Mitkä olivat sinun lapsuudessasi suosittuja leluja ja tv-sarjoja?
Itse voisin leluista sanoa MLP, Heman/He Man ukkelit ja mitkäs ne eläin Legot olikaan, Fabuland tms. sarjaa.
Telkkarisarjoista sitten tietty TaoTao, Peukaloisten retket, Maija Mehiläinen, Lucky Luke ym. oli suosittuja.
Ja aikusiten ohjelmista sitten tietty Dallas, Pieni talo preerialla, Dynastia ym.
Kommentit (35)
Kirsti-täti piirteli tv:ssä. Sitten oli ne käsinuket tv:ssä.
Arja-täti.
Ei mulla leluja ollut kuin yksi nukke.
Nyt löytyi parempi kuva Pennyn tallista, oijoi :D
Ruusun aika " patologi paskanmarja", kyllä isä osaa, macgyver, tenavatähti,barbit,tamagochit,meikattava mallinuken pää, niin ja levyraati ja ruutuässä. Sekä se paljonko maksaa, vai mikä se nyt oli... Ja onnenpyörä.
Mun lapsuudessa katsottiin pikku kakkosta vielä mustavalkoisesta telkkarista. Nukkumaan mentiin Lasse Pöystin iltasadun jälkeen, kun Nukkumatti oli heittänyt unihiekan. Lempilelu oli vauvanukke, jolle mummuni neuloi ihanat vaaleanpunaiset vaatteet. Vähän isompana barbit ja daisyt tulivat leikkiin mukaan, niille tehtiin itse vaatteita. Mä olin aina ulkona leikkimässä, telkkaria katselin tosi vähän.
Tv-ohjelmaa en muista mutta kun laitettiin värillinen silkkipaperi tvruudun eteen saatiin väritelevisio.
Tytöillä oli itsetehdyt koirat.. Eli pullon päähän solmittiin naru ja sitä vedettiin perässä. Käpylehmillä ei sentään enää leikitty.
Enkä muuten ole edes kovin vanha.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:39"]
Tv-ohjelmaa en muista mutta kun laitettiin värillinen silkkipaperi tvruudun eteen saatiin väritelevisio.
Tytöillä oli itsetehdyt koirat.. Eli pullon päähän solmittiin naru ja sitä vedettiin perässä. Käpylehmillä ei sentään enää leikitty.
[/quote]
:D Mäkin leikin discoa laittamalla värillisiä silkkipapereita lamppujen ja taskulamppujen päälle. Haravalla leikin hevosta. On se toista nykylapsilla :D
Fabuland-legot. Sydän-Barbie. Daisyt ja Petrat (muotinukkeja). Polly Pocket. Monchichi-apinat. Hotwheels-autorata. Playmobilit. Bulls:in Disney-hahmot.
TV-sarjoista ekana tulee mieleen Ritari Ässä! :) Sitten Noppa, Pikku Kakkonen, Peukaloisen retket, Taotao, Maija Mehiläinen. Aikuisten ohjelmista Safiiri ja Teräs, Dallas, Dynastia. Veli Puolikuu.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:39"]
[/quote]
:D Mäkin leikin discoa laittamalla värillisiä silkkipapereita lamppujen ja taskulamppujen päälle. Haravalla leikin hevosta. On se toista nykylapsilla :D
[/quote]
Minäkin käytin lapsena luovuutta ja mielikuvitusta. Pikkuveljestä tuli sisko, kun sille laittoi mekon päälle.
Ei hemmetti tota pingviini lelua :D Miten tollasta ääntä on voinut kukaan kestää :D Mua rupesi jo ekan kymmenen sekunnin jälkeen ärsyttämään toi ääni :D
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:18"]
Ei hemmetti tota pingviini lelua :D Miten tollasta ääntä on voinut kukaan kestää :D Mua rupesi jo ekan kymmenen sekunnin jälkeen ärsyttämään toi ääni :D
[/quote]
Itse asiassa mä en muista, että mun vastaavassa lelussa olis ollut tuota ääntä. Taisi pitää vaan jotain pientä surinaa. Muuten kyllä just samanlainen vehje.
t. se joka sen linkitti
mun lapsuuden ehdoton lemppari oli Histamiini!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 19:38"]
http://www.ioffer.com/i/vintage-dream-glow-barbie-1985-nrfb-mattel-156941173
http://2.bp.blogspot.com/-UX8yv1VWnNU/Tez9bOmYucI/AAAAAAAAAWY/MGKJOOPyLiY/s1600/koeda+garden+heights+001.JPG
Tuossa kaksi mitä olisin eniten halunnut :)
[/quote]
Tuosta alemmasta tuli mieleen Polly Pocket http://catherinecrilly.files.wordpress.com/2013/11/polly-pocket.jpg