Onko jotain väylää kuinka saada exän kiusanteko loppumaan?
Onko jollain kokemusta puuttuuko sosiaalityöntekijä tai lastenvalvoja tai edes joku lähivanhemman kiusantekoon? Tätä nyt on jatkunut niin kauan että on olemme mieheni kanssa täysin neuvottomia. Mies jopa sanoi ettei aio enää kohta nähdä lapsiaan jos tämä tilanne ei muutu. Homman nimi on se että tapaamiset on sovittu paperilla kellonaikoja myöten, mutta joka ikisellä tapaamisella ex haluaa muutta haku tai tuonti aikaa, haku paikkaa, ilmoittelee näistä asioista tuntia aikaisemmin jos silloinkaan, lasten haku on siis käytännössä joka ikinen kerta hirveä show jossa joudumme soittelemaan ja etsimään lapsia millon mistäkin, poikkeuksetta jos on sovittu esim että haemme lapset kotoa kolmelta, ei lapset ole tuolloin kotona, tai toinen on kotona toinen hoidossa, ex ei vastaa puhelimeen tai jotenkin muuten vaikeuttaa lasten hakua. Pois viennin kanssa sama show, äiti ei kotona sovittuun aikaan tms. Aina kun asiasta hänelle mainitsemme alkaa hän lähetellä viestejä liittyen minuun ja mieheeni, tai meidän suhteeseemme, viestit harvoin koskee lapsia, vaikka emme mihinkään näihin vastaa tulee viestejä tolkuton määrä. Olemme miettineet että voisimmeko oikeasti saada sosiaalityöntekijän tai edes jonkun puuttumaan tilanteeseen? Sillä tämä ei ole lapsille eikä meille eikä kenellekkään millään asteella järkevää toimintaa. Alamme oikeasti olla aika loppu tähän tilanteeseen. Tiedämme että ex toivoisi meidän eroavan, mutta ainoat ketkä tässä kohta eroaa on isä lapsistaan ja MINÄ en voi sallia sen tapahtua :(
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 09:53"]
Ihanko kaikki on taas vain yksin sen hullun eksän vikaa? On se kummallista, että kun ensin tallotaan, nyljetään ja survotaan maanrakoon ja sitten toinen ei olekaan kiltti. Eikä ole mitään peiliin katsomista, koska eksähän se hullu on.
[/quote]
Ap:n tilanteessa ex todellakin on se kiusaaja jos ei noudata itse allekirjoittamaansa tapaamissopimusta. Ei siinä ihan oikeasti auta selittelyt siitä että on niin kovin loukkaantunut. Siitä vaan, saa olla loukkaantunut, mutta sitä ei saa kostaa lasten kautta eikä lapsille.
Ja tapaamisten vaikeuttaminen on juurikin kumpaakin noista.
Onkohan tämä nyt ihan totta?
Miehesikö puhuu sinulle vai ex-vaimo itse?
Olen niin pahoillani näiden lasten puolesta. Kasvoin itse ilman isää ja äitini haukkui isääni jatkuvasti. Se jätti minuun todella syvät jäljet, enkä kunnioita äitiäni. En ole sitä koskaan sanonut hänelle suoraan, joten hän varmaan kuvittelee edelleen tehneensä oikein silloin. En myöskään anna sitä hänelle koskaan anteeksi, että piti minut erossa isästäni. Miesystäväni ex tekee tätä nyt omalle lapselleen, eikä tiedä, että lapsi kertoo meille sellaisia asioita, kuten "mun äiti on ihan hullu". Tämäkin äiti luulee olevansa kovin fuksi ja näppärä ja "voittavansa" koko ajan näitä tapaamistaisteluista. Tästä hiljaa kärsii hänen oma lapsensa, joka viime viikonloppuna halasi isäänsä ja sanoi isälleen, että "isi, olen pahoillani, että äiti on hullu". Ehkä te naiset luulette olevanne näppäriä tuossa kostotouhussanne, mutta todellisuus jonain päivänä voi kääntyä täysin teitä vastaan.
Äärimmäisissä tapauksissa sopimuksen rikkoja voi saada esim uhkasakon, siis jos sovitut asiat eivät oikeasti toteudu. Tuo siis kuitenkin vain äärimmäisessä tilanteessa.
Ensin yhteys laatenvalvojaan, sieltä saatte jatko-ohjeet.
Anteeks mutta onko riitaisa ero joku lupalappu käyttäytyä huonosti? Ap:n mies yrittää mitä ilmeisemmin hoitaa asiat lasten kannalta asiallisesti mutta jos eksä vaihtelee jatkuvasti lastenhaku paikkoja ja aikoja kiusallaan on siihen jonkun puututtava. Tuollainen käytös on henkisesti raskasta jokaiselle, jopa niille lapsille kun eivät tiedä milloin ja mistä kukakin heidät hakee.
Me ilmoitamme eksälle tarkan ajan ja paikan milloin haetaan ja mistä, ja olemme tehneet selväksi ettei tätä muuteta kuin äärimmäisessä hädässä, ja se ei ole äärimäinen hätä jos lasten äidin pitääkin päästä jumppaan tai haluaa mennä hakua aikaan ostoksille.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 09:53"]
Ihanko kaikki on taas vain yksin sen hullun eksän vikaa? On se kummallista, että kun ensin tallotaan, nyljetään ja survotaan maanrakoon ja sitten toinen ei olekaan kiltti. Eikä ole mitään peiliin katsomista, koska eksähän se hullu on.
[/quote]
Ap:n tilanteessa ex todellakin on se kiusaaja jos ei noudata itse allekirjoittamaansa tapaamissopimusta. Ei siinä ihan oikeasti auta selittelyt siitä että on niin kovin loukkaantunut. Siitä vaan, saa olla loukkaantunut, mutta sitä ei saa kostaa lasten kautta eikä lapsille.
Ja tapaamisten vaikeuttaminen on juurikin kumpaakin noista.
[/quote]
Kyllä minä sen tiedän, että tyhmät ihmiset ei osaa ottaa vastuuta omista teoistaan. Mutta ei sun sitä pakko ole tajuta, jos älli ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 12:11"]
Anteeks mutta onko riitaisa ero joku lupalappu käyttäytyä huonosti? Ap:n mies yrittää mitä ilmeisemmin hoitaa asiat lasten kannalta asiallisesti
[/quote]
Riitaisa ero ei luonnollisestikaan ole mikään lupalappu. Mutta eihän tässä pitäisi olla tärkeintä se kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Tärkeintähän olisi saada tilanne ratkaistua. Sen sijaan keskitytään sen vakuutteluun, että minä olen oikeassa ja ex väärässä.
Ja siitä, hoitaako ap:n mies asiat asiallisesti, meillä ei ole mitään tietoa.
Ehdottomasti tieto tuollaisesta lastenvalvojalle. Oletan jo valmiiksi, että tapaamissopimus on tehty kirjallisesti, jos ei niin nyt on sen aika.
Mulla oli samantapainen tilanne, mutta toisinpäin: etävanhempi ilmoitteli jos ilmoitteli, milloin hakee tai tuo lapset vaikka kaikki oli sovittuna. Kyllästyin tuohon aika pian ja soitin lastenvalvojalle joka taas sanoi, että hän ottaa yhteyttä etään ja kertoo tälle miten asioiden oikeasti pitää mennä. Eli juuri niin kuin oli paperilla sovittu hänen luonaan.
Se itseasiassa toimi.