Tarvitsen apua :(
Miten edetä masennuksen kanssa? Minulla todettiin jo keväällä masennus neuvolassa mutten mitään apua ole saanut. Vaikea ottaa itse yhteyytä mihinkään, minne?
Olen suurperheen äiti, jolla on nyt todella vaikeaa. Itsemurhaakin olen miettinyt useamman kuukauden, mutten kuitenkaan raaski lapsilleni sitä tehdä.
Haluaisin niin kovasti olla se entinen minä, iloinen, nauravainen, ahkera. Mutta nyt vain huudan lapsille, juon, itken, en siivoa, olen likimain menettänyt toimintakykyni. Pelkään kuolevani joka yö, valvon ja odotan. Silti päivisin mietin että haluan kuolla, se olisi ainoa keino saada tämä ahdistus loppumaan.
Kommentit (7)
Jos on aikaa odotella niin soita tk-lääkäriaika, tk-psykologille, mielenterveystoimistoon, perheneuvolaan tai yksityiselle terapeutille. Ja puhu vielä siellä neuvolassakin.
mutta se ei taida riittää sun kohdallasi kun ongelma on laajempi
Nyt äkkiä hakemaan apua lastesi ja itsesi takia.....
mutteise tunnu oikein ymmärtävän mua.
On tosi vaikea myöntää ongelmia, pelkään leimautuvani "huonoksi äidiksi". Ja sitä toki jo olenkin mutten haluaisi joutua yhteiskunnan papereissakin sellaiseksi.
Miten voi saada terapiaa? Pitääkö se aina maksaa itse? Mulla ei ole vakuutuksia moiseen, eikä rahaa varsinkaan. Lääkehoito jotenkin ahdistaa, pelkään tulevani lääkkiestä yhtä riippuvaiseksi kuin olen nyt tästä pikku tissuttelustani. :((
Miten tähän jamaan olen joutunutkin!
että nyt täytyy päästä juttelemaan pikaisesti. Antavat ajan neuvolapsykologille tai sitten ohjaavat eteenpäin.Vaadi apua, äläkä vähättele omaa oloasi! Lääkkeitäkään ei kannata tossa vaiheessä pelätä, tosin ovat huono yhdistelmä viunasten kanssa!
T.5
Lastensuojelun kirjoihin joutuminen ei tietenkään tunnu mukavalta, mutta sitä kauttakin voisit kyllä saada apua itsellesi.
Mielenterveystoimiston tai tk:n kautta järjestyy keskustelukontaktia edullisesti, resurssit varsinaiseen terapiaan vaihtelee mutta kannattaa tiedustella. Yksityisellä käymisestä saa normaalin lääkärikäynnin Kela-korvauksen jos terapeuttisi on psykiatri, ja psykiatrin lähetteellä voi myös hakea terapiaa Kelan tukemana kuntoutuksena.
Masennuslääkkeistä ei tule riippuvaiseksi, rauhoittavista voi tulla. Riippuvaisuus tissuttelusta on joka tapauksessa paljon haitallisempaa kuin se, että syö lääkärin määräämiä lääkkeitä lääkärin määräämällä annoksella vaivaan johon tarvitsee niitä.
Kerro reippaasti juomisestasi, väsymyksen tunteistasi.