Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikka on minulle "epätodellinen" paikka

Vierailija
09.12.2013 |

Tuli mieleen tuosta keskustelusta "kuka on käynyt Jenkeissä, kuka ei."

Tuttavistani vain pari on siellä käynyt, ja minä en tod! milloinkaan!

Minulle se on vähän niin kuin paikka, joka on olemassa vain lehdissä ja elokuvissa sekä uutisissa. Se paikka, jota katsellaan vain kuvista ja töllöstä, ja jossa asuu ne amerikkalaiset tähdet joita ei ole "oikeasti olemassa", vain mediassa. Näin juntti minä olen Jenkkilän suhteen ja tämä on tosi!

Toki haluaisin käydä, josko mielikuvani sitten muuttuisi. :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös "jenkkilä" ole pohjoisessa? Onko etelälle vastaavaa ilmaisua? Olen hieman kummeksunut joidenkin lähtöä "jenkkeihin" kun ovat menossa Miamiin.

Vierailija
22/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 21:16"]

Tuli mieleen tuosta keskustelusta "kuka on käynyt Jenkeissä, kuka ei."

Tuttavistani vain pari on siellä käynyt, ja minä en tod! milloinkaan!

Minulle se on vähän niin kuin paikka, joka on olemassa vain lehdissä ja elokuvissa sekä uutisissa. Se paikka, jota katsellaan vain kuvista ja töllöstä, ja jossa asuu ne amerikkalaiset tähdet joita ei ole "oikeasti olemassa", vain mediassa. Näin juntti minä olen Jenkkilän suhteen ja tämä on tosi!

Toki haluaisin käydä, josko mielikuvani sitten muuttuisi. :)

[/quote]

Amerikka on naivien aikuisten joulupukki. Osa vielä siihen uskoo, kun "Googlemapsistakin näkkee, onhan se olemassa"

EI sitä ole. Se on satua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta mammat varmaan väittää, että Hollywood on oikea kaupunki, lol!

Vierailija
24/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:21"]

kuten ei myöskään Amerikan mustien historia?

[/quote]

Miksi pitäisi kiinnostaa??? Hyvinhän nuo amerikan Kanyet, Jay-Z:t, Diddyt ja muut tummemmat näyttää siellä pärjäävän ja ottaneet takaisin orjapäivät (joita eivät ole itse edes nähneet eikä varmaan elossa olevat sukulaisensakaan!) nettoamalla miljardeja taaloja!!!

Vierailija
25/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 01:15"]

Eikös "jenkkilä" ole pohjoisessa? Onko etelälle vastaavaa ilmaisua? Olen hieman kummeksunut joidenkin lähtöä "jenkkeihin" kun ovat menossa Miamiin.

[/quote]

Miamihan on melkein sama asia kuin Kuuba tai Meksiko, eikä tunnu yhtään USAlta, siellä ei paljon englantia kuule ja monet ravintolat ja ruokapaikat palvelee vain espanjaksi kun eivät osaa paria sanaa enempää englantia :D

Vierailija
26/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:59"]

Hauskaa :D Jenkit on niin iso maa ja niin täynnä erilaisia kulttuureja, että ei ole vain yhtä jenkkikulttuuria. En ole käynyt kuin itä-rannikon suurkaupungeissa, mutta veikkaan että esimerkiksi Alabaman pikkukapungeissa on täysin eri meininki kuin vaikkapa New Yorkissa. Ei suoranaisesti liittynyt aiheeseen, mutta luulen sinun kiillotettujen jenkkilämielikuvien sijoittuvan aika pitkälti New Yorkin ja Kalifornian alueelle kiitos viihdeteollisuuden? :)

[/quote] Jenkkila, jenkit, jenkkikulttuuri. Voisi nyt valilla edes sanoa amerikkalaiset ja amerikkalainen kulttuuri. Milta tuntuisi jos mina rupeaisin kirjoittamaan junttilandiasta, junteista ja junttikultturista? Voisitte tekin kyllastya.

[/quote]

Pyhpah, saahan sitä välillä puhua vastaavilla ilmauksilla. Käyttäväthän paikallisetkin yankees sanaa, vaikkakin sillä on hieman erilainen historiallinen merkitys maan sisällä. 

[/quote] Kun olisikin vain valilla mutta kun ei muuta ilmaisua nayteta tuntevankaan. Ei amerikkalaiset kayta Yankees sanaa muuten kuin kiroillessaan "Damned Yankees!"

[/quote]

Niin ja kannustaessaan suosikkijoukkuettaan.

Vierailija
27/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:21"]

Bloggaajat ja mammapalstan teinit siis matkustavