Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä hirvittää laittaa lapset aamulla kouluun!

Vierailija
30.09.2020 |

Itse täällä turvallisesti etätyössä olen. No, tartunta tulee tietysti lasten kautta. Mukamas turvallisesti. Kauppaostokset kotiinkuljetuksena. Harrastukset ollaan jätetty pois. Koulun jälkeen tehdään läksyt, kotona lautapelejä. Ja ulkoilua illalla. Porraskäytävässä varotaan naapurina, hissejä emme käytä. Jos pakollista asiointia tulee, esim. lääkärikäynti, on maski ollut jo pitkään. Ja lapset leikkivät tosi harvoin kavereiden kanssa. Jos joskus, niin ulkona.
Tätä tää elämä on nyt. Milloin palataan arkeen?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti tällaisia hysteerikkoja on Suomi pullollaan? Lasten harrastuksetkin lopetetaan? Tervemenoa vaan luolakaudelle. Aivan sairasta. Edelleenkin kuolleiden mediaani-ikä huitelee 90v korvissa, ovat hoitokodissa tai sairaalan vuodeosastolla. Missään vaiheessa sairaalan käytävät eivät ole täyttyneet Koronapotilaista, päin vastoin, ihmisiä kun peloteltiin huolella, jättivät sairaat menemättä lääkäriin ja sen vuoksi ovat entistä pahemmassa jamassa. Mikä helvetti maailmaa vaivaa ja mikä helvetti ihmisiä vaivaa etteivät pysty tämän enempää ajattelemaan itsenäisesti vaan kävellään kuin juut alaiset kaasukammioon kun joku niin sanoo. Minkä arvoista tulee olemaan oma elämä kun työ menee alta, sitä mukaa talo ja omaisuus. Ja sen seurauksena sairastuu vakavasti, koska elämä on pilalla vain siksi, että "olen mieluummin ilman koronaa kuin sen kanssa" ja terveys ennen taloutta yms. Ei ole mitään taloutta jos Suomi ajetaan totaalisesti konkurssiin. Siinä ei Kelasta riitä tukia kenellekään kun ei ole enää veronmaksajia, jolta niitä maksuja nyhtää....

Vierailija
62/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapset tartuta, näin meille sanottu.

T: Lastenhoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta hysteerikot saavat taas puhtia, kohta kuullaan litaniat niistä ruumisläjistä ja ja..huoh joo joo me kaikki vammaudutaan pysyvästi ja ainoa tapa selvitä on elää myyrän elämää maan alla ^-^ 

Vierailija
64/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää kysymyksen koronan vähättelijöille:

Oletko valmis kuolemaan? Oletko järjestänyt asiat niin, että lapsesi pärjäävät ilman sinua? Auttavatko lasten toinen vanhempi, vanhempasi, ystäväsi tai kenties joku muu taho? Voit joutua olemaan pitkään sairaalassa. Vaikka sieltä palaisit, voi sinuun jäädä elinikäiset vammat. Toki näin voi käydä saadessasi esimerkiksi sydänkohtauksen täysin yllättäen, mutta tämä korona on eri asia. Tämä on pahimmillaan tappava tartuntatauti. Tartuntatauti tarkoittaa myös kääntäen sitä, että tartunta on mahdollisesti tietyillä keinoin vältettävissä.

Sinulla on lähtenyt homma nyt vähän laukalle. Työikäisenä kuolee tai joutuu sairaalaan monen monta kertaa todennäköisemmin ihan jonkin muun syyn, kuin koronan takia. Ihan näiden syiden takia minulla on ollut toimintasuunnitelma niin kauan, kuin minulla on ollut lapsia, eli jo vuosia sitten.

Kulunut esimerkki, mutta työikäiselle tauti vastaa tappavuudeltaan influenssaa. Oletko varustautunut siihen samalla tavoin joka vuosi?

Kuolettavuuslukuja kannattaakin Vain ja Ainoastaan tapittaa. Yli 60% vammautui saksalaistutkimuksen mukaan.

Pitkäaikaisia vaikutuksia ei tiedetä, koska virus ei ole tällä pallolla edes ollut vielä pitkää aikaa. Lopettakaa paniikin lietsominen. Useimmille korona on influenssan kaltainen tauti.

Toivottavasti olet oikeassa. Tosin faktan tunnustaminen voi olla viisauden alku. Jos siis pitää faktana huippukardiologeja Saksasta anomuumin palstahysteerikon sijaan.

Joskus tauti voi olla niin paha että sitä kannattaa välttää. Pitäisikö tuhkarokkoon ja hiviin saada laumasuoja. ? Sars lienee niitäkin paljon vaarallisempi.

Linkitähän tutkimus, jotta jutullasi olisi enemmän pohjaa.

Olen kysellyt tuon tutkimuksen perään palstalla jo varmaan pari kuukautta, kertaakaan kukaan ei ole sitä linkannut eikä edes kertonut mistä löytyy. Itselleni ei ihan riitä tieto siitä, että "60% vammautuu" kun en tiedä esimerkiksi otoksesta tai tutkimusmenetelmistä ylipäänsä mitään, enkä edes sitä, mitä vammautuminen tässä yhteydessä tarkoittaa.

Vierailija
65/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lapset tartuta, näin meille sanottu.

T: Lastenhoitaja.

Niin, nykyisen tiedon valossa näyttää siltä, että jostain syystä alle 10-vuotiaat lapset tartuttavat tautia heikommin kuin aikuiset.

Vierailija
66/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan tilastoniilo laskenut, mikä on kaikkien koronaan sairastuneiden mediaani-ikä? Se on ainakin nyt tämän alkavan toisen vaiheen aikana laskenut humasti, sillä suuri osa sairastuneistahan on 20-30-vuotiaita. Mutta joo, sairastuneissa on tietenkin kaikenikäisiä. Päälle 80-vuotiaita tosin tilastoissa on nyt aika vähän. Taisivat heikoimmat poistua jo riveistä viime keväänä. Jäljellä ovat vain sitkeät sissit.

Toistaiseksi tartuntatautirekisteriin on kertynyt tietoa 342 kuolleesta ja näistä on saatavilla tarkempia tietoja. Heistä 48 prosenttia on miehiä ja 52 prosenttia naisia.

Kuolleiden mediaani-ikä on 84 vuotta. Kuolleista, joista tällä hetkellä on saatavilla tarkempia terveystietoja, valtaosalla (yli 90 prosenttia) oli yksi tai useita pitkäaikaissairauksia.

Tanskan Serum instituutin julkaisussa Epidemiologisk trend og fokus: dødelighet, jossa on verrattu kuolleisuutta Cov-19 -tautiin ja kuuteen edelliseen kausi-influenssaan on nähtävillä että, alle 60-vuotiaiden keskuudessa influenssa on tämän mukaan selvästi tappavampi, joskin ei sekään kovin tappava.

Kyllä Cov-19 voi tappaa myös nuorempia, mutta niin tekee influenssakin ja siis selvästi todennäköisemmin

Vierailija
67/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko valmis kuolemaan? Oletko järjestänyt asiat niin, että lapsesi pärjäävät ilman sinua? Auttavatko lasten toinen vanhempi, vanhempasi, ystäväsi tai kenties joku muu taho? Voit joutua olemaan pitkään sairaalassa. Vaikka sieltä palaisit, voi sinuun jäädä elinikäiset vammat. Toki näin voi käydä saadessasi esimerkiksi sydänkohtauksen täysin yllättäen, mutta tämä korona on eri asia. Tämä on pahimmillaan tappava tartuntatauti. Tartuntatauti tarkoittaa myös kääntäen sitä, että tartunta on mahdollisesti tietyillä keinoin vältettävissä.

Just eilen taisi olla IS:ssä juttu korealaisesta tutkimuksesta, jossa koronaan sairastuneilta 90% löydettiin jotain koronasta jääneitä vammoja. Mitä olen seuraillut koronaan sairastuneiden omia kertomuksia maailmalla, koronalotossa jälkivamma voi vaihdella pysyvästä väsymyksestä tai vuotavasta nenästä tuhoutuneeseen maksaan tai totaaliseen työkyvyttömyyteen.

En itse lähde leikkimään tässä lotossa, enkä, jos olisin äiti, laittaisi lapsiani testiin, että pysyvätkö he terveinä vai tuleeko heille mahdollisesti loppuelämäksi vammauttava oire koronan jälkeen ennen kuin elämä ehtii edes alkaa kunnolla. Itselläni on useampi krooninen sairas ilman parannuskeinoa tai muuta hoitoa kuin särkylääkettä ja tiukkaa ruokavaliota ja kyllä vtuttaa kuin pientä oravaa verrattuna normaaleihin, terveisiin ihmisiin, joilla on jaksamista eikä koko elämä pyöri sen mukaan, mitä sairastaa ja miten tuo sairaus/sairaudet aaltoilee.

Mikähän tutkimus se on ja miten tehty? Miten on todennettu että se "vamma" on tullut nimenomaan koronasta? Kun niitä väitettyjä koronan aiheuttamia sairauksia on esiintynyt jo ennen koronaakin.

Vierailija
68/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten etätyötä ei pidä rinnastaa pikkulasten etäkouluun. Ala-asteelaisten pitää saada lähiopetusta.

Vierailija
69/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti tällaisia hysteerikkoja on Suomi pullollaan? Lasten harrastuksetkin lopetetaan? Tervemenoa vaan luolakaudelle. Aivan sairasta. Edelleenkin kuolleiden mediaani-ikä huitelee 90v korvissa, ovat hoitokodissa tai sairaalan vuodeosastolla. Missään vaiheessa sairaalan käytävät eivät ole täyttyneet Koronapotilaista, päin vastoin, ihmisiä kun peloteltiin huolella, jättivät sairaat menemättä lääkäriin ja sen vuoksi ovat entistä pahemmassa jamassa. Mikä helvetti maailmaa vaivaa ja mikä helvetti ihmisiä vaivaa etteivät pysty tämän enempää ajattelemaan itsenäisesti vaan kävellään kuin juut alaiset kaasukammioon kun joku niin sanoo. Minkä arvoista tulee olemaan oma elämä kun työ menee alta, sitä mukaa talo ja omaisuus. Ja sen seurauksena sairastuu vakavasti, koska elämä on pilalla vain siksi, että "olen mieluummin ilman koronaa kuin sen kanssa" ja terveys ennen taloutta yms. Ei ole mitään taloutta jos Suomi ajetaan totaalisesti konkurssiin. Siinä ei Kelasta riitä tukia kenellekään kun ei ole enää veronmaksajia, jolta niitä maksuja nyhtää....

Tämmöistä kappaletonta tajunnanvirtaoksennusta kukaan jaksa lukea. Rauhoitu!

Vierailija
70/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten etätyötä ei pidä rinnastaa pikkulasten etäkouluun. Ala-asteelaisten pitää saada lähiopetusta.

Mutta yläkoululaiset voisi hyvin olla etäopetuksessa. Ja lukiot.

Vierailija
71/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidän perhe sairasti koronan jo keväällä. Nyt eletään ihan normaalia elämää.

Vierailija
72/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivottavasti olet oikeassa. Tosin faktan tunnustaminen voi olla viisauden alku. Jos siis pitää faktana huippukardiologeja Saksasta anomuumin palstahysteerikon sijaan."

Millainen on anomuumi palstahysteerikko?

Vierailija
73/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 34v kolmen lapsen äiti joka sairastaa ms tautia on täysin turha ihminen ja joutaa kuolla pois?? Pitäis muistaa että on muitakin riskiryhmään kuuluvia kuin vanhukset. Moni pieni lapsikin sairastaa ykkös tyypin diabetestä.

Esim espanjassa on korona kuolemat taas nousussa....

Eristetään se 34, ei koko helkkarin maata.

Vierailija
74/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kielsin abia menemästä kouluun, ei ole väliä vaikka kirjoittaa YO:ksi vuoden-pari myöhemmin. Nuorimmainen olisi halunnut mennä myös kouluun (6. luokka), mutta pidän hänet nyt vuoden loppuun ainakin kotona. Mies vähän möykkää, että ei sieltä koulusta mitään tule ja että pitäähän ylioppilaaksi päästä, mutta minä näen heidät mieluummin elossa kuin kuolleena johonkin keuhkotautiin. Harrastuksissa ja kavereilla käyminen loppui myös nyt.

Vierailija
75/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kielsin abia menemästä kouluun, ei ole väliä vaikka kirjoittaa YO:ksi vuoden-pari myöhemmin. Nuorimmainen olisi halunnut mennä myös kouluun (6. luokka), mutta pidän hänet nyt vuoden loppuun ainakin kotona. Mies vähän möykkää, että ei sieltä koulusta mitään tule ja että pitäähän ylioppilaaksi päästä, mutta minä näen heidät mieluummin elossa kuin kuolleena johonkin keuhkotautiin. Harrastuksissa ja kavereilla käyminen loppui myös nyt.

Järki käteen.

Vierailija
76/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on lähtenyt homma nyt vähän laukalle. Työikäisenä kuolee tai joutuu sairaalaan monen monta kertaa todennäköisemmin ihan jonkin muun syyn, kuin koronan takia. Ihan näiden syiden takia minulla on ollut toimintasuunnitelma niin kauan, kuin minulla on ollut lapsia, eli jo vuosia sitten.

Kulunut esimerkki, mutta työikäiselle tauti vastaa tappavuudeltaan influenssaa. Oletko varustautunut siihen samalla tavoin joka vuosi?

Kuolettavuuslukuja kannattaakin Vain ja Ainoastaan tapittaa. Yli 60% vammautui saksalaistutkimuksen mukaan.

Pitkäaikaisia vaikutuksia ei tiedetä, koska virus ei ole tällä pallolla edes ollut vielä pitkää aikaa. Lopettakaa paniikin lietsominen. Useimmille korona on influenssan kaltainen tauti.

Toivottavasti olet oikeassa. Tosin faktan tunnustaminen voi olla viisauden alku. Jos siis pitää faktana huippukardiologeja Saksasta anomuumin palstahysteerikon sijaan.

Joskus tauti voi olla niin paha että sitä kannattaa välttää. Pitäisikö tuhkarokkoon ja hiviin saada laumasuoja. ? Sars lienee niitäkin paljon vaarallisempi.

Linkitähän tutkimus, jotta jutullasi olisi enemmän pohjaa.

Olen kysellyt tuon tutkimuksen perään palstalla jo varmaan pari kuukautta, kertaakaan kukaan ei ole sitä linkannut eikä edes kertonut mistä löytyy. Itselleni ei ihan riitä tieto siitä, että "60% vammautuu" kun en tiedä esimerkiksi otoksesta tai tutkimusmenetelmistä ylipäänsä mitään, enkä edes sitä, mitä vammautuminen tässä yhteydessä tarkoittaa.

Mulla on se käsitys, että tuo tutkimus on tehty tehohoidettujen potilaiden otoksesta. Eli alunperinkin siitä porukasta, joka oli pahimmassa riskiryhmässä.  Yritin sitä tässä googletella joku aika sitten, mutta en kyllä alkuperäistä tutkimusta löytänyt. Tuskin on oikeasti edes julkaistu, todnäk joku alustava tulos, jota vielä tarkistetaan.

Vierailija
77/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järki käteen.

Laita sinä vaan lapset sinne viruslinkoon. Juuri tuollaisten ihmisten ja ajatusmaailman vuoksi pysymme kotona. #stayathome

Vierailija
78/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöistä kappaletonta tajunnanvirtaoksennusta kukaan jaksa lukea. Rauhoitu!

Pitäisköhän sinun saada sitten apua jostain tuohon lukihäiriöösi?

Tsemppiä

Rauhoitu itse <3

Onko nyt helpompi lukea?

Vierailija
79/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hysterisoi, mutta ei tee mieli antaa lapsen hakea tartuntaakaan. Helsingissä on enemmän tartuntoja kuin monilla muilla paikkakunilla ja silti melkeinpä vähiten torjuntatoimia. Odotan Jan Vapaavuorelta tiedotustilaisuutta tänään ja ainoa järkevä vaihtoehto olisi myös, että kaikki lapset, joille etäkoulu sopii, saisivat etäopetusta. Vanhemmilla on ollut etätyöt jo puoli vuotta. Moni vaihtaa asuinkuntaa, kun päättämättömyys ottaa jo pannuun!

Vapaavuori ei kylläkään päätä etäkoulusta. (Onneksi, tviittaili keväällä laumasuojasta). Siitä päättää kaupunginhallitus, joka on delegoinut päätösvallan toimialajohtaja Liisa Pohjolaiselle. Eli hän on se, joka tekee päätöksen.

Vierailija
80/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joutuu odottamaan niitä kirjoituksia vaikka 10 vuotta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi