Kyllä hirvittää laittaa lapset aamulla kouluun!
Itse täällä turvallisesti etätyössä olen. No, tartunta tulee tietysti lasten kautta. Mukamas turvallisesti. Kauppaostokset kotiinkuljetuksena. Harrastukset ollaan jätetty pois. Koulun jälkeen tehdään läksyt, kotona lautapelejä. Ja ulkoilua illalla. Porraskäytävässä varotaan naapurina, hissejä emme käytä. Jos pakollista asiointia tulee, esim. lääkärikäynti, on maski ollut jo pitkään. Ja lapset leikkivät tosi harvoin kavereiden kanssa. Jos joskus, niin ulkona.
Tätä tää elämä on nyt. Milloin palataan arkeen?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kielsin abia menemästä kouluun, ei ole väliä vaikka kirjoittaa YO:ksi vuoden-pari myöhemmin. Nuorimmainen olisi halunnut mennä myös kouluun (6. luokka), mutta pidän hänet nyt vuoden loppuun ainakin kotona. Mies vähän möykkää, että ei sieltä koulusta mitään tule ja että pitäähän ylioppilaaksi päästä, mutta minä näen heidät mieluummin elossa kuin kuolleena johonkin keuhkotautiin. Harrastuksissa ja kavereilla käyminen loppui myös nyt.
Järki käteen.
Laita sinä vaan lapset sinne viruslinkoon. Juuri tuollaisten ihmisten ja ajatusmaailman vuoksi pysymme kotona. #stayathome
Olen muuten tällä hetkellä lasten kanssa kotona, koska ovat pienessä nuhassa. Suosituksia noudattaen. Mutta osaan myös käyttää omaa järkeäni, enkä vain sokeasti noudata ylhäältä päin tulevia ohjeita. Koulussa kai opetetaan myös kriittiseen ajatteluun. Kävitkö koulua?
Siis vieläkö te meuhkaatte tästä taudista, joka on käytännössä kuin flunssa? Ja joo, siitä VOI tulla jälkitauteja mutta niin VOI tulla flunssastakin. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
😁
Hehheh, kun minuakin "naurattaa". Oma lapseni syntyi keskosena ja vaikka kuinka hän on jo reipas ja terve koululainen, niin silti vieläkin pelko niskassa ollaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kielsin abia menemästä kouluun, ei ole väliä vaikka kirjoittaa YO:ksi vuoden-pari myöhemmin. Nuorimmainen olisi halunnut mennä myös kouluun (6. luokka), mutta pidän hänet nyt vuoden loppuun ainakin kotona. Mies vähän möykkää, että ei sieltä koulusta mitään tule ja että pitäähän ylioppilaaksi päästä, mutta minä näen heidät mieluummin elossa kuin kuolleena johonkin keuhkotautiin. Harrastuksissa ja kavereilla käyminen loppui myös nyt.
Entä jos joutuu odottamaan niitä kirjoituksia vaikka 10 vuotta?
No sitten joutuu. ONPAHAN AINAKIN ELOSSA!
Muistattehan pysyä perheen kanssa joka vuosi kotona influenssankin aikaan. Sehän on tappavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järki käteen.
Laita sinä vaan lapset sinne viruslinkoon. Juuri tuollaisten ihmisten ja ajatusmaailman vuoksi pysymme kotona. #stayathome
Olen muuten tällä hetkellä lasten kanssa kotona, koska ovat pienessä nuhassa. Suosituksia noudattaen. Mutta osaan myös käyttää omaa järkeäni, enkä vain sokeasti noudata ylhäältä päin tulevia ohjeita. Koulussa kai opetetaan myös kriittiseen ajatteluun. Kävitkö koulua?
Siinäpä se taas tuli. "enkä vain sokeasti noudata ylhäältä päin tulevia ohjeita". Eli sinulle on ihan sama mitä asiantuntijat sanovat, koska SINÄ kyllä tiedät itse kuinka vaarallinen tauti tämä on ja SINÄ päätät mikä on turvallista ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti tällaisia hysteerikkoja on Suomi pullollaan? Lasten harrastuksetkin lopetetaan? Tervemenoa vaan luolakaudelle. Aivan sairasta. Edelleenkin kuolleiden mediaani-ikä huitelee 90v korvissa, ovat hoitokodissa tai sairaalan vuodeosastolla. Missään vaiheessa sairaalan käytävät eivät ole täyttyneet Koronapotilaista, päin vastoin, ihmisiä kun peloteltiin huolella, jättivät sairaat menemättä lääkäriin ja sen vuoksi ovat entistä pahemmassa jamassa. Mikä helvetti maailmaa vaivaa ja mikä helvetti ihmisiä vaivaa etteivät pysty tämän enempää ajattelemaan itsenäisesti vaan kävellään kuin juut alaiset kaasukammioon kun joku niin sanoo. Minkä arvoista tulee olemaan oma elämä kun työ menee alta, sitä mukaa talo ja omaisuus. Ja sen seurauksena sairastuu vakavasti, koska elämä on pilalla vain siksi, että "olen mieluummin ilman koronaa kuin sen kanssa" ja terveys ennen taloutta yms. Ei ole mitään taloutta jos Suomi ajetaan totaalisesti konkurssiin. Siinä ei Kelasta riitä tukia kenellekään kun ei ole enää veronmaksajia, jolta niitä maksuja nyhtää....
Perheitä on erilaisia. Ei kaikkien lasten harrastukset ole kilpaurheilua tai muuta vastaavaa, josta tipahtaisi lopullisesti ulos, mikäli lapsi olisi esim vuoden verran poissa harrastuksestaan. Jotkut lapset edelleenkin harrastavat ihan vain omaksi huvikseen, vaikka tavoitteellinen harrastaminen onkin yleistynyt. Lapset toki tarvitsevat kavereita ja sosiaalisia suhteita, mutta viime keväänäkin oli perheitä, jotka muodostivat toistensa kanssa "kuplia". Eli perheissä, joissa molemmat vanhemmat olivat etätöissä, ostokset tilattiin kotiinkuljetuksella, ei tavattu ketään kuin korkeintaan turvavälin päässä ulkona ja koronavirukselta suojautuminen oli muutenkin samanlaista, lapset pystyivät tapaamaan muiden tällaisten perheiden lapsia.
Kaikkien työkään ei ole samanlaista. Osa pystyy tekemään etätyönä eikä sen paremmin työpaikka, talo kuin omaisuuskaan ole menossa alta. Jos ihminen haluaa ja pystyy suojautumaan virukselta, silloin hän ei voi tartuttaa virusta sellaiseenkaan, joka ei halua tai ei pysty. Eli niiden, joiden on käytävä kodin ulkopuolella töissä, kuljettava joukkoliikennevälineillä jne, riski saada tartunta pienenee, mitä useampi ihminen on poissa väkijoukoista. Jos lasten kohdalla saisi valita, onko lapsi etä- vai lähiopetuksessa, kokonaisten perheiden suojautuminen olisi helpompaa ja siten löytyisi lapsille "kuplia", joiden sisällä voi tavata kavereitaan. Saattaisipa syntyä uusiakin kaverisuhteita.
Tässäkin ketjussa riehuu koronaa vähättelevä Putin-trolli. Hullulla innolla toistaa samoja valeväitteitään siitä, ettei kotona olisi vsarallinen ja lisäksi valeväitteitään muka puuttuvidta tutkimuslähteistä. Älkää jakssko vastata sille. Tämä on eurooppalainen ilmiö, että levittävät tuota disinformaatiotaan ja yriitävät saada ihmiset uskomaan, että korona on ihan harmiton.
Ap:n huoli on täysin oikeutettu ja moni jakaa sen. Nyt voi vähentää tartuntariskiä käyttämällä kouluissa maskia, osalle luokkatasoista onkin jo annettu siitä virallinen suositus.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa riehuu koronaa vähättelevä Putin-trolli. Hullulla innolla toistaa samoja valeväitteitään siitä, ettei kotona olisi vsarallinen ja lisäksi valeväitteitään muka puuttuvidta tutkimuslähteistä. Älkää jakssko vastata sille. Tämä on eurooppalainen ilmiö, että levittävät tuota disinformaatiotaan ja yriitävät saada ihmiset uskomaan, että korona on ihan harmiton.
Ap:n huoli on täysin oikeutettu ja moni jakaa sen. Nyt voi vähentää tartuntariskiä käyttämällä kouluissa maskia, osalle luokkatasoista onkin jo annettu siitä virallinen suositus.
Linkkaatko sen pyytämäni tutkimuksen, niin en enää koskaan kysele sen perään.
Meillä eletään lähes normaalia elämää, lapset on koulussa ja päiväkodissa, käyvät harrastuksissa, käydään kaupassa, kirjastossa ja uimassa.
Ainoastaan kavereiden luona vierailua on rajoitettu niin, että jos kaveriperheessä on pientäkään nuhaa, ei mennä kylään. Muuten lapset saavat käydä kavereiden luona.
Asutaan Helsingissä ja jos ei karanteeni iske, mennään syyslomalla Uudenmaan ulkopuolelle ja tavataan isovanhempiakin.
Minua ei huolestuta sairastuminen, enemmänkin se miten elämä hankaloituu jos joku meistä sairastuu ha joudutaan kahden viikon eristykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaatko sen pyytämäni tutkimuksen, niin en enää koskaan kysele sen perään.
Jaa, hiljaista tuntuu olevan, ei yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten etätyötä ei pidä rinnastaa pikkulasten etäkouluun. Ala-asteelaisten pitää saada lähiopetusta.
Mutta yläkoululaiset voisi hyvin olla etäopetuksessa. Ja lukiot.
Miten niin HYVIN? Sun mielestä? Missä on osoitettu, että opiskelu etänä sujuu heilläkään hyvin. Etäopetus on tarkoitettu lähinnä aikuisopiskelijoita varten.
Vierailija kirjoitti:
Vedätkö sen foliohatun vieläkin syvemmälle päähän? Ja muuten, luultavasti ulilaudan teini, tällä palstalla ei mitkään "putintrollit" pyöri, ne on kyllä ihan äijäpalstoja missä lässyttelette keskenänne näitä salaliittojuttuja.
Jotkut kenopäät vielä peukuttivat tämän varmaan kännissä olevan soperrusta. Sitä se korona teettää lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on todellakin syytä huoleen.
Me siivoojat ollaan ainoita tässä koulussa jotka pidetään maskia, opettaja henkilökunnalla ei ole, ei edes keittäjillä, lapset leikkii likaisella lattialla tiiviisti, kähmivät joka paikkaa, ei turva välejä jnr
Ja asun Jyväskylässä jossa ehkä eniten tartuntoja koko kaupungissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on todellakin syytä huoleen.
Tai olemme trollauksen uhreja.
Mä oon niin loppu tähän. Istun täällä kotona etätöissä ja itken. Tää yhteiskunta kaatuu ja tää paska leviää. Lapset kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten etätyötä ei pidä rinnastaa pikkulasten etäkouluun. Ala-asteelaisten pitää saada lähiopetusta.
Mutta yläkoululaiset voisi hyvin olla etäopetuksessa. Ja lukiot.
Miten niin HYVIN? Sun mielestä? Missä on osoitettu, että opiskelu etänä sujuu heilläkään hyvin. Etäopetus on tarkoitettu lähinnä aikuisopiskelijoita varten.
Mun mieletstä tuo voisi olla valinnaista eli saisi valita etäopetuksen ja lähiopetuksen väliltä. Nythän on jo kokemusta viime keväästä. Vanhemmat jo tietävät, onnistuiko etäopetus vai ei. Ne, joilla onnistui, voisivat halutessaan ottaa lapsensa etäopetukseen. Muut voisivat olla lähiopetuksessa.
Itse taas koitan elää mahdollisimman tavallista elämää koronasta huolimatta juuri lapsen takia. Lapsi saa harrastaa ja käydä koulua tietysti, muista jutuista voidaan sitten tinkiä. Tällä hetkellä elämä on ihan tavallista, eikä koronasta tehdä mitään isoa numeroa, vaikka tartuntoja seuraankin.