Köyhille maksettava rahaa sterilisaatiosta
Parasta köyhäinapua on seksuaaliterveydessä ja perhesuunnittelussa tukeminen. Juuri huonoimmassa taloudellisessa tilanteessa olevilla on suurimmat vaikeudet raskauksien ehkäisemisessä, ja heille ja heidän lapsilleen raskaudella on kaikkein ikävimmät seuraukset. Minusta vähävaraisille voitaisiinkin tarjota käteistä rahaa vastineeksi siitä, että he hakeutuvat steriloitaviksi. Tässä voittaisivat kaikki.
Kuka tekisi aloitteen asiasta?
Kommentit (55)
Miksipä ei. Ei kuitenkaan niille nuorille, joilla ei ole yhtään lasta. Nuorille ja lapsettomille voisi kustantaa ilmaisen hormonikierukan, kapselin tms. ehkäisyn. Sterilointi ja vasektomia pitäisi sallia 25 v täyttäneille sekä yhden lapsen vanhemmille. Itse ottaisin mielelläni kohdunpoiston... ei raskautta 100% varmuudella, ei kuukautisia, ei kohtusyöpää jne.
Sääli ettet syntynyt aikanaan Saksaan. Nyt sinun aikasi on jo ohi :(
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:52"]
Olet henkisesti sairas.
[/quote]
Tätä sinulla ei ole mitään mahdollisuutta arvioida. Eikö mielisairauden oire ole ennemminkin se, että kuvittelee tietävänsä muista ihmisistä sellaista, mitä ei voi mitenkään tietää? -ap
Natsi-Saksassa ei maksettu, eikä kysytty edes mielipidettä. Sterilisaatio on hyvä ehkäisykeino niille, jotka eivät edes halua lapsia, mutta muut keinot ovat vähissä tai kalliita. Yli 35-vuotias tupakoiva ei saa edes pillereitä enää. Hormonikierukka on melkoisen kallis eikä sovi kaikille. Maksu voisi kannustaa tekemään sterilisaation tai vasektomian ja jäisi muutama abortti tekemättä. Tai ei toivottu lapsi syntymättä.
Mutta pakottaminen tai edes painostus siihen suuntaan on tuomittavaa.
Natsikortti pelattiin kolmannessa vastauksessa. Aika hyvä suoritus.
Oikeastiko ap määrität ihmisarvon rahan ja varallisuuden kautta? Minä olen ihan täysin toista mieltä eli sitä että sinun kaltaisesi natsihenkiset äärioikeistolaiset pitäisi sterilisoida jos nyt joku ryhmä pitää valita. Minulla on myös hyvät perustelut, tuolla älyn ja empatiakyvyn määrällä ei mitenkään voi olla hyvä kasvattamaan hyviä ihmisiä tähän yhteiskuntaan. Millä sinä perustelet kantasi? Millä perustelet että sinun materialistiset ja pinnalliset arvosi ovat jotenkin paremmat ja siksi sinun pitäisi saada lisääntyä, mutta jonkun joka arvostaa toisenlaisia arvoja ei? En mielestäni ole huonompi ihminen siksi että raha ja omaisuuden haaliminen ei ole tärkeää, mutta rakkaus ja uuden elämän tuominen on, pikemminkin päinvastoin. Kenelle on hyötyä kaltaisistasi itsekeskeisistä kylmäsydämisistä ihmisistä? Luulen että maailma olisi parempi paikka jos edustamiasi arvoja kannattavia ihmisiä olisi maailmassa vähemmän. Minulla on kuusi lasta, jokainen harkittu, osa jopa tekemällä tehty pidemmän aikaa. Ja olen vähävarainen koska raha ei ole ollut mitenkään tärkeä prioriteetti minulle.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 16:34"]
Oikeastiko ap määrität ihmisarvon rahan ja varallisuuden kautta? Minä olen ihan täysin toista mieltä eli sitä että sinun kaltaisesi natsihenkiset äärioikeistolaiset pitäisi sterilisoida jos nyt joku ryhmä pitää valita. Minulla on myös hyvät perustelut, tuolla älyn ja empatiakyvyn määrällä ei mitenkään voi olla hyvä kasvattamaan hyviä ihmisiä tähän yhteiskuntaan. Millä sinä perustelet kantasi? Millä perustelet että sinun materialistiset ja pinnalliset arvosi ovat jotenkin paremmat ja siksi sinun pitäisi saada lisääntyä, mutta jonkun joka arvostaa toisenlaisia arvoja ei? En mielestäni ole huonompi ihminen siksi että raha ja omaisuuden haaliminen ei ole tärkeää, mutta rakkaus ja uuden elämän tuominen on, pikemminkin päinvastoin. Kenelle on hyötyä kaltaisistasi itsekeskeisistä kylmäsydämisistä ihmisistä? Luulen että maailma olisi parempi paikka jos edustamiasi arvoja kannattavia ihmisiä olisi maailmassa vähemmän. Minulla on kuusi lasta, jokainen harkittu, osa jopa tekemällä tehty pidemmän aikaa. Ja olen vähävarainen koska raha ei ole ollut mitenkään tärkeä prioriteetti minulle.
[/quote]http://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke -ap
Ei tuossa kaikki voittaisi.
Vähän voisi löysätä sterilisaation vaatimuksia, mutta ap ei taida ymmärtää, ettei raha korvaa omaa lasta. Ja miten määrittelisit köyhyyden?
Toimeen tulisi, mutta ei ole varaa mihinkään isompaan? Työpaikka mutta huonot palkat?
Työttömyys vastoin omaa tahtoa?
Pelottava ajatus, että jokaisella pitäisi olla oikeus omaan lapseen, oli lapsesta huolehtimiseen edellytyksiä vai ei. On selvää, ettei raha korvaa omaa lasta, mutta kun kaikkien ei kannata lapsia hankkia ollenkaan. Tällainen järjestely antaisi kaikkein vaikeimmassa asemassa olevien ottaa vastuuta omasta elämästään. -ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 16:51"]
Pelottava ajatus, että jokaisella pitäisi olla oikeus omaan lapseen, oli lapsesta huolehtimiseen edellytyksiä vai ei. On selvää, ettei raha korvaa omaa lasta, mutta kun kaikkien ei kannata lapsia hankkia ollenkaan. Tällainen järjestely antaisi kaikkein vaikeimmassa asemassa olevien ottaa vastuuta omasta elämästään. -ap
[/quote]
Heh. Raha ei tuo onnea :)
Totta, pelottavaa että kaikilla on mahdollisuudet omaan lapseen. Tiedänpä muutaman hyvin toimeen tulevan joiden olisi kannattanut jättää lapset tekemättä :)
Mieluummin ne lapset rakastavaan ja köyhempään kotiin kuin hyvin toimeentuleville ja väkivaltaisille.
En minä huomannut mitään halveksuntaa tai ihmisarvon loukkausta. Rikkaille ei rahallinen hyöty ole kummoinenkaan kannustin. Köyhälle saattaa olla. Sinulle lapset ovat tärkeitä ja suunniteltuja. Et varmaan olisi ottanut tarjousta vastaan?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 16:53"]
Mieluummin ne lapset rakastavaan ja köyhempään kotiin kuin hyvin toimeentuleville ja väkivaltaisille.
[/quote]
Väärä vastakkainasettelu. Se, että köyhät saavat vähemmän lapsia, ei johda siihen, että rikkaat saisivat enemmän lapsia. Se johtaa siihen, että Suomessa on vähemmän puutteessa eläviä ja hädänalaisia lapsia. Köyhyyttä on turha romantisoida. Sen vaikutukset ihmisen onnellisuuteen, terveyteen, elämänlaatuun, yhteiskunnassa pärjäämiseen, elämänhallintaan ja eliniänodotteeseen ovat hyvin negatiiviset. -ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 16:53"]
[/quote]
Väärä vastakkainasettelu. Se, että köyhät saavat vähemmän lapsia, ei johda siihen, että rikkaat saisivat enemmän lapsia. Se johtaa siihen, että Suomessa on vähemmän puutteessa eläviä ja hädänalaisia lapsia. Köyhyyttä on turha romantisoida. Sen vaikutukset ihmisen onnellisuuteen, terveyteen, elämänlaatuun, yhteiskunnassa pärjäämiseen, elämänhallintaan ja eliniänodotteeseen ovat hyvin negatiiviset. -ap
[/quote]
Älä viitsi. Samantien voisimme myös laittaa ihmiset maksamaan, että saavat luvan tehdä lapsia. Näin voisimme hyvällä tuurilla välttää lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa. Kukapa haluaisi menettää maksetun lapsensa?
Minkälaista summaa ap oli ajatellut, että heille tarjottaisiin? Kysytäänpä sekin vielä :)
t.10
Ei vähävaraisille, mutta niille joilta on otettu useampia kuin yhden lapsen huostaan alkoholismin ja/tai narkkailun takia, eivätkä ole parantaneet tapojaan ja/tai ovat synnytäneet FAS- lapsia, niille voisi kyllä ihan hyvin esittää tällaisenkin vaihtoehdon.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:02"]
Samantien voisimme myös laittaa ihmiset maksamaan, että saavat luvan tehdä lapsia.
[/quote]
Tämä on sinun ehdotuksesi, ei minun. -ap
Niin ja miten määrittelet sen köyhyyden?
suomessa on mahdollista luokkanousu eli rikastuminen myöhemmin vaikka olisi köyhä joten hommasi kusee ja pahasti :D kiinassa tuo toimiiki siks et siel ei köyhä rikastu opiskelemalla kun ei oo rahaa opiskella.
ajatteleppas asioita ihan kunnolla
Ei siitä rahaa pitäisi antaa, mutta kannatan ilmaista sterilisaatio köyhille. Mitä sitä turhaan lisääntymään kun ei kyetä elättämään edes itseään.