Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko tästä joululajasta?

Vierailija
11.12.2013 |

Loukkaantuisitko, jos joululahjaksi tekisin nimissäsi lahjoituksen lastensairaalalle (saajilla on jo kaikkea, ja tänä vuonna joululahjan miettiminen heille on ollut erityisen haasteellista)?

Kommentit (194)

Vierailija
121/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:33"]

Onko kyseessä liikuntakyvyiltään rajoittunut pariskunta? allergioitakin on? Miten olisi hankkia heille kotityöpalveluyritykseltä jokin palvelu, siivous? kevääksi ikkunoiden pesu tms??

[/quote]

EI KELPAA! Ei varmasti.

[/quote]

Kuten sanoin jo aiemmin, minusta tämä olisi heille sopiva lahja. Minusta täytyy kuitenkin ajatella myös lahjan saajien mielipidettä, eikä vain sitä, minkä minä ajattelen olevan heille parasta.

Vierailija
122/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:41"]

"Kymmenkunta erilaista raha-arpaa tai yhden/useamman rivin kestolotto ajalle x?

Ei kelpaa, sano mun sanoneen."

Joo, kun "heillä oli jo kaikkea"! Myös jännitystä, tuleeko arvasta voitto vai ei.

[/quote]

Miehellä sydänongelmia, ei kestä jännitystä siitä tuleeko voitto vai ei. :D

[/quote]

Ei ole sydänongelmia, mutta minusta on todella julmaa ja mautonta tehdä pilaa toisen ihmisen terveydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:07"]

Olen kerran saanut sukulaiselta tuollaisen. Otti se vähän päähän. Näin vaivaa heidän lahjoihinsa, ja sitten väittivät ainakin maksaneensa kaikkien edestä johonkin keräykseen rahaa. On reilumpaa sopia, ettei osteta joululahjoja. Jos sitten haluat lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen se on eri asia. Mutta toisen lahjan lahjoittaminen samalla kun odottaa itse saavansa ehkä arvokkaankin lahjan vastapalveluksen on suomeksi sanottuna uittuilua.

[/quote]

Jos lahjoitusta ei ole tehty oikeasti lainkaan, se on vähän sama kuin "lahjan" "antaja" olisi varastanut sinulta rahat jotka väittää antaneensa. Luihua.

[/quote]

Tässä tapauksessa ei olisi kyse siitä, koska tekisimme lahjoituksen oikeasti.

Vierailija
124/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:52"]

"Jos asumisolosuhteet sallivat, niin puinen lintulauta, säkillinen auringonkukansiemeniä, pari kauralyhdettä ja pari linnunpönttöä kevättä odottamaan.

Tyylikkäät torkkupeitot ja villasukat molemmille.

Jonkun suuren säveltäjän tai lempimuusikon tuotantoa cd-levyinä?

Riittäisikö pariskunnan huumori jos löytäisitte jostain karikatyyripiirtäjän joka piirtäisi valokuvista heidän kuvansa?

Kymmenkunta erilaista raha-arpaa tai yhden/useamman rivin kestolotto ajalle x?"

Olen muuten yksi ja sama joka on ehdottanut kaikki em. vaihtoehdot. Harmillista jos mikään ei heille käy, toivottavasti joku muu onnistuisi paremmin.

[/quote]

Niin, et varmaan huomannut, että kommentoin ehdotuksiasi. Minusta 2 viimeistä ehdotustasi olivat hyviä, pohdin niitä muiden kanssa.

Vierailija
125/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 00:01"]

Mä en ymmärrä sitä, miksi lahjan pitää pakosti olla yhteinen? Jos heillä on erilaiset mieltymykset, allergiat yms, miksei voisi ostaa molemmille oman makunsa mukaisen lahjan?

[/quote]

Se olisikin paljon helpompaa, mutta halusivat yhteisen lahjan itse.

Vierailija
126/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 00:01"]

Mitö ihmettä sä ap olet sitten aikaisempina vuosina keksinyt..? 

[/quote]

Olemme antaneet erilliset lahjat molemmille, mm. kirjoja, herkkukoreja, saunomiseen tai ulkoiluun liittyviä asioita, hemmoittelulahjakortteja jne. 

Vierailija
127/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 00:06"]

Ehdotuksia: ulkotuli, tyrnimehu, kalenteri, taulu, elokuva-dvd, kirjaston varauslahjakortti, äänikirja, runokirja, koru, jalkojen hierontalaite, seurapeli, kaulahuivi, nahkakintaat, panhuilu...

[/quote]

Kiitos ehdotuksista. Tuota hierontalaitetta on kovasti mietitty, mutta sopivaa ei ole vielä löytynyt. Mikä tuo kirjaston varauslahjakortti on?

Vierailija
128/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 00:11"]

APlla kestää vastata kun täytyy keksiä nyt kauheesti syitä miksei nuo mainitut lahjat kelpaa.

[/quote]

Älä viitsi ilkeillä. Minulla on valitettavasti muutakin tekemistä kuin viihtyä Vauva-palstalla ja alkaa olla jo aika myöhä...

Vierailija
129/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 00:06"]

Ehdotuksia: kirjaston varauslahjakortti...

[/quote]

Olen varmaan idiootti tai jotain mutta miksi ihmeessä kirjastokirjojen lainaamiseen tarvittaisiin lahjakortti???

[/quote]

Ei lainaamiseen vaan varaamiseen. Meidän kirjastossa varaaminen maksaa euron, lahjakortin saaja saa esim. viisi varausta ilmaiseksi. Kiva, pieni lahja kirjoista, elokuvista yms. pitävälle.

[/quote]

En ole koskaan tällaisesta kuullutkaan, kiitos paljon vihjeestä :)

Vierailija
130/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 00:30"]

Ap, miksi lahjan pitää olla yhteinen? Miksei voi olla molemmille oma?

[/quote]

Halusivat itse yhteisen lahjan. 

Vierailija
131/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:32"]

Minusta on yllättävää, että noinkin moni kokisi loukkaavaksi. Omalle isälle annettiin muutama vuosi sitten aids-valistustunteja (kehitysmaissa) lahjaksi. Inhosi krääsää, inhosi turhuutta (turhuutta oli lähes kaikki materia hänen mielestään.)

Puhkesi kyyneliin. Oli niin onnellinen lahjastansa. Toki on kerrottava se, että isä oli sellainen vanhan ajan lääkäri, joka ei tee työtään rahan tai kunnian  takia vaan toisten auttamiseksi.

[/quote]

Kiitos kun jaoit kokemuksesi hyväntekeväisyyslahjoista. Erityisesti kys. pariskunnan mies on isäsi kaltainen. Hänelläkin on sydän kultaa ja hän on aina valmis auttamaan muita. Siksi uskommekin, että arvostaisi kyseistä lahjaa samoin kuin hänen vaimonsa :)

t. ap

[/quote]

Hänellä on "sydän kultaa", mutta mikään lahja ei hänelle kelpaa? Erikoista. Itse jättäisin nirsoilijat lahjatta.

Vierailija
132/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:16"]

[/quote]

Anna mä arvaan: pariskunnalla on kuulo-ongelmia eikä CD siksi sovi?

Vierailija
133/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan itselle tullut edes mieleen alkaa sanella muille, minkälaiset lahjat minulle kelpaavat. Pitää olla sitä eikä saa olla tätä... Hohhoijaa.

Vierailija
134/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lahjan saajan pitäisi saada valita kohde, silloin se olisi henkilökohtaisempaa. Tai sitten ilmoitatte kaikille, että tämän vuoden joululahja rahat laitoitte hyväntekeväisyyteen.

Musta nuo toisen nimissä lahjoittamiset on jotenkin epäkohteliaita. Itse en loukkaantuisi moisesta, mutta noita helposti loukkaantuvia tuntuu olevan joka puolella.

Vierailija
135/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei käy, kun kyseisen pariskunnan sävelkorva on haastava. Villallekin allergisia ja kaikki on niin vaikeaa ja minä haluan ehdoin tahdoin saada mainituksi, että olen parempi ihminen ja haluan lahjoittaa jonnekin.

Se ei olisi niin hienoa, jos tekisin sen hiljaisuudessa.

Vierailija
136/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lahjan saajat sukulaisia ja miten he ovat ilmaisseet, että haluavat yhteisen lahjan. siis jos on esim. oma äiti ja isä ja sanovat, että lahjan pitää olla yhteinen, ei saa olla ruokaa, ei palveluita, ei lahjakortteja, ei hemmottelua, ei tavaroita  jne. niin miksi he eivät sano suoraan, mitä haluavat. 

antakaa läsnäoloa, tehkää lasten kanssa näytelmä, musiikkiesitys tmv. ainakaan silloin en usko, että "tasolla" on väliä vaan sillä, että on tehty täydestä sydämestä.

Vierailija
137/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tässä ketjussa haukutaan AP:ta? Minä ainakin voin sympatiseerata häntä, sillä lahjojen hankinta mun appivanhemmille on ollut aina kanssa tosi vaikeaa. Mukavia ihmisiä, mutta kun kaikkee on, on niin itsenäisiä ja tarkkoja tavaran suhteen jne. niinsitten usein on jääneet lahjakortit käyttämättä tai ne on annettu eteenpäin jne.

Tämä irvailu juuri että "ei kumminkaan käy kun pariskunnalla on haastava sävelkorva" tai että minkäs tekosyyn se ap nyt keksii kun tämäkään ehdotus ei käy on tosi säälittävää. Mitä se teitä korpeaa, jos joku miettii mikä sopisi toiselle joululahjaksi? Tunnetteko te jostain syystä piston sydämmessänne tätä ketjua lukiessanne? Sitten vika on teissä. AP:n pitäisi ilmeisesti ostaa vain jotain sopimatontakin ja ajatella että jos ei kelpaa niin ei kelpaa. Munkaan logiikalla tuossa ei oo mitään järkeä.

Tällä palstalla ei voi enää kysyä yhtään kysymystä ilman haukkumista ja epäasiallisuuksia mikä on tosi sääli!

Vierailija
138/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 04:32"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:32"]

Minusta on yllättävää, että noinkin moni kokisi loukkaavaksi. Omalle isälle annettiin muutama vuosi sitten aids-valistustunteja (kehitysmaissa) lahjaksi. Inhosi krääsää, inhosi turhuutta (turhuutta oli lähes kaikki materia hänen mielestään.)

Puhkesi kyyneliin. Oli niin onnellinen lahjastansa. Toki on kerrottava se, että isä oli sellainen vanhan ajan lääkäri, joka ei tee työtään rahan tai kunnian  takia vaan toisten auttamiseksi.

[/quote]

Kiitos kun jaoit kokemuksesi hyväntekeväisyyslahjoista. Erityisesti kys. pariskunnan mies on isäsi kaltainen. Hänelläkin on sydän kultaa ja hän on aina valmis auttamaan muita. Siksi uskommekin, että arvostaisi kyseistä lahjaa samoin kuin hänen vaimonsa :)

t. ap

[/quote]

Hänellä on "sydän kultaa", mutta mikään lahja ei hänelle kelpaa? Erikoista. Itse jättäisin nirsoilijat lahjatta.

[/quote]

Öööö...tekeekö se ihmisestä jotenkin huonon ja ilkeän, jos hän ei välitä kaikenlaisista lahjoista? En tiennytkään että tuommoinen on joku hyvän ihmisen mittari. Eivät mun appivanhemmatkaan ole koskaan ilkeitä tai epäkohteliaita tai narise lahjojen olevan epäsopivia. Tiedän kuitenkin, että on tarkkoja asioiden suhteen ja saa ollakin. Heidän koti, heidän elämä ja sitä rataa. Tällä palstalla asenne tuntuu jostainkumman syystä olevan että lahjalla ei ole mitään väliä. Ei tarvitse ajatella että sopiiko se saajalle kunhanvain täyttää jonkun ihmeellisen lahjananto velvollisuuden.

Vierailija
139/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 06:23"]

[/quote]

Ei käy, kun kyseisen pariskunnan sävelkorva on haastava. Villallekin allergisia ja kaikki on niin vaikeaa ja minä haluan ehdoin tahdoin saada mainituksi, että olen parempi ihminen ja haluan lahjoittaa jonnekin.

Se ei olisi niin hienoa, jos tekisin sen hiljaisuudessa.

[/quote]

No villa allergia on itse asiassa tosi yleinen mutta mitäpä sinä mistään tiedät, haukut vain muita. Tuskin se AP haluaa ehdoin tahdoin "todistaa olevansa hyvä ihminen" mutta sinä ehdoin tahdoin haluat haukkua häntä ja spämmätä alun perin täysin asiallista keskustelua.

Vierailija
140/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taisikin jo aiemmin ehdottaa: taulu. Tai jokin vaastaava taide-esine? Esimerkiksi suomalaista alkuperää oleva tai sitten suosikkitaiteilijalta.

Itse otetut valokuvat tärkeistä asioista/hetkistä esimerkiksi kuvasuurennoksina, canvas-tauluina tai kuvista koostettu kalenteri vuodelle 2014?