Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon arvioitte rahaa menevän mihinkin?

sexceli
01.10.2020 |

Oletteko tietoisia miten paljon käytätte rahaa mihinkin - vaatteisiin, ruokaan, kosmetiikkaan esimerkiksi kuukausittain?

Olisi hauska kuulla keskustelua muiden kulutustottumuksista. Seuraatteko esim pivon kautta tai kirjaatteko jopa exceliin tms menojanne?

Olen itse kirjannut kaikki raha-asiani exceliin kategorioittain jo muutaman vuoden ajan. Etenkin näin opiskelijana tämä auttaa budjetoimaan, kun säännöllisiä tuloja ei ole. Minua tämä rahan kyttääminen jotenkin kannustaa kuluttamaan entistä vähemmän, mikä on tietysti myös ympäristön kannalta hyödyllistä.

Esimerkkejä omasta elämästä:
-En lähde huvikseen vaatekaupoille tms, koska vaikka sieltä löytyisi vain uudet nätit alkkarit, vuositasolla menee lopulta rahaa aivan liikaa. 2018 oli mennyt rahaa vaatteisiin puolessa vuodessa 500€, nyt 170€, vaikka "en koskaan löydä kaupasta mitään ja ostan vain tarpeeseen" :D
-Ostoskasseihin menee aina vain vähemmän rahaa. Esim vuonna -18 olin kirjannut 13e muovikasseihin puolessa vuodessa, tänä vuonna 3e. Pieni säästö rahallisesti, mutta säästöä kuitenkin.
-Kuukautisiin meni viime vuonna yli 100€, nyt 0€ koska hankin kuukupin, joka onneksi sopii itselleni.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi