Mielipiteenne jota ette sano ääneen?
Mitä sellaisia mielipiteitä teillä on, jotka on parasta pitää omana tietona ainakin niiltä joita se koskee?
Omani:
Vegaanit on vieraantuneet luonnosta.
Tupakoivat/kiroilevat/eineksiä syövät ihmiset on keskimäärää tyhmempiä ja todennäköisesti huonosti, jos ollenkaan, koulutettuja.
Korvikkeen syöttäminen vauvalle näyttää kamalalta.
Lihavuus on laiskuutta (poislukien sairaudet).
Ja ei tarvitse provosoitua, me tiedämme kaikki miksi näitä mielipiteitä ei kannata ääneen sanoa :)
Kommentit (690)
Kaikki ihmiset eivät ole yhtä arvokkaita.
Olen lopen uupunut elokuviin ym. jotka ratsastavat keskitysleirien kurjuus -kortilla.
Ei sillä, etteikö natsimenneisyys ei olisi hirveä, mutta enough is enough. Aihe on niin räjähdysherkkä ettei edes tätä voi sanoa ääneen leimautumatta natsiksi.
512 Olet ihana!
Hauska ketju, koska tämä pistää miettimään, että onko minulla mielipiteitä, joita en sano ääneen. Kyllähän niitä on, mutta ne ovat sellaisia vihantäyteisiä sammakoita, joita itsekin vähän ihmettelee - useimmiten. Sitten on paljon asioita, joita voin sanoa vain joillekin harvoille ja valituille, mutten esim. kahvipöytäkeskusteluissa.
Näitä on esim:
- mulle on melkoisen samantekevää, onko valta Helsingissä, Brysselissä, Moskovassa, Washingtonissa vai jossain Pekingissä - minun asema ei siitä miksikään muutu. Ihan yhdentekevää, onko järjestelmä kapitalistinen, sosialistinen, kommunistinen, minun tilanne on sama. Ainoastaan äärioikeistolainen diktatuuri ja ja täälläkin paljon hehkutettu yli-ihmisopin kyllästämä fasismi saattaisi minunkin persettä polttaa ja olisin vaarassa joutua keskitysleirille. Muuten ei ole väliä - porukka jauhaa ideologioitaan ja mä teen keskiluokkaista, korkeakoulutettua paskaduunia toimistolla ja kuuntelen.
- kristinusko, islamilaisuus ja juutalaisuus ovat uskontoina sieltä pahimmasta päästä, keskiaikaisia jäänteitä. Kuuluvat ihmiskunnan kehitykseen, mutta ovat käyneet tarpeettomiksi suurimmalle osalle ihmisiä, mutta niistä ei osata tai haluta päästää irti. Uskovaiset (etenkin kristityt ja muslimit) ovat mielestäni naiiveja ja hieman pelkureita, sellaisia vastuunpakoilijoita.
- vihaan kaikkia rotuhömpötyksiä, minua ei kiinnosta sinänsä rasistiset paskapuheet, mutta esim. maahanmuuttoa on syytä länsimaissa nyt rajoittaa, ettei oikeistolainen ääripolitiikka saa lisää vettä myllyynsä. Maailman sivu on oman asemansa puolesta pelkäävä ihminen turvautunut yksinkertaisiin ratkaisuihin ja nykyään se viha puretaan mamuihin.
- jokaisen tulisi saada itse päättää niin halutessaan, milloin haluaa kuolla. Eli eutanasia ja itsemurhat ovat OK.
- täällä on pistetty köyhien, sairaiden ja vammaisten päitä pölkylle tai viety heitä saunan taakse teloitettavaksi, minulle ko. ihmisryhmät eivät ole juurikaan tehneet mitään pahaa. Sitä vastoin itse teurastaisin kaikki narsistit, kestonarisijat ja väkivaltaiset änkyrät melko hyvällä omatunnolla - maailma olisi todella parempi paikka ilman heitä. Narsisteista ja sen ääri-ilmiöistä sosio- ja psykopatiasta kun pääsisi eroon, niin sekä fyysisestä että taloudellisesta rikollisuudesta vähenisi länsimaissa varmaan 70% ellei enemmänkin. Todellisia elinkelvottomia ja muita ihmisiä hyväksikäyttäviä teurasjätettä.
- lihavia ihmisiä haukkuvat ihmiset ovat noloja, sellaisia teinimäisiä kihittelijöitä ja kiusureita.
- kovien huumeiden käyttäjät ovat menetettyjä tapauksia - toipuvaa heroinistia ei edelleenkään ole olemassa, sellainen on paskapuhetta, terveisiä vain Angelina Jolielle ja Johnny Deppille, paheiden summa on vakio mitä koviin huumeisiin tulee.
Tässä asiassa ymmärrän lasten vanhempien pelon ja paniikin huumekysymyksissä, vaikka itse hyväksyn kevyiden huumeiden käytön.
- miehet ovat heikompi astia, hyvin suuri osa miehistä on huomattavasti naisia kehittymättömämpiä, sellaisia lapsellisia ja typeriä. Tämä epäsuhta aiheuttaa paljon kärsimystä, kun naiset haluavat enemmän kuin mitä saavat. Lassukoiden mielestä naiset ovat muuttuneet, mutta minä katson, että maailma on muuttunut, ja miehistä suurin osa on jämähtänyt jonnekin 50-luvulle ja pelkää muuttua.
-tästä johtuen olisin onnellisempi, jos olisin syntynyt lesboksi. Lesbona kaikki olisi helpompaa, valinnanvaraa olisi runsaasti, vastuunjakajaa löytyisi, uskollisuus olisi taatumpaa.
- jos armeijaa pidetään yllä, sen pitäisi olla pakollinen kaikille, ei vain miehille. Tämä johtaisi siihen, että naisille työelämään pääsy ja eteneminen vaikeutuisi entisestään, koska intin lisäksi suurelle osalle naisia paukahtaisi vielä rasitteeksi äityislomat. Siksi lastentekokulut pitäsisi jakaa molempien vanhempien vastuulle - tämä johtaisi tietysti siihen, että au-lasten määrä räjähtäisi, kun vanhemmat yrittäisivät kiertää taloudellista vastuuta sen paremmin tienaavan eduksi (eli mies). Eli jotta homma toimisi, se olisi joko purettava kokonaan (niin armeija kuin tukijärjestelmä) tai sitten lapsia ei enää tehdä tai jollain ihmeellisellä tavalla naistenkin euro olisi euro.
- me keskiluokkaiset olemme yhteiskunnan selkäranka ja samalla kaikkein höynäytettävin, tottelevaisin ja ehdottoman tylsin ja ahdistavasti rajoittunein porukka. Keskinkertaisuuden sietäminen itsessä on yksi elämän kovimmista kouluista.
- taide on menettänyt merkityksensä, se on nykyään kalliisti ylläpidettyä eliitin puuhastelua - siis taidenäyttelyt, teatteri, ooppera. Viihdeteollisuuden ja viihdyttäjien kutsumista taiteilijoiksi on naurettavaa - jopa Anna Abreu ja Antti Tuisku ovat "taiteilijoita". Viihteen vähättely ja stigmatisointi (siis mä en niinku silleen ikinä katto telkkarii niinku silleen...) on keskiluokkaista huonon itsetunnon pönkittämistä ja sievistelyä. Parhaimmat jutut tulevat edelleen ihan vain telkkarista, ei taidenäyttelyistä tai taide-elokuvista.
- sairaudet tai vammaisuus tai muut vaikeudet eivät todellakaan jalosta vaan muuttavat, kuluttavat ja jättävät jälkensä niin hyvässä kuin pahassa. Suuri osa vammaisista on äärettömän itsekeskeistä porukkaan (mikä toisaalta on ihan ymmärrettävää).
- lapset ovat tylsiä ja ärsyttäviä, eivätkä ne kiinnosta ketään muita kuin omia vanhempiaan (eikä näköjään aina niitäkään). Samoin perhe-elämä on puuduttavaa. Nykyajan elämäntyylissä ei oikeasti ole paikkaa lapsille ja perheelle, vaikka mitä muuta yritetään propagoida ja hehkuttaaa ainoina oikein "arvoina".
- Cheek on järkyttävää paskaa - mut OK - ton mä sentään paukautan jo kahvipöydässä.
En pysty ymmärtämään naista joka tekee useammalle miehelle lapsia. Jos itse eroaisin miehestäni ja lasteni isästä ja löytäisin uuden kumppanin, niin en totta vieköön tekisi "uutta sarjaa" hänelle. En koe lasten olevan millään tasolla tasavertaisessa asemassa niin. Pistäisi pystyä ajattelemaan omaa nokkaansa pidemmälle!
Valtiatar-sarjasta, ja muista vastaavista uusista jenkkisarjoista pitävien arvostelukyky on rankasti alentunut.
Olen vahvasti sitä mieltä, että kaikki eivät ole psyykkisesti tarpeeksi terveitä ollakseen vanhempia, ja että moni lapsettomuushoidoissa oleva on tähän ryhmään kuuluva.
- yli vuoden jatkuva imetys on enää vain "äidin pientä kivaa".
- jos taapero ei vielä nuku öitään on vika kasvatuksessa tai jämäkkyyden puutteessa.
- suuri osa lesboista on sitä vain huomionhakuisuuttaan, koska se on mukavan erikoista, miehiin palataan sitten vähän ajan päästä kun alkaa sitä oikeaa tavaraa tekemään mieli.
- Narkkarit ovat ihmiskunnan pohjasakkaa. Täytyy olla tavallista tyhmempi että sellaiseen alkaa. Ei empatiaa heille.
Vihaan mamuja ja mamupatjoja. Ei kun, sanonhan minä sen ääneen.
Uskovaiset on hölmöjä. En voi käsittää miten nykymaailmassa on ns. uskovia ihmisiä!
Huumeiden ja tupakan käyttäjät ällöttää.
Videoita ja kuvia synnyttämisestä nettiin laittavat ovat vähän
sairaita.
Jotkut murteet kuulostaa erittäin typeriltä.
Työnteko ei ole elämäntarkoitus, vaan edellytys.
Rakastan enemmän!
Kävelen joka päivä rakennustyömaan ohi, ja siellä tupakkaa polttavat, kiroilevat ja muille huutelevat miehet eivät sytytä ei sitten yhtään, ja mietinkin että kuka nainen huolii tuollaisen?
Seuraavia tuli ainakin mieleen:
1) Puolet yliopisto-opiskelijoista on sen verran laiskoja tai muuten vaan urpoja, ettei heitä olisi pitänyt koskaan päästä sisään. Yliopistossa myös koulutetaan aivan liikaa porukkaa.
2) Ammattikorkeakoulu ei ole opiskelija-ainekseltaan saati vaatimustasoltaan verrannollinen oikeiden yliopistojen kanssa. Kaikkien vähänkin suurempien alojen (talous, tekniikka, hoitoala) ammattikorkeakouluopiskelijat ovat pohjimmiltaan huonosti pärjänneitä ylioppilaita, jotka ovat liian kunnianhimottomia tai yksinkertaisia opiskelemaan yliopistossa. Kukapa tradenomi ei haluaisi olla mieluummin ekonomi, sairaanhoitaja mieluummin lääkäri tai insinööri mieluummin diplomi-insinööri?
3) Pidän ei-akateemisia toisen luokan kansalaisina, jotka voisivat oikeastaan pysyä erossa kaikenlaisesta päätöksenteosta ja julkisesta keskustelusta. Ammattikorkeakoulutetut menevät vielä jotenkin, mutta ammattikoulun (nyk. -opiston) käyneistä osa on ihan suoraan sanottuna yksinkertaisia.
4) Naiset, joiden ainut saavutus elämässä on lisääntyminen, ovat kerrassaan säälittäviä. Tällaiset ihmiset usein selittelevät ja kaunistelevat tekemisiään tavattomasti jälkikäteen. Oma laiskuus ja kaikkinainen kunnianhimon puute muuttuvat ajan myötä "olosuhteiden pakoksi" ja nuorena ympäri kyliä naimisen seurauksena saatu vahinkolapsi "perhekeskeisyydeksi" .
5) Alempi keskiluokka on henkisesti ja kulttuurillisesti ahdistavin, ahdasmielisin ja materialistisin kaikista yhteiskuntaluokista. Samalla tavoin kuin työväenluokka, tämäkin porukka tuijottaa iltaisin telkkarista VOF:n, Putouksen ja Big Brotherin kaltaista sontaa, mutta luulee olevansa sivistyneempiä duunareita vain marginaalisesti paremman toimenkuvan, koulutuksen tai palkan takia. Pakettimatkailee etupäässä lämpimissä maissa tai Keski-Euroopan puhkikuluneimmissa kaupunkilomakohteissa (Pariisi, Rooma ym.) vailla pienintäkään halua tutustua alkuperäiskulttuuriin.
6) Rehellisten duunareiden kanssa keskustelemisessa on salaa jotain nautinnollista, kun tietää olevansa koulutetumpi, reilusti varakkaampi ja paremmassa yhteiskunnallisessa asemassa.
7) Rasistit, homofoobikot ym. ovat pääosin todella yksinkertaista porukkaa. Näistä moni ei ole edes koskaan tavannut ketään vihaamastansa kansanryhmästä.
8) Vaikka muuta väitetäänkin, feminismi ei ole kaikkien naisten liike, vaan ajaa pohjimmiltaan koulutettujen ja itsenäisten naisten asiaa. Naisissa on kuitenkin edelleen paljon sellaisia, jotka eivät halua pistää tikkua ristiin uransa edistämiseksi ja elävät mieluummin miehensä siivellä. Siksi on turha ihmetellä, miksi kaikki naiset eivät kannata feminismiä.
Somalit ja mustalaiset saisivat häipyä Suomesta. Läskit ovat noloja ja joko laiskoja tai tyhmiä. Amis kouluttaa sivistynättömiä ihmisiä, joiden en soisi äänestävän vaaleissa.
Somalit ja mustalaiset saisivat häipyä Suomesta. Läskit ovat noloja ja joko laiskoja tai tyhmiä. Amis kouluttaa sivistymättömiä ihmisiä, joiden en soisi äänestävän vaaleissa.
Halveksin elareilla eläviä exää kusettavia yh-mammoja.
Melkein kaikki mielipiteeni ovat sellaisia, etten sano niita yleensa aaneen. Kerron vain ystavilleni kahvin aaressa. Jos tiedot mielipiteista "vuotavat", niin silloin olen antanut ystaville luvan kertoa.
514- tekstin kirjoittaja, olen täysin samaa mieltä =)
Pieni fyysinen kuritus on ehkä sittenkin ainoa mahdollinen keino saada vaikea uhmaikäinen tottelemaan ja kasvamaan toiset huomioon ottavaksi ihmiseksi. Helppohan se on tottelevaisia lapsia kasvattaa. Kunnes itsellesi on syntynyt itsepäinen riehuja on turha huudella riehujalasten äideille kasvatuksen puutteesta. Samalla kun fyysisestä kurituksesta tuli tabu alkoi kouluissa järjetön meno. Opettajat eivät saa lapsiin mitään kuria koska kuri on menetetty jo kotona. Luunappi on ihan OK!
Mä taas olen sitä mieltä, että ne jotka koulutuksellaan koreilee hengen sivistyksen ylittämättä kuitenkaan erään tunnetun saksalaisen viiksiniekan vastaavaa, eivät ole olleet ehkä sittenkään ihan parasta ainesta ko. koulutukseen.
Lisäksi pitäisi kyetä ymmärätämään, että yhteiskunnassa on monenlaisia ja monentasoisia tehtäviä joihin jokaiseen tarvitaan tekijä, jotta se järjestelmä pyörisi moitteettomasti.
Itse asiassa aika pitkälti koko koulutuksen jalustalle nostaminen on nykyään yliarvostettua, sillä työ loppupelissä tekijänsä opettaa.
Halveksin varakkaita, jotka eivät lahjoita hyväntekeväisyyteen.
Hämmästelen uskovaisia, mihin oma järjenkäyttö on hävinnyt.
Ärsyynnyn lapsista, jotka eivät osaa käyttäytyä.
Kummastelen epäjohdonmukaista kasvatusta, et varmasti saa mutta kun puoli tuntia jankkaat ja pirautat vähän kyyneleitä niin saatkin.