Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: rikoshistoriasi ja ammattisi?

Vierailija
11.12.2013 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että ammatti voisi kiinnostaa.

Minä aloitan: näpistys, ja julkisen omaisuuden tärveltäminen (spray-maalaaminen). En jäänyt kiinni, mutta rikoksia kuitenkin. Ammatti psykologi.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:06"]

Aika säälittävää laittaa tähän ketjuun joku "olen kävellyt päin punaisia" WTF!? Laittakaa rikoksia ketjuun nyt te, joilla on rikosrekisteri. Se lasketaan.

[/quote]

Huoh, jos rikoshistoria on tyhjä, eikö sitäkin nyt voi sanoa? Jokaisella meistä on olemassa vähintään se "tyhjä rikosrekisteri", siksihän rikosrekisteriotteenkin voi tilata. Kai sen punaisia päin kävelemisen tai muun vähäpätöisenkin jutun voi mainita, jos ei sen kummempaa ole. Miksi se sinua vaivaa?

[/quote]

Siis otteen voi tilata siksi, että jonkinlainen rekisteri on olemassa joka tapauksessa, vaikka se tyhjä olisikin.

Vierailija
22/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ole ylpeä, mutta en saa 18 ja 29v sitten tehtyjä rikoksia tekemättömisikään enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:22"]No, en ole ylpeä, mutta en saa 18 ja 29v sitten tehtyjä rikoksia tekemättömisikään enää.

[/quote]

Siis 18 ja 20v sitten tehtyjä

Vierailija
24/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:06"]

Aika säälittävää laittaa tähän ketjuun joku "olen kävellyt päin punaisia" WTF!? Laittakaa rikoksia ketjuun nyt te, joilla on rikosrekisteri. Se lasketaan.

[/quote]

Huoh, jos rikoshistoria on tyhjä, eikö sitäkin nyt voi sanoa? Jokaisella meistä on olemassa vähintään se "tyhjä rikosrekisteri", siksihän rikosrekisteriotteenkin voi tilata. Kai sen punaisia päin kävelemisen tai muun vähäpätöisenkin jutun voi mainita, jos ei sen kummempaa ole. Miksi se sinua vaivaa?

[/quote]

Missä sanoin, että sitä ei voi mainita, että rikoshistoria on tyhjä? Punaisia päin kävelemisen mainitseminen on kuin idiootti tolkuttaisi idiootille, että oon mäkin joskus tehnyt jotain hurjaa. Ei varmaan ketään silleen kiinnosta. Vai onko palstalla joku, joka ei ole ikinä kävellyt päin punaisia? :O Tietty jos asuu aivan landella, niin sitten ehkä, mutta kaupunkilaisissa?

Vierailija
25/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä, kun joku haluaa kertoa rikoksensa olleen päin punaisia käveleminen.

Haluaisiko joku lakihenkilö selventää, mitä tarkoittaa rikos? Onko punaisia päin käveleminen rikos? Vaiko vain asiat, jotka mainitaan rikoslaissa? Sisältyykö punaisia päin käveleminen rikoslakiin? Vai onko se esim. rikkomus?

Vierailija
26/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään en ole saanut rangaistusta, mutta mieleen tulevat, alkoholin nauttiminen alaikäisenä ja maassa, jossa se on kiellettyä. Olen myös lahjonut virkamiehiä maissa, joissa se on nimellisesti laitonta.

Noiden lisäksi olen syyllistynyt 2 kertaa salakuljetukseen. Ensimmäisellä kerralla vein purkkaa laukussani Singaporeen ja toisella kerralla ujutin juomapullon läpi lentokentän turvatarkastuksesta.

Vierailija
27/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:22"]

No, en ole ylpeä, mutta en saa 18 ja 29v sitten tehtyjä rikoksia tekemättömisikään enää.

[/quote]

Et, mutta et halua olla varoittava esimerkkikään.

Vierailija
28/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi laittaa punaisia päin kävelemisiä, jos sen kokee rikoksena. Syy, miksi aloitin tämän ketjun on varmaankin se, että haluaisin herättää ajatuksia siitä, ettei kaikki ole välttämättä sitä miltä näyttää. En todellakaan ole ylpeä teoistani, mutta olen kuitenkin ylpeä siitä että olen voinut kääntää nuokin kokemukset resursseiksi: Voin ymmärtää nuoria enkä halua asettua kenenkään yläpuolelle, oli hänellä minkälainen tausta tai ammatti tahansa. En koskaan ajattele että: "yäk, rikos". Eikö tuo ole melko mustavalkoista? Eivätkö rikoksen tekijätkin ole ihmisiä? Onko siveyden sipuli parempi ihminen? Oikeanlainen ihminen?

Ap

Vierailija
29/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumausainerikos (kasvatus ja käyttö), ammatiltani olen toimittaja. Punaisia päin kävelyä ja jalkakäytävällä pyöräilyä olen harrastanut satunnaisesti myös.

Vierailija
30/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:31"]

Mistään en ole saanut rangaistusta, mutta mieleen tulevat, alkoholin nauttiminen alaikäisenä ja maassa, jossa se on kiellettyä. Olen myös lahjonut virkamiehiä maissa, joissa se on nimellisesti laitonta.

