Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paistovalmiit tortut - uusavuttomuuden multihuipentuma

Vierailija
11.12.2013 |

Siis ihan tosi, törmäsin eilen kaupan pakastealtaalla PAISTOVALMIISIIN TORTTUIHIN! Siinä paketissa oli siis valmiiksi tehtyjä joulutorttuja, joille ei tarvitse tehdä muuta kuin laittaa uuniin. Ihan niinkuin niissä taikinalevyjen sulattamisessa ja leikkaamisessa olisi paljonkin vaivaa!

Käyttääkö joku noita oikeasti? Tai niitä einesaltaasta löytyviä valmiiksi kypsennettyjä kanapaloja tai jauhelihaa. Eikö mitään jakseta/osata laittaa enää itse?!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tässä yhteydessä "multihuipentuma"? "Multi" viittaisi siihen, että on useampia huipentumia...uusavuttomuus huipentuu useammalla tasolla? Jotka ovat mitkä? 

Vierailija
22/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi neljänkymmenen tortun laatikollinen on tässä perheessä noita tänä jouluna jo syöty.

Onhan ne hinnakkaita, mutta säästän omaa aikaani ja hermojani edes jossakin. Kun joka ikinen päivä vääntää ruokaa kymmenelle ihmiselle, niin leivonnaisissa on jo kiva päästä helpommalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:30"]

Miettikääpä kuka tämän päivän uusavuttomat on kasvattanut. Sinä, minä, sinun kaverisi. Meidän omat lapsemme ovat niitä, jotka eivät osaa leipoa pullaa, pestä viillavaatetta tai tilata aikaa terveyskeskukseen.

Olen oikeasti mennyt itseeni, kun olen katsonut aikuistuvien lasteni taaperrusta maailmalla. Kuinka en koskaan tullut opettaneeksi miten pankissa asioidaan? Miten Helsingissä varataan aika (omaan) terveyskeskukseen?  Miten tehdään vakuutussopimus, mihin pitää mennä ensin?

Opetin pojilleni miten pestään pyykkiä tai miten paistetaan leipää, miten siivotaan koti tai kunnioitetaan vaimoa. Mutta en sitä miten tehdään lentokentällä lähtötarkastus.

-- Oi, ainaineinen tyhmyys.

Äiti 44v.

[/quote]

En minäkään ole opettanut kaikkea, mutta osan asioista poikaa hoksaa itsestään, osan katsoo netistä ja osasta soittaa meille vanhemmille. Jostain syystä nykyään kysymistä pidetään halveksuttavana, vaan kaikki pitäisi katsoa googlesta. Mitä eroa? 

Vierailija
24/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pöljä, on lukuisia tilanteita jolloin ei ehdi sitä 10 min käyttää tekemiseen.

Vierailija
25/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, mä olen 23 vuotta ja äitini on opettanut monia asioita mulle. Mutta kyllä silti kun pois muutin tulin soittaneeksi äidille useammastakin asiasta, esim siitä TKsta. Sitä varten äidit on ja niiltä on ihanaa kysyä noita asioita! Tietää saavansa vastauksen ja kukaan ei arvostele "etkö sä nyt herranjumala itse osaa".

Vierailija
26/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:35"]

18, mä olen 23 vuotta ja äitini on opettanut monia asioita mulle. Mutta kyllä silti kun pois muutin tulin soittaneeksi äidille useammastakin asiasta, esim siitä TKsta. Sitä varten äidit on ja niiltä on ihanaa kysyä noita asioita! Tietää saavansa vastauksen ja kukaan ei arvostele "etkö sä nyt herranjumala itse osaa".

[/quote]

Enkä minä koskaan sano pojalleni että KVG, mutta joskus saatan sanoa, että en ole ihan varma, löytyykö netistä siltä ja siltä sivulta. Esim. kun hänen piti varata verikokeeseen opiskelukaupungissaan aika eikä terveydenhoitaja ollut muistanut ohjeistaa miten. 

Vierailija
27/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:30"]

Miettikääpä kuka tämän päivän uusavuttomat on kasvattanut. Sinä, minä, sinun kaverisi. Meidän omat lapsemme ovat niitä, jotka eivät osaa leipoa pullaa, pestä viillavaatetta tai tilata aikaa terveyskeskukseen.

Olen oikeasti mennyt itseeni, kun olen katsonut aikuistuvien lasteni taaperrusta maailmalla. Kuinka en koskaan tullut opettaneeksi miten pankissa asioidaan? Miten Helsingissä varataan aika (omaan) terveyskeskukseen?  Miten tehdään vakuutussopimus, mihin pitää mennä ensin?

Opetin pojilleni miten pestään pyykkiä tai miten paistetaan leipää, miten siivotaan koti tai kunnioitetaan vaimoa. Mutta en sitä miten tehdään lentokentällä lähtötarkastus.

-- Oi, ainaineinen tyhmyys.

Äiti 44v.

[/quote]

En minäkään ole opettanut kaikkea, mutta osan asioista poikaa hoksaa itsestään, osan katsoo netistä ja osasta soittaa meille vanhemmille. Jostain syystä nykyään kysymistä pidetään halveksuttavana, vaan kaikki pitäisi katsoa googlesta. Mitä eroa? 

[/quote]

Kiitos. Olet asian ytimessä. Pojan ongelma lentokentällä tai terveyskeskusajan kanssa on selvinnyt puhelulla äidille tai tädille. Ehkäpä kannattaa keskittää panoksensa niiden arvojen opettamiseen (kuten vaimon arvostus). Aina voi soittaa myöhemminkin vanhalle äidille, että miten ne tortut taiteltiin. Jos mude on vesijuoksemassa, sitten ostetaan valmiita tähtitorttuja.

Kaikesta sitä saakin aikaiseksi arvokysymyksen ... :)

Vierailija
28/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:38"]

[/quote]

Enkä minä koskaan sano pojalleni että KVG, mutta joskus saatan sanoa, että en ole ihan varma, löytyykö netistä siltä ja siltä sivulta. Esim. kun hänen piti varata verikokeeseen opiskelukaupungissaan aika eikä terveydenhoitaja ollut muistanut ohjeistaa miten. 

[/quote]

Mutta enemmän sun pitäisi itseesi mennä jos poikasi ei voi sinulle ensimmäisenä soittaa ja kysyä.

Vierailija
29/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:40"]

[/quote]

[/quote]

Mutta enemmän sun pitäisi itseesi mennä jos poikasi ei voi sinulle ensimmäisenä soittaa ja kysyä.

[/quote]

Et taida olla työelämässä tai harrastaa mitään? Tiedän ettei jotkut voi luopua puhelimestaan edes paskalla käynnin ajaksi, mutta minulla on nyt sellainen työ, etten voi olla aina tavoitettavissa ja salilla tai yhdistyksen kokouksissa esim. en pidä puhelimessa ääniä. Akuuteissa tilanteissa löytää avun muualta ja poika tietää, että työpäivinä voi olla vaikea joskus tavoittaa. 

Vierailija
30/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, minä olen ostanut noita jo vuosia sitten. Niin ja olen maatalon emäntä ja teen toisaalta viikottain paljonkin ruokaa "itse alusta alkaen" ja omista raaka-aineista leivinuunissa.

Ostin kerran tarjouksessa noita torttuja , ja koska ne oli hyviä ja näppäriä, ostin uudestaan.En jaksa ahdistua mokomasta !

Vierailija
31/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et taida olla työelämässä tai harrastaa mitään? Tiedän ettei jotkut voi luopua puhelimestaan edes paskalla käynnin ajaksi, mutta minulla on nyt sellainen työ, etten voi olla aina tavoitettavissa ja salilla tai yhdistyksen kokouksissa esim. en pidä puhelimessa ääniä. Akuuteissa tilanteissa löytää avun muualta ja poika tietää, että työpäivinä voi olla vaikea joskus tavoittaa. 

[/quote]

Hienot päätelmät kahden viestin perusteella. :) Ja vielä olen paskallakin puhelin kädessä (ja äitinikö myös?). Millä oikeudella nyt aloit näin analysoimaan mun elämää? Koska olen nuori?

Olen ollut jo vuosikausia töissä, harrastuksiakin on. Että se siitä, miten se edes liittyi mihinkään?? Miten se sitä poistaa etten voisi soittaa äidilleni jos en jotain asiaa tiedä?

Vierailija
32/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä valmisruoista on paljon hyötyä vanhuksille.. ei sitä vaan noin vaan tehdä esim pyörätuolista yhdellä kädellä.. uusavuttomuutta tosiaan vai osattaiskoa kahtoa vähän muuallekin?

Vierailija
33/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan nykyään. Loistava idea.

Olen ollut joskus ns. täydellinen äiti. Tein piparitaikinat alusta ja tortut tein itsetehtyyn taikinaan ja hillot keitin itse, kuten äitini. Joulu tehtiin samalla perinteellä, kuin omassa kodissani, maatalossa oli tehty. Kinkunkin suolasin itse.

Kunnes tajusin, että kukaan muu perheestäni ei pidä joulutortuista, kuin minä. Monta muutakin asiaa tein turhaan.

Nykyään otan pari torttua pakastimesta itselleni viikonlopun päiväkahville ja paistan ne.

Voi olla, että olen uusavuttomuuden multihuipentuma. Mutta väliäkö hällä. Nautin päiväkahvistani tortun kera.

Nainen 52v

Vierailija
34/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hienot päätelmät kahden viestin perusteella. :) Ja vielä olen paskallakin puhelin kädessä (ja äitinikö myös?). Millä oikeudella nyt aloit näin analysoimaan mun elämää? Koska olen nuori?

Olen ollut jo vuosikausia töissä, harrastuksiakin on. Että se siitä, miten se edes liittyi mihinkään?? Miten se sitä poistaa etten voisi soittaa äidilleni jos en jotain asiaa tiedä?

[/quote]

No mihin oma päätelmäsi siitä, ettei voi soittaa ensimmäisenä minulle, jos on tarpeen perustuu? Olen sitten  varmaan kauhea äiti, kun olen opettanut lapsiani omatoimiseksi...Kirjoitin vain että sanon että katsoo netistä, jos en tiedä, kun en esim. tiedä opiskelupaikkakuntansa käytäntöjä. Aiemmassa viestissäni oli vain luettelo, ei järjestys. Mutta kyllä se opettaa parhaiten, kun miettii itse ensin. Oman äitini työn takia äiti ei ollut minulla aina käytettävissä edes lapsena ja opin sen takia jo varhain omatoimiseksi, en koe siitä olleen mitään haittaa. Paitsi sen, että käytän joskus valmisruokia kun sain lapsena kokata kyllikseni. 

Vierailija
35/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa äidille soittamisesta jankkaajat oma ketju aiheelle. Netikettikin on kansalaistaito nykyään.

Minua kiinnostaa vain torttu!

Vierailija
36/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:03"]

Perustakaa äidille soittamisesta jankkaajat oma ketju aiheelle. Netikettikin on kansalaistaito nykyään.

[/quote]

Kyse on siitä, voiko aikuinen poika kysyä äidiltään tortunpaisto-ohjetta vai pitääkö se katsoa netistä. 

Vierailija
37/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:03"]

[/quote]

Yäk mikä pervo! Tässä ketjussa keskustellaan leivonnaisista.

Vierailija
38/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

näin ne av-mammulit tekee hienoja johtopäätksiä!

Vierailija
39/44 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoarvo on sama kuin teidän itse tekemillänne tortuilla. Juu, saa ymmärtää miten vain. 

Minä olen todella onnellinen, että nykyaikana on kaikenlaisia puolivalmisteita. Jää enemmän aikaa mukavaan yhdessäoloon ja lukemiseen vaikka. Toki osaan tehdä joulutorttuja, mutta saatan hyvinkin ostaa valmiitakin. Ja ostan esimerkiks pakastesipulia, pakastevihanneksia, jopa joskus pakastepitsaa. Ei tarvitse hankkia arvoaan leipomalla, jos ei halua tai kerkeä.

Vierailija
40/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä ihmettelemistä. Kaikkia ei kiinnosta hellanvierushommat, eläköön kaikki mikä maistuu, tuoksuu ja näyttää hyvältä. On tietenkin hyvä osata ruuanlaitto ja leivonta, mutta ei se enää ole pakollista. Moni äiti saa elantonsa valmisruokateollisuudessa, antaa heidän tehdä sapuskaa meidän muitten laiskojen  puolesta. Ongelmia on muuallakin kuin tähtitortuissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi