Mistähän löytäisin 25-30v naisen?
Joka:
* haluaa sitoutuneen parisuhteen
* haluaa saada perheen
* ei ole vielä tehnyt lapsia
* ei käy baareissa kuin max kohtuullisissa määrin, ja yökerhoissa ei koskaan
* opiskelee tai työskentelee tiede- tai taidealalla, myös käsityöammatit käyvät
Näiden raamien sisältä kun löytyisi, niin osaan kyllä valita sitten sopivan. Ongelma on enemmänkin siinä, että en tapaa tällaisia naisia missään. Elämänpiirimme eivät risteä riittävästi.
Jos olet itse tavannut miehesi tilanteessa, jossa olet sopinut noihin ehtoihin, niin missä tutustuit häneen ja miten?
Tai jos tiedät tuttavapiiristäsi naisia, jotka sopivat ehtoihin, niin millaisista paikoista heidänlaisiinsa naisiin voisi tutustua?
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:21"]
Joka:
* haluaa sitoutuneen parisuhteen
* haluaa saada perheen
* ei ole vielä tehnyt lapsia
* ei käy baareissa kuin max kohtuullisissa määrin, ja yökerhoissa ei koskaan
* opiskelee tai työskentelee tiede- tai taidealalla, myös käsityöammatit käyvät
Näiden raamien sisältä kun löytyisi, niin osaan kyllä valita sitten sopivan. Ongelma on enemmänkin siinä, että en tapaa tällaisia naisia missään. Elämänpiirimme eivät risteä riittävästi.
Jos olet itse tavannut miehesi tilanteessa, jossa olet sopinut noihin ehtoihin, niin missä tutustuit häneen ja miten?
Tai jos tiedät tuttavapiiristäsi naisia, jotka sopivat ehtoihin, niin millaisista paikoista heidänlaisiinsa naisiin voisi tutustua?
[/quote]
Mä tunnen mieheni työn kautta parisenkymmentä naista, jotka ovat ainakin joskus täyttäneet nuo raamit. Luonnontieteellisen alan tutkijoita kaikki. Harva heistä pariutuikaan ennen kolmekymppistä, lähinnä siksi etteivät (aikaa ja motivaatiota) vaativan opiskelun ohella ehtineet juuri baareihin - saati yökerhoihin. Käytännössä kaikki ovat sittemmin löytäneet miehen työpaikaltaan. Että labroihin vaan hengailemaan, ap. Taidealan naisia voi sitten olla helpompi löytää muualtakin, heistä tiedän vähemmän.
Minäkin olin tietämätön ja mulla oli vaikka minkälaisia kriteerejä miehille. Sitten olinkin jo 31v ja yksin edelleen. Nyt minulla ei ole kuin yksi kriteeri ja se on, että olen onnellinen hänen kanssaan.
Lapsen isä (on kuitenkin ihan suomalainen, sinisilmäinen, vaalea, terve, korkeakoulutettu - lapsella ei siis ole ihan paskat geenit) suunnittelee muuttoa ulkomaille, joten tuskin tulee päivittäin olemaan häiriöksi :P
Haluan useita lapsia.
Myös biologinen teini-ikäinen lapsesi tulee luultavasti vihaamaan sinua jonkin aikaa. Se on kehitysvaihe.
Mut joo, en itsekään lähtisi uusperhekuvioihin kevyin mielin. Siksi luultavasti vietänkin sinkkuna seuraavat parikymmentä vuotta.
Minäkin täytän kriteerisi (käyn kyllä ystävien kanssa baarissa höpöttelemässä, mutta en oikeastaan koskaan yökerhoissa, ei ole ikinä ollut mun juttu) ja tällä hetkellä olen myös sinkku, vaikkakin juuri eronnut pitkästä suhteesta. Minuun mies voi tutustua parhaiten opiskelijatapahtumissa (opiskelen farmasiaa) tai kavereiden kautta jossain illanistujaisissa.
Mulla on myös muutama 25-30-vuotias sinkkukaveri ja parhaiten heitäkin tapaa yhteisten kavereiden kautta, töissä tai harrastuksissa. Myös netistä voi löytyä sopivia kumppaniehdokkaita.
Sinuna kokeilisin jotain kansalaisopiston kurssia (eiheena taide/musiikki/luova kirjoittaminen), ne ovat täynnä naisia. Myös taidenäyttelyissä tai keikoilla voi onnistaa. Kannattaa myös liittyä johonkin sinua kiinnostavaan kerhoon/lukupiiriin/harrastepiiriin. Valtaosa noiden edellä luettelemieni paikkojen kävijöistä on nuoria tai nuorehkoja naisia, siellä voi lempi leimahtaa.
Jos kuitenkin käsityksesi alkoholin käytöstä on hyvin tiukka, taiteilijanainen ei välttämättä ole potentiaalinen kumppani sinulle, koska meillä on tapana ottaa rennosti ainakin silloin tällöin.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:49"]
Siis omat ennakkoluulosi? Löydät muuten kivan naisen, mutta käykin ilmi, että hän on sun ikäinen tai jopa vuotta nuorempi: "Sori muru, olet liian vanha mulle!".
Justiinsa.
Luonnollisesti kukin saa valita kumppaninsa omilla kriteereillään, mutta joskus vähän...huvittaa...
[/quote]
Jos se yli kolmekymppinen nainen osuu hakemaani haarukkaan, niin kyllä se minulle kelpaa. On vain tiettyjä syitä, minkä takia itse en välttämättä kelpaisi sille yli kolmekymppiselle naiselle. Lisäksi, se osuus yli kolmekymppisistä sinkkunaisista, jotka oikeasti osuvat hakemani tyyppisiin naisiin, on häviävän pieni. Yleensä yli kolmekymppisissä sinkkunaisissa on suurin osa niitä, jotka eivät ikinä ole oppineet olemaan ihastumasta vääränlaisiin miehiin.
[/quote]
Jos olet kokematon niin kolmekymppinen nainen ymmärtää sen takuulla paremmin kuin nuori.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:49"]
Siis omat ennakkoluulosi? Löydät muuten kivan naisen, mutta käykin ilmi, että hän on sun ikäinen tai jopa vuotta nuorempi: "Sori muru, olet liian vanha mulle!".
Justiinsa.
Luonnollisesti kukin saa valita kumppaninsa omilla kriteereillään, mutta joskus vähän...huvittaa...
[/quote]
Jos se yli kolmekymppinen nainen osuu hakemaani haarukkaan, niin kyllä se minulle kelpaa. On vain tiettyjä syitä, minkä takia itse en välttämättä kelpaisi sille yli kolmekymppiselle naiselle. Lisäksi, se osuus yli kolmekymppisistä sinkkunaisista, jotka oikeasti osuvat hakemani tyyppisiin naisiin, on häviävän pieni. Yleensä yli kolmekymppisissä sinkkunaisissa on suurin osa niitä, jotka eivät ikinä ole oppineet olemaan ihastumasta vääränlaisiin miehiin.
[/quote]
Jos olet kokematon niin kolmekymppinen nainen ymmärtää sen takuulla paremmin kuin nuori.
[/quote]
En ole kokematon. Tosin en nyt sillä tavalla kokenutkaan, kuin monet yli kolmekymppiset sinkkunaiset, että miehiä on niin monta ettei edes muistu mieleen, ja käytöstä poistetuille kihlasormuksille on täytynyt hankkia oma laatikko.
aloittaja
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:41"]
Sinuna kokeilisin jotain kansalaisopiston kurssia (eiheena taide/musiikki/luova kirjoittaminen), ne ovat täynnä naisia. Myös taidenäyttelyissä tai keikoilla voi onnistaa. Kannattaa myös liittyä johonkin sinua kiinnostavaan kerhoon/lukupiiriin/harrastepiiriin. Valtaosa noiden edellä luettelemieni paikkojen kävijöistä on nuoria tai nuorehkoja naisia, siellä voi lempi leimahtaa.
Jos kuitenkin käsityksesi alkoholin käytöstä on hyvin tiukka, taiteilijanainen ei välttämättä ole potentiaalinen kumppani sinulle, koska meillä on tapana ottaa rennosti ainakin silloin tällöin.
[/quote]
Alkoholinkäyttö on ihan ok, jos se ei ole suurkulutusta, ja jos se ei tapahdu missään yökerhoissa tai muissa vastaavissa "naula päähän ja menox" tyyppisissä tilaisuuksissa.
Kurssit ovat ihan hyvä idea, tosin kerran kun ihan tarpeeseen otin yhden kielikurssin kansalaisopistolta, niin osallistujat olivat jotain keskimäärin 55-vuotiaita...
aloittaja
Ap vaikuttaa ihan h*lvetin ärsyttävältä mieheltä :D Muistuttaa paljon isääni, joka väkisin haluaa väittelytilanteisiin ihmisten kanssa korostaakseen omaa älykkyyttään ja sanavalmiuttaan.. Hiukan nälvimistä vielä perään niin a vot.
Toivotan vain onnea sille naiselle joka tuollaista miestä jaksaa katsella.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:53"]
Ap vaikuttaa ihan h*lvetin ärsyttävältä mieheltä :D Muistuttaa paljon isääni, joka väkisin haluaa väittelytilanteisiin ihmisten kanssa korostaakseen omaa älykkyyttään ja sanavalmiuttaan.. Hiukan nälvimistä vielä perään niin a vot.
[/quote]
Millä tavalla olen ärsyttävä? Kiihotuitko? :D
aloittaja
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:04"]
[/quote]
aloittaja
[/quote]
Jos olisit ymmärtänyt kirjoitukseni pointin, niin et nyt kyselisi että millä tavalla olet ärsyttävä :)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:04"]
[/quote]
aloittaja
[/quote]
Jos olisit ymmärtänyt kirjoitukseni pointin, niin et nyt kyselisi että millä tavalla olet ärsyttävä :)
[/quote]
Taitaa olla niin, että omena ei ole pudonnut kauas puusta. Isäsi on olevinaan älykäs, mutta sinähän tässä olet itseasiassa se oikeasti älykäs oletkin, ainakin älykkääämpi kuin aloittaja. Nälviminen näyttää ainakin onnistuvan ilmeisesti vähintäänkin isäukon tasolla. Ja en ole aloittaja.
Jaa niin. Täällä väitettiin, että joku ei tyydyttänyt minua koulutuksensa takia. Enhän ole niin missään vaiheessa sanonut. En vain ole pitänyt kovin luultavana, että joku nainen haluaisi tutustua minuun, jos paikka missä tutustutaan on vauvapalsta. Voin toki tietty laittaa meiliä, jos joku oikeasti haluaisi tutustua.
Haluan kuitenkin vielä uudestaan korostaa, että koulutus ei ole minulle mikään itseisarvo. Aivan sama mikä koulutus, jos osuu siihen naistyyppiin, joka minua kiinnostaa. Aloituksessani esittämäni "hakuehdot" ovat vain sitä varten, että saisin vähän käsitystä, missä voisin tavata kiinnostavia naisia. Jos sitten sattuisinkin tapaamaan jonkun vaikka ihan erilaisella koulutustaustalla kuin olen ajatellut, mutta nainen olisi muuten juuri sopiva, niin totta kai se kävisi minulle, totta kai yrittäisin tutustua naiseen.
aloittaja
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:16"]
Kuulostaa minulta! Olen tosin jo 31 v.
Mutta lisäbonuksena olen jo valmiiksi raskaana, joten saat instant - perheen, ilman mahdollisesti vuosia kestävää turhauttavaa ja stressaavaa vauvanyritystä!
Milloin nähdään? :)
[/quote]
Saan myös vaimon exän, jonka kanssa vaimo säätää lähes päivittäin jotain, ja saan lapsen, joka tulee teini-ikäisenä vihaamaan minua, ja saan vaimon, joka ei halua välttämättä ikinä biologista lasta kanssani, ja saan naisen, joka ei välttämättä ikinä ehdi rakastua minuun kuten on miesten kanssa vähemmän akuuteissa tilanteissa rakastunut...
:(
aloittaja