Noiden lisäksi olen syyllistynyt 2 kertaa salakuljetukseen. Ensimmäisellä kerralla vein purkkaa laukussani Singaporeen ja toisella kerralla ujutin juomapullon läpi lentokentän turvatarkastuksesta.

[/quote]

Ainiin ja ammatti unohtui. Lääketieteen tutkija.

Vierailija
31/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:22"]

[/quote]

Et, mutta et halua olla varoittava esimerkkikään.

[/quote]

No en, siksi en kerro niistä kuin täällä nyt.

Vierailija
32/54 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:42"]

Tottakai voi laittaa punaisia päin kävelemisiä, jos sen kokee rikoksena. Syy, miksi aloitin tämän ketjun on varmaankin se, että haluaisin herättää ajatuksia siitä, ettei kaikki ole välttämättä sitä miltä näyttää. En todellakaan ole ylpeä teoistani, mutta olen kuitenkin ylpeä siitä että olen voinut kääntää nuokin kokemukset resursseiksi: Voin ymmärtää nuoria enkä halua asettua kenenkään yläpuolelle, oli hänellä minkälainen tausta tai ammatti tahansa. En koskaan ajattele että: "yäk, rikos". Eikö tuo ole melko mustavalkoista? Eivätkö rikoksen tekijätkin ole ihmisiä? Onko siveyden sipuli parempi ihminen? Oikeanlainen ihminen?

Ap

[/quote]

En minäkään asetu rikoksen tekijöiden yläpuolelle, jos he osaavat katua tekojaan. Mutta kun anteeksi vaan, se katumus ei tässä ketjussa oikein vain välittynyt. En kai mäkään nyt luule "kaiken olevan sitä miltä se näyttää" En ole eilen syntynyt. No, ehkä osa palstalaisista on, ja luulee näin olevan ja halusit puhua heille. Vaikka en ole psykologi, niin omaa elämänkoulua on sillä saralla tullut käytyä ja rankasti. En ole silti rikoksia onneksi sattunut tekemään. Sen verran ollut myös ihan järkeä päässä.

Vierailija
33/54 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavallus, aseellinen ryöstö, alaikäiseen sekaantuminen, raiskaus, sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan levittäminen, velallisen epärehellisyys, törkeä pahoinpitely, törkeä huumausainerikos, luottamusaseman väärinkäyttö, liikenneturvallisuuden vaarantaminen, kaksinnaiminen, yksityiselämään loukkaavan tiedon levittäminen.

Olen ala-asteen rehtori ja kunnanvaltuutettu, viikonloppuisin vedän pyhäkoulua.

Vierailija
34/54 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa rikkomus, mihin olen syyllistynyt, on ylinopeus joskus ajat sitten. Ammatti asiakasneuvoja.

Vierailija
35/54 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidet ylinopeussakot 27 vuoden aikana ja firman puolesta kuulemassa petostuomion joka oli edeltäjän tekosia. Markkinointijohtaja

Vierailija
36/54 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/54 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

six murders. Alakoulun opettaja.

Vierailija
38/54 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi taksimatka jäi maksamatta, kun lompakko katosi baarireissulla ja kuski heltyi, kun huomasin perillä lompsatilanteen. Ja itse asiassa toinenkin taksikyyti jäi maksamatta (v. 2000), kun en vielä omistanut mitään kortteja ja kuski ei huolinut tarjoamaani isoa seteliä. Heitti sitten laukkuni ulos taksista ja kiroili, kun jotkut ihmiset eivät elä nykyaikaa. Hävetti.

Vierailija
39/54 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ammattini on tutkija biotieteellisellä alalla.

Vierailija
40/54 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:42"]

Ap

[/quote]

En minäkään asetu rikoksen tekijöiden yläpuolelle, jos he osaavat katua tekojaan. Mutta kun anteeksi vaan, se katumus ei tässä ketjussa oikein vain välittynyt. En kai mäkään nyt luule "kaiken olevan sitä miltä se näyttää" En ole eilen syntynyt. No, ehkä osa palstalaisista on, ja luulee näin olevan ja halusit puhua heille. Vaikka en ole psykologi, niin omaa elämänkoulua on sillä saralla tullut käytyä ja rankasti. En ole silti rikoksia onneksi sattunut tekemään. Sen verran ollut myös ihan järkeä päässä.

[/quote]

Kirjoittamasi "jos he osaavat katua tekojaan" "tässä ketjussa ei katumusta näy"

Anteeksi nyt vain? olenko mä jotenkin viallinen vai miks mua nauratti tää kommentti :D Tässä ketjussa rikosten koko luokka on kuitenkin ollut mm. lajia "kävelin punaisia päin..." MIKSI edes sellaista pitäisi katua :D? se maailma tuskin siihen kaatuu. Ja jos yli puolet suomalaisistakin on joskus kapinallisina teini vuosinaan ole näpistänyt jonkun suklaa patukan tai huulikillon ei se tee kenestäkään pahaa?! Eiköhän me kaikki olla aikuiselle iällä opittu että tyhmä veto, mutta eikai sitä marttyyriksi tarvitse sen takia alkaa. Tehty mikä tehty! Nuorena ollaan ehkä välillä huolettomia ja thats it!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän