Köyhille maksettava rahaa sterilisaatiosta
Parasta köyhäinapua on seksuaaliterveydessä ja perhesuunnittelussa tukeminen. Juuri huonoimmassa taloudellisessa tilanteessa olevilla on suurimmat vaikeudet raskauksien ehkäisemisessä, ja heille ja heidän lapsilleen raskaudella on kaikkein ikävimmät seuraukset. Minusta vähävaraisille voitaisiinkin tarjota käteistä rahaa vastineeksi siitä, että he hakeutuvat steriloitaviksi. Tässä voittaisivat kaikki.
Kuka tekisi aloitteen asiasta?
Kommentit (55)
Toivottavasti et, 34, ole oikeasti sitä mieltä, että meidän tulisi pitää yllä köyhyydessä ja puutteessa elävien lasten reserviä vain siksi, että epämiellyttäville töille riittäisi halukkaita tekijöitä tulevaisuudessakin. -ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:56"]
Toivottavasti et, 34, ole oikeasti sitä mieltä, että meidän tulisi pitää yllä köyhyydessä ja puutteessa elävien lasten reserviä vain siksi, että epämiellyttäville töille riittäisi halukkaita tekijöitä tulevaisuudessakin. -ap
[/quote]
Heh, en vain siksi. Mutta joskus käy niin, että sen matalammin koulutetun ihmisen lapsi tykkää myös tehdä samanlaista työtä kuin vanhempansa. :)
Jotkut lapsista kouluttautuvat paremmin, jotkut huomaavat, että hyvin sitä pärjää vaikka ei olekaan tuhansia tilillä joka kk :)
Rikkaampien lapset tuskin edes suostuvat vilkaisemaan "huonompia" töitä vain koska ovat oppineet yltäkylläisyyteen liiankin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:17"]
Usein köyhemmät ihmiset ovat vähän koulutettuja, joten yleistiedonkaan taso ei päätä huimaa...saati sitten lastenkasvatustaidot. Ei lasten saaminen ole mikään saavutus, mutta niiden kasvattaminen oikein on. Ja miksi jotkut ovat vähemmän koulutettuja...ei riitä fiksuus tai muuten henkinen kapasiteetti opiskeluun. Alemman elintason myötä tulevat myös huonot elintavat, alkoholi ym. kuvioihin. Onko se sitten lapselle soveltuva kasvuympäristö...nimenomaan henkisellä puolella?
[/quote]
Hahhah, menee sitten niin metsään kun voi olla ainakin meidän köyhän suvun kohdalla. Olin luokkani parhaita oppilaita, aikuislukiota kävin suurperheen ja työn ohessa kiitettävin arvosanoin, olen ollut nuoresta saakka kiinnostunut terveellisestä ravinnosta (ensin elävästä ravinnosta ja kasvissyöjä olin 17 vuotta, sitten karppasin), nyt aloitan opinnot terveellisen ravinnon ja liikunnan parissa. Voitko uskoa että on älykkäitä ihmisiä (todennäköisesti sua älykkäämpiä) jotka uskaltaa tehdä omat ratkaisunsa elämänsä suhteen eikä mene lampaana siihen putkeen mihin kaikki muutkin? Kaikki eivät tarvitse titteliä tunteakseen olevansa jotain. Älykkäämmät kyseenalaistavat asioita ja osaavat ajatella elämää vähän laajemmasta näkökulmasta. Ai niin ja joo, minulla on kaksi aikuista lasta joten voin sanoa onnistuneeni kasvatuksessa, jopa erinomaisesti. Riittäkö sun henkinen kapasiteettisi tajuamaan että joku toinen voi kyseenalaistaa sun maailmankuvasi jossa koulutus määrittelee ihmisen älykkyyden, kyvyt ja jopa lastenkasvatustaidot? Suvussa on muitakin älykkäitä ja lahjakkaita ihmisiä, mutta koulutus sen mukaan mitä haluaa tehdä elämässään. Ei ole tarvetta todistella kellekään mitään. Melko köyhää sakkia silti. Tokihan olisin voinut keskittyä mammonan haalimiseen, muttei se ole kiinnostanut niin paljon että olisin vaihtanut tärkeämpiin asioihin käyttämäni ajan ja energian johonkin minulle niin turhaan. Anteeksi nyt vaan, mutta vaikutat kyllä minua paljon yksinkertaisemmalta ihmiseltä joka käyttää kliseisiä yleistyksiä. Sivistys ei ole jotain mitä hankitaan kouluttautumalla jollekin suppealle alalle, lukion jälkeen ei liene alaa jota opiskelemalla sitä yleissivistystä oppisi. Sitä voi hankkia ihan itse, suosittelen sinuakin laajentamaan hieman maailmankuvaasi ja tuulettamaan tunkkaisia asenteitasi. Tuo käsityksesi köyhistä tai vähän koulutetuista on kuin karikatyyri, ei sellaisia ihmisiä ole oikeasti olemassa. Tunnen köyhiä joista löytyy vähemmän koulutettuja sekä akateemisia, kuten myös vähän koulutettuja joista löytyy köyhiä ja hyvintoimeentulevia. Sitä miten ihminen lyhyen elämänsä käyttää määrittää arvot ja toiset ymmärtää sen ettei täältä tuonpuoleiseen mitään mammonaa mukaansa saa kuitenkaan. Parasta kunkin elää tavalla jolla on onnellinen, ei tässä elämässä muuten ole mitään järkeä oli sitten rahaa ja koulutusta miten paljon vaan.
Tarkoitan tässä köyhyydellä vähän erilaista elämäntilannetta kuin sitä, että tyytyy vaatimattomaan elämään arvovalintana. Todellinen köyhyys on sitä, ettei voi toimia arvojensa mukaan, koska perustarpeiden tyydyttäminen vie kaikki resurssit. Ihmistä, joka menestyy opiskeluissa eikä joudu kärsimään vähävaraisuutensa vuoksi ei ole minusta köyhä. -ap
Johan alkaa muuttumaan ääni kellossa ap:llakin.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:57"]
Johan alkaa muuttumaan ääni kellossa ap:llakin.
[/quote]
Kantani on selvä ja johdonmukainen. -ap
1. Ap on nuori mies. Ei yliopistokoulutettu. (Yliopistolla en tarkoita insinöörejä jne.)
2. Kuuluu joko Kokoomusnuoriin tai Piraattipuolueeseen tai fanittaa niitä.
3. Todennäköisesti hänelle netin vapaus on tärkeämpää kuin lasten suojelu seksuaaliselta hyväksikäytöltä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:08"]
1. Ap on nuori mies. Ei yliopistokoulutettu. (Yliopistolla en tarkoita insinöörejä jne.)
3. Todennäköisesti hänelle netin vapaus on tärkeämpää kuin lasten suojelu seksuaaliselta hyväksikäytöltä.
[/quote]
Kaikki väärin. Miksi muuten koet tarvetta arvailla tällaisia asioita henkilöstäni? Etkö mieluummin keskustelisi itse asiasta? -ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:53"]
Tarkoitan tässä köyhyydellä vähän erilaista elämäntilannetta kuin sitä, että tyytyy vaatimattomaan elämään arvovalintana. Todellinen köyhyys on sitä, ettei voi toimia arvojensa mukaan, koska perustarpeiden tyydyttäminen vie kaikki resurssit. Ihmistä, joka menestyy opiskeluissa eikä joudu kärsimään vähävaraisuutensa vuoksi ei ole minusta köyhä. -ap
[/quote]
Mutta ap. Esimerkiksi monet opiskelijat ovat täysin persaukisia, jos vanhemmat eivät tue opiskelua. Elävät vielä joka kuukausi velaksi, joten ovat oikein köyhien rupusakkia. Olisiko se porukka mielestäsi hyvä saada steriileiksi?
Miten musta muuten tuntuu, että tää keskustelun ap on Muru?
sopii mulle...
lapsitehtailijat kuriin...rahalla
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:52"]
Olet henkisesti sairas.
[/quote]
Tätä sinulla ei ole mitään mahdollisuutta arvioida. Eikö mielisairauden oire ole ennemminkin se, että kuvittelee tietävänsä muista ihmisistä sellaista, mitä ei voi mitenkään tietää? -ap
[/quote]
En kuvittele tietäväni mitään. Mutta jollai tapaa on köyhästi kasvanut henkisesti, jos tälläisia mielipiteitä on.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:34"]
En kuvittele tietäväni mitään.
[/quote]
Miksi sitten väitit niin? -ap
Natsikorttihan on todella relevantti tähän keskusteluun heittää, hyvät idiootit jotka huutelevat natsikortista, sillä juuri NATSITHAN sterilisaatioita tehtailivat heikommalle ainekselle.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:08"]
[/quote]
Kaikki väärin. Miksi muuten koet tarvetta arvailla tällaisia asioita henkilöstäni? Etkö mieluummin keskustelisi itse asiasta? -ap
[/quote]
Varmasti oli oikein.
Viimeiseen: en.
Moi muru! Huono päivä? Mites nyt silleen?
tai miksi ei rikkaille`? heille jäisi aikaa tienata entistä enemmän ja eivät opettaisi lapsiaan piloille uskomaan olemaan parempia kuin muut ihmiset..
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 16:34"]
Oikeastiko ap määrität ihmisarvon rahan ja varallisuuden kautta? Minä olen ihan täysin toista mieltä eli sitä että sinun kaltaisesi natsihenkiset äärioikeistolaiset pitäisi sterilisoida jos nyt joku ryhmä pitää valita. Minulla on myös hyvät perustelut, tuolla älyn ja empatiakyvyn määrällä ei mitenkään voi olla hyvä kasvattamaan hyviä ihmisiä tähän yhteiskuntaan. Millä sinä perustelet kantasi? Millä perustelet että sinun materialistiset ja pinnalliset arvosi ovat jotenkin paremmat ja siksi sinun pitäisi saada lisääntyä, mutta jonkun joka arvostaa toisenlaisia arvoja ei? En mielestäni ole huonompi ihminen siksi että raha ja omaisuuden haaliminen ei ole tärkeää, mutta rakkaus ja uuden elämän tuominen on, pikemminkin päinvastoin. Kenelle on hyötyä kaltaisistasi itsekeskeisistä kylmäsydämisistä ihmisistä? Luulen että maailma olisi parempi paikka jos edustamiasi arvoja kannattavia ihmisiä olisi maailmassa vähemmän. Minulla on kuusi lasta, jokainen harkittu, osa jopa tekemällä tehty pidemmän aikaa. Ja olen vähävarainen koska raha ei ole ollut mitenkään tärkeä prioriteetti minulle.
[/quote]
Raha ei ole tärkeää sinulle? Oikeasti? Täytyyhän sitä rahaakin ajatella. Miten ruokit ja vaatetat lapsesi ilman rahaa? Jossain teidän kai täytyy asuakin. Onko oikein, että odotat muiden ihmisten elättävän sinut ja lapsesi?
Miltä kuulostaisi puhdas sosiaalidarwinismi á la Herbert Spencer? Tai se, että tehtäis yhteiskunnasta yksi iso gladiaattoriareena ilman mitään herrasmiessääntöjä???
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:17"]
Usein köyhemmät ihmiset ovat vähän koulutettuja, joten yleistiedonkaan taso ei päätä huimaa...saati sitten lastenkasvatustaidot. Ei lasten saaminen ole mikään saavutus, mutta niiden kasvattaminen oikein on. Ja miksi jotkut ovat vähemmän koulutettuja...ei riitä fiksuus tai muuten henkinen kapasiteetti opiskeluun. Alemman elintason myötä tulevat myös huonot elintavat, alkoholi ym. kuvioihin. Onko se sitten lapselle soveltuva kasvuympäristö...nimenomaan henkisellä puolella?
[/quote]
Vähemmän koulutetut tekevät yleensä niitä töitä, mitä paremmin koulutetut eivät suostu tekemään. Kun sitten saataisiin ehkäistyä köyhempien lisääntymistä, teidänkö lapset alkaisivat tekemään työt mihin te ette suostuisi?
Oletan nyt, että sinäkin olet paremmin koulutettu.
Monella riittäisi rahkeet kouluttautumaan korkeammalle, mutta unelma työ ei välttämättä sitä vaadi. Köyhyys ei myöskään automaattisesti tarkoita alkoholistia.
Olen myös varma, että ap:n tarjoukseen tarttuisivat vain narkit ja ne alkoholistit. Että siinä mielessä se olisi hyvä idea. Hehän saisivat rahaa elämäntavalleen eivätkä sitten välttämättä saisi siihen lapsia. Paitsi että, narkomaanikin voi parantua joten pää sekaisin tehty päätös voi vaikuttaa tulevaisuuteen huonolla tavalla.
Normaali köyhempi ihminen tuskin "möisi" omaa lasta noin mitättömällä summalla mitä ap tarjoaisi.
[/quote]
Ja mun on pakko lisätä että KAIKKI minun tuntemani "rikkaat ihmiset" on henkisesti ja tunneälyltään muutenkin paljonpaljon vajaavaisempia kuin "köyhät ihmiset" ketä tunnen. On aivan huikeeta miten köyhempiä ajatellaan lähes kehitysvammaisina tai jälkeenjääneinä? Uskomatonta.
Sitten vielä itse aiheeseen. Kuinkahan moni opiskelija menisi heikkona hetkenä sterilisoimaan itsensä, kun tarjolla voi olla parin kuukauden vuokran arvo?
Ei välttämättä sillä hetkellä ajattele tulevaisuutta niin pitkälle, että se unelmien mies todella VOI löytyä, joka hyväksyy sinut ja haluaa lisääntyä kanssasi.