Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa työpaikkailmoitukset, joissa puhelinmyynti on verhottu eri titteleihin!

Vierailija
12.12.2013 |

Kuinka tyhminä ne ihmisiä pitävät, vaikka klikkaa auki työpaikkailmoituksen, joka vaikuttaa muulta kuin pääosin myyntityöltä puhelimessa, niin ei sinne hae sellainen joka ei sellaista työtä halua tai pysty tekemään! Puhumattakaan provikkapalkoista.Toki jo monet verhotut tittelit osaa jo tulkita, ettei edes katso ilmoitusta, mutta työnantajat menevät yhä mielikuvituksellisimpiin titteleihin, että saisivat "agentti-manageri-markkinoinninkehittyväpäällikkö-ääniaaltovastaava-mahtavuuskonsultti" tittelillä tyypin jonka työnä on tyrkyttää jotain puhelimitse. Pitääkö työnhakijoidenkin keksiä itselleen uusia ihmeelisiä titteleitä? Itse olen viimeiset kuukaudet viettänyt työttömyytenikehitysasiantuntijana. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mol.fi julkaisee noita ilmoituksia? Eikö ne työkkärissä käytä mitään seulaa? Vai onko se vaan tärkeää, että saadaan tilastoissa näyttämään, että kyllä meillä niitä työpaikkoja on! ?

Vierailija
22/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:42"]

Mulle kerran puhelinmyyjä laittoi tulemaan Nalle Puh-lehden. Soitti ekaksi ja tarjosi sitä, snaoin, ettei meillä ole sen ikäisiä - mutta voisin kummipojalle tilata synttärilahjaksi, täytyy vaan kysyä heidän osoite ensin (olivat juuri muuttaneet sillä viikolla).

Kummipojan äiti sitten sanoi, että ottaisivat mielummin lahjaksi pyöräilykypärän kuin lehtitilauksen. Kun puhelinmyyjä soitti mulle uudestaan, sanoin, että joo, ei ne halunneet sitä lehteä.

Kaksi viikkoa siitä MUN postiluukussa oli Nalle Puh-lehti ja vuoden mittaisen tilauksen lasku. ELi ei auta edes kieltäminen.

[/quote]

Tollasissa tapauksissa kannattaa ottaa yheyttä firmaan joka tilauksen lähetti. Kaikki puhelut nauhoitetaan ja he olisivat kuunnelleet puhelun josta olisi käynyt ilmi että et koko lehteä tilannut ! :)

Oon kuullut just tollasista tapauksista paljon että lehtimyyjät pistää tuleen vaikka sanoo ei.. On ne vaa törkeitä luultavasti työhönsä täysin kyllästyneitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhelinmyyntifirma käytti itsestään nimeä "call center". Monet puhelinmyyjät ovat "myyntineuvottelijoita".

Itse olen kokeillut puhelinmyyntiä kaksi kertaa, kerran liittymämyynnin ja toisen kerran hyväntekeväisyyden saralla. Kokemukset ko. työstä olivat todella lannistavia ja vastenmielisiä. Mieluummin vedän itseni vaikka narun jatkeeksi kuin istun 8 tuntia puhelimessa häiriköimässä ihmisiä. Ei ollut kiva myydä ihmisille väkisin jotain, kun itsekin olin sitä mieltä etteivät he sitä tuotetta/palvelua edes tarvitse. Kuitenkin työnantaja odotti tulosta. Pomot vahtivat taukoja ja puheluiden määrää pikkutarkasti. Hirveän vastenmielistä ja moraalitonta bisnestä! Ei voi olla edes kovin kannattavaa. Ajatelkaa nyt, myyjä soittelee pari sataa puhelua päivässä... kamalaa ajan ja resurssien tuhlausta.

Vierailija
24/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:13"]

Vähän asian vierestä, mutta ihmetyttää, kuinka paljon noita puhelinmyyjien paikkoja on avoinna. Ei siksi, että siihen hommaan tunkua olisi, mutta se että kuka niiltä jotain ostaa ja sitä kautta se, että sellainen bisnes edes pyörii…

[/quote]

Jostain luin, että Britanniassa on miljoona ihmistä töissä erilaisissa Call Centereissä. Osa heistä tietenkin vain vastaa asiakkaiden puheluihin, mutta joka tapauksessa sadattuhannet tienaavat palkkansa soittamalla ja tyrkyttämällä. Osansa saavat myös suomalaiset yritykset, joiden kimpussa on varsinkin erilaisia seminaari- ja konferenssikauppiaita.

Vierailija
25/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:37"]

Kuinka tyhminä ne ihmisiä pitävät, vaikka klikkaa auki työpaikkailmoituksen, joka vaikuttaa muulta kuin pääosin myyntityöltä puhelimessa, niin ei sinne hae sellainen joka ei sellaista työtä halua tai pysty tekemään! Puhumattakaan provikkapalkoista.Toki jo monet verhotut tittelit osaa jo tulkita, ettei edes katso ilmoitusta, mutta työnantajat menevät yhä mielikuvituksellisimpiin titteleihin, että saisivat "agentti-manageri-markkinoinninkehittyväpäällikkö-ääniaaltovastaava-mahtavuuskonsultti" tittelillä tyypin jonka työnä on tyrkyttää jotain puhelimitse. Pitääkö työnhakijoidenkin keksiä itselleen uusia ihmeelisiä titteleitä? Itse olen viimeiset kuukaudet viettänyt työttömyytenikehitysasiantuntijana. 

[/quote]

Sama homma!Kerran erehdyin hakemaan "toimistopäällikön"paikkaa,jossa työnkuva oli hyvin houkuttelevasti muotoiltu joskin epämääräinen,ei sanakaan puhelinmyynnistä tai provikkapalkasta. Vasta työhaastattelussa selvisi että puhelinmyyjäähään sinne haettiin.En uskaltanut kieltäytyä paikasta,joten yritin hommaa kolme päivää,mistä seurasikin sitten karenssi.Nykyään en hae enää mitään hämäräperäisiä valetöitä hienoine titteleineen.

Vierailija
26/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ketju! kukaan ei ole alapeukuttanut:)

Vierailija
27/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntitoimintaan liittyy todella paljon kaikenlaista moraalitonta. Moni nuori ihminen hakee noita töitä, ja hänelle luvataan aivan liikoja. Loppujen lopuksi hän joutuukin myymään ihmisille tuotteita väkisin ja kuuntelemaan vieraiden ihmisten vittuilua päivästä toiseen. Herkemmän ihmisen psyyke ei kestä sellaista. Kohtelias ihminen ei pärjää siinä työssä.

Vierailija
28/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän ne firmat pärjää, että ottavat mahdollisimman paljon niitä työntekijöitä, koska suurin osa ei tule siinä pärjäämään, koko ajan haetaan 20 henkilöä, mutta oikeasti jos ne ottaa 20, ei viikon päästä ole töissä kuin korkeintaan yksi epätoivoinen.

Vierailija
29/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään pankkiiriliikkeen ajanvaraaja?? Ajanvaraaja siis. Että sillälailla. Ensin käydään läpi ihmisten verotietoja. Sitten etitään niiden puhelinnumeroita. Sitten soitellaan, että tämmöistä kutsuasiaa soittelin, että tulisitko keskustelemaan varojen sijoittamisesta? Sijoita itses kuule sen listas kanssa jonnekin pimeimpään kaappiin, minne ei kuu kuumota eikä aurinko paista.

Vierailija
30/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakasmyyjä, B to B -mediamyyjä, B2B Mediaratkaisumyyjä, Järjestelmämyyjä, Media-alan myyjä, Mediakonsultti ja Myyjä ainakin ovat nimikkeitä, jotka tällä hetkellä mol.fi-sivulla paljastuvat puhelinmyynniksi...harmittaa, koska olen itse markkinoinnin koulutuksen saanut ja nämä ilmoitukset hyppäävät usein hakusanoillani esille :D

Minäkin olin puhelinmyyjänä 16-vuotiaana, kun halusin minkä tahansa työn. Siinä oli tuotteena edullisempi sähkö ja ilmoituksen mukaan "kilpailukykyinen palkkaus, joka perustuu pohjapalkkaan 1200€/kk + provisioon" - mutta lopulta ilmenikin, että työstä saa nimenomaan PELKÄN provision. No, sitten aloittaessani tuli heti sellainen tunne, että koko firma on huijausta koska tuotteen kokeilujakso oli liian lyhyt. Sain muutamalle mummelille ylipuhuttua sen sopimuksen, mutta tuli vain paha mieli itselleni, koska ajattelin etteivät nämä välttämättä huomaa perua sopimusta kokeilujakson jälkeen :( Erosin työstä päivän ja parin tunnin jälkeen ja sain muistoksi kivan kuumemittarin.

Vierailija
31/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähetetäänkö tällaisia töitä työttömille työkkäristä "työtarjouksina" joihin on pakko mennä tai saa karenssin?

Vierailija
32/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:33"]

No lähetetäänkö tällaisia töitä työttömille työkkäristä "työtarjouksina" joihin on pakko mennä tai saa karenssin?

[/quote]

Ei onneksi :D *koputtaa puuta*

Vierailija
33/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:13"]

Vähän asian vierestä, mutta ihmetyttää, kuinka paljon noita puhelinmyyjien paikkoja on avoinna. Ei siksi, että siihen hommaan tunkua olisi, mutta se että kuka niiltä jotain ostaa ja sitä kautta se, että sellainen bisnes edes pyörii…

[/quote]

Nehän käyttää usein sellaisia konsteja että "onneksi olkoon olet voittanut arvonnasta tällaisen ilmaisen lehtitilauksen" (tämän tietää huijaukseksi kun ei koskaan osallistu arvontoihin). Ja kun kautta rantain kyselee, paljastuu että se ilmainen maksaa vain kolme euroa viikossa koska eihän sen lehden painaminen ilmaista ole... "Mutta mitään ylimääräisiä kulujahan tuohon ei sisälly...."

Tai tarjotaan jollekin vanhalle ihmiselle ilmaista näytepätkää jostain lehdestä joka muuttuu kalliiksi kestotilaukseksi.

Uskoisin että huiputtamalla nuo firmat pitää itsensä pystyssä.

Kerran olin sanonut liittymämyyjälle napakasti "EI" jo viisi kertaa puhelun aikana, niin se sanoi että "no laitetaanpas sitten tulemaan sellainen". Vastasin että et muuten laita tai perästä kuuluu ja löin luurin kiinni. Ei uskaltanut sitten laittaa tulemaan tuotetta josta olin kieltäytynyt niin selkeästi kuin kieltäytyä voi ja moneen kertaan.

Röyhkeys nuo pitää pystyssä. Sääliksi käy muistisairaita joita tuossa kusetetaan yleisimmin.

[/quote]

Tämä. Itse olin puhelinmyyjänä huimat kaksi viikkoa ja myyntipuheessa piti sanoa, että kiitoksena aiemmista tilauksista lehti tulisi ilmaiseksi kotiin. Noh, sitten tuli kuitenkin jotain kuluja, että saadaan se lehti sinne asiakkaalle kotiin asti toimitettua. Ihan naurettavaa huijausta. 

Vierailija
34/37 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus homma menee toisin päin: Eräs firma teettää contact centerissä monenlaisia puhelintöitä puhelinmyynnistä asiakaspalveluun ja siitä vielä vaativampiin teknisiin toimenteisiin. Tietenkin myös palkka vaihtelee tehtäväkohtaisesti, esim puhelinmyyjä 8€/h ja tekninen asiantuntija yli 12€/h. Riippumatta siitä mihin toimenkuvaan palkataan, työsopimuksessa lukee "myyntineuvottelija" eli puhelinmyyjä ja takuupalkaksi on työsopimuksessa merkattu n. 8€/h. Tämä siksi, että työntekijä voidaan tarvittaessa siirtää projektista toiseen eli esimerkiksi yli 12€ tekninen tietokonetuki -> 8€/h puhelinmyyjä. Firma haluaa siis pitää mahdollisuuden siirrellä työntekijää tarvittaessa vähemmän asiantuntijuutta vaativiin ja siten huonommin palkattuihin töihin oman mielensä mukaan. Jos työsopimus myyntineuvottijan tittelillä ei kelpaa, niin ei tarvitse tulla töihin lainkaan.

Näissä sopimuksissa sitten jos tulee esimerkiksi tilanne, että tekninen projekti lakkautetaan, niin työntekijä voidaan siirtää puhelinmyyjäksi samalla työsopimuksella, koska alunperin teknisen tuen työtä varten tehdyssä sopimuksessa titteli on se hiton puhelinmyyjä ja palkkaus se takuupalkka 8€. Jos työntekijä ei halua puhelinmyyjäksi ja irtisanoutuu itse, niin rapsahtaa 3kk karenssi. Tämmöisten sopimusten pitäisi olla laittomia!

Vierailija
35/37 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:03"]

Jep itse aikoinaan hain työpaikkaa joka Mollin sivuilla oli ilmoitettu assistentin työnä. Työn kuvaksessa ei puhuttu sanallakaan puhelintyöstä SAATIKA myyntityöstä. Kaikkein eniten ärsytti että ilmoituksen oli vielä tehnyt vuokrafirma, luulisi että he eivät väärentelisi työtä.

Ihmettelin sitten kun heti seuraavana päivänä hakemuksen lähettämisestä minut jo kutsuttiin haastatteluun ja paikan päällä sitten sain tietää että työ on puhelinmyyntiä. En ottanut työtä vastaan vaikka olisinkin kyseisen paikan saanut.

