Miksi ylimääräistä korona-tukea maksetaan toimeentuloasiakkaille?
Siis en ole ymmärtänyt miksi tätä maksetaan? Miten korona on aiheuttanut toimeentuloasiakkaille lisää menoja? Siis sellaiselle, joka on ollut toimeentulotuen asiakas jo ennen koronaakin. Eihän hänellä ole mikään kallistunut, miksi hänelle maksetaan lisää rahaa? Sen ymmärrän, jos puhutaan esim. perheistä, jotka ovat jääneet koronan takia esim. työttömiksi tms. Vai mikä tässä minulla on nyt mennyt ohi?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta edelleen, KAIKILLA suomalaisilla oli sama tilanne, kaikki joutuivat tilanteen mukaan ostamaan käsidesiä, maskeja ja käyttämään kotiinkuljetusta ruuan saamiseksi. Näin myös PIENItuloiset eläkkeellä olevat vanhempani, joille ei korotuksia ole näkyvissä koskaan.
Eli en ymmärrä vieläkään millään tavoin, että yksi ryhmä saa jotain korotusta. Ja muut ei. Kun kaikilla sama tilanne. Enemmän tämä on kuule hetkauttanut sellaisia, jotka ovat olleet työssäkäyviä, jotka yrittävät itse, ovat ostaneet asunnon ja auton ja mitoittaneet elämänsä palkan mukaan. Se kun yhtkäkkiä lähtee alta kahdelta elättäjä-vanhemmalta yhtä aikaa, niin tällainen perhehän se vasta ongelmissa on.
Jaa, että sitten ihan huonekaluihin ja kampaamoihin käytetään tuo koronatuki. Ei hyvänen aika mihin tämä hallitus syytää meidän rahat.
Tajuatko sinä ja muut vittupäät, että tt-asiakkaalle jää kuussa käteen 500 euroa, josta maksetaan kaikki puhelinlaskusta alkaen?
Opiskelijalle jää puolet tuosta. Ja yksin asuvilla siitä 250e tuesta osa menee vuokraan koska asumistuki ei kata koko summaa.
Lainaa saa, mutta se täytyy maksaa takaisin.Se on ilmaista lainaa. Ainahan sinä voit mennä opiskelijana töihin. Ai ei kiinnosta?
TOIMEENTULOTUKI ON YHTEISKUNNAN VIIMESIJAINEN TUKIMUOTO.
Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa?
Tiedän että se on halpaa lainaa. Halvempaa kuin mikään muu laina. Mutta silti se on maksettava valmistumisen jälkeen takaisin, pääsi työelämään tai ei. Kaikki eivät valmistumisen jälkeen löydä vaikutusta kokoaikaista työtä. Työmarkkinatuella on sitten mukavaa maksella opintolainoja.
Tottakai opiskelija voi mennä töihin. Mutta kaikille ei opiskelijakaupungeissa riitä töitä. Kesätöistä on kova kilpailu ja korona on iskenyt nimenomaan opiskelijoiden perinteisiin matala-palkka alan töihin. Moni on lomautettuna tai ei saa enää vuoroja.
Miksi vaikutat niin vihaiselta? Toivottavasti sinullakin on ihan mukava ilta.
Tähän on pakko lisätä: tokihan myös toimeentulotuella elävä voi mennä töihin. Vai eikö se mennytkään niin? 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta edelleen, KAIKILLA suomalaisilla oli sama tilanne, kaikki joutuivat tilanteen mukaan ostamaan käsidesiä, maskeja ja käyttämään kotiinkuljetusta ruuan saamiseksi. Näin myös PIENItuloiset eläkkeellä olevat vanhempani, joille ei korotuksia ole näkyvissä koskaan.
Eli en ymmärrä vieläkään millään tavoin, että yksi ryhmä saa jotain korotusta. Ja muut ei. Kun kaikilla sama tilanne. Enemmän tämä on kuule hetkauttanut sellaisia, jotka ovat olleet työssäkäyviä, jotka yrittävät itse, ovat ostaneet asunnon ja auton ja mitoittaneet elämänsä palkan mukaan. Se kun yhtkäkkiä lähtee alta kahdelta elättäjä-vanhemmalta yhtä aikaa, niin tällainen perhehän se vasta ongelmissa on.
Jaa, että sitten ihan huonekaluihin ja kampaamoihin käytetään tuo koronatuki. Ei hyvänen aika mihin tämä hallitus syytää meidän rahat.
Tajuatko sinä ja muut vittupäät, että tt-asiakkaalle jää kuussa käteen 500 euroa, josta maksetaan kaikki puhelinlaskusta alkaen?
Opiskelijalle jää puolet tuosta. Ja yksin asuvilla siitä 250e tuesta osa menee vuokraan koska asumistuki ei kata koko summaa.
Lainaa saa, mutta se täytyy maksaa takaisin.Se on ilmaista lainaa. Ainahan sinä voit mennä opiskelijana töihin. Ai ei kiinnosta?
TOIMEENTULOTUKI ON YHTEISKUNNAN VIIMESIJAINEN TUKIMUOTO.
Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa?
Tiedän että se on halpaa lainaa. Halvempaa kuin mikään muu laina. Mutta silti se on maksettava valmistumisen jälkeen takaisin, pääsi työelämään tai ei. Kaikki eivät valmistumisen jälkeen löydä vaikutusta kokoaikaista työtä. Työmarkkinatuella on sitten mukavaa maksella opintolainoja.
Tottakai opiskelija voi mennä töihin. Mutta kaikille ei opiskelijakaupungeissa riitä töitä. Kesätöistä on kova kilpailu ja korona on iskenyt nimenomaan opiskelijoiden perinteisiin matala-palkka alan töihin. Moni on lomautettuna tai ei saa enää vuoroja.
Miksi vaikutat niin vihaiselta? Toivottavasti sinullakin on ihan mukava ilta.
Tähän on pakko lisätä: tokihan myös toimeentulotuella elävä voi mennä töihin. Vai eikö se mennytkään niin? 😂😂😂
Se on ihan tutkittu juttu että opikeleva työllistyy paljon helpommin kuin työtön saatikka pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että koronatukea maksetaan. Porvari kadehtii jopa sitäkin. Mietippä kun on 7 kk joutunut käymään Hurstin ja Myllypuron ruokajonossa kun on työtön köyhä ja sairaskin vielä kaiken lisäksi. Kävisitkö itse leipäjonossa, kadehtitko vainajiakin?
Minä en käy leipäjonossa, minä käy töissä.
Kokeile, niin et tarvitse olla niin katkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että koronatukea maksetaan. Porvari kadehtii jopa sitäkin. Mietippä kun on 7 kk joutunut käymään Hurstin ja Myllypuron ruokajonossa kun on työtön köyhä ja sairaskin vielä kaiken lisäksi. Kävisitkö itse leipäjonossa, kadehtitko vainajiakin?
Minä en käy leipäjonossa, minä käy töissä.
Kokeile, niin et tarvitse olla niin katkera.
Kehotatko siis myös sairaita ja esim. eläkeläisiä käymään töissä?
Minä en muuten käy leipäjonossa. Minä en käy myöskään töissä. Ihan olen työttömänä.
En käsitä, miten työtön ihminen hankkii perheen toimeentulotuen varassa.
Ikäni ollut pienipalkkaisessa duunissa ja elänyt ja elättänyt perheeni sen mukaan. Olenko ollut tyhmä, käsittämättä, miten voi elää yhteiskunnan piikkiin, laittamatta itse tikkua ristiin?
Olen itse toimeentulotuen saaja, ja tulen saamaan ylimääräistä koronatukea.
Tämän vuoden aikana olen käyttänyt noin 10 euroa ylimääräistä – tavallista enemmän kulunut käsisaippuaa, sekä yksi viiden euron käsidesi.
Oikeastihan tuen tarkoitus on varmistaa, että toimeentulotuen saajat äänestävät edelleen vihervasemmistoa.
Siksihän maahan on niin kova kii..re saada lisää nuoria työtätekemättömiä miehiä välimeren etelä- ja itäpuolelta, vaikka rikostilastot kauhistuttavat karaistuneempaakin poliisihenkilöä.
"Tur vapaí kanhaki joiden oikeudet menevät kaiken muun edelle." -Ohis.
En käytä maskeja ym. turhuuksia.
Mutta kengät ovat rikki, edestä auki ja pohjissa reikä.
Lisäksi vaikka mitä rahanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
En käytä maskeja ym. turhuuksia.
Mutta kengät ovat rikki, edestä auki ja pohjissa reikä.
Lisäksi vaikka mitä rahanmenoa.
Varmasti rahalla käyttöä löytyy. Siihenkään sitä koronatukea ei kuitenkaan ole tarkoitettu. Sen on tarkoitus korvata niitä monelle kuvitteellisia ekstramenoja.
Kukaan ei kuitenkaan ole vielä kertonut mitkä koronan aiheuttamat kustannukset on olleet aikuisella 75 euron arvoisia. Lapset saavat 2 tai 3 kertaa 75 loppuvuoden aikana ja minkäs ajan sitä etäkoulua käytiin? Pari kuukautta? Ihan hyvä korvaus, varsinkin kun miltei kaikki kunnat jakoivat apupaketteja tms.
Jos nyt oikeasti vertaa pienipalkkaisen (tai edes keskipalkkaisen) ja pelkkiä tukien saavien tuloja ja menoja, kyllä Kelan kanta-asiakkailla on useinkin yhtä korkea tai jopa korkeampi elintaso. Kaikki maksetaan eri tukien muodossa: vuokrat (ja silti on vuokrat rästissä), sähköt, vedet, lääkärit, lääkkeet, silmälasit, lasten harrastukset, lisäksi tulee harkinnanvaraisia mm.pesukoneeseen, lastenvaunuihin, lasten harrastuksiin jne. Ilmainen päivähoito. Tähån päälle tuetut lomat, jouluavut, MLL, Hope ym. Aika paljon saa töitä painaa että pääsee samaan elintasoon (täysin tai lähes täysin itse maksaen) kuin ”vähävaraiset”. Lapsiperheissä on köyhyydestä huolimatta uusimmat pelit ja vehkeet. Mammoilla tatskat ja kynnet. Elatusmaksutkin maksaa usein Kela.
Tuo tuki oli väärin kohdennettu. Lapsiperheissä se sentään menee toivottavasti edes osin lapsiin, mutta iso osa tuonkin tuen saajista lienee niitä miehiä, joille ei ole koulu ja oppiaineet saati työelämä maistuneet, ”elämänkoulu” ja muut aineet kyllä.
Se on sitä kun hallitus yrittää ostaa heikkoa kannatustaan paremmaksi. Onhan se nähty että tämä hallitus pistää rahaa kankkulaan kaivoon ihan surutta.
All who receive tt: are failures.
Minä olen ollut helmikuusta asti sairaspäivärahalla ja en saa mitään koronalisiä.