Miksi ylimääräistä korona-tukea maksetaan toimeentuloasiakkaille?
Siis en ole ymmärtänyt miksi tätä maksetaan? Miten korona on aiheuttanut toimeentuloasiakkaille lisää menoja? Siis sellaiselle, joka on ollut toimeentulotuen asiakas jo ennen koronaakin. Eihän hänellä ole mikään kallistunut, miksi hänelle maksetaan lisää rahaa? Sen ymmärrän, jos puhutaan esim. perheistä, jotka ovat jääneet koronan takia esim. työttömiksi tms. Vai mikä tässä minulla on nyt mennyt ohi?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, en ymmärrä vieläkään. Siis toimeentulotukiasiakas saa lisää rahaa, vaikka tilanne on ihan sama kuin ennen koronaa? Jos olet yksin elävä tahalleen työtön retku ja olet päässyt toimeentulotukiasiakkaaksi, niin saat lisää rahaa? Eihän vuokra ole noussut, ei ruuan hinta, ei mikään, vaan saa siksi rahaa, koska on tietyn tuen saaja ennestään. Siis mikä järki?????
Eikö tämä summa pitäisi maksaa niille ihmisille, joilla tilanne muuttui? Esim. kaveri perheeni kummatkin vanhemmat lomautettiin yhtä aikaa, eikös tällaisille pitäisi ne määräaikaiset tuet antaa? Heillähän tulot romahtivat koronan takia, mutta menot pysyivät.
Täähän on nyt hulluin päätös aikoihin.
Ja juu, olen itse hyväpalkkaisessa työssä ja ei pitäisi olla pelkoa lomautukseen, mutta itse elämäni olenkin aina maksanut. Työnteolla. Ja kyllä meilläkin lapset olivat kotona, itse piti laittaa heille ruoka kun ei koulut olleet auki, käsidesiä ja maskeja ostettiin, etäpistettä piti varustella paremmaksi, jottei niska-hartia-vaivat lisäänny entisestään, harrastuksista piti maksaa, vaikkei niitä ollut jne jne. Ja ei vain meille mitään extraa tullut eikä lomautetuille kavereillekaan, joilla tilanne sama.
Mutta sitten tällaisille toimettomille ihmisille, jotka ovat vain kotona, maksetaan lisärahaa. Ei ymmärrä.
ap
Olen samaa mieltä.
Suurin osa perustoimeentulotuen saajista on yksin asuvia miehiä”, Halla-aho kirjoitti Twitterissä.
Persuvoittoisella palstalla pyritään kaikin tavoin mitätöimään vasemmistohallituksen tekemisiä. Ei mitään uutta auringon alla.
Tämä hallitus on varsinainen per**reikähallitus.
Huonoin hallitus ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko enää pösilömpää ihmistä olla, kuin tämä ap?
Ei minkäänlaista käsitystä nyky Suomesta eikä mistään muustakaan.
Tuo ylimääräine tuki ei ole pois ap:n rahoista, eikä hänen verojaan nosta.
Valtio maksaa sen.
APstä voidaan varmasti olla monta mieltä mutta oletko tosissaan sun viestin loppuosan kanssa?
Alkaa yleinen äänioikeus olla todellakin kyseenalainen.
Tämä on 100% Lin tapa ostaa ääniä vasemistoliitolle veronmaksajien kustannuksella.
Tämä on 100% Lin tapa ostaa ääniä vasemistoliitolle veronmaksajien kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheessä varmasti tuntui kun jäi pois tarhan ja koulun lounas sekä välipala, töitä ei voinut vastaanottaa keikkana kun lapsille ei saanut hoitajaa, ruoat piti tilata kotiin, koronatesteissä käyminen maksaa 2,80/aikuinen suunta, maskit ja käsidesit maksaa nyt kun koulut ovat taas avoinna, lasten kanssa täytyy tehdäkin jotain kotona palapelit, vesivärit, piirustuspaperit yms kaikki maksavat rahaa. Se ei paljon tunnu näin keskituloisena, mutta kuormittaa vähävaraisen taloutta kohtuuttomasti.
Voi sataana mitä selityksiä. Jos koulut on kiinni niin maksaa enemmän, jos koulut on auki maksaa enemmän. Hanki työnteolla omat rahat tai anna lapset adoptoitavaksi.
PerkeleKuvitteletko tosissasi että Suomessa on kaikille työttömille töitä? Eihän kukaan voi noin saatanan tyhmä olla vielä herran vuonna 2020.
Nyt tilanne on vaikea. Totta. Vuosi sitten, tai vielä tämän vuoden helmikuussa oli töitä tarjolla vaikka kuinka paljon. Jos vuonna 2019 ei löytänyt töitä niin pitää katsoa peiliin ja miettiä missä on mennyt pieleen? Onko vaadittu lian paljon omia kykyjä nähden. Onko ollut valmis tekemään henkilökohtaisia uhrauksia etc.
Ei se ole ollut helppo tilanne enää vuosikymmeniin. Suomessa oli ennen koronaakin yli 200 000 työtöntä ja piilotyöpaikkoineen laskettuna vain 30 000 työpaikkaa. Kaikki eivät voi rueta yrittäjiksi. Sinulla ilmeisesti on töitä riittänyt vaikka matemaattinen osaaminen onkin yhtä köyhää kuin sosiaalinen tietotaitosi?
Ja miksi sitten nuo 30 000 paikkaa oli auki? Ja uskotko että työpaikkojen lukumäärä on staattinen tila? Työt sinänsä voi vaatia koulutusta, kokemusta, muutoa toiseen paikakuntaan tai epämukavia työmatkoja. Mutta kyllä niitä oli.
Tilanne nyt, lokakuussa 2020 on täysin erilainen.
Vierailija kirjoitti:
On oikein, että maksetaan.
Jos vaikka on ollut sairas, tai pelännyt lähteä kauppaan ja tilannut ruokaa verkkokaupasta, niin onhan siitä ollut ylimääräisiä kuluja vähävaraisille.
Ainakin meidän kaupungissa esim.Citymarketista kotiinkuljetus maksaa 12,90.
Lisäksi on voinut ostaa käsidesiä, kertakäyttö hansksikkaita ja maskeja, joita ei kevään eikä kesän aikana jaettu ilmaiseksi.
On myös voinut ostaa esim. lääkkeittä varastoon, kuten särkylääkkeitä, ripulilääkeitä, laastareita, ehkä vitamiinejakin. Nehän ovat ylimääräisiä kuluja, jotka oli hoitaa etenkin yksinelävien, jos tulee karanteeni tai sairastuu itse koronaan.
On paljon sellaisia menoja, jotka työssäkäyville on itsestään selvyyksiä, eivätkä vaikuta heidän talouteensa mitenkään.
Mutta toimeentulo asiakkaalle jokainen ylimääräinen meno on rankasti pois jokapäiväisestä elämästä,
Ja miten joku voi luulla, että kaikki toimeentulo asiakkaat ovat muka juoppoja, alkoholisteja tai jotain narkomaaneja.
Kyllä toimeentulon saajiin kuuluu tässä yhteiskunnassa monet ihmiset, jotka eivät ikänään ole alkoholia käyttäneetkään.
On kyllä yksioikoista ja tyhmää laukoa tuollaisia mielipiteitä sivullisen, mistä sivullinen tietää, mihin se ylimääräinen tuki käytetään? Siis mistä voit tietää sen, ap?
No onpas jossitelu.
Kotiinkuljetus on luksusta, ei ihmisoikeus. Kesällä ei ollut tarvetta maaleihin eikä käsidesiin. Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka on ollut sairas, tai pelännyt lähteä kauppaan ja tilannut ruokaa verkkokaupasta, niin onhan siitä ollut ylimääräisiä kuluja vähävaraisille.
Lisäksi on voinut ostaa käsidesiä, kertakäyttö hansksikkaita ja maskeja, joita ei kevään eikä kesän aikana jaettu ilmaiseksi.
On myös voinut ostaa esim. lääkkeittä varastoon, kuten särkylääkkeitä, ripulilääkeitä, laastareita, ehkä vitamiinejakin. Nehän ovat ylimääräisiä kuluja, jotka oli hoitaa etenkin yksinelävien, jos tulee karanteeni tai sairastuu itse koronaan.
On paljon sellaisia menoja, jotka työssäkäyville on itsestään selvyyksiä, eivätkä vaikuta heidän talouteensa mitenkään.
Mutta toimeentulo asiakkaalle jokainen ylimääräinen meno on rankasti pois jokapäiväisestä elämästä,
Ja miten joku voi luulla, että kaikki toimeentulo asiakkaat ovat muka juoppoja, alkoholisteja tai jotain narkomaaneja.
Kyllä toimeentulon saajiin kuuluu tässä yhteiskunnassa monet ihmiset, jotka eivät ikänään ole alkoholia käyttäneetkään.
On kyllä yksioikoista ja tyhmää laukoa tuollaisia mielipiteitä sivullisen, mistä sivullinen tietää, mihin se ylimääräinen tuki käytetään? Siis mistä voit tietää sen, ap?
Olet oikeassa on niin väärin kun 90% prosenttia tuhoaa 10% maineen.
Kohta nostetaan veronmaksajien veroja tehden työssäkäymistä entistäkin kannattamattomaksi. Korona ei lopu niin että toimeentulotuki asiakkakkaille syydetään lisää koronatukia taas vuoden päästä. Työtävieroksuville nuorille miehille. Niillehän on eniten tullut koronakuluja.
Miksi teitä vauvapalstalaisia kiinnostaa tt-tuki niin kauheasti? Tai se kuka sitä saa, miten paljon sitä saa, millainen ihminen on kyseessä?
Toi 75e ei ole tt-asiakkaille liikaa, koska tt-tuella on vaikea tulla toimeen ihan normaaliaikoinakin. Siitä on turha olla kateellinen. Jos on tt-asiakkaille kateellinen, on itsellään asiat vähän liiankin hyvin!
Ne jotka on joutuneet laskemaan menonsa tarkkaan, tietävät tasan tarkkaan ettei siihen liity mitään glamouria eikä ylimääräistä ole kukaan valmis antamaan.
Käsi ylös kuka kokee saaneensa liikaa lapsilisää, eläkettä tai vaikkapa sairaspäivärahaa? Onko sellainen ihme joskus tapahtunut? Mitähän luulette, onko tt-tuen kanssa yhtään eri meininki? No ei kuulkaas ole!
Meillä on ekaa kertaa yli 30 vuoteen hallitus, joka pyrkii parantamaan myös kaikkein köyhimpien asemaa.
Näyttää olevan joillekin todella kova pala nieltäväksi.
Kuulun riskiryhmään ja olen koko korona ajan hakenut itse tavaratalosta kaikki ihan samaan malliin kuin ennenkin. En ole tarvinnut mitään desinfioiti aineita, maskeja, kertis hanskoja enkä muutakaan lääkettä korona aikana sen enempää kuin mormaali aikoinakaan.
Mun toimeentulotuella elävällä ystävällä, riskiryhmäläiselläkään ei ole mitään ylimääräisiä kuluja tullut mutta haki se harkinnanvaraista tukea "koronakuluihin" että on muka tullut ylimääräisiä kuluja ja sai. Nyt saa sitten vielä extraa sen 75 euroa/4 kertaa. Hän aikoi sillä uusia huonekalujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa on niin väärin kun 90% prosenttia tuhoaa 10% maineen.
Sori, 94%
Toimeentulotuen saajista vain pieni osa saa ansiotuloja. Ansiotuloja (palkka- ja/tai yrittäjätulot) sai noin 6 prosenttia perustoimeentulotuen saajista. Ansiotulojen saaminen on yleisempää naisten kuin miesten
joukossa ja harvinaista pitkäaikaisilla tuensaajilla. Maaliskuussa 2018 noin 70 prosentilla ansiotuloja saaneista oli ansiotuloja yli 300 euroa.
En ole ihan perilla suomen tuista koska en ole ikona hakenut tai saanut. Mutta taalla pain maailmaa saa $2000 kuussa puhtaana kateen jos korona vaikuttanut tuloihin. Verot maksetaan sitten kun on verotietojen aika, eli parempi saastaa ite siita kahdesta tonnista.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun riskiryhmään ja olen koko korona ajan hakenut itse tavaratalosta kaikki ihan samaan malliin kuin ennenkin. En ole tarvinnut mitään desinfioiti aineita, maskeja, kertis hanskoja enkä muutakaan lääkettä korona aikana sen enempää kuin mormaali aikoinakaan.
Mun toimeentulotuella elävällä ystävällä, riskiryhmäläiselläkään ei ole mitään ylimääräisiä kuluja tullut mutta haki se harkinnanvaraista tukea "koronakuluihin" että on muka tullut ylimääräisiä kuluja ja sai. Nyt saa sitten vielä extraa sen 75 euroa/4 kertaa. Hän aikoi sillä uusia huonekalujaan.
Mitä sitten, vaikka uusisi huonekalunsa? Tt-tukilainen ei varmaan pysty tekemään sitä kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ekaa kertaa yli 30 vuoteen hallitus, joka pyrkii parantamaan myös kaikkein köyhimpien asemaa.
Näyttää olevan joillekin todella kova pala nieltäväksi.
Jouluna kaikkein köyhimmät tarvitsevat taas jouluapua. Kun ei ole varaa ruokaan ja lahjoihin.
Oikeastaan säälittää ne kenelle ne laskut tästä lankeavat. Tulevalle sukupolvelle aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teitä vauvapalstalaisia kiinnostaa tt-tuki niin kauheasti? Tai se kuka sitä saa, miten paljon sitä saa, millainen ihminen on kyseessä?
Toi 75e ei ole tt-asiakkaille liikaa, koska tt-tuella on vaikea tulla toimeen ihan normaaliaikoinakin. Siitä on turha olla kateellinen. Jos on tt-asiakkaille kateellinen, on itsellään asiat vähän liiankin hyvin!
Ne jotka on joutuneet laskemaan menonsa tarkkaan, tietävät tasan tarkkaan ettei siihen liity mitään glamouria eikä ylimääräistä ole kukaan valmis antamaan.
Käsi ylös kuka kokee saaneensa liikaa lapsilisää, eläkettä tai vaikkapa sairaspäivärahaa? Onko sellainen ihme joskus tapahtunut? Mitähän luulette, onko tt-tuen kanssa yhtään eri meininki? No ei kuulkaas ole!
Kyllä meillä veronmaksajina on oikeus saada julkisesti nähtäville tt-tukilaisten kuukausiostot. Sitten yhdessä päätetään mitä kukin saa jatkossa syödä ja mitä ei. Köyhät eivät saippuaa ja käsidesiä tarvitse!
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, en ymmärrä vieläkään. Siis toimeentulotukiasiakas saa lisää rahaa, vaikka tilanne on ihan sama kuin ennen koronaa? Jos olet yksin elävä tahalleen työtön retku ja olet päässyt toimeentulotukiasiakkaaksi, niin saat lisää rahaa? Eihän vuokra ole noussut, ei ruuan hinta, ei mikään, vaan saa siksi rahaa, koska on tietyn tuen saaja ennestään. Siis mikä järki?????
Eikö tämä summa pitäisi maksaa niille ihmisille, joilla tilanne muuttui? Esim. kaveri perheeni kummatkin vanhemmat lomautettiin yhtä aikaa, eikös tällaisille pitäisi ne määräaikaiset tuet antaa? Heillähän tulot romahtivat koronan takia, mutta menot pysyivät.
Täähän on nyt hulluin päätös aikoihin.
Ja juu, olen itse hyväpalkkaisessa työssä ja ei pitäisi olla pelkoa lomautukseen, mutta itse elämäni olenkin aina maksanut. Työnteolla. Ja kyllä meilläkin lapset olivat kotona, itse piti laittaa heille ruoka kun ei koulut olleet auki, käsidesiä ja maskeja ostettiin, etäpistettä piti varustella paremmaksi, jottei niska-hartia-vaivat lisäänny entisestään, harrastuksista piti maksaa, vaikkei niitä ollut jne jne. Ja ei vain meille mitään extraa tullut eikä lomautetuille kavereillekaan, joilla tilanne sama.
Mutta sitten tällaisille toimettomille ihmisille, jotka ovat vain kotona, maksetaan lisärahaa. Ei ymmärrä.
ap
Kertoo jotain sinusta ihmisenä, että ajattelet toimeentulotuen saajien olevan tahallaan työttömiä retkuja. Saatat joskus yllättyä, jos se oletkin vuorostasi sinä, jolta lähtee työt alta tai sairastut ja menetät työkykysi.
Voiko enää pösilömpää ihmistä olla, kuin tämä ap?
Ei minkäänlaista käsitystä nyky Suomesta eikä mistään muustakaan.
Tuo ylimääräine tuki ei ole pois ap:n rahoista, eikä hänen verojaan nosta.
Valtio maksaa sen.