Nainen pakottaa pienet lapsensa pelkkiin mustavalkoisiin vaatteisiin
Mitä mieltä tästä blogista? Olen lukenut pari sivua ja alko ahdistamaan niin etten kykene lukeen enempää. Pienet, mistään vielä ymmärtämättömät lapset pelkissä musta-valkoisissa, lastenhuonekin tuommoinen....miten pitkälle voi vanhemman oman tyylin tyrkyttely mennä????
http://divaaniblogit.fi/kesallakerran/
Kommentit (82)
Pitäsköhän tän ja OKV:n alkaa tapailemaan?
Lapset sopivat hyvin sisustukseen. Vähän geeneillä leikkimällä olisi lapsetkin voinut tietysti suunnitella niin, että toinen olisi tummempi ja toinen valkoisempi.
Omat lapseni pieninä halusivat värejä niin ympärilleen kuin päälleen, sekä tyttö että poika. Poika tykkäsi räikyvistä oransseista ja aivan erityisesti punaisesta. Tytölle taas kirkkaan sininen oli se lempiväri. Nyt murkkuina sitten meillä on tuota mustaa ja valkoista. Harmaata kans.
Mutta kukin tyylillään. Meillä lapset eivät ole olleet osa sisistusta, mutta en mä muutoinkaan kovin sisusta.
HUI :D! Aika paha fiksaatio mammalla mustavalkoiseen :D! Tulee mieleen, että lapset ovat ikään kuin osa sisustusta, pitää stemmata sävyihin. Sääli, lapsethan nimenomaa rakastaa värejä, mitä kirkkaampia sen parempia!
Todennäköisesti kaikki lapset ja nuoret kapinoivat, riippumatta siitä, millaisiin vaatteisiin heidät on pienenä pakotettu. En tiedä kuinka moni kolmivuotias valitsee itse vaatteensa ja kuinka moni pakotetaan äitylin mieleisiin vaatteisiin.
Pelottava nainen. Miten tuon mies kestää tuota :D! Jos mä alkaisin vaatia mieheltäni, että "nyt me käytetään vaan tän värisiä vaatteita", niiin se passittais mut osastolle ja sukkelaan :D!
Luin tuon MeNaisten jutun. Ei onnistuis meillä. Ei mun mies mikään sisustaja ole, mutta kyllä kaikki hankinnat on yhteisiä päätöksiä. Koti on meidän kaikkien, siksi jokaisella on oma sanansa sisustamiseenkin sanottavana.
Voi luoja miten psykedeelinen kämppä. Mä tulisin hulluksi tuolla. Lapsiparat. Toivottavasti tuolle pikkutytölle tulee kunnon prinsessakausi piakkoin.
Onhan toi musta aika kirkkaasti esillä tuolla valkoisessa:D Ainakin jos OKV-miialta kysyttäis niin tuo mustahan suorastaan hyppää silmille, joten kai sitä tässä kodissa vois pitää kirkkaana tehostevärinä:)
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 08:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:16"]
Ai tää olikin joku blogijuttu... en jaksa katsoa tarkemmin. Mutta noista mustavalkoisista vaatteista, en oikeasti näe mitään eroa siinä "pakottaako" äiti pienet lapsensa mustavalkoisiin vai esimerkiksi pelkkään pinkkiin.
[/quote]
Useimmiten pikkutytöt itse valitsevat ne pinkit asunsa.
En tiedä minkäikäisiä blogisitin lapset ovat, mutta ilmeisesti heitä ei oteta mukaan vaateostoksille.
[/quote]
Ootko kuinka usein käynyt itse alle kolmevuotiaiden kaksosten kanssa vaateostoksilla, kysellen joka rytkyn kanssa, että mitä ne on mieltä? Voi morjens. Jäis varmaan aika moni reissu tekemättä. Ja te, ketkä ootte sitä mieltä, että rouvan sisustusinto on merkki siitä, että ei oo muuta sisältöä elämässä: missäs teidän elämän sisältö on, kun ehditte täällä toisten sisustamista vatvoa?
"Ainoa tyylillinen kiistakapula Sannan ja Jarkon huushollissa on kirjahylly. Kirjat ahdistavat Sannaa, koska ne ovat ties minkä värisiä ja kokoisia. Jarkko taas ei missään nimessä luovu rakkaista kirjoistaan."
"Haaveilen myös askeettisen minimalistisesta kodista, jossa ei olisi mitään sälää, Jarkko sanoo."
" Siinä missä joku muu ostaisi lapselleen lähikaupasta sen tutin, joka hyllyssä sattuu olemaan, Sanna juoksee vaikka viiteen kauppaan löytääkseen mustan."
"Intohimoisen harrastuksen huono puoli on, että Sannan yöunet jäävät usein lyhyiksi.
– Lasten kevätvaatteiden googlailuun käytin aikaa varmaan kahden työviikon verran."
Huhhuh... Suoraan sanottuna tuon MeNaisten lehtijutun perusteella ei kovin auvoiselta kuulosta tuo perhe-elämäkään. Tulipa jopa mieleen, että onko tuollainen pakkomielteily enää ihan tervettä...
Ei kuulu kenellekään miten pukee omat lapsensa
Kieltämättä omituista, mutta ei varmasti haitallista lapsille.
Lasten pukeminen värikkäisiin ns. lapsellisiin vaatteisiin on verrattain melko uusi ilmiö - lastenhuoneen riemunkirjavasta sisustuksesta puhumattakaan.
Enemmän tuosta lienee haittaa vanhemmille. Moinen pakkomielteisyys on luultavasti pidemmän päälle stressaavaa. Kukin tyylillään...
Omasta mielestäni tämä blogi on mahtavan mielenkiintoinen, olen lukenut jo pidempäänkin. En ymmärrä, miksi jokaisen pitäisi ahtautua samaan muottiin ja pakottautua elämään jossain pinkissä hellokittyhelvetissä, ellei halua. Varmasti lapset saavat vanhempina valita mieleisiä vaatteita, mutta kyllähän tuonikäiset puetaan vielä tasan vanhempien valitsemiin vaatteisiin - ja vapaassa maassa nyt saa pukea juuri kuin haluaa. Pelkkä musta-valkolinja ei tee vaatteista yhtään sen huonompia. Lastenhuoneessahan heillä on paljonkin väriä, enkä muutenkaan usko että lapsista voi mitenkään kieroutuneita kasvaa. Hienoa, että jollakulla tässä maassa on oma tyyli ja visio!
Kävin katsomassa blogia ja minulle tuli surullinen olo. Tuossa blogissa lapsetkaan eivät ole suloisia. Kamalia vaatteita. Sisustus on ihan ok mutta että sekä sisustus että vaatteet on samaa sarjaa niin morjens. Joku depressio tuossa täytyy olla takana. Eräs sukulaiseni joka kärsi paranoidisesta skitsofreniasta oirehti joskus tuolla tavalla kun ei aina ajoissa hakenut lääkkeitään. Saattoi ostaa parikymmentä metriä samaa kangasta ja ompeli huput kaiken, jopa ruokapöydän päälle. Ja just jotain mustavalkoista raitaa ja palloa ettei vahingossakaan yksiväristä.
Olipa kiva blogi! Kiitos linkistä! =)
Pakottaa on aika vahva sana. Jotkut puetaan vihreään, toiset mustaan....hoh hoijaa...
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 16:18"]Noi pienen lapsen mustat hipsterlasit menee kyllä todella, todella liian pitkälle....
[/quote]
Jaa? Jos lapsi tarvitsee lasit niin miksi ne eivät saisi olla nykymuodin mukaiset? Hyvä että lasten silmälasivalikoima on laajentunut. Helpottanee myös silmälaseihin tottumista, jos pokat ovat samantyyppiset kuin vaikka äidillä tai isällä.