Facebookin unelmaparisuhteet todella usein kulissia!
Onko teilläkin näitä facebook-ystäviä, joiden tilapäivitykset täyttyvät kumppanin hehkuttamisesta ja söpöistä yhteiskuvista, ja joiden parisuhdetta seuraa sivusta suorastaan kadehtien ja miettien, että miksei meillä ole noin auvoista ja romanttista? Sitten ykskaks he eroavat ja taustalta paljastuu todella likaisiakin juttuja pettämisineen jne.
Omalla kaverilistallani tapahtui tällainen ero jo kolmannen kerran tänä vuonna! Muutenkin tuntuu, että ns. unelmaliitot ja varsinkaan unelmamiehet ovat harvoin niin ihania, kuin ulospäin annetaan ymmärtää...
Kommentit (86)
Mulla on suhde naimisissa olevaan perheen isään. Olen miehen kanssa fb kaveri. Sen vaimo tägää sitä joka juttuun ja on yhteisiä kuvia...missä rakkautta hehkutetaan.. viimeksi oli taas sydämiä ja so much love.
Saattaahan se olla että on paljon rakkautta heillä mut mies tapaa minua siinä samalla..eikä vaikuta onnelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on suhde naimisissa olevaan perheen isään. Olen miehen kanssa fb kaveri. Sen vaimo tägää sitä joka juttuun ja on yhteisiä kuvia...missä rakkautta hehkutetaan.. viimeksi oli taas sydämiä ja so much love.
Saattaahan se olla että on paljon rakkautta heillä mut mies tapaa minua siinä samalla..eikä vaikuta onnelliselta.
Miksi vehkeilet varatun miehen kanssa? Eikö ole selkärankaa sanoa ei jos mies lähestyy sinua? Aika helvetin moraalitonta ja säälittävää touhua.
niin..aihehan oli että onko parisuhderakkaus päivitykset aitoja vai kulissia..
se että miehellä on ollut jo pitkä sivusuhde kertonee siitä että osittain onni on valheellista. ehkä vaimo aavistaa jotain, kokee epävarmuutta..
luin jonkun tutkimuksen missä epävarmuus parisuhteesss näkyy lisääntyvinä parisuhde fb päivityksinä.
itse muistan että tein nuorempana samaa. fbtä ei tainnut olla mutta irc galleria. lisäsin mieheni kuvia jne. Kyllähän se jälkeenpäin ajateltuna oli jonkinsortin reviirinmerkkausta ja vakuuttelua myös itselleni kai mies on mun ja kaikki hyvin
erohan siinä tuli ja epävarmuuden kokemisellekin syy.. miehellä oli useita muita naisia vaikka meillä oli pienet lapset ja kaikki..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vehkeilet varatun miehen kanssa? Eikö ole selkärankaa sanoa ei jos mies lähestyy sinua? Aika helvetin moraalitonta ja säälittävää touhua.
jännä että puhutaan aina vehkeilystä. itsekin ajattelin tosin juuri noin, kun aikoinaan olin se petetty osapuoli.. Ja joo osa pettäjistä ja kolmansista pyöristä voi olla tällaisia. On vaikeampi juttu sanoa ei, kun on itse rakastunut. Ei ole mikään" vaan seksisuhde".
Tapaamisia on päättynyt niin että molemmat ahdistuu.. koska molemmilla on omatunto ja moraali. Ero ei nyt ole vain mahdollinen. Sekin kertoo miehestä jotain.. perheen onni menee oman edelle. Vaimo ja perhe ei pärjäisi yksin. Olet oikeassa että tapaamisten on loputtava jossain kohtaa.. eikä ole oikein.. silti ollaan ihan inhimillisiä olentoja joilla nyt vaan sattuu olemaan tunteet.
Tahallani en mitään tee. Tiedän niitäki. jotka saa nautintoa ja itsetuntoa hivelevää nostatusta kun pokaavat varattuja. Itse en ole ylpeä enkä hakenut tätä.. Kohtaaminen
tapahtui (selvinpäin ) ja sattumalta ja se oli ensi minuuteista selvää pässinlihaa että meillä on käsittämätön yhteys. Elämän raamit eivät vain anna mahista virallistaa sitä.
Mä en ite kirjoita mitään hehkutusviestejä, lähinnä laitan yhteiskuvia ja ravintolapäivityksiä. Niitäkin ehkä kerran tai pari kuukaudessa. Mukava kun on joku, jonka kanssa tehdä kaikkea kivaa.
Eniten melua pitävät yleensä juuri ihmiset, joiden parisuhde ei voi kovin hyvin. He ilmeisesti kokevat tarvetta pitää yllä kulissia ja toisaalta ehkä elävät sitä ideaaliparisuhdettaan somessa, jossa kaikki on mahdollista; itsestään ja elämästään voi antaa juuri sellaisen kuvan kuin haluaa.
Mun omat fb-kaverit eivät hehkuta parisuhteitaan, mutta jonkun kaverin kaverin päivitykset lävähtävät uutisvirtaani. Hän päivittää juttunsa julkisina! Tiedän miltä hänen lapsensa näyttävät ja miltä hänen ihanan ja täydellisen miehen ylävartalo näyttää paljaana. Tiedän mitä he tekevät esim. tällä hetkellä ja mitä syövät (karitsaa, ihana mies paistaa tälle naiselle ja ystävälleen. Naisen koko nimen tiedän ja minkä näköinen hän on, mutta en ikinä ole ikinä tavannut).
Terveiset sinulle naisihminen: laita yksityisasetuksesi kuntoon!!! Suojele edes tytärtäsi.
Päivitykset ovat aina (ne jotka ruudulleni ilmestyt) sellaisia "ihana mieheni", "rakas mieheni"...
Minä aina ajattelen mielessäni, että ennen näitä päivityksiä mies on voinut vaikka heittää rouvan päin seinää tms. Ja sitten on pyydetty anteeksi ja luvattu ikuista rakkautta. Miksi muuten pitäisi julkisesti hehkuttaa omaa yksityistä parisuhdetta?
No älä. Minusta on niin naurettavia nämä pariskunnat jotka hehkuttavat suhdettaan jossain facessa. Yhdeltäkin tietojeni mukaan avioeron partaalla olevalta pariskunnalta alkoi tulla niin ällö imeliä päivityksiä juuri silloin kun oli vaikeinta. Kukaan ei tietenkään tajunnut tuota feikkausta. Huh huh mitä idiootteja ihmiset voivat olla.
Mun kavereissa ei ole näitä parisuhdehehkuttajia, eikä enää vauvahehkuttajiakaan. Mua ärsyttää kun muutamat laittaa joka päivä kuvia kissastaan/koiristaan/hevosistaan. Joka päivä, useampi kuva.
Höpö höpö! Onnelliset ihmiset voivat ihan hyvin laittaa onnellisia päivityksiä parisuhteestaan. Minulla on monia fb-kavereita, joilla on ällöromanttisia päivityksiä, mutta he ovat ihan varmasti onnellisiakin. Tuskin he muuten vaan menisivät kihloihin ja naimisiin. Tosi asia on, että puolet parisuhteissa olevista ihmisistä on onnellisia parisuhteissaan. Toinen puoli ei, mutta minun fb-kavereissani erot ovat tapahtuneet niillä hiljaisilla, jopa niin, että en ole tiennyt erosta ennen kuin uusi on jo kuvioissa. Sitten ollaankin uuden kanssa yllättäin pussailemassa kuvissa. Kateelliset ja onnettomat ihmiset luulevat, että kukaan ei ole onnellinen parisuhteessaan. Sekin kannattaa muistaa, että jotkut ovat parisuhteessaan onnellisia, mutta kumppani ei. Siksi ero voi tulla, jopa yllätyksenä sille onnelliselle.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:44"]
No kuka elää niin, että ajattelee että mitäs jos tulee ero? Mitä jos sairastun? Mitä jos kuolen? Parempi elää tätä päivää
En tarkoittanutkaan sitä, että täytyisi sen takia jättää kuvia ja kehuja laittamatta, että jos ero tulee. Vaan ihan kysyn, että mitä teette sitten kuville ja kehuille, jos ero tulee? Yksinkertainen kysymys mielestäni.
En kai mä mitään tekisi. Ei se yhteinen historia ja hyvät ajat yhdessä mihinkään katoaisi. Kyllä mä säästäisin myös oleelliset konkreettiset muistot, kuten hääkuvat ja muut, onhan meillä lapsia, joita varmaan kiinnostaisi aika, jolloin äiti ja isä olivat yhdessä. Vaikka jotain erityisen törkeää eroon liittyisi, niin en kyllä varmaan jaksaisi mitään vuosien takaisia viestejä etsiä ja poistella. Osa elämää, mikäs siinä.
Itse hehkuttelen miestäni harvoin somessa, vaikka hehkuttamisen arvoinen onkin. Mutta toisinaan hehkuttelen. Ei ole vielä johtanut eroon.
Minulla on yksi facebook-kaveri, joka on juuri tällainen parisuhdehehkuttaja. Ollaan niin rakastuneita, päivitykset koskevat lähes ainoastaa sitä, miten mussu on niin ihana ja mitä ihanaa se mussu on nyt tehnyt, kera sydämien. Mennään kihloihin ja esitellään sormusta, hehkutetaan etukäteen tulevia rakkausreissuja. Ja ykskaks jonkun rakkausviikonlopun jälkeen hehkutuksen sijaan tuleekin päivityksiä siitä, miten kaikki on paskaa ja kehenkään ei voi luottaa (näihin kuuluvat olennaisesti huolestuneiden ystävien "voi ei, mitä on tapahtunut?!" -kyselyt) ja kaikessa hiljaisuudessa seinältä poistuvat niin parisuhdestatus kuin kaikki mussua hehkuttavat päivitykset. Väliin itsesäälissä rypemistä, miehet on sikoja -mietelauseita ja kavereiden huhuilua ryyppyseuraksi. Samalla profiilikuva päivittyy johonkin herutuskuvaan, jota vaihdetaan ainakin kerran viikossa. Menee kuukausi-pari, kun johonkin herutuskuvaan se mussu käy kehumassa sexyksi, kohta ollaan taas parisuhteessa mussun kanssa ja hehkutus alkaa alusta, kuin mitään välirikkoa ei olisi ollutkaan. Kunnes taas menevät sukset ristiin, ja niin edelleen. Tällä hetkellä taitaa olla neljäs kerta menossa. Toiset sentään vaihtavat miestä välillä.
Vielä puuttuu ne idiootit jotka tatuoi puolison nimen ja numeron ihoon. Näyttämisen halua muille, (että miten epävarma olenkaan) ja pitävät itse sitä tosi "siistinä", ja ketkä toimintaa komppaa, (myötähäpeää) Isä, äiti , ehkä siskot ja pari kaveria. Kuinka siistii. (noloo)
Mulla on yksi tällainen +40v tuttava joka kirjoittaa vähintään kerran viikossa päivityksen kuinka muru on niin ihana. <333
Ei siinä kaikki ihan kunnossa ole näillä pariskunnilla,jos vähintään joka toinen päivä laitetaan yhteiskuvaa tai rakkaudentunnustuksia faceen.
Omista kavereista löytyy tälläinen tapaus ja suhteet kestävät noin 4kk maksimissaan.
Kuten some yleensä, tämäkin ilmiö on huomionhakua ja itsensä tyrkyttämistä. Pakko esittää muille, että menee hyvin, vaikka oikeasti asiat eivät aina ole aivan mallillaan. Tällaiset ihmiset eivät ole koskaan tyytyväisiä... Aina on olemassa joku naapurin Mirjami, jonka miehellä isompi kalu ja kalliimpi auto pihassa kuin omalla ukolla. Lisäksi naapurin Reino tuo Mirjamille joka päivä kukkia ja hoitaa myös kodin. Asunto on naapureilla myös velaton. Uskoo ken tahtoo. Sitten pitää nokittaa, että kyllä meilläkin, ettei vaan jäisi naapurin "menestyjän" jalkoihin.
Tiedän yhden naisen, joka toimii näin. Instassa ja fb:ssäkin usein hehkuttaa miestä ja rakkautta häntä kohtaan. Tosiasiassa miehellä on nettideittiprofiili, joka on ollut melko säännöllisessä käytössä koko suhteen ajan! Ja ellei tätä vielä laskettaisi pettämiseksi niin on ajautunut ihan sänkyynkin toisen naisen kanssa.
Tämä on sellainen ikuisuus-aihe, kiitos vaan nykymaailman ja fb:n.
Kuten täällä joku kirjoitti; olemme erilaisia ihmisiä ja käyttäydymme eri tavalla.
- joku haluaa hehkuttaa onneaan julkisesti ja se hänelle suotakoon.
- joku tekee hehkutusta juuri sen kulissin takia ja se hänelle suotakoon.
Mutta sitten on meitä, jotka eivät kerta kaikkiaan halua korostaa omaa elämäänsä. Eivät koe sitä luonnollisena eikä se tule heiltä luonnostaan. Itse olen sellainen. Jos joskus haluan hehkuttaa elämääni, teen sen ihan lähimmille ihmisille. Mutta se, että tekisin sen 200 fb-kavereille (joista osan nähnyt kerran elämässään eikä muuten olla missään tekemisissä), on minulle kiusallista!
En pystyisi kirjoittamaan kuinka onnellinen olen avioliitossani 200 puolitutulle ihmiselle, en vaan pysty.
Eikä tämä ole omalla kohdallani mitään kateutta, ei missään määrin! Tämä täytyy ymmärtää. En vaan koe sitä missään määrin tarpeellisena tai mukavana, että hehkutan parisuhdettani julkisesti.
En myöskään kirjoita siitä Hesariin.
Eli jos joku ei halua kehua parisuhdettaan fb:ssa vaan kokee sen kiusallisena ja ehkä myös naurettavana toimintana, ei tarkoita, että hän on kateellinen kaikille muille.
Hyvänen aika!