Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosialidemokraatti = muiden voitontavoittelua epäilevä sulle-mulle jakelija

Vierailija
18.01.2014 |

Vaikka säätiö ei yritä saada edes vuokraa uudesta Lastensairaalasta, vaan HUS saa sen käytännössä vastikkeetta käyttöönsä, silti ministeri Huovinen (sd.) jaksaa pelätä ettei säätiö saisi tästä jotakin voittoa.

Sama koskee monesti auttamista yleensäkin. Epäillään, ettei kukaan olisi niin epäitsekäs, kyllä sen nyt täytyy jotenkin hyötyä siitä itse taloudellisesti tai muuten. Eivät kaikki ole niin itsekkäitä kuin demarit. Joskus annettu on annettu, eikä sisällä mitään laskelmia joilla omaan laariin sataa kassikaupalla muiden rahoja, kuten demareilla varmasti on se normi.

http://yle.fi/uutiset/lastensairaalan_saation_berner_emme_saa_minkaanlaista_tuottoa_hankkeesta/7039482

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jääkööt vaille hoitoa, jos hoidon hinta on se että joku saa voittoa. Paitsi tietysti, jos voittoa saa joku voittoa tavoittelematon, yleishyödyllinen ja muutenkin erinomainen demaritaho.

Vierailija
2/8 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä sopassa pitää olla säätiö välissä?. Suomessa kusetetaan säätiöiden avulla paljon rahaa ja ne jää menemättä oikeaan kohteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas miellän sosiaalidemokraatin verovaiseksi yhteisen edun ajajaksi. Varovainen on siksi, ettei uskalla täysin "sukeltaa" yhteisöllisyyteen vaan kokee, että pohjimmiltaan on aina eniten vastuussa siitä että perheellään, suvullaan, tutuillana ja muulla lähipiirillä on asiat kunnossa.

Vierailija
4/8 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 15:45"]

Miksi tässä sopassa pitää olla säätiö välissä?. Suomessa kusetetaan säätiöiden avulla paljon rahaa ja ne jää menemättä oikeaan kohteeseen.

[/quote]

Suomessa on pitkä säätiöperinne. Niiden kautta yksityiset ovat vuosikymmniä (-satoja) pystyneet sitoutumaan arvostamiensa kohteiden kestävään tukemiseen. Esim oma isoäitini jätti kuollessaan jotakuinkin kaiken (nimikoituja muistoesineitä ja tauluja yms,. lukuunottamatta) säätiölle, jonka työtä arvosti.

On sittemmin ottanut kipeää lukea persujen ja muiden moukkien juttuja siitä, kuinka väärin onkaan se, miten Famo sijoitti itse omalla työllään elämänsä mittaan tienaamansa rahat johonkin yhteishyvään (sen sijaan, että olisi jättänyt lapsilleen ja lapsenlapsilleen niin kuin Suomessa on tapana).

Lapsenlapsena totean tähän, että Famon, mummin, Moffan, äidin ja isän esimerkin ja kannustuksen, tuen ja läsnäolon vuoksi en kaipaa rahaperintöä. Rahaa voin hankkia itsekin. Nimikoidut kirjat ja taulut ja isoisoisoäidin kapiot sen sijaan ovat mittaamattoman arvokkaita. Kerään jo nyt "kirstuja" lapsenlapsilleni ja sovittelen niihin lahjoja sille ajalle kun minua ei enää ole.

Persukultturissa vastaavaa tapaa ei taida olla, mutta ainahan voi 100 vuoden päästäkin olla vihainen siitä, miksi joku tänään teki näin ja ajatteli lapsenlapsiaan sen sijaan että meni lähikapakkaan kaljalle...

Vierailija
5/8 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 15:45"]

[/quote]

Suomessa on pitkä säätiöperinne. Niiden kautta yksityiset ovat vuosikymmniä (-satoja) pystyneet sitoutumaan arvostamiensa kohteiden kestävään tukemiseen. Esim oma isoäitini jätti kuollessaan jotakuinkin kaiken (nimikoituja muistoesineitä ja tauluja yms,. lukuunottamatta) säätiölle, jonka työtä arvosti.

On sittemmin ottanut kipeää lukea persujen ja muiden moukkien juttuja siitä, kuinka väärin onkaan se, miten Famo sijoitti itse omalla työllään elämänsä mittaan tienaamansa rahat johonkin yhteishyvään (sen sijaan, että olisi jättänyt lapsilleen ja lapsenlapsilleen niin kuin Suomessa on tapana).

Lapsenlapsena totean tähän, että Famon, mummin, Moffan, äidin ja isän esimerkin ja kannustuksen, tuen ja läsnäolon vuoksi en kaipaa rahaperintöä. Rahaa voin hankkia itsekin. Nimikoidut kirjat ja taulut ja isoisoisoäidin kapiot sen sijaan ovat mittaamattoman arvokkaita. Kerään jo nyt "kirstuja" lapsenlapsilleni ja sovittelen niihin lahjoja sille ajalle kun minua ei enää ole.

Persukultturissa vastaavaa tapaa ei taida olla, mutta ainahan voi 100 vuoden päästäkin olla vihainen siitä, miksi joku tänään teki näin ja ajatteli lapsenlapsiaan sen sijaan että meni lähikapakkaan kaljalle...

[/quote]

Voi jumaliste, mistähän vedit persut tähänkin asiaan? Asia on niin, että Suomessa on lukemattomien säätiöiden kautta myös koijattu ihmisten rahoja, sekaannuttu politiikkaan ym.

Kun säätiöt pysyisi lestissään niin ongelmia ei olisi. Puolestani Famosi saa lahjoittaa rahansa vaikka villisioille, ei haittaa.

Vierailija
6/8 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idootti hoi, säätiö on väline. Se ei ole itsesään paha eikä itsessään hyvä. Se riippuu siitä miten sitä käyttää. Jos demareiden säätiötouhut on tuomittu oikeudessa asti rikolliseksi toiminnaksi, niin ei Lastensairaalan säätiötä pitä ajatella sen vuoksi muuna kuin mikä se itsessään on. Eivät muut voi olla vastuussa jonkun rikollisen tekosista. Vai tuomitsetko kaikki yritykset sillä perusteella, että joku niistä on harjoittanut rikollista toimintaa kuten vaikkapa Lokapojat? Sen perusteella sinusta kaikki yritykset joilla on auto ovat myös rikollisia, kun on oy ja auto. Yksinkertaisten ihmisten elämä taitaa olla helppoa?

Vierailija
7/8 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:15"]

Idootti hoi, säätiö on väline. Se ei ole itsesään paha eikä itsessään hyvä. Se riippuu siitä miten sitä käyttää. Jos demareiden säätiötouhut on tuomittu oikeudessa asti rikolliseksi toiminnaksi, niin ei Lastensairaalan säätiötä pitä ajatella sen vuoksi muuna kuin mikä se itsessään on. Eivät muut voi olla vastuussa jonkun rikollisen tekosista. Vai tuomitsetko kaikki yritykset sillä perusteella, että joku niistä on harjoittanut rikollista toimintaa kuten vaikkapa Lokapojat? Sen perusteella sinusta kaikki yritykset joilla on auto ovat myös rikollisia, kun on oy ja auto. Yksinkertaisten ihmisten elämä taitaa olla helppoa?

[/quote]

Jep, teknisen alan johtotehtävissä olenkin juu tosi yksinkertainen. Ja en ole demari. 

"Se riippuu siitä miten sitä käyttää". No, tätähän minä olen sanonutkin, oletko vähän yksinkertainen? Mielellään tukisin HUS:ia tai valtiota suoraan enkä mitään säätiötä, josta ei tule olemaan mitään takeita.

Vierailija
8/8 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 15:55"]

Minä taas miellän sosiaalidemokraatin verovaiseksi yhteisen edun ajajaksi. Varovainen on siksi, ettei uskalla täysin "sukeltaa" yhteisöllisyyteen vaan kokee, että pohjimmiltaan on aina eniten vastuussa siitä että perheellään, suvullaan, tutuillana ja muulla lähipiirillä on asiat kunnossa.

[/quote]

No jopas. Eikö koko demari-ideologia lähde siitä, että yhteiskunta on vastuussa kaikesta, yksilö ei mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä