Miten muuttaisit ruokavaliotani?
Olen tännään syönyt:
-kananmuna, mandariini
-lohta n.90g, 0,5 avocado, kurkku tomaatti paprika, salaatti.
-viinirypäleitä n. 15kpl
-jauhelihaa n. 100g ja uunijuureksia n. 300g (kesäkurpitsa, paprika, lanttu, porkkana, sipuli, punajuuri)
-15kpl cashew pähkinää
paljonkohan tässä mahtaa olla kaloreita noin suurinpiirtein? en jaksaisi kaikkia syöttää erikseen kalorilaskuriin, ja ajattelin jos joku täällä osaa ulkoa arivoida suurinpiirtein. Paljonko pitäisi saada kaloreita? Syönkö liikaa? tavoitteena laihtua vielä 10kg mahdollisimman nopeasti..
Kommentit (24)
1022 kcal sain kalorilaskurilla, tietysti riippuu onko kananmuna paistettu rasvassa (en lisännyt rasvaa), mitä jauheliha oli (käytin naudan paistijauhelihaa), oliko jauheliha paistettu rasvassa (en lisännyt) jne.
Niin ja mä lisäisin proteiinin määrää. Tuossa laskelmassa sitä oli 52 g, kun rasvaa tuli 69 g, olkoonkin lähinnä hyvää sellaista. Proteiinia olisi hyvä syödä laihduttaessa ainakin se gramma per painokilo, enemmänkin jos urheilee kovasti. Maistuuko vaikka maitorahka, raejuusto?
-juon vettä 3 litraa päivässä, unohdin kirjoittaa sen, ja 1-4kuppia mustaa kahvia/päivä
-saan maitotuotteista iho-ongelmia joten siksi en niitä mielelläni suosisi :-(
-en harrasta raskasta urheilua vaan vain kävelylenkkejä useamman kerran viikossa.
-keitän kananmunat aina
-paistan jauhelihan (nauta-sika 9,5% sattu tällä kertaa olemaan) vajaa 1tl oliiviöljyssä, siitä öljystä ei varmaan tosi paljoa kaloreita tuu kun jakaa vielä neljään 100g osiin, mutta kaloreita kuitenkin. helposti unohtaa laskea mukaan tuollaiset seikat, kiitos muistutuksesta.
Olisiko teillä esimerkkiä millainen päivän ruokavalio ihan konkreettisesti olisi hyvä? Mieluiten maidoton ja välttelen turhia hiilareita (leipä, pasta jne) ja otan ne mielummin hedelmistä.
ap
Ootko sä se sama uusavuton, joka monta kertaa viikossa kirjottelee ja kysyy että mitähän saisi tänään vielä syödä? Ainakin toi uusavuttomuus noiden kaloreiden laskemisen suhteen sopisi samaan henkilöön. Et siis selvästikään sisäistä mitään mitä sulle kerrotaan/ohjeistetaan, vaan tuut yhä uudelleen ja uudelleen kysymään että no mites tänään?
Minä lisäisin tuohon listaan marjoja ja puoli litraa Alpron maustamatonta soijajugurttia/kasvimaitoa kalsiumin vuoksi. Tutkimusten mukaan kalsiumpitoisia ruokia syövät ovat hoikempia kuin syömättämät ja kalsiumtabletteja syövät.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:47"]
Olen tännään syönyt:
-kananmuna, mandariini
-lohta n.90g, 0,5 avocado, kurkku tomaatti paprika, salaatti.
-viinirypäleitä n. 15kpl
-jauhelihaa n. 100g ja uunijuureksia n. 300g (kesäkurpitsa, paprika, lanttu, porkkana, sipuli, punajuuri)
-15kpl cashew pähkinää
paljonkohan tässä mahtaa olla kaloreita noin suurinpiirtein? en jaksaisi kaikkia syöttää erikseen kalorilaskuriin, ja ajattelin jos joku täällä osaa ulkoa arivoida suurinpiirtein. Paljonko pitäisi saada kaloreita? Syönkö liikaa? tavoitteena laihtua vielä 10kg mahdollisimman nopeasti..
[/quote]
Itse syön aika samoin, mun mielestä tuo oli hyvä kokonaisuus. Marjoista ja ruisleivästä saisi lisää kuituja, niitä voisi vähän lisätä jos on vatsaongelmia. Itse syön aamulla vain rasvattoman marjasmoothien. Mulla kertyy ruuista alle 1500 kaloria päivässä mutta en laihdu, olen normaalipainoinen.
nro 9, en ole se uusavuton kuka kyselee mitä saa vielä syödä. tahdon vain vinkkejä ruokavaliooni kun paino junnaa paikoillaan nyt, anteeksi jos häiritsen palstailuasi...
ap
tässä muita esimerkkipäiviä laihdutusruokavaliollani, yritän pitää sen sellaisena että voisin loppuelämäni sillä syödä. Kuitenkin olisi kiva saada paino tippumaan.
teenkö siis jotein väärin?
8:30 aamupala: kananmuna ja mandariini
11:30 välipala:omena
13 lounas: lohta, bataattia, vihanneksia, salaattia
16 päivällinen: kaalilaatikkoa, bataattia vihanneksia
17:30iltapala: banaani ja cocovi raakapatukka (112kcal)
-kananmuna, mandariini
-omena
-lohta, bataattia, salaattia
-kaalilaatikkoa, bataattia, vihanneksia
-viinirypäleitä ja mandariini
-raakaruoka patukka (reilu 100kcal)
VIERAILIJA 26.2. klo 23:5522/71
- 250g rahka mansikoilla
- n.100g kanaa ja salaattia loput lautasesta
- banaani
- n100g kanaa ja puolet lautasesta salaattia
-kananmuna ja omena ja mandariini