Onko ylemmän AMKin suorittanut akateemisesti koulutettu?
Se kuitenkin rinnastetaan maisterin tutkintoon...
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:11"]
Jotenkin naurettavaa, että joku kotitalousopettaja tai uskontoa lukenut kehuu olevansa akateeminen.. Akateemisuus ei ole mikään kova arvo itsessään, sinnehän pääsee tyhmempikin tapaus. Vain lääkiksellä, kauppiksella tai oikiksella kannattaa leveillä.
[/quote]
Ei sillä kai minkään leveilyn kanssa ole mitään tekemistä. Nämä uskontotieteilijät nyt vain voivat edetä opinnoissa tohtoriksi asti vaikka kuinka typerän nollatutkimuksen myötä. Se mun mielestä on se akateemisuuden "mitta".
Mutta valtaosa ei etene, vaan on maisteri koko elämänsä. Eikä siinä nyt ole yhtään mitään ihmeellistä. Huonon itsetunnon pönkittämistä koko loppuelämän "olen akateeminen"- värssyllä. Jos on maisteriksi saakka kouluttautunut missä tahansa ns. pehmeämmässä aineessa kuin noissa kolmessa, ei se vaadi kauheasti ja melkein kuka tahansa lukion käynyt siihen kykenee.
61% naisista suorittaa korkeakoulututkinnon, joten ei siinä kovin ihmeellinen älyn jättiläinen tarvitse olla.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 08:59"]
Se kuitenkin rinnastetaan maisterin tutkintoon...
[/quote]
Rinnastaa kuka rinnastaa...
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 09:07"]
Olen mielestäni akateemisesti koulutettu, kun olen mainitsemasi tutkinnon suorittanut. Toimin opettajana amkissa.
[/quote]
ÄÄäääh.. Toivottavasti tää oli vitsi. :/ YAMK on ylempi korkeakoulututkinto. Se ei ole akateeminen tutkinto. Kandin tutkinto on akateeminen tutkinto, vaikka onkin alempi korkeakoulututkinto. Akateemisen tutkinnon saa yliopistosta. Ammattikorkeasta ei saa akateemista tutkintoa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:18"]
Mutta valtaosa ei etene, vaan on maisteri koko elämänsä. Eikä siinä nyt ole yhtään mitään ihmeellistä. Huonon itsetunnon pönkittämistä koko loppuelämän "olen akateeminen"- värssyllä. Jos on maisteriksi saakka kouluttautunut missä tahansa ns. pehmeämmässä aineessa kuin noissa kolmessa, ei se vaadi kauheasti ja melkein kuka tahansa lukion käynyt siihen kykenee.
[/quote]
Joka tapauksessa on akateeminen tutkinto vaikka ei kuinkaan ylenisi. KOita nyt vain hyväksyä se tosiseikka.
akateeminen tarkoittaa yliopistotutkintoa. Amk-tutkinto ei siis koskaan ole akateeminen, vaikka rinnastettaisiinkin yliopistotutkintoon.
akateeminen tarkoittaa yliopistotutkintoa. Amk-tutkinto ei siis koskaan ole akateeminen, vaikka rinnastettaisiinkin yliopistotutkintoon.
Jotenkin naurettavaa, että joku kotitalousopettaja tai uskontoa lukenut kehuu olevansa akateeminen.. Akateemisuus ei ole mikään kova arvo itsessään, sinnehän pääsee tyhmempikin tapaus. Vain lääkiksellä, kauppiksella tai oikiksella kannattaa leveillä.