Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys matkavakuutuksesta

Vierailija
10.12.2013 |

Jos ottaa määräaikaisen matkavakuutuksen, joka on voimassa vain sen yhden matkan ajan, niin miten se korvaa, jos ennen matkaa katkaisee vaikka jalkansa. Siis jos lähden vaikka 2 viikon päästä matkalle ja ostan tänään netistä määräaikaisen matkavakuutuksen, jonka maksan heti ja joka on voimassa silloin 2 viikon päästä sen matkan ajan ja katkaisen huomenna jalkani, enkä pääse matkalle, niin korvaako vakuutus?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen sekunnin googletus kertoo: Matkustajavakuutus korvaa, jos vakuutetun matka peruuntuu tai keskeytyy, kun hän itse tai hänen puolisonsa, lapsensa, vanhempansa, sisaruksensa tai se matkakumppani, jonka kanssa hän on kahdestaan varannut matkan, sairastuu vakavasti, loukkaantuu vakavassa tapaturmassa tai kuolee.

Vierailija
2/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue vakuutusehdot (kannattais lukea ennenkuin tilaa...), riippuu vakuutuksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen matkavakuutus korvaa tuossa tilanteessa peruuntuneen matkan (tai ainakin osan siitä riippuen vakuutusyhtiöstä), koska olet maksanut matkavakuutuksen. Määräaikaisissa matkavakuutuksissa vakuutus astuu voimaan siinä vaiheessa kun se on maksettu.

Jos ensin katkaisisit jalan ja sitten maksaisit vasta määräaikaisen ostetun matkavakuutuksen niin silloin ei korvaisi.

Vierailija
4/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lukenut kaikki noi vakuutusehdot, mutta mua häiritseekin se, että kun vakuutuksen voimassaoloaika on silloin vain se matka-aika, niin korvaako vakuutus, jos jotain tapahtuu ENNEN sitä matkan alkamista?

Vierailija
5/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 22:14"]

Olen kyllä lukenut kaikki noi vakuutusehdot, mutta mua häiritseekin se, että kun vakuutuksen voimassaoloaika on silloin vain se matka-aika, niin korvaako vakuutus, jos jotain tapahtuu ENNEN sitä matkan alkamista?

[/quote]

No tietysti korvaa. Ei ne sitä sun jalan katkeamista korvaa vaan sen matkan. Eihän se matkan ajankohta siitä mihinkään muutu.

Vierailija
6/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nelonen vastauksestasi!

Ja tiedän kyllä, ettei se matkavakuutus korvaisi esim. mahdollista jalankatkeamista, vaan sen matkan peruuntumisen, mutta en vissiin ollut tarpeeksi tarkka, kun sitä esimerkkiä kirjoitin...

Vierailija
7/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko niissä ehdoissa jotain matkan pruuntumisesta? Soita vakuutusyhtiöön, tuo on ehkä fiksuin kysymys jota sieltä kysytään sinä päivänä. :)

Vierailija
8/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 22:14"]

[/quote]

No tottakai se korvaa. Matkavakuutus korvaa juuri sitä kyseistä matkaa minne olet lähdössä, eli jos yllättävästä ja pakottavasta lääketieteellisestä syystä olet estynyt lähtemään matkalle niin silloin kyseinen matka korvataan. Ehdoissa on yleensä kuitenkin maininta siitä, että peruuntumisturva korvaa 75 % matkasta tms.

t. 4 (entinen vakuutusneuvoja)