Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on kaksi rottweileria ja pienet lapset -kysyttävää?

Vierailija
10.12.2013 |

Perheessämme on tosiaan kaksi lasta ja kaksi rottweileria. Monilla on ennakkoluuloja tätä rotua kohtaan ja vastailen mielelläni jos jollain on asiallisia kysymyksiä :)

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 11:57"]

Meillä on 5 lasta ja tappajakoira sakemanni.Haluatko kysyä jotain??

[/quote]

Sakemanni ei ole varsinaisesti mikään tappajakoira; sen voima ja puruvoima ei ole sitä mitä rottweilerilla ja luonnekin on hiukan toisenlainen.

Vierailija
82/85 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 12:14"]

Uskon vakaasti, että perimmäinen syy mm. juuri tällaisen rodun hankinnalle on puhtaasti itsetunto. Onhan se hienoa, kun on iso ja vahva koira ja ihmiset katsovat sitä kunnioittaen. Ihan sama kuin uuden Mersun, huippunopean moottoripyörän tai 500m² talon osto.... ainahan voi perustella muutakin, mutta siellähän se syy lopuksi on. 

[/quote]

Joo. Dobermannienkin rekisteröinnit putos kun korvia ei saanut enää typistää ja koirasta tuli huomattavasti kiltimmän näköinen. Ilmeisesti korvilla on suora yhteys mahtavaan luonteeseen ja blaa blaa blaa mitä aina käytetään perusteluna tollasten koirien hankinnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Dobermannien rekisteröinnit kyllä putosi aluksi, mutta ovat nousseet samalle tasolle kuin silloin ennenkin. Ihmisten silmä tottuu.

Ja sille joka sanoi, ettei sakemanni ole varsinaisesti mikään "tappajakoira" (hah, mikä termi), niin tilastollisesti spk puree useammin kuin esimerkiksi tässä nyt aiheena ollut rottweiler. Että revi siitä. Toki spk:ssa myös tuotetaan sekarotuisia sakemanneja ja rekisteröimättömiä, ilmiö on tuttu hyvin monessa rodussa.

Minusta on outoa että tässä kejtussa puhutaan jostain egon pönkittäjistä ja munanjatkeista, kun KAIKKI mun tuntemat rotikan omistajat ovat hyvin koulutettuja, työsäkäyviä, urheilullisia, täyspäisiä ihmisiä jotka nyt vain sattuvat pitämään siitä rodusta ja sen käyttöominaisuuksista. Itse olen nähnyt paljon rotikoita kentillä ja kokeissa ja diggaan kyllä, että hieno rotu.

En ole ap, mutta harrastan itsekin pk-lajeja. Kelpiellä.

Vierailija
84/85 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkien kommentteja kun sieltä tulvii negatiivisia vastauksia. Ap:llä ei oo mitään hätää jos koirat ovat ok. Turhaan te rotua mollaatte, ne saamarin sylikoirat ovat kaikkein salavihaisimpia räksyttäjiä.

Vierailija
85/85 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 12:42"]

^ Dobermannien rekisteröinnit kyllä putosi aluksi, mutta ovat nousseet samalle tasolle kuin silloin ennenkin. Ihmisten silmä tottuu.

Ja sille joka sanoi, ettei sakemanni ole varsinaisesti mikään "tappajakoira" (hah, mikä termi), niin tilastollisesti spk puree useammin kuin esimerkiksi tässä nyt aiheena ollut rottweiler. Että revi siitä. Toki spk:ssa myös tuotetaan sekarotuisia sakemanneja ja rekisteröimättömiä, ilmiö on tuttu hyvin monessa rodussa.

Minusta on outoa että tässä kejtussa puhutaan jostain egon pönkittäjistä ja munanjatkeista, kun KAIKKI mun tuntemat rotikan omistajat ovat hyvin koulutettuja, työsäkäyviä, urheilullisia, täyspäisiä ihmisiä jotka nyt vain sattuvat pitämään siitä rodusta ja sen käyttöominaisuuksista. Itse olen nähnyt paljon rotikoita kentillä ja kokeissa ja diggaan kyllä, että hieno rotu.

En ole ap, mutta harrastan itsekin pk-lajeja. Kelpiellä.

[/quote]

Spk puree, mutta harvemmin tai juuri koskaan spk on Suomessa tappanut ketään ihmistä toisin kuin rottweiler.

Miksi hyvin koulutetut, työsäkäyvät, urheilulliset ja "täyspäiset" ihmiset eivät olisi kiinnostuneet munanjatkeista? Minun mielestä tällaisilla ihmisillä juuri niitä munanjatkeita on huomattavasti enemmän kuin esim. köyhillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme