää ehdottomasti veronmaksajien maksettaviksi. Nuoret miehet jotka ovat ruiskuttaneet ilman ehkäisyä väärään reikään ja heitetty syyttömästi pihalle luonne vian takia tai loisimisen takia niin kannattaa lopettaa työnteko ja laittaa veronmaksajat elättämään tuotoksensa. 

Ei todellakaan makseta vuokria. Ja muutoinkin puhut paskaa.

Siitä vaan kokeilemaan, miten elät 500 eurolla kuussa josta maksat kaiken 

Mulla jää lainan lyhennyksen jälkeen juuri tuo 500€ käteen.

Sillä maksan:

Puhelin&netti 15€

Ruoka 350€

Sähkö 30€

Vakuutus 15€

Kuntosali 10€

Säästöön 60€

Pärjään todella hyvin, ja ainakaan omasta mielestä mistään ei ole puutetta. Korona ei lisännyt kulujani mitenkään, kuntosalimaksukin jäi säästöön kun

En siellä käynyt.

Säästössä olevilla rahoilla ostan silloin tällöin vaatteita ja käyn ulkona kavereiden kanssa.

Ja kartutat koko ajan omaisuuttasi. Voi helvetti teitä pässejä 

Mitä omaisuutta? Missä puhuttiin mitään omaisuudesta?

Vierailija
102/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa annettiin $1200 kaikille työssäkäyville ja eläkeläisille. Lähempänä koronavahingon todellista suuruusluokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yhteiskunnassa on vikana jos tavallinen työtätekevä ei pärjää palkallaan? Ja tarvitsee tukea?

Sitä kannattaisi miettiä.

Vierailija
104/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä korona lisäsi menoja kun ostettiin osittain etätöiden innoittamana mökki. 13900€ jouduttiin maksamaan valtiolle varainsiirtoveroa. Sitten vaihdettiin vene vähän isompaan. Uuden veneen hinnasta meni alvia 9700€. Bensaa menee nyt enemmän, vaikkei edes paljon ajella (lähinnä mökin ja mantereen väliä). Kyllä meillekin olisi kelvannut 75€ tuki, sillä olisi saanut neljäsosatankin bensaa. Kuitenkin mun koko vuoden nettopalkan verran maksettu ylimääräisiä veroja tällaisista pienistä heräteostoksista.

Vierailija
105/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheessä varmasti tuntui kun jäi pois tarhan ja koulun lounas sekä välipala, töitä ei voinut vastaanottaa keikkana kun lapsille ei saanut hoitajaa, ruoat piti tilata kotiin, koronatesteissä käyminen maksaa 2,80/aikuinen suunta, maskit ja käsidesit maksaa nyt kun koulut ovat taas avoinna, lasten kanssa täytyy tehdäkin jotain kotona palapelit, vesivärit, piirustuspaperit yms kaikki maksavat rahaa. Se ei paljon tunnu näin keskituloisena, mutta kuormittaa vähävaraisen taloutta kohtuuttomasti.

Miksi ruuat piti tilata kotiin? En minä ainakaan tilannut, ihan itse kävin kaupassa.

Maskeja ja käsidesiä en ole tarvinnut työttömänä ollenkaan, ihan saippualla sekä vedellä olen pärjännyt.

Jos plapelit ja vesivärit kuormittaa taloutta niin kyllä jokin on vinossa, ja ne ei nyt liity koronaan millään lailla.

Vierailija
106/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ihan vaan kokeilisivat töihinmenoa? Ja palkkatuloilla elämistä niin kuun muutkin!

Vierailija
107/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä korona lisäsi menoja kun ostettiin osittain etätöiden innoittamana mökki. 13900€ jouduttiin maksamaan valtiolle varainsiirtoveroa. Sitten vaihdettiin vene vähän isompaan. Uuden veneen hinnasta meni alvia 9700€. Bensaa menee nyt enemmän, vaikkei edes paljon ajella (lähinnä mökin ja mantereen väliä). Kyllä meillekin olisi kelvannut 75€ tuki, sillä olisi saanut neljäsosatankin bensaa. Kuitenkin mun koko vuoden nettopalkan verran maksettu ylimääräisiä veroja tällaisista pienistä heräteostoksista.

Miten ihanan raikas avaus, hyvä.

Vierailija
108/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että koronatukea maksetaan. Porvari kadehtii jopa sitäkin. Mietippä kun on 7 kk joutunut käymään Hurstin ja Myllypuron ruokajonossa kun on työtön köyhä ja sairaskin vielä kaiken lisäksi. Kävisitkö itse leipäjonossa, kadehtitko vainajiakin?

Vierailija
109/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiloisilta heikkeni toivo saada töitä.

Sinulta pitäisi vääntää niskat nurin penikka..

Vierailija
110/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että koronatukea maksetaan. Porvari kadehtii jopa sitäkin. Mietippä kun on 7 kk joutunut käymään Hurstin ja Myllypuron ruokajonossa kun on työtön köyhä ja sairaskin vielä kaiken lisäksi. Kävisitkö itse leipäjonossa, kadehtitko vainajiakin?

Suomi taitaa olla ainoa maa missä paremmin toimeentulevat kadehtivat köyhien tukia(ja penskat jotka ovat vielä koulussa trollailevat työttömille tajuamatta että ovat itse samassa tilanteessa kohta)

Vierailija
111/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ja persulit ovat samaa ummettunutta ulostetta eri paketissa.

Vierailija
112/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn äiti on taas joutunut soittamaan sosiaalipäivistykseen apn kourittua häntä märkien vaippojen hauduttamasta jalkovälistä.

Vierailija
113/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Ap jätä vanhaa äitiään rauhaan ja etsi ikäistään seksiseuraa?

Vierailija
114/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn äiti on taas joutunut soittamaan sosiaalipäivistykseen apn kourittua häntä märkien vaippojen hauduttamasta jalkovälistä.

Jonkinlaista keskusteluapua olisi apn kyllä syytä etsiä. Ei tuollainen ole normaalin ihmisen käytöstä.

Vierailija
115/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän 75 e/kk tuen saavat siis kaikki ne töitä välttelevät kotona makaavat laiskajaakot, jotka ovat menettäneet oikeutensa työttömyystukeen kun eivät ole vastaanottaneet työtä tai koulutusta, mukaan lukien kaikki alle 25-vuotiaat ammattitutkintoa vailla olevat työttömät.

Olisi nyt edes rajattu lapsiperheisiin ja pienituloisiin työssäkäyviin, eli heille joille lisäkustannuksia on oikeasti tullut.

Vierailija
116/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokin on vinossa jos työtön on Suomessa köyhä eikä saa rahaansa riittämään, opintotuki on puolet pienempi ja moni pärjää pelkästää sillä.

Vierailija
117/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ja persulit ovat samaa ummettunutta ulostetta eri paketissa.

Olisko samaa jota Ap etsi krpä nyrkissä äitinsä vaipoista?

Vierailija
118/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki ne nipin napin toimeentulotukirajan yläpuolella keikkuvat pienituloiset maksavat edelleenkin ihan kaiken itse, myös koronakulut.

Vierailija
119/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pitempään kuin vuoden tt-tuella ja ei ollut ongelma. Suurin osa tt-tuen asiakkaista saa sitä pitkäaikaisesti ja melkein koko vuoden, ainoastaan veronpalautus sotkee kuvioita.

Jäikö sinullakin 300 kuukaudessa käteen kun olit maksanut asumiskulut?

Ei tietenkään vaan se noin 500e. En asunut liian kalliissa lukaalissa eikä tukea ollut alennettu.

Olit siis onnekas että sinulla oli tarpeeksi halpa asunto. Mulla menee 20€ kuussa omaan piikkiin kun tuon verran kalliimpi vuokra kuin se asumistuen maksimisumma. Asun yksiössä, tavallisessa lähiössä, en siis missään lukaalissa. Ei voi mitään, eipä halvemmallakaan asuntoa löydy. Toivottavasti pian saisi töitä vaikka aika heikolta se koronan takia vaikuttaakin.

Itse en ole kyllä saanut mitään epidemiakorvauksia enkä tiedä miksi. Olen ollut tt-tukiasiakas marraskuun lopusta saakka eli n. 10 kk. Pitääkö sitä erikseen anoa, vai mikä systeemi siinä on?

Hänellä jolle vastasin jäi 300e/kk asumiskulujen jälkeen. Eli vuokra oli ilmeisesti (200e) liian kallis tai oli alennetulla tuella. En katso itseäni onnekkaaksi. Täällä vuokrat ovat pääasiassa alle kuntamaksimin.

Korvauksia vasta aletaan maksaa ja jos sait veronpalautuksia elokuussa niin ainakin syyskuun tuki jää saamatta. Ehtona on että edellisenä kuuna on pitänyt saada toimeentulotukea. Erikseen sitä ei mielestäni tarvitse hakea.

Vierailija
120/132 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän 75 e/kk tuen saavat siis kaikki ne töitä välttelevät kotona makaavat laiskajaakot, jotka ovat menettäneet oikeutensa työttömyystukeen kun eivät ole vastaanottaneet työtä tai koulutusta, mukaan lukien kaikki alle 25-vuotiaat ammattitutkintoa vailla olevat työttömät.

Olisi nyt edes rajattu lapsiperheisiin ja pienituloisiin työssäkäyviin, eli heille joille lisäkustannuksia on oikeasti tullut.

Höpsis. Useimmiten toimeentulotukea saadaan asumistuen ja työttömyystuen päälle. Eikä oikeutta tt-tukeen poista vaikka olisi rekrykoulutuksessa, työkokeilussa tms aktivoinnissa.