Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä hirvittää laittaa lapset aamulla kouluun!

Vierailija
30.09.2020 |

Itse täällä turvallisesti etätyössä olen. No, tartunta tulee tietysti lasten kautta. Mukamas turvallisesti. Kauppaostokset kotiinkuljetuksena. Harrastukset ollaan jätetty pois. Koulun jälkeen tehdään läksyt, kotona lautapelejä. Ja ulkoilua illalla. Porraskäytävässä varotaan naapurina, hissejä emme käytä. Jos pakollista asiointia tulee, esim. lääkärikäynti, on maski ollut jo pitkään. Ja lapset leikkivät tosi harvoin kavereiden kanssa. Jos joskus, niin ulkona.
Tätä tää elämä on nyt. Milloin palataan arkeen?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän aloittajaa. Kaikki heidän perheensä muut varotoimet ovat aika hyödyttömiä, jos lapsi käy koulua lähiopetuksessa. Jos mulla olisi kouluikäinen lapsi, en olisi etätöissä, matkustaisin julkisilla kulkluvälineillä,  kävisin ihan normaalisti kaupoissa ja harrastuksissa. Kävisin myös shoppailemassa, ravintoloissa syömässä jne. 

Vierailija
22/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun joutuu päivittäin käymään töissä apteekissa, jonne niitä nuhaisia tulee ja jopa koronatestistä suoraan apteekkiin, niin eipä mielenterveys kestäisi, jos pelkäisi koronaa.

Vetoomus kaikille flunssaisille: hankkikaa ne flunssalääkkeet etukäteen, älkääkä tulko sairaana apteekkiin! Apteekissa asioi hyvin paljon riskiryhmäläisiä. Älkää tulko tahallaan tartuttamaan!

Apteekissa työskenteleville olisi hyvä olla myös maskisuositus. Olin yllättynyt, kun kävin hakemassa apteekista verenpainelääkkeeni eikä henkilökunnalla ollut maskeja. Noh, onneksi mulla oli hengityssuojain ja silmäsuojukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan tilastoniilo laskenut, mikä on kaikkien koronaan sairastuneiden mediaani-ikä? Se on ainakin nyt tämän alkavan toisen vaiheen aikana laskenut humasti, sillä suuri osa sairastuneistahan on 20-30-vuotiaita. Mutta joo, sairastuneissa on tietenkin kaikenikäisiä. Päälle 80-vuotiaita tosin tilastoissa on nyt aika vähän. Taisivat heikoimmat poistua jo riveistä viime keväänä. Jäljellä ovat vain sitkeät sissit.

Vierailija
24/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tautiin on kuollut yli miljoona ihmistä. Globaalit taloudelliset vaikutukset lasketaan tuhansissa miljardeissa eli tällä hetkellä jokaisen kuoleman hinta on miljoonia. Eihän tässä oikeasti ole mitään järkeä. Annetaan taudin tehdä tehtävänsä ja palataan normaaliin arkeen. Joku keinohan tällä pallolla on oltava pitää kantokyky siedettävänä.

Vierailija
25/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän tautiin on kuollut yli miljoona ihmistä. Globaalit taloudelliset vaikutukset lasketaan tuhansissa miljardeissa eli tällä hetkellä jokaisen kuoleman hinta on miljoonia. Eihän tässä oikeasti ole mitään järkeä. Annetaan taudin tehdä tehtävänsä ja palataan normaaliin arkeen. Joku keinohan tällä pallolla on oltava pitää kantokyky siedettävänä.

Luontoäiti keksi vetypommit juuri siitä syystä että niitä voisi käyttää. Se ratkaisi kaikki kantokykyongelmat :)

Vierailija
26/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sponssatkaa koronakoira kouluun niin haistaa joka päivä tulijat.

Koronakoira ei haista tautia suoraan ihmisestä, vaan hengitysteistä otetusta näytteestä.

Vierailija
27/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko altistunut on sairastunut? Esimerkiksi se joku intialainen reissasi koronassaan Helsingistä Lappiin junalla eikä ole kerrottu, että kukaan olisi tautia saanut siellä vaunussa.

Noin viisi prosenttia altistuneista saa tartunnan.

Vierailija
28/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 34v kolmen lapsen äiti joka sairastaa ms tautia on täysin turha ihminen ja joutaa kuolla pois?? Pitäis muistaa että on muitakin riskiryhmään kuuluvia kuin vanhukset. Moni pieni lapsikin sairastaa ykkös tyypin diabetestä.

Esim espanjassa on korona kuolemat taas nousussa....

Vierailija
29/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sponssatkaa koronakoira kouluun niin haistaa joka päivä tulijat.

Koronakoira ei haista tautia suoraan ihmisestä, vaan hengitysteistä otetusta näytteestä.

Haistaa eristetyssä paikassa näytteen joka on virtsa/sylki tai jopa ihosta pyyhkäisty. Detektoi molekyylitarkkuudella. Eli kyllä, haistaa mistä vaan.

Näin siis uutisissa yms.

Vierailija
30/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää kysymyksen koronan vähättelijöille:

Oletko valmis kuolemaan? Oletko järjestänyt asiat niin, että lapsesi pärjäävät ilman sinua? Auttavatko lasten toinen vanhempi, vanhempasi, ystäväsi tai kenties joku muu taho? Voit joutua olemaan pitkään sairaalassa. Vaikka sieltä palaisit, voi sinuun jäädä elinikäiset vammat. Toki näin voi käydä saadessasi esimerkiksi sydänkohtauksen täysin yllättäen, mutta tämä korona on eri asia. Tämä on pahimmillaan tappava tartuntatauti. Tartuntatauti tarkoittaa myös kääntäen sitä, että tartunta on mahdollisesti tietyillä keinoin vältettävissä.

Sinulla on lähtenyt homma nyt vähän laukalle. Työikäisenä kuolee tai joutuu sairaalaan monen monta kertaa todennäköisemmin ihan jonkin muun syyn, kuin koronan takia. Ihan näiden syiden takia minulla on ollut toimintasuunnitelma niin kauan, kuin minulla on ollut lapsia, eli jo vuosia sitten.

Kulunut esimerkki, mutta työikäiselle tauti vastaa tappavuudeltaan influenssaa. Oletko varustautunut siihen samalla tavoin joka vuosi?

Vierailija
31/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän aloittajaa. Kaikki heidän perheensä muut varotoimet ovat aika hyödyttömiä, jos lapsi käy koulua lähiopetuksessa. Jos mulla olisi kouluikäinen lapsi, en olisi etätöissä, matkustaisin julkisilla kulkluvälineillä,  kävisin ihan normaalisti kaupoissa ja harrastuksissa. Kävisin myös shoppailemassa, ravintoloissa syömässä jne. 

No eivät tietenkään ole hyödyttömiä. Jos lapsi altistuu päivittäin koulussa vaikka 30 henkilölle, ja käy viikoittain kahdessa harrastuksessa, joissa on yhteensä 30 eri ihmistä, tartunnan todennäköisyys on jo laskennallisesti kaksinkertaistunut. Mitä ihmettä oikein horiset, jokainen ihmiskontakti lisää tartunnan riskiä ja vastaavasti niiden vähentäminen vähentää, vaikka vähentäminen ei tarkoittaisi niiden poistamista kokonaan.

Vierailija
32/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen turha hysteria pitäisi lopettaa heti. Ei siitä ole mitään hyötyä kenellekään, päinvastoin. Tutkikaa tilastoja. Tähän mennessä Suomessa on kuollut koronaan vähemmän ihmisiä kuin influenssaan! Kuolleiden keski-ikä jossain 80 ikävuoden paikkeilla?

Vierailija
33/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko valmis kuolemaan? Oletko järjestänyt asiat niin, että lapsesi pärjäävät ilman sinua? Auttavatko lasten toinen vanhempi, vanhempasi, ystäväsi tai kenties joku muu taho? Voit joutua olemaan pitkään sairaalassa. Vaikka sieltä palaisit, voi sinuun jäädä elinikäiset vammat. Toki näin voi käydä saadessasi esimerkiksi sydänkohtauksen täysin yllättäen, mutta tämä korona on eri asia. Tämä on pahimmillaan tappava tartuntatauti. Tartuntatauti tarkoittaa myös kääntäen sitä, että tartunta on mahdollisesti tietyillä keinoin vältettävissä.

Sinulla on lähtenyt homma nyt vähän laukalle. Työikäisenä kuolee tai joutuu sairaalaan monen monta kertaa todennäköisemmin ihan jonkin muun syyn, kuin koronan takia. Ihan näiden syiden takia minulla on ollut toimintasuunnitelma niin kauan, kuin minulla on ollut lapsia, eli jo vuosia sitten.

Kulunut esimerkki, mutta työikäiselle tauti vastaa tappavuudeltaan influenssaa. Oletko varustautunut siihen samalla tavoin joka vuosi?

Kuolettavuuslukuja kannattaakin Vain ja Ainoastaan tapittaa. Yli 60% vammautui saksalaistutkimuksen mukaan.

Vierailija
34/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikon logiikkaa. Mielestäsi siis on tartunnan kannalta sama, altistuuko viikoittain sadalle vai tuhannelle ihmiselle.

Vierailija
35/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolettavuuslukuja kannattaakin Vain ja Ainoastaan tapittaa. Yli 60% vammautui saksalaistutkimuksen mukaan.

Pitkäaikaisia vaikutuksia ei tiedetä, koska virus ei ole tällä pallolla edes ollut vielä pitkää aikaa. Lopettakaa paniikin lietsominen. Useimmille korona on influenssan kaltainen tauti.

Vierailija
36/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otoskoko? Vastasiko otos kuinka hyvin väestöä? Mitä tarkoittaa vammautumisen? Saisinko ylipäänsä nähdä tuon tutkimuksen?

Vierailija
37/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee..meinaat sitten pitää nappulas pois koulusta lähivuosina useamminkin vai? Tekee tosi hyvää oppimiselle..

Vierailija
38/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, koko syksyn teini saanut käydä etänä, mutta nyt kun koronatartunnat melkein huipussaan tällä alueella, niin eikö mitä, ensi viikolla alkaa lähiopetus suurlukiossa, missä ahtaat tilat ja ruuhkaa joka nurkassa. Ei järjen häivää tässä touhussa!

Vierailija
39/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Eikö kaikki ole? Ei täällä ole muuta vaihtoehtoa.

Syöpään kuolee myös. Sydäriin toki. Se olisi usein vältettävissä elämäntavoilla. Vältetään epäterveellistä ruokaa ja alkoholia. Kiinnostaako ylipainoista Suomea? Ei. Ei myöskään diabetes tai astma tai muut ylipainoon liittyvät taudit. Ei vaikka koronan riskiryhmään pääsee juuri näillä.

Henkivakuutus toki kannattaa olla. Sitä ei tietysti kaikki saa. Edelläkuvstuista syistä.

Eli enemmän kuin koululaisen kouluun menoa huolehtisisin terveydestä ja painosta. Nyt viimeistään sitä ryhtiliikettä.

Vierailija
40/108 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaisia vaikutuksia ei tiedetä, koska virus ei ole tällä pallolla edes ollut vielä pitkää aikaa. Lopettakaa paniikin lietsominen. Useimmille korona on influenssan kaltainen tauti.

Aivan. Ja influenssista jää usein pahoja jälkitauteja. Minullakin laukesi näköhermontulehduskierre.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi