Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en voi saada toista lasta?

Vierailija
10.12.2013 |

Olemme naimisissa ja ensimmäinen lapsi sai alkunsa nopeasti, toisesta kierrosta sen jälkeen kun jätin pillerit pois.

Kun esikoinen oli 2v, aloimme yrittää toista. Nyt ollaan yritetty toista lasta jo 2 vuotta ja esikoinen on siis jo 4-vuotias.

Väestöliitossa tehty aukiolotutkimus ok, kaikki hormonijutut ok, ei endoa, ei pcos:ta, ei prolaktinoomaa... Ei myöskään sairastettuja sp-tauteja, perusverenkuva ja kaikki kilpirauhaseen liittyvä kunnossa. Miehen spermanäyte kunnossa.

Olen 25-vuotias. Mitään syytä ei löydy kummastakaan. Seuraavana vuorossa kai lapsettomuushoidot, mutta mistä lähdetään liikkeelle kun ollaan näin selittämättömiä? inseminaatio vai suoraan ivf?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä voisi olla mutta hyvä että on noinkin paljon tutkittu. Joko et vaan hedelmöity vaikka ovuloit tai sitten ei kiinnity. Voi olla vika kummassa vaan.

Ekan lapsen kohdalla voi olla vaan sattunut parempi munasolu tai siittiö ja raskaus alkanut, nyt ne hyvät munasolut/siittiöt voikin sitten olla harvemmassa vaikka niitä olisikin. Tsemppiä ja toivottavasti löydätte jonkun ratkaisun lääkärin kanssa.

Vierailija
2/4 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri, esikoinen nyt 4, kakkosta työstetty 3 vuotta. Meillä on miehestä johtuvaa lapsettomuutta, mutta joka tosin on alkanut esikoisen jälkeen. Siis erilaisia vaihtuvia ongelmia miehen päässä jotka kaikki ovat vaikeuttaneet lapsensaantia. Nyt ollaan vihdoin päästy aloittamaan insemiaatiot, näitä 6 kpl ja sitten IVF. On todella rankkaa, ikääkin kohta 40. Tsemppiä sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen itsekin vasta 24v ja eka lapsi sai alkunsa 4 vuotta sitten nopeasti.. Mutta nyt ei millään. Olen luullut että on yleisempää toisinpäin, ensin kärsitään lapsettomuudesta mutta sitten lapset alkaa saada alkujaan helposti.. Hämmentävää tällainen ja laittaa miettimään että miksi silloin oli hedelmällinen, vaan ei enää :/ Mulla on ollut kyllä maitovuotoa rinnoista ja prolaktiini koholla. Seuraavaksi aivolisäkkeen kuvaus, löytyykö kasvainta.

Vierailija
4/4 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet huono ihminen ja Jumala halveksii sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi