miksi kaupan alan palkka on näin heikko :(
Painan kolmatta vuotta myyjänä. Kk viikkotunnit on 35, 41, 29,5 ja 31. Palkka näillä näkymin 1900 ja käteen jää 1500 :/
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:25"]
Painan kolmatta vuotta myyjänä. Kk viikkotunnit on 35, 41, 29,5 ja 31. Palkka näillä näkymin 1900 ja käteen jää 1500 :/
[/quote]
Siihen päälle asumistuki, toimeentulotuki... kyllä pärjää. Haet vaan kaikki tuet.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 01:21"]
[/quote]
Siihen päälle asumistuki, toimeentulotuki... kyllä pärjää. Haet vaan kaikki tuet.
[/quote]
Haloo, ei noilla tuloilla saa mitään tukia.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 01:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:38"]Miksi kaupankassalle maksetaan edes tuon verran? Ettehän te hymyile tai tervehdi tai auta... Siinä satulatuolissa istutte ja vedätte ostokset viivakoodilukijan kautta siinä sitten kassakone tekee laskelman. Jonka luette näytöltä asiakkaalle vai onko se aasiakas teidän termi? Maksaminen tapahtuu käteisellä tai sitten kortilla. Jossa kummassakin asiakas vastaa kaikesta. Ennen kaupoissa kassat hyllytti... ei enään.
[/quote]
anteeksi vain olen pienmyymälässä töissä. Hoidan tilaukset, käyn kassalla puran kuorman ym. Ja työni on monipuolista eikä vain satulatuolilla istumista
ap
[/quote]
Ethän sitten ole kassamyyjä? Vaan kauppias? Sinä teet töitä.
ei mene veroihin ja maksuihin paljoakaan.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 01:23"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 01:21"]
[/quote]
[/quote]
Haloo, ei noilla tuloilla saa mitään tukia.
[/quote]
Saahan, 1500 käteen kuussa... asuminen 900 euroa... lapset... sähkö, vesi, vakuutus. Harkinnanvarainen... Mitä eikö se näin mene?
Oho, onpa hyvä palkka! Olen aidosti yllättynyt. Itse olen oikeasti matalapalkka-alalla ja noilla tunneilla brutto olisi alle 1500.
No onhan tuo pirun hyvä palkka kun vertaa niihin jotka kaupan alalla saa sen 10-15h viikkotuntia ja sillä pitäisi elää!
edellisessä työssäni tein joka päivä melkein 9h/päivä vain muutamalla pikkutauolla (vessa, voileipä suuhun lounaaksi seisaaltaan) ja silti palkkani oli 1600e kuussa ENNEN VEROJA eli käteen jäi se 1100e/kk ja sillä piti meidän 3 lapsen kanssani elää.
Nyt olisin kiitollinen siitäkin duunista, vuosi työttömyyttä takana :(
Älkää viittikö aina valittaa! Vaihda alaa jos ei kelpaa :(
Koska siihen ei vaadita koulutusta. Tunnin opastuksella kuka tahansa lukutaitoinen osaa homman.
Itse olen aikoinaan ollut kaupassa 2½v töissä ja minä ainakin mieluummin istuin kassalla kuin hyllytin. Myymälänhoitajan mielestä kassat ei tehneet oikeastaan mitään - hehän vain istuivat. Hyllyttäjät tekijät oikeasti töitä. Hän itsekin hyllytti ja tilasi tavaraa ja joskus oli ruuhka-apuna kassalla. Ei sii ollut kauppias (oli ketjumyymälä).
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:38"]
Miksi kaupankassalle maksetaan edes tuon verran? Ettehän te hymyile tai tervehdi tai auta... Siinä satulatuolissa istutte ja vedätte ostokset viivakoodilukijan kautta siinä sitten kassakone tekee laskelman. Jonka luette näytöltä asiakkaalle vai onko se aasiakas teidän termi? Maksaminen tapahtuu käteisellä tai sitten kortilla. Jossa kummassakin asiakas vastaa kaikesta. Ennen kaupoissa kassat hyllytti... ei enään.
[/quote]Mitenkä luulet niiden tavaroiden hyllyyn oikein päätyvän?
[/quote]
Hyllyttäjät. Lidl on ainoa kauppa missä kaupantyöntekijät tekevät tavaroiden esille laiton. Siinä kassatyön ohessa. Hyllyttäjät ovat töissä muutamia tunteja viikossa ja saavat halveksuntaa satulituoli istujilta.
[/quote]
Olen myös kaupassa töissä ja teen myös hyllytystä. Ja olen esimies. Vaatekaupassa työskennellessäni purin vaatteet paketeista ja laitoin esille.
17/18 oli minun kirjoittama
ap