[/quote]

Mulle kävi jokin aika sitten lähes samalla tavalla. Työpaikkailmoituksessa kyllä kerrottiin, että työ olisi (muistaakseni) myynninedistämistä ja markkinointia. Puhelinmyynnistä ei kuitenkaan mainittu sanallakaan. Tyhmänä en ymmärtänyt, että "myynninedistäminen" ja "markkinointi" juuri nimenomaan tarkoittaa tänä päivänä pelkästään puhelinmyyntiä.

Hakemuksen jättämisen jälkeisenä päivänä muhun otettiin sitten yhteyttä ja kutsuttiin työhaastatteluun seuravaksi päiväksi. Haastattelun aikana sitten selvisi, että kyse on puhelinmyynnistä. Haastattelun jälkeen mut toivotettiin tervetulleeksi taloon ja koulutus alkaisi lähipäivinä. Seuraavana päivänä kuitenkin ilmoitin työnantajalle, että en otakaan työtä vastaan.

En ymmärrä miksi en heti sanonut haastattelun aikana, että en ota työtä vastaan. Olin ehkä vain niin hämmentynyt kun selvisi, että homma olisikin puhelinmyyntiä. Ajattelin vain, että "ei helvetti, tää ei oo yhtään sitä mitä hain tai halusin".

Vierailija
36/37 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain kerran jotain saatanan myyntiassistentti paikkaa kun palkka oli olevinaan 12e/tunti. Uusi toimisto avattu ilmoituksen mukaan ja etsitään kolmea pätevää tekijää. Sitten lopulta selvisi että duuni oli kaupata jotain oliiviöljykapseleita jossain saatanan työmaaparakissa, provikkapalkalla, väliaikaset tilat vaan ennen uusia mahtavia tiloja. Kyllä. Hain. Not.

Vierailija
37/37 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:10"]

Ja jos ei yritetä naamioida puhelinmyyntityötä joksikin muuksi, niin sitten naamioidaan kaikenmaailman myyntikonsultin ja kotikutsujen pitäjän hommat muka työpaikaksi.

Itse narahdin "koulutusasiantuntija"-titteliin. Tarkoitus olisikin sitten ollut liittyä sen mainostavan firman myyntikonsulentiksi ja olla vähän kuin Tupperware-esittelijä - mutta myydä kotikutsuilla opettavaisia leluja. Ja ne esiteltävät lelut pitäisi sitten ostaa itse, jne.

Voisin hyvin olla lelukonsultti, mutta minua ei kiinnosta etsiä itse jotain perheitä, joiden kotiin tungen pitämään kotikutsuja. Kaverini ollut ties missä kotimyyntiesittelyhommissa ja niitä kotikutsunpitäjiä on aika vaikea löytää, varsinkin, kun omassa ystäväpiirissä ei ole kiinnostuneita. Enkä halua itse sijoittaa rahaa niihin esittelyleluihin.

Toisessa firmassa etsittiin kielten opettajaa. Mutta taustalla olikin sitten se, että olisi pitänyt maksaa firmalle lisenssistä ja materiaaleista, että olisi saanut pitää heidän englanninkielen kerhojaan lapsille. Itse olisi pitänyt etsiä kerhotilat, maksaa tilavuokra, maksaa kerhon mainonta, jne. Miksi sitten maksaisin jollekin firmalle materiaaleista? Voisinhan opetajana luoda ne itsekin.

Isoin ongelma noissa on se, että niissä haetaan oikeastaan franchising-yrittäjää. Eivät ne ole mitään kuukausipalkkaisia työpaikkoja, joissa on tietty työaika, lomat, työpaikkalääkäri, jne. Ja joidenkin enkunkerhojen vetämisestä pikkupaikkakunnalla ei saa niin paljoa rahaa ja tunteja kasaan, että sillä eläisi. Sama tuossa lelunmyyntihommassa. Ne voisi tuoda lisätuloja oman työn ohessa, jos olisi oma työ.

Minusta on huijausta, että mol.fi:ssä julkaistaan noita puhelinmyynti- ja myyntikonsulentti-ilmoituksia. Kun ei ne ole "oikeita" työpaikkoja kuitenkaan.

[/quote]

Olen useamman kerran ilmoittanut MOL:n ylläpitoon, että "oppimiskonsultti " ei kuulu opetustöihin, vaan myyntiin. Ei mitään kontrollia sielläkään, edelleen sama jatkuu. Oliko sinun työsi juuri tätä?

Kerran otin yhteyttä yhteen ilmoittajaan, joka etsi johonkin opetus-/koulutustyöhön sopivaa. Oli lähes epäasiallisuutta hipova keskustelu, kun esittäydyin kasvatustieteen opiskelijaksi, melkein valmiiksi maisteriksi. Ei ihan suoraan sanonut, että hittoakosinä tällaista kyselet, mutta äänensävy kyllä ilmaisi sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme