Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko tästä joululajasta?

Vierailija
11.12.2013 |

Loukkaantuisitko, jos joululahjaksi tekisin nimissäsi lahjoituksen lastensairaalalle (saajilla on jo kaikkea, ja tänä vuonna joululahjan miettiminen heille on ollut erityisen haasteellista)?

Kommentit (194)

Vierailija
161/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lahja. Vaikka minulla ei olekkaan jo kaikkea niin olisin tyytyväinen tuohon lahjaan!

Vierailija
162/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kuule yhtään. :) Sua kyllä se näyttää näköjään ottavan päähän hyvinkin paljon. Jaksatko vielä inttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:02"]

EI kuule yhtään. :) Sua kyllä se näyttää näköjään ottavan päähän hyvinkin paljon. Jaksatko vielä inttää?

[/quote]

Miten tämä keskustelu liittyy ketjun aiheeseen?

Vierailija
164/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:04"]

[/quote]

[/quote]

Lainaus ei tullut. Voit yrittää miettiä mihin tuo oli vastauksena.

Vierailija
165/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:04"]

[/quote]

[/quote]

Lainaus ei tullut. Voit yrittää miettiä mihin tuo oli vastauksena.

[/quote]

Ei siis mitenkään, ainakaan otsikon perusteella.

Vierailija
166/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lahjoittaa ihan mihin tahansa, tee se omissa nimissäsi. Niin minäkin lahjoitan omissa nimissäni.

Jos et keksi mitään lahjaa annettavaksi, älä anna mitään lahjaa. Mä olen aikuinen ihminen ja pystyn kyllä olemaan ilman lahjuksia. Tai sit voit tehdä vaikka pipareita ja tuoda niitä nätissä paketissa. 

Ihmiset ylipäätään olettavat toisten vaativan hirmuisesti lahjoja ja aina vaan kalliimpia ja upeampia. Mä en ainakaan, mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän arvostan toisten laittamaa aikaa, eli juurikin noita itse tehtyjä juttuja, on se sitten sinappipurkki tai ne kotona leivotut piparit. Enkä mä tarvitse tietoa, onko ollut oma tekemä taikina tai kaupan pakaste.

Rauhoittukaa.

Vierailija
167/194 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 22:41"]

no todellakin loukkaantuisin!

[/quote]

Miksi?

[/quote]

En halua nimeäni moisiin

Vierailija
168/194 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tuon tyyppisissä lahjoissa on aina riski, että tukeekin "väärää" tahoa lahjan saajan mielestä. Minusta tuntuisi oudolta jos saisin lahjaksi jonkun monen sadan arvoisen vuohen kehitysmaahan esimerkiksi jostain merkittävästä saavutuksesta palkinnoksi. Mielummin sitten rahaa ja itse sitten vuohikaupoille jos siltä tuntuu.

Vierailija
169/194 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites joku aikuisten seurapeli? Trivial pursuiy? Scrable... mitä niitä nyt onkaan.

Vierailija
170/194 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:50"]Mites joku aikuisten seurapeli? Trivial pursuiy? Scrable... mitä niitä nyt onkaan.

[/quote]

Musta hyvä idea. Sitä on kyllä ehdotettu aiemmin ketjussa, ap ei ole kommentoinut?

Vierailija
171/194 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin mihin tahansa muuaalle kuin "lastensairaalalle".

Vierailija
172/194 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lastensairaala-asia on hieman hankala, koska on jo esitetty arveluja, että syy siihen ettei rahoja sairaalaan löydy muualta (valtion budjetista) on se, että asian ollessa niin tunteisiin vetoava on laskettu sen varaan, että lahjoituksina saadaan rahoitus. 

JOS arveluissa on yhtään perää on se kauheaa, osaltaan riskinottona ja osaltaan aikaavievyyden vuoksi. Uskaltaako siis lahjoittaa, jolloin tästä voi tulla eräänlainen  ennakkotapaus, uskaltaako toisaalta olla lahjoittamatta, jottei lapset ja henkilökunta kärsi...

Vierailija
173/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö heidän omien lasten tai lastenlasten pienenä tekemiä piirustuksia, jotka voisi valokuvata ja painattaa esim. tyynyliinoihin? Tai vaihtoehtoisesti valokuvat heistä yhdessä nuorempina.

Vierailija
174/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaunis ikkunan eteen ripustettava joulukoriste, valaistu tähti tms.?

Vierailija
175/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mielensäpahoittajat, mitä jos TE menisitte muualle itkemään ja kasvattamaan vaikka vähän paksumpaa nahkaa niin ei ota noin sydämmestä ja joulumielikin on ihan pilalla. Ei ole kummoinen ollutkaan kun noin vähästä menee pilalle.

Vierailija
176/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 04:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:16"]

Jonkun suuren säveltäjän tai lempimuusikon tuotantoa cd-levyinä?

[/quote]

Anna mä arvaan: pariskunnalla on kuulo-ongelmia eikä CD siksi sovi?

[/quote]

En tiedä ko. pariskunnasta, mutta itse en innostuisi tällaisesta lahjasta kauheasti: mulla on käytössä Spotify, josta maksan tietyn summan kuussa, saatavillani on n. 20 miljoonaa kappaletta, joita voin kuunnella missä ja koska vain puhelimellani.

Huumorilahjat (tyyliin Matti Nykänen) tai oikeasti hulluna fanittamani artistin levy voisi olla ok, mutta kovin tarpeellinen lahja sekään ei olisi..

Vierailija
177/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä loukkaantuisin, sillä en halua tukea lastensairaala-keräystä, en edes epäsuorasti.

Vierailija
178/194 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hirmu yllättynyt että ns. eettinen joululahja on monen mielestä niin kaamea idea ja jopa loukkaava :O Mä itse olen ostanut kummikoiran ulkomaiselta koiratarhalta eläimistä pitäville ystävilleni. Saavat koirasta kuulumisia tasaisin väliajoin ja koiran sairaanhoito ja ruokinta maksetaan kummimaksun turvin. Mun mielestä kummikoiratyyppinen "lahjoitus" on paljon konkreettisempi kuin esim vuohi ulkomaille, koska siitä saa myös jotain (kuulumisia, valokuvia).

Vierailija
179/194 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sä voit lahjoittaa lastensairaalalle rahaa ihan mun tietämättäkin. Mulle ei tarvitse lähettää kuin joulukortti.

Vierailija
180/194 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ainakin mietityttää, miksi pitää lahjaa hankkia. esim. omalle miehelleni. hän hankkii heti kaiken, mitä tarvitsee. teemme yhdessä kaikenlaisia juttuja muutenkin, että mitään extraa on vaikea hankkia. en tosin hänen nimissään ala lahjoittamaankaan, hän ei ole niin joviaali ja ihmettelisi vuohen hankkimista tmv. paljon. 

ehkä lahjan ei tarvitisi ollakaan henkilön omalla mukavuusalueella? vähän ponnisteluita tai ennakkoluulojen murtamista?