Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monella meistä on paska isä?

Vierailija
19.01.2014 |

No koska äitimme valitsivat paskoja miehiä ja halusivat heidän kanssaan lapsia.

"Jos olisin tiennyt, millainen kusipää se Mikko oikeasti on, niin en varmana olisi mennyt naimisiin sen kanssa! Kyllähän äitikin siitä varoitteli, mutta en minä nuorena ja naiivina rakastuneena tietenkään malttanut kuunnella. Olisi kannattanut. Nyt on myöhäistä jo, tehty mikä tehty."

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös

Vierailija
2/70 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Kuulostaa erään saksalaisen sotaherran ajatukselta tuo ed. teksti. Siinä olen samaa mieltä, että tavat helposti periytyvät...tai sitten eivät! Oma isäni on ollut itsekäs, pinnallinen ja väkivaltainen. Jo teininä päätin lähteä kotoa heti kun täytän 18 ja sen tein. Kiitos osaksi "lujan" luonteeni olen pysytellyt erossa vastaavanlaisista miehistä. Nyt nelikymppisenä äitinä olen antanut anteeksi isälleni, vaikkakin yht.pito on rajoittunut satunnaisiin puheluihin. Meitä on niin moneksi- kaikki eivät ole vahvoja, valitettavasti! Hyvää kesää kaikille "paskojen" ja "parhaiden" isien lapsille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin isä on ihan paska keksii minusta valheita ja sanoo niistä äidille ja haukkuu

Vierailija
4/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:03"]

Naiset aika paljon ne pojat kasvattaa, joista aikanaan tulee miehia, puolisoita, isiä..niin kodeissa kuin päiväkodeissakin..

Liikaa naisten ehdoilla on menty jo kauan ja tulos on nähtävissä.

Ihan samalla tavalla isät ovat tärkeitä myös tyttärille, sieltä tulee paljon se omanarvontunne jos on hyvä ja rakastava isä, ei ole tarvetta teininä kärttää huomioya liian aikaisen seksi voimalla, että tuntisi itsensä rakastetuksi.

[/quote]

Tässä on asiaa.

Monesti isillä on äitejä suurempi vaikutus tyttöihin. Oma isäni kävi kylässä kerran kahdessa vuodessa, ei muistanut synttäreitä, petti lupauksia jne, toisin sanoen ei ollut läsnä koskaan. Monelle tällaisesta seuraa huomionhakuisuutta tai kiinnostumattomuutta miehistä yleisesti. Minulle kävi jälkimmäinen, vaikka vasta vuosia myöhemmin osasin yhdistää asiat toisiinsa. Olin pitkään täysin välinpitämätön miesten suhteen ja osasyy on varmasti se, että alitajuisesti suojelin itseäni uusilta pettymyksiltä.

Vierailija
5/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:23"]Naisten syy tämäkin! Miehillä ei ole vastuuta itsestään ja omasta käytöksestään.

[/quote]

Ei kukaan pakota tekemään vauvoja paskan miehen kanssa.

[/quote]

No tässäpä jälleen lassukoiden pettämätöntä logiikkaa! Ei saa tehdä lasta paskan miehen kanssa, mutta ei saisi etsiä itselleen koulutettua, hyväkäytöksisistä ja hyvätuloista miestäkään.

Yrittäkää nyt päättää, miten päin pitää toimia.

Vierailija
6/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huippu isä, joka on ollu aina mun tukena. Kun taas juoppo äiti, ei suostunut hyväksymään minua ollenkaan, ennenkun kasvoin aikuiseksi ja asenteeni ei muuttunut. Rakastan molempia, mutta älkää hyväihme pitäkö isää vihollisena, jos suhde äitiin ei toimi. Isä voi olla tyttärensä pelastaja.

Vierailija
7/70 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:15"]

Joopa joo, se että isoisä oli sodassa aiheutti sen, että isä joi ja ajoi perheensä hankeen. Ei tullut ihmisparalle mieleen, mitä teki omille lapsilleen. Nyt ymmärretään ja säälitään sitä väkivaltaista juoppoa. Nyyh.

[/quote]

No en taatusti sääli enkä edes ymmärrä, mutta rauha hänen muistolleen.

Terveisin se lapsi, joka vartoili isän sammumista saunassa lauantai-iltaisin.

Vierailija
8/70 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kasvattamia ovat ne paskat isät.

Vierailija
9/70 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:51"]

Naisten kasvattamia ovat ne paskat isät.

[/quote]

Miehillä ei tietenkään ole osaa eikä arpaa lasten kasvatuksessa...

Vierailija
10/70 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitimyytti elää täällä edelleen. Kaikki voidaan lopulta kääntää äitien (tai anoppien) syyksi. Ihan kuin ne miehet eivät olisi itse vastussa omista teoistaan ja sanomisistaan. Ai niin, ei tartte olla. Kun aina voi syyttää joko omaa äitiään tai lastensa äitiä. Ja ne "paremmat" äidit jatkaa tätä myyttiä kiillottamalla sädekehiään ja vierittämällä kaikki yhteiskunnalliset ongelmat "muiden" äitien niskoille.  

Omg.

Vierailija
11/70 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani erosivat kun olin pieni. Syynä oli se että isäni ryyppäsi ja meni niinkuin tahtoi, ei hoitanut minua eikä huolehtinut asioista muutenkaan. Olen nyt yli 30 ja isäni asuu yksin ja kittaa kaljaa edelleen. Kun olin teini, isäni eli aika villiä aikaa. Ajattelin ennen, että minulla on paska isä, mutta aikuisiällä olen jutellut hänen kanssaan paljon ja oppinut tuntemaan hänen hyvät puolensa. Hän ei sovi normimuottiin, mutta ei hän paska ole. Meillä on hyvät välit.

Vierailija
12/70 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:42"]

Minäkin seurustelin aikanaan järkyttävän vakavissani sellaisen mieskandidaatin kanssa, joka on tarkemmin katsottuna ihan hirveä ihminen ja nimenomaan isäksi kelpaamaton: Epäempaattinen, monesti sadismiin asti. Hyvin kapea erilaisten tunteiden kohtaamiskyky ja sieto. Ujouden aste poikkeuksellisen invalidisoiva. Epärehellinen, itsekäs, uskoton, raukkamainen pelkuri. Sekä psyykkisiä että fyysisiä ominaisuuksia joita empisin siirtää seuraavalle sukupolvelle sen enempää geneettisesti kuin esimerkin kautta.
Kyllä nuo asiat olivat enemmän tai vähemmän nähtävissä seurusteluvaiheessa, mutta ei tullut sitä hetkeä, että olisin laskenut yhteen yksi ynnä yksi ja todennut: sinä olet huono ihminen etkä kelpaa miehekseni etkä lasteni isäksi. Soisin tehneeni näin, mutta onneksi en päätynyt hänen kanssaan kuitenkaan yhteen ja löysin paremman ihmisen rinnalleni.

[/quote]Mietin joskus näitä tapauksia, joissa mies on (ainakin) psyykkisesti ja elämänhistorialtaan täysi friikki, mutta silti suurin toivein halunnut isäksi, että ehkäpä kyseessä onkin pedofiili. Heitäkin on kuitenkin olemassa, eivätkä he lymyile kalliokoloissa, vaan esiintyvät "kunnollisina perheenisinä" meidän keskuudessamme.

[/quote]kauhea ajatus

Vierailija
13/70 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:03"]

Naiset aika paljon ne pojat kasvattaa, joista aikanaan tulee miehia, puolisoita, isiä..niin kodeissa kuin päiväkodeissakin..

Liikaa naisten ehdoilla on menty jo kauan ja tulos on nähtävissä.

Ihan samalla tavalla isät ovat tärkeitä myös tyttärille, sieltä tulee paljon se omanarvontunne jos on hyvä ja rakastava isä, ei ole tarvetta teininä kärttää huomioya liian aikaisen seksi voimalla, että tuntisi itsensä rakastetuksi.

[/quote]

Muistan omasta isästäni, että jos äiti yritti sanoa jostain asiasta eriävän mielipiteensä niin huuto "Ämmä turpa kiinni!" tuli aika nopeasti. Sama kohtelias pyyntö kuului aika monessa kodissa siihen aikaan (olen 48 vuotias). Isä oli se joka päätti kasvatuksesta.

Veljeäni isä kuritti fyysisesti, minua enemmän sanallisesti. Häntä piti sääliä kun hän itki humalassa omia lapsuusmuistojaan ja tyranni-isänsä kohtelua, jolta tuli remmiä kaikesta lapsen käytöksestä, mikä ei sattunut olemaan mieleen.

Ennen vanhaan mies oli perheen pää, mutta voihan sen historian kirjoittaa nyt uudelleenkin, kun seuraukset eivät miellytä.

Vierailija
14/70 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ja kaikki muutkin "paskojen isien" lapset!

Millainen on "paska" isä? Entä "paska" äiti? Onko sellaisia edes?

"Juoppojuoppojuoppojuoppojuoppo....."

Ihmeellinen viinan vastainen fanatismi täällä näyttää vallitsevan. Se taitaa olla jonkinlainen normi noin niinkuin laajemminkin nyky-Suomessa. Ihmettelen sitä.

Minkähän ikäisiä nämä kirjoittajat ovat? Onko tämä jokin sukupolvijuttu?

Enkä alkuunkaan usko, että nämä modernit, kiittämättömät ja miesvihaiset feministityttäret itsekään äiteinä mitään parasta A-luokkaa ovat, vaikka ehkä absoluuttisen raittiita olisivatkin. Muutaman vuoden kuluttua heidän omat lapsensa kyselevät Internetissä, miksi niin monella on ollut "paska äiti". Ottavathan nämä nykyajan lapset kaikessa esimerkkiä nimenomaan äideistään, kun isää ei juuri kenelläkään ole ja ne "isäpuoletkin" vaihtuvat monta kertaa kuukaudessa.

Luulenpa, että Suomi olisi paljon parempi maa elää, jos näiden "paskojen" isien kärttyisät tyttäretkin alkaisivat kulauttaa päivittäin vaikkapa klasinpohjallisen whiskyä kurkkuunsa.

T.nimim. Tullamore Dew

Vierailija
15/70 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies -38v, oma isä kusipää, mulkku, varmaan hieman narsistinen, juoppo,paska isä.

Itse olen paska isä, ainakin itsestä tuntuu siltä.

Ja en ole juoppo tai edes väkivaltainen.

Vierailija
16/70 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, että kun ap aloittaa ketjun niille, joilla on huonoja isäkokemuksia, sinne ryntää ämmiä kertomaan, miten juuri heillä on maailman paras isä. Perustakaa oma ketju niille kehuille!

On kyllä tullut huomattua muutenkin, että ne joilla on hyvät, normaalit vanhemmat, eivät kerta kaikkiaan voi ymmärtää niitä, joilla ei ole sellaisia ollut.

Vierailija
17/70 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset ei osaa tehdä hyviä valintoja.

Vierailija
18/70 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla periytyvää, jos itsellä on ollut hyvä isä ja äiti sitä haluaa jatkaa omille lapsilleen. Jos on ollut rikkinäinen lapsuus, isättömyyttä tai monia isiä, kenties alkoholismia, välittämättömyyttä, mielenterveyden häiriöitä ym. vanhempien huono suhde heijastuu myös lapsiin.

Minulla on ollut ihana isä, turvallinen ja välittävä, kainaloon on päässyt aikuisenakin, sama nyt omilla lapsillani on hyvä isä ja ehjä perhe, välittäminen ja aika mitä lapselle antaa, se on tärkein juttu.

Vierailija
19/70 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 00:22"]

Kumma juttu, että kun ap aloittaa ketjun niille, joilla on huonoja isäkokemuksia, sinne ryntää ämmiä kertomaan, miten juuri heillä on maailman paras isä. Perustakaa oma ketju niille kehuille!

On kyllä tullut huomattua muutenkin, että ne joilla on hyvät, normaalit vanhemmat, eivät kerta kaikkiaan voi ymmärtää niitä, joilla ei ole sellaisia ollut.

[/quote]

Täällä näyttää olevan enemmänkin miehiä, jotka eivät siedä aiheesta keskusteltavan.

Oman ukkini tiedän juopotelleen sotatraumojen vuoksi, traumat olivat todellisia ja rikkoivat mielen. Hirveitä sotakokemuksia oli myös mummillani. Niiden siirtäminen omille lapsille vaikutti taas seuraavan sukupolven mieleen. Ja vielä seuraavakin sukupolvi tuntuu kärsineen niiden seurauksista.

52 vaikuttaa harvinaisen tyhmältä ihmiseltä. 

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/285398-sotien-traumat-vaikuttavat-yha-suomalaisissa-perheissa

Vierailija
20/70 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli (kuoli) mutta annan anteeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi