Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika uhattiin tappaa ja pakotettiin polvilleen koulussa – poliisi: ”selvittäkää asia itse”

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rikastuttajat voisi lähteä sinne mistä tulivat.

Hutisalo haluaa tänne 80 000 uutta kelaihmisiä.

Vierailija
22/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässäpä sitten tuon artikkelin huikein juttu:

"Vanhanen (koulun rehtori) muistuttaa, että kun asia on viranomaiskäsittelyssä, koulu ei voi asettaa samasta teosta rangaistusta.

– Silloin kun kyse on poliisiasiasta, koulu ei voi antaa päällekkäistä rangaistusta."

Eli kun oppilas tekee lopulta ihan oikean rikoksen koulu vetäytyy 100% vastuusta ja kääntää uhrille selkänsä. Olisi kiva tietää logiikka tuon takana. Jos minä vedän kollegaa turpaan työpaikalta hoitaa oikeuslaitos oman osansa, mutta kyllä siitä myös potkut tulee. Jos systeemi olisi sama kuin koulussa tulisin seuraavan päivänä normaalisti töihin ja ottaisin sitten aikanaan vuosilomapäiviä oikeuskäsittelyyn.... Olen sanaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poliisia sitten alkaa kiinnostamaan, kun asia ”hoidetaan” itse.

Vierailija
24/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vanhanen (koulun rehtori) muistuttaa, että kun asia on viranomaiskäsittelyssä, koulu ei voi asettaa samasta teosta rangaistusta.

– Silloin kun kyse on poliisiasiasta, koulu ei voi antaa päällekkäistä rangaistusta."

Eli kun oppilas tekee lopulta ihan oikean rikoksen koulu vetäytyy 100% vastuusta ja kääntää uhrille selkänsä. Olisi kiva tietää logiikka tuon takana. Jos minä vedän kollegaa turpaan työpaikalta hoitaa oikeuslaitos oman osansa, mutta kyllä siitä myös potkut tulee. Jos systeemi olisi sama kuin koulussa tulisin seuraavan päivänä normaalisti töihin ja ottaisin sitten aikanaan vuosilomapäiviä oikeuskäsittelyyn.... Olen sanaton.

Paistaa läpi se sama vanha asenne, eli kun olisi niin kovin hankalaa, työlästä ja jopa kiusallista alkaa puuttumaan tai tekemään yhtään mitään.

Vierailija
25/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat kouluihin. Oisko mtn?

Vierailija
26/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistaa läpi se sama vanha asenne, eli kun olisi niin kovin hankalaa, työlästä ja jopa kiusallista alkaa puuttumaan tai tekemään yhtään mitään.

Opettajille kelpaa pitkät lomat ja vaativat lisää liksaa, mutta työn huonot puolet ei maita..ei millään. Eikö okl:ssä tähän ikuisuusasiaan valmennetaan ollenkaan.

Vierailija
27/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei suvaitsevaista katso olevan syytä viheltää peliä poikki, toisin kuin sillon Valtterin myöhästyessä dösästä

Vierailija
28/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäisitte viisaammin. Oma vikanne.

Vierailija
29/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi persu parkaa. Kasvaisit!

;(

Vierailija
30/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäisitte viisaammin. Oma vikanne.

?

Vierailija
31/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa oli kamalaa! Ihan polvillaan kävi.

Ja äiti, tyhmyyttään, teki kärpäsestä härkäsen.

Pankaahan nyt asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

Kiusaaminen on perseestä. Mutta niin on ruikuttaminenkin.

Vierailija
32/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, kun lapseni eivät kertoneet aikoinaan noista hirviöistä, vaan basta aikuisina.

Olisin joutunut viettämään suuren osan elämästäni vankilassa.🤐

Vierailija
33/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa oli kamalaa! Ihan polvillaan kävi.

Ja äiti, tyhmyyttään, teki kärpäsestä härkäsen.

Pankaahan nyt asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

Kiusaaminen on perseestä. Mutta niin on ruikuttaminenkin.

No elä sitten ruikuta siellä.

Vierailija
34/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää jotakin muuta puoluetta. Vihervasemmisto ajaa unelmahöttöä ja Kivaa Kaikille maailmaa. Teoriassa mahtavaa mutta katsokaapa tätä kivikauden sakkia joka tännekin vyöryy. Äärimmäisenä heikkoutena ja idiotismina pitävät. Ja tulevat kävelemään lastenne ylitse ihan varmasti.

Äänestäkää hyvät ihmiset, voimme hiukan yrittää muuttaa tilannetta isänmaallisempaan suuntaan.

Vierailija
35/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tapauksia alkaa putoilemaan päivittäin. Mitä kaikkea meiltä onkaan salattu?

Vierailija
36/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluilla on oikeasti todella vähäiset resurssit ja keinot puuttua kiusaamiseen. Kiusaajilla on todella vahva oikeus opetukseen, eikä sitä voi evätä kuin äärimmäisen painavista syistä. Siis tyyliin tulee kirveen kanssa kouluun ja uhkaa tappaa kaikki. Ja silloinkin pitää ensin kuulla asianosaisia ja yrittää selvittää asia puhumalla. 

Rehtorit eivät voi noin vaan määrätä oppilasta pois opetuksesta. Tähän pitäisi puuttua. 

Olen opettaja ja joudun jatkuvasti työskentelemään tällaisten asioiden parissa. Kiusaamista on, mutta meille annetuilla keinoilla on vaikea katkaista kiusaamista seinään. Olen esimerkiksi itse meinannut saada syytteen pahoinpitelystä, kun ohjasin olkapäistä työntäen käytävällä riehuneen ja toisia uhkailleen oppilaan pihalle. Kun ei olisi saanut koskea. Olisi pitänyt vain puhumalla ohjata se oppilas pois tilanteesta. Huoh.

Ollaan oikeasti tosi rikki me opettajat ja muu henkilökunta siihen, ettei meille anneta tarkoituksenmukaisia työkaluja näiden asioiden hoitamiseen. Kohta ei uskalla itsekään enää mennä töihin :(

Mun mielestä teidän kaikkien opettajien tulisi alkaa käyttämään tarpeellisia keinoja suitsimiseen, tai ottaa loparit. Kunnon joukkoirtisanoutuminen piristäisi kummasti. Tuo on pään pensaaseen laittamista, vastuunpakoilua ja pelkuruutta, että mieluummin oma työ opettajana kuin lasten henki ja terveys. Inhoan tuollaista laamailua. Oma työ pitää tehdä kunnolla, ja omalla naamalla tuoda epäkohdat kaikkien kuuluville, tai sitten vaihtaa työtä. Tuo opettajien touhu on passiivista kiusaamista. Miten nukutte öisin?

Vierailija
37/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on liian suuria kouluja ja luokkia, niin populaatio hakeutuu pienemmiksi ryhmiksi.

Aina kun koulussa välitunnilla näkee ryhmiä, niin nämä ryhmät pitäisi olla omia luontaisia luokkiaan.

Maksimissaan alle kymmenen mahtuu luokkaan. Näin pieniä luokkia tarvittaisi luontaisesti ihmislapsille tehokkaaseen opetukseen. Jokaiselle ryhmälle oma opettaja.

Tällähän hetkellä opettajia on liian vähän. Yksi opettaja voi opettaa jopa viittäkin luokkaa.

On selvää ettei maksimaalinen hyöty tapahdu.

Muistatte varmasti lapsuudesta ne ryhmät joihin itsekin kuuluitte. Sellaisessa hengessä myös oppiminen tehostuu. Sensijaan tehdään tai teetetään ryhmätöitä ison luokan sisällä.

Tämä on viisasta, jos jokainen haluaa kilpailla muita vastaan, mutta valvonnan puutteen takia ryhmätöistä tulee lähinnä pulinatöitä ilman ryhmän omaa "johtajaa". Jokainen ryhmä tarvitsisi esimerkillisen opettajan.

Myöhemmin lukioikäisenä ryhmään muodostuu itsestään oma johtajansa. Liian nuorille ei sellaista pidä antaa, koska homma menee plörinäksi. Kiusaamista tapahtuu ja kaikkea kärpästenherramaista menoa.

Eli se aikuinen ryhmänjohtajaksi. Yksi luokka on käytännössä parhaimmillaan ope ja viisi tai neljä oppilasta.

Tästä ei haluta maksaa. Mutta tuo on menestyksen salaisuus.

Vierailija
38/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole! Koululaiset eivät ole työsuhteessa kouluun. Työsuhde voidaan purkaa, jos sen ehtoja rikotaan!

Lapsilla on oppivelvollisuus ja -oikeus!

Vierailija
39/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumaailmaan ongelmia on se, että siellä tukea saa vaan oppimisen vaikeuksiin. Sinne tarvittaisiin oikeasti vuorovaikutus- ja tunne-elämäkasvatusta. Tuki on saatava siellä, missä ongelmat esiintyvät.

Vierailija
40/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tapauksia alkaa putoilemaan päivittäin. Mitä kaikkea meiltä onkaan salattu?

Tottakai, teinit hoksasivat, miten saa huomiota.