Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko muuttaa USA:an?

Vierailija
11.12.2013 |

Mihinkä osavaltioon? 

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 02:37"]

En haluaisi muuttaa sinne. Turvaton ja pelottava paikka, hirveästi rikollisuutta ja ääri-ilmiöitä.

Huvittaa joidenkin USA-hehkutus tässä ketjussa. Haaveilevat muutosta sinne, vaikkei ole minkäänlaista sosiaalista turvaverkkoa, ei tietoa työpaikasta eikä mitään muutakaan keinoa päästä sinne, ei mitään tietoa kyseisestä yhteiskunnasta ylipäätään. Ilmeisesti hehkuttajat ovat hyvin nuoria ihmisiä, jotka ovat katsoneet liikaa tv:tä.

[/quote]

Minusta tuntui että yllättävän moni tuntui siellä jopa asuneen - itsekin jopa (WI,MI). Ilmeisesti sinulla on vain takakireä asenne ja et ole poistunut kotoa juurikaan ja perustat näkemyksesi Yhdysvalloista muiden kitkerien ämmien sepustuksien perusteella.

Turvattomuuteen ja muuhun, edelleen olen sitä mieltä että steissi yöaikaan on yksi vaarallisimmista paikoista missä olen ollut ja olen asunut sentään Yhdysvaltojen väkivaltaisimmassa osavaltiossa.

Vierailija
42/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 01:19"]

California tai Florida.

[/quote]

Eikö nuo ole aika erilaisia paikkoja? Länsirannikko vs. etelä

[/quote]Pohjois-Florida on sitä mitä luultavasti tarkoitat etelällä, mutta esim. Miamin elämäntyyli on aika lähellä Californiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 20:49"]

California tai Florida.

[/quote]

[/quote]Pohjois-Florida on sitä mitä luultavasti tarkoitat etelällä, mutta esim. Miamin elämäntyyli on aika lähellä Californiaa.

[/quote] Miamissa on kuubalainen kultturi, sita ei loydy Kaliforniasta.

Vierailija
44/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelläni on asunto Floridassa aivan West Palm Beachin kupeessa. Asunnon hinta aikanaan oli 130 000euroa (nykyinen arvo talouskriisin aikaan 90 000euroa), kolme makkaria, olkkari, keittiö, kolme kylppäriä ja parveke. Vartioitu piha uima-altaalla ja merilaiturilla. Yhtiövastike 170euroa kuussa.

Meillä on asunto Helsingissä aivan keskustan kupeessa. Asunnon hinta oli 270 000euroa (lainaa jäljellä 7000euroa), avokeittiö, olkkari, makkari alkovi pienen väliseinän takana ja parveke. Saunavuoro 15euroa kuussa kerran viikossa viereisen talon kattohuoneistossa. Yhtiövastike 240euroa kuussa.

Kertokaa mulle miten niin rannikolla on kallista? Eläisimme paljon halvemmin ja sitä kautta leveämmin kun ostaisimme asunnon Kalifornian osavaltiosta tai sitten itsellemme kokonaan oman Floridasta. Olisi lämmintä ja aurinkoista. Vakuutukset toki siellä maksaa, mutta muissa kuluissa kun säästäisimme, niin eipä otettaisi niissä takkiin. Sairaanhoito on kallista, mutta jos tulisi jotain suurta operaatiota vastaan niin ainahan voisi hoidattaa itsensä Suomessa kyläillessä. Olen asunut talvikuukausi Floridassa ja elo siellä on ihanaa! Huoletonta, hymyilevää, ystävällistä ja lämmintä.

Muutan varmasti joskus (olen tietoinen paperisodasta ja olen siihen valmis), sukuani asuu siellä muutenkin ja ovat aivan kaksoiskansalaisia. Floridan rannikkokaupungit kiinnostaa, samoin Kalifornian. Brooklyn voisi olla myös kiinnostava. Onneksi olen nuori ja kerkeän vielä!

Vierailija
45/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 20:49"]

California tai Florida.

[/quote]

[/quote] Miamissa on kuubalainen kultturi, sita ei loydy Kaliforniasta.

[/quote]Kuubalaiset keskittyneet aika pitkälle Litlle Havannan alueelle, mutta toki paljon latinoita löytyy. Mutta esim nämä yhteistä: molemmissa oleskellaan paljon ulkona, terveelliset elämäntavat, paljon julkkiksia ja rikkaita. Myös elämän tyyli rennonpaa kuin esim. Nykissä. Kansainvälinen, monikulttuurinen ilmapiiri molemmissa. Myös väestö suhteellisen avarakatseista (esim. homoliittojen kanssa)...

Vierailija
46/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Kalifornia ole konkurssin partaalla? Kaikki julkiset palvelut ovat kriisissä, opettajat lakkoilevat jne. Kiinteistövero on hirveä.

Vierailija
47/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ja kuka tämän ketjun on avannut?

Vierailija
48/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 21:23"]

Eikös Kalifornia ole konkurssin partaalla? Kaikki julkiset palvelut ovat kriisissä, opettajat lakkoilevat jne. Kiinteistövero on hirveä.

[/quote] Sahko maksaa, vesi maksaa. Melkein viereiselta pellolta korjatut vihannekset maksavat ihan saman kuin taalla Keskilannessa.

Rajan yli lappaa laittomia jotka kuormittavat kaikkia palveluita romahduksen partaalle.

Rantakaupungit ovat ns. "one trick ponyja", LA:ssa elokuvateollisuus ja julkkikset, San Diegossa laivasto ja merijalkavaki. San Franciscon lahella, Silicon Valleyssa asunnot niin kalliita etta ihan hyvin tienaavat nukkuvat yonsa busseissa, kiertavat reittia aamuun asti.

Hyvahan sita on Suomessa haaveilla etta muutan Losiin, todellisuus on toista kuin elokuvat. (Mutta ainahan siella tiedetaan asiat paremmin kui taalla paikanpaalla.)

Vierailija
49/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä joka kirjoittelet täällä negatiiviseen sävyyn länsi-rannikosta ilman ää-pisteitä, minä kirjoitin aiemmin omasta tilanteestani tänne (viesti 56) niin miksi ohitit sen ja jeesustelet että hyvin tienaavat nukkuvat busseissa (joka ei pidä paikkaansa). Mulla on sukulaisia ja ystäviä molemmilla rannikoilla, aivan paljasjalkasia tätä nykyä mutta suomalaisilta juurilta, eikä heillä ole asiat mitenkään huonosti vaikka ovatkin vain hierojia, sähkömiehiä tai kiinteistövälittäjiä.

Suomessa on tasan yhtä kallis sähkö, ainakin me maksamme 200e kolmen kuukauden välein, samoin Floridassa (siellä ei niinkään katsota teeveetä koska säät sallivat ulkoilun ja valoa riittää ulkoa pitkälle päivää ettei sisällä tarvitse niinkään lamppuja, mutta ilmastoinnin on oltava koko aika päällä- anyhow fifty-fifty).

Voisitko kertoa mihin nämä negatiiviset väitökset ja pätemisesi pohjautuvat? Miksi olet niin jyrkästi sitä mieltä että Kaliforniassa on kaikki niin huonosti ettei sinne kannata muuttaa?

Vierailija
50/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 08:06"]

Minusta tuntui että yllättävän moni tuntui siellä jopa asuneen - itsekin jopa (WI,MI). Ilmeisesti sinulla on vain takakireä asenne ja et ole poistunut kotoa juurikaan ja perustat näkemyksesi Yhdysvalloista muiden kitkerien ämmien sepustuksien perusteella.

[/quote]

Jaa. Milläs perusteella sinä sitten pidät Siperiaa vastenmielisenä asuinpaikkana vaikka et ole siellä ikinä itse asunut?

Taidat olla vain sellainen Nössö Nuusukka, joka ei uskalla tidellisia haasteita kokeilla. Matkustellaan vaan kamera kaulassa Bermudashortseissa turistirannoille.

Vierailija
51/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa muutamaksi vuodeksi ihan avartaakseni maailmankuvaani. Olen aikaisemmin asunut Itä-Aasiassa, olisipahan ainakin erilainen kulttuuri tällä kertaa :)

Vierailija
52/79 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 21:50"]

Hei sinä joka kirjoittelet täällä negatiiviseen sävyyn länsi-rannikosta ilman ää-pisteitä, minä kirjoitin aiemmin omasta tilanteestani tänne (viesti 56) niin miksi ohitit sen ja jeesustelet että hyvin tienaavat nukkuvat busseissa (joka ei pidä paikkaansa). Mulla on sukulaisia ja ystäviä molemmilla rannikoilla, aivan paljasjalkasia tätä nykyä mutta suomalaisilta juurilta, eikä heillä ole asiat mitenkään huonosti vaikka ovatkin vain hierojia, sähkömiehiä tai kiinteistövälittäjiä.

Suomessa on tasan yhtä kallis sähkö, ainakin me maksamme 200e kolmen kuukauden välein, samoin Floridassa (siellä ei niinkään katsota teeveetä koska säät sallivat ulkoilun ja valoa riittää ulkoa pitkälle päivää ettei sisällä tarvitse niinkään lamppuja, mutta ilmastoinnin on oltava koko aika päällä- anyhow fifty-fifty).

Voisitko kertoa mihin nämä negatiiviset väitökset ja pätemisesi pohjautuvat? Miksi olet niin jyrkästi sitä mieltä että Kaliforniassa on kaikki niin huonosti ettei sinne kannata muuttaa?

[/quote] 40+ vuoden asumiseen USAssa ne perustuvat. Ja siihen etta siella asuu lahisukua. Just palasin Thanksgivingin vietosta siella. Ole onnellinen jos sahkolaskusi on 200 euroa kolmen kuukauden valein. Heilla oli $900/kk. kunnes loysivat porsaanreian jolla saivat sen laskemaan.

Hierojaksi, sahkomieheksi tai kiinteistovalittajaksi ei suomalainen saa tyoviisumia.

Silicon Valleyn bussirikkaista oli ihan iltauutisissa videoiden kanssa.

Sydamellisesti tervetuloa kuitenkin, hyvinhan niilla Franzeneillakin meni.

Vierailija
53/79 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä en tiedä Floridan hintatasosta sen tarkemmin kun en ole siellä edes käynyt, mutta Florida on eri asia kuin Kalifornia. Sinä puhuit viestissäsi nimenomaan Floridasta. Minä asun Kaliforniassa, juurikin San Franciscon/Silicon Valleyn alueella, ja asumiskulut ovat rannikolla oikeasti todellakin aika suuret. Alle 500 000 ei löydy oikeastaan minkäänlaista asuntoa 50 kilometrin säteellä, meidän sähkölaskumme on hieman reilu 500 dollaria kuussa (ja sitäkin varten pitää pihistellä sähkönkäyttöä), ja kiinteistövero oli viime vuodelta yli 15 000 dollaria. Kun talosta vielä lyhennettiin lainaa, se oli 7000 dollaria kuussa.

Vierailija
54/79 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:45"]

[/quote]

Minä en tiedä Floridan hintatasosta sen tarkemmin kun en ole siellä edes käynyt, mutta Florida on eri asia kuin Kalifornia. Sinä puhuit viestissäsi nimenomaan Floridasta. Minä asun Kaliforniassa, juurikin San Franciscon/Silicon Valleyn alueella, ja asumiskulut ovat rannikolla oikeasti todellakin aika suuret. Alle 500 000 ei löydy oikeastaan minkäänlaista asuntoa 50 kilometrin säteellä, meidän sähkölaskumme on hieman reilu 500 dollaria kuussa (ja sitäkin varten pitää pihistellä sähkönkäyttöä), ja kiinteistövero oli viime vuodelta yli 15 000 dollaria. Kun talosta vielä lyhennettiin lainaa, se oli 7000 dollaria kuussa.

[/quote] Taisi havita palstalta. Jos huomasit niin nama sukulaiset ja tuttavat olivat "melkein" paljaisjalkaisia kaksoiskansalaisia suomalaisjuurin (??).

Minulla on kaukaisempi sukulainen Floridassa kiinteistovalittajana ja tiedan etta siella romahti business . Halvalla saa mm. condoja kerrostaloista jotka ovat melkein tyhjillaan ja huolto sen mukaista. Takavuosina, buumin aikana kaytettiin paljon kiinalaista rakennusmateriaalia joka on myohemmin alkanut osoittautua myrkylliseksi. Seinan takana musta myrkky syo jopa sahkojohdot. Jos sielta aikoo ostaa niin pitaa olla tarkkana.

Vierailija
55/79 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hävinnyt, en vain vietä täysipäiväisesti aikaani netissä, ihmeellistä lynkkaamista samantien, mutta tällastahan täällä mammapalstalla on :)

Sukulaiset ovat vaarini sisaruksien perheistä, tarkemmin sanottuna, isäni kaikki serkut ovat sinne perustaneet elämänsä ja näin ollen kolmannessa sukupolvessa olevat siellä ovat jo paljasjalkaisia (en ymmärrä mikä tässä nyt oli kahden kysymysmerkin arvoista, mutta huomaan että olet kovin negatiivinen joten annettakoot anteeksi). Ystäväni siellä ovat sinne aikoinaan muuttaneiden suomalaisten lapsia, heillä on kaksoiskansalaisuus myös. Ja voin vakuuttaa että kukaan sukulaisistani tai tuttavistani siellä ei tee laittomasti töitä, viisumeista en ole kysellyt mutta kun siellä vakituisesti asuvat niin en tiedä onko asia silloin erikseen. Hekin ovat sinne aikanaan menneet ennen lapsia ja hienosti ovat siellä lapsineen vieläkin, on työt ja talot, joten todistettavasti ei ole mahdotonta niinkuin sinä annat ymmärtää. Oletko katkera että lähisukulaisesi asuvat niin kaukana tai siitä että itse et enään asu siellä vai mistä ihmeestä moinen asenne?

Kalifornian osavaltiossa asuvat tuttavani taas eivät ole mitään pohattoja vaan aivan keskituloisia, eivätkä he missään kerrostalon kellarissa kuitenkaan asu vaan 30min ajomatkan päässä Los Angelesista. Heidän kuluistaan en tiedä toki niin tarkasti kuin Floridan hintatasosta, mutta ei heillä olisi siellä (Kaliforniassa) varaa olla jos reilu 1000euroa menisi kiinteistöveroon ja sähköön pelkästään.

Vierailija
56/79 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää tämä USA:n hypettäminen. Joka paikassa Suomessa avataan amerikkalaisia roskaruokapaikkoja ja ällöttävää kahvia myyviä ylikalliita kuppiloita. Melkein kaikki bisnekset on myyty Suomessa USA:n "yrityksille". Onneksi se ällöttävä ja kallis "kukkenheimi" torpattiin, ei tarvita eikä haluta maksaa sellaista.

Voisitte kaikki hypettäjät muuttaa sinne onnelaan heti ja jättää Suomi suomalaisille.

Vierailija
57/79 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 07:53"]

Ällöttävää tämä USA:n hypettäminen. Joka paikassa Suomessa avataan amerikkalaisia roskaruokapaikkoja ja ällöttävää kahvia myyviä ylikalliita kuppiloita. Melkein kaikki bisnekset on myyty Suomessa USA:n "yrityksille". Onneksi se ällöttävä ja kallis "kukkenheimi" torpattiin, ei tarvita eikä haluta maksaa sellaista.

Voisitte kaikki hypettäjät muuttaa sinne onnelaan heti ja jättää Suomi suomalaisille.

[/quote] Kummasti se on kuitenkin sinuunkin tarttunut. Lyhyessa viestissasi "hypettaminen" ei ole edes suomea vaan finglishia ja bisnes vaarin kirjoitettua amerikkaa. Shame on you too.

Vierailija
58/79 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Täkäläinen työelämä ei nappaisi.

Vierailija
59/79 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypetys ja bisnes eivät ole amerikkaa vaan englantilaisperäisiä sanoja "suomennettuna" ja siinä on todella suuri ero.Amerikassa ei ole edes omaa kieltä vaan se on viety sinne valloittajien mukana. Alkuperäisväestö ja kielet tuhottiin muutamassa vuodessa.

Vierailija
60/79 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi. On kyllä mietitty asiaa muutaman kerran, koska miehelle on tarjottu töitä sieltä. Itse joutuisin lääkärinä tenttimään koko lääkärintutkinnon uusiksi biokemioista alkaen, kyseessä massiivinen monivalintatentti jossa siis tentitään koko lääkis uudestaan. Lisäksi joutuisin tekemään erikoistumistentin uudestaan, sekin kuuden vuoden opinnot yhteen tenttiin sisällytettynä. Omalla erikoisalallani siellä kyllä tienaisi hyvin (luokkaa 600 000 - 800 000e/v.) mutta työpäivät ei siellä ole todellakaan 7,5 tuntia ja työaikana tahti on aivan älytön -ja yhtään virhettä ei saa tulla, koko ajan täytyy varmistaa juridisesti selustansa. Vakuutusmaksut älyttömät hoitovirheiden pelossa. Lasten koulutus, terveydenhuolto, hampaiden oikomiset ym. tarvii maksaa itse tai hoitaa terveydenhuolto kallein vakuutuksin, toki hyvin koulutetuilla omat ja perheen terveysvakuutukset on usein työhön sisältyvä etu. Mutta toisaalta jos työsuhde päättyy, tippuu tyhjän päälle vakuutuksissakin. tunnen joitain saman alan ihmisiä sieltä ja itse asiassa ovat olleet kiinnostuneita muuttamaan Eurooppaan ja juuri Skandinaviaan turvallisen, turvatun ja helpomman, ei niin paineisen ja kiireisen elämän perässä... että asioita voi katsoa niin monelta kantilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi