Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä noin 30-50v etätyöläinen! Työyhteisö alkaa olla ylikuormittunut ja kaivataan jotain yhteishenkeä kohottavaa. Mitä sinä toivoisit?

Vierailija
01.10.2020 |

Meillä on noin 80-100 hengen työyhteisö, joka nyt on ollut jo pitkään hajallaan etätöissä. Toimistolla käy 10 henkeä kerrallaan. Uudet työntekijät eivät tunne vanhoja, vanhat eivät uusia, yhteishenki syöksyy kohti nollaa.

Minkälaisia toimia sinä itse (noin 30-50v korkeasti koulutettu ihminen) toivoisit yhteishengen ylläpitämiseksi tai nostattamiseksi? Etänä pitäisi tottakai toteuttaa ja mielellään työaikana, jotta tähän osallistuttaisiin. Vapaa-ajalla ei luonnollisesti kenenkään ei voida olettaa osallistuvan mihinkään ylimääräiseen.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vastauksista päätellen ilmaiset ryyppyjuhlat kaikille kelpaa OMALLA ajalla,mutta TYÖajalla ei voi edes 15 min yhteistä kahvihetkeä pari kertaa viikossa pitää ja vaihtaa kuulumisia muiden kanssa.

En minäkään kaipaa yhtään avokonttorille,mutta kyllä mä haluan tietää mitä mun työkavereille kuuluu ja siksi päivittäin meillä on pieni hetki jossa käydään läpi työtilanne ja jotenkin ajaudutaan aina muihinkin asioihin. Työajan ulkopuolella ei tavata koskaan.

Toivottavasti ap keksii hyviä ideoita työpaikallaan :)

Kävitkö sä ennen etätöitä 80-100 työkaverisi kanssa kahvilla? 

Varmasti hän kävi. Hän kävi myös viikolla 3000 LinkedIn-kaverinsa kanssa verkostoitumisluncheilla ja viikonloppuisin oli aikaa tavata 5000 facebook-kamua.

Vierailija
82/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja joudun työssäni tekemään paljon yhteistyötä muiden kanssa. Nyt korona aikana olen huomannut ihme solmuja yhteistyössä. Tuntuu että ihmisten luottamus toisiin on vähentynyt ja luulen että se johtuu juuri siitä ettei tavata koskaan kasvokkain eikä tule luontevasti vaihdettua edes tervehdyksiä saati mitään kuulumisia epämuodollisesti. Teamsien ja s-postien yli se ei suju luontevasti ainakaan minulta. Eivätkä kaikki osaa kirjoittaa sujuvasti, välillä tulee aika töksähtäviä viestejä.

Iso massatapahtuma ei siihen varmaan auta. Pitäisi järjestää jotain epämuodollisia tapaamisia pienemmillä porukoilla, esim. juuri lähimpien kollegojen kesken, mutta myös uusiin olisi kiva välillä tutustua. Yhteiset alustukset esim. joku esiintyjä voisi toimia ja senhän voisi jakaa tietysti laajemminkin. Tämä koronatilanne on uusi kaikille, joku ammattilainen voisi alkaa kehittää tähän jotain konseptia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan periaatteesta laita tähän ideoitani. Syy on seuraava: Olen työttömänä, mutta HR:ssa työskentelevä ystäväni kysyy minulta ideoita työhönsä säännöllisesti. Teen siis hänen työtään saamatta siitä palkkaa. Ketuttaa. Niin, eli ap sinun täytyy nyt vain itse ratkaista tämä ongelma. Ihan nerokasta, että kysyit täältä ja yritit päästä helpolla.

Vierailija
84/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on oikeasti aika hankalaa, koska teitä on noin paljon. Esim joku Teamsin kautta toteutettu juttu (kuten aiemmin ehdotettu tietokilpailu)  ei oikein toimi noin isolle porukalle. Meillä on pieni työporukka (9 henkilöä) ja joka päivä samaan aikaan noin 30-60 minuutin etäpalaveri. Palaveri alkaa aina pikaisesti työasioilla, mutta sen jälkeen sana on vapaa. Tällä tavalla kesällä aloittanutkin työntekijä on päässyt vähän tutustumaan muihin. 

Teillä on aikaa pitää päivittäin palaveri, joka "alkaa pikaisesti" työasioilla??? Jep jep...

Juu. Älkääkä sanoko ap:ta ja kaltaisiaan naisiksi, koska itse olen nainen ja inhoan näitä teennäisyyksiä.

Mutta siis jos TUNNIN palaveri JOKA päivä ja siinä heti pikaisesti asiaa ja sitten turhaa löpinää niin.. oletteko kuulleet sanasta TEHOKKUUS?

Nimenomaan, kuulostaa uskomattomalta...

Vierailija
85/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla teamsissa sellainen joka päiväinen yhteinen kahvitauko niille jotka haluavat.

Vierailija
86/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti ja joudun työssäni tekemään paljon yhteistyötä muiden kanssa. Nyt korona aikana olen huomannut ihme solmuja yhteistyössä. Tuntuu että ihmisten luottamus toisiin on vähentynyt ja luulen että se johtuu juuri siitä ettei tavata koskaan kasvokkain eikä tule luontevasti vaihdettua edes tervehdyksiä saati mitään kuulumisia epämuodollisesti. Teamsien ja s-postien yli se ei suju luontevasti ainakaan minulta. Eivätkä kaikki osaa kirjoittaa sujuvasti, välillä tulee aika töksähtäviä viestejä.

.

Teillä ei ole puhelimia? Tässä voi sulla olla kyse myös harhasta, jossa ihminen kuvittelee, että joku on töykeä häntä kohtaan - kun saa esim. mailin jossa on tosi lyhyesti ja töksysti vastaus. Se voi olla sen lähettäjän tyyli. Osa meistä on herkkiä lukemaan rivien väleistä ja samalla vähän vainoharhaisia. Mun vinkki sulle on, että jos joku asia harmittaa/on epäselvä niin ota puhelin ja soita ihmiselle. Sano, että "musta tuntuu et on helpompi selittää tää.. voisitko kertoa, tarkoititko... enhän häirinnyt sua pyynnölläni..". Sanot ihan neutraalisti jos epäilet et toinen esim. on kärtty. Suurella todennäköisyydellä ei ole.

Vierailija
87/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taukojumppa 10min kerran viikossa. Jokainen vetää jumpan vuorollaan. Ei siinä tarvi hiki lentää tai olla notkea. Videoesittely myös vanhoista henkilöistä uusille henkilöille. Uudet on saatava porukkaan mukaan. Mitä jos uusilta kysyisi mikä olisi kivaa? Mitä kaipaisi?

Voisiko kahvihetkiä olla vaihtuvassa porukassa? Joku arvontasysteemi pitää vain kehittää,että vaihtuvuutta tosiaan tulee. Tai sitten ottaa erilaisia tilaisuuksia,just yhteiset lounaat,jotkut kuvakollaasit etäpäivän herkuista,karvakaverin etäpäivätoilailuista tms... niihin osallistuu ketkä haluavat osallistua.

Tietokilpailut ja viinin maistelu kuulosti hauskalta. Olut-ihmisille olut-maistelut ja smoothie-ihmisille smoothiemaistelut. Just jotain tollasia jäänmurtamisjuttuja.

Onko teillä tehty mitään henkilöstökyselyä hetkeen? Sieltä voisi tulla nimettömänä ajatuksia.

Oletko meidän firman entinen henkilöstöjohtaja? Se, joka sai potkut kun viimein johtokin onneksi tajusi että ääliömäiset ideat eivät ole enää tätä päivää?

Vierailija
88/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on niin terapeuttinen työttömälle. Juu palkka oli kiva mutta kaikki nää "yhteishenkijutut" oli to-del-la tuskallisia ja hirveitä. Aina piti tekovirne kasvoilla "osallistua".

Vierailija
89/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut Porvoossa hauskaa 😂

Vierailija
90/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa joku väsähtänyt koomikko tai hyvinvointivalmentaja kertomaan jo 100x kuultua läppää. Aiheena esim.miten suomalaiset ollaan tämmösiä pää painuksissa olijoita ja tää nyt on vaan tämmönen rätti jne. Sit ne voi vielä kiroilla tehostaakseen loppuunkulunutta sanomaa.

Periaatteessa voi olla mitä tahansa. Toiset tykkää, että on lupa hengähtää palkallisesti kesken päivän ja osaa harmittaa kun työhön tulee tauko.

Vierailija
91/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa.

Kävisi sekin oikein hyvin.

Kuhan vain saisi masun pystyyn.

Rahaa pitää kuitenkin olla!

N35

Vierailija
92/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tällaista - kiitos! Tämä korona-aika on ollut siitä hyvä, ettei mitään teennäisiä yhteishengenkohotuspäiviä ole ollut. Ensin oli juuri näitä typeriä virtuaalikahvitunteja, joissa pääpättivät samat maaniset itsensäesilletuojat kerrasta toiseen. Lakkasin aika pian osallistumasta, koska pidän mieluummin oikean kahvitunnin ja tuolloin keväällä oli mahdollista pitää se omien etäkoululaisten kanssa, mikä oli paljon kivempaa.

Töissä tehdään töitä ja jokainen aikuinen ihminen pystyy kyllä tiimityöhön ilman jotain pelleleikkejäkin.

Vierailija
93/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kännit firman piikkiin, eikä edes maksa paljoa. Hanaviiniä reilusti tiskiin ja karaokelaitteet päälle.

Vierailija
94/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädit taas ideoivat 😂😂😂 onneksi olen miesvaltaisessa työyhteisössä, missä kukaan ei koe velvollisuudekseen järjestää mitään leikkihetkiä.

Miesvaltaisella työpaikalla nämä leikkihetket ovat saunailtoja, paljussa lillumista ja ryyppäämistä. Päivällä on ollut joku virallinen osuus ja ilta rentoudutaan eli ryypätään. Näitä oli joskus 90-luvulla enemmän nykyään vähemmän.

Vierailija
95/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjestettiin ruokatuntiretki puistoon kahdessa erässä, oli työnantajan ostama iso korillinen eväitä ja niitä syötiin turvavälit pitäen. Oli ihan hauskaa tavata livenä työkaveita. Kahdessa vuorossa oltiin, niin ei tarvinnut hirveän kiireellä loikkia kotiin töihin.

Vierailija
96/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Teams-kävelyt kerran viikossa. Täysin vapaaehtoista, mutta lähes kaikki osallistuvat. Samoin meillä kiertää Videohaaste, jossa voi haastaa työkavereita kuvaamaan vaikka esittelyn itsestään tai vaikka lemmikistään. Täysin vapaaehtoinen tämäkin, mutta aktiivisesti pyörii. Lisäksi meillä on "kehu kaveria" kanava teamsissa jonne ihmiset postaavat onnistumisia työkavereiden kanssa.

Kyllä itse koen, että nämä nostavat henkeä ja tuovat hyvää mieltä. Ehkä joku inhoaa, eikä kehtaa jäädä pois, mutta vaikea uskoa.

Vierailija
97/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vastauksista päätellen ilmaiset ryyppyjuhlat kaikille kelpaa OMALLA ajalla,mutta TYÖajalla ei voi edes 15 min yhteistä kahvihetkeä pari kertaa viikossa pitää ja vaihtaa kuulumisia muiden kanssa.

En minäkään kaipaa yhtään avokonttorille,mutta kyllä mä haluan tietää mitä mun työkavereille kuuluu ja siksi päivittäin meillä on pieni hetki jossa käydään läpi työtilanne ja jotenkin ajaudutaan aina muihinkin asioihin. Työajan ulkopuolella ei tavata koskaan.

Toivottavasti ap keksii hyviä ideoita työpaikallaan :)

Kävitkö sä ennen etätöitä 80-100 työkaverisi kanssa kahvilla? 

Varmasti hän kävi. Hän kävi myös viikolla 3000 LinkedIn-kaverinsa kanssa verkostoitumisluncheilla ja viikonloppuisin oli aikaa tavata 5000 facebook-kamua.

Olen eri, mutta normiaikoina meillä oli työnantajan piikkiin kahvi ja sämpylät perjantaiaamuisin henkilöstöruokalassa tiettynä aikana, ja kyllä siellä väkeä oli aina yli 50, välillä yli satakin.

Vierailija
98/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Teams-kävelyt kerran viikossa. Täysin vapaaehtoista, mutta lähes kaikki osallistuvat. Samoin meillä kiertää Videohaaste, jossa voi haastaa työkavereita kuvaamaan vaikka esittelyn itsestään tai vaikka lemmikistään. Täysin vapaaehtoinen tämäkin, mutta aktiivisesti pyörii. Lisäksi meillä on "kehu kaveria" kanava teamsissa jonne ihmiset postaavat onnistumisia työkavereiden kanssa.

Kyllä itse koen, että nämä nostavat henkeä ja tuovat hyvää mieltä. Ehkä joku inhoaa, eikä kehtaa jäädä pois, mutta vaikea uskoa.

Millainen on Teams kävely?

Vierailija
99/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että iso osa tämän päivän pahoinvoinnista ja stressistä tulee siitä, että lähtökohtaisesti työkavereista ajatellaan niinkin vihamielisesti, mitä tässäkin ketjussa. Työkavereiden kanssa kuitenkin vietetään tyyliin kolmasosa valveillaoloajasta.

En tarkoita, että sydänystäväksi tarvitsee ryhtyä ja vapaa-aikaa heidän kanssaan viettää, mutta että lähtökohtaisesti oltaisiin kiinnostuneita ja pyrittäisiin nauttimaan niiden työkavereidenkin seurasta. Useimmat ihmiset ovat kuitenkin ihan kivoja.

Enkä itse ole mikään ekstrovertti, mutta ihmisistä pitävä kuitenkin.

Vierailija
100/100 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että suurin osa täällä kirjoittaneista tekee työtä vain rahan vuoksi, eikä ole yhtään kiinnostunut työkavereistaan, asenteella "minulla on jo tarpeeksi ystäviä". 

Minusta uudet mahdolliset ystävät ovat aina tervetulleita, ja miksei niitä voisi löytyä työpaikalta siinä missä muualtakin, etenkin kun ollaan valittu vielä sama ala! Aikuisena on muutenkin vaikea löytää uusia ihmisiä elämäänsä.

Itse kyllä olisin siis kiinnostunut vaihtamaan etänä työkavereiden kanssa ajatuksia, tulisi sellainen tunne ettei ole tilanteessa yksin. Ja olen introvertti! Vapaaehtoiset aktiviteetit kertoisivat minusta myös siitä että työnantaja välittää työntekijöidensä hyvinvoinnista, eikä jätä eristyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi