Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko ottaa vastaan uuden työn, jos siinä on KOEAIKA?

Vierailija
02.08.2008 |

Minulle tarjottiin aivan unelmatyötä toisesta firmasta, vakituista, mutta siinä olisi 4 kuukauden koeaika. Olen ollut vanhassa vakityössäni kolme vuotta, tosin nyt kaksi viimeistä äitiyslomalla ja hoitovapaalla. En oikein haluaisi palata sinne parin kuukauden päästä, kun mm. pomo on vaihtunut ja olen kuullut paljon negatiivista yms.

Nyt ois aivan mahtava homma tarjolla, mutta uskallanko ottaa vastaan tuon koeajan vuoksi? Kun lapsikin on pieni ja joutuu perhepäivähoitoon ja mitäs jos hän on aluksi kipeänä ja joudun olemaan töistä pois, niin miten tuon koeajan aikana työnantaja mahtaa suhtautua mahdollisiin poissaoloihin? Voiko koeaikana siis irtosanoa vaikka vain siksi, että lapsi on paljon kipeä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaikana tarvitaan syy irtisanomiseen. terv kollega

Vierailija
42/45 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvästi sanottu laissa, ettei ilman syytä eikä millä tahansa syyllä voi koeaikanakaan irtisanoa.mutta jonkun vaan täytyy siitä huolimatta jankuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, elämä!

Vierailija
44/45 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittomasti, niin oma vikahan se on. Kylähän tässä elämässä kokeillaan kaikenlaista ja joku tyhmä menee lankaan.

Vierailija
45/45 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin se koeajalta potkiminen ainoaksi kummallisuudeksi jäisi. Jos työpaikka tuntuu mulkulta jo koeaikana, niin ei kannata vänkäämällä jäädä. Varsinkaan, jos kyseessä on pieni yritys, jossa vähän porukkaa. Siitä tulee vain yhtä helvettiä.

Olen itse saanut 2 kertaa potkut koeaikana, mikä on ollut aivan äärettömän hyvä juttu! Useimmissa työpaikoissa olen ollut ihan pidetty ja arvostettu työntekijä, nämä pari paikkaa ovat olleet huonosti menestyviä, taloudellisesti kannattamattomia yksityisyrityksiä, joissa henkilökuntaa on itketetty.

Toiseen työpaikkaan vein liittoon liittymiskaavakkeita (jotka melkein ryöstettiin käsistä) - yllättäen sen jälkeen ilmoitettiin, että "joo, huomenna sun ei sit tarvi enää tulla" ;) Molemmissa työpaikoissa annettiin työntekijöiden ymmärtää, että huono tulos on nimenomaan heidän syytään, ei siis kenties lainkaan mitään tekemisistä yrityksen johdon huonojen ratkaisujen kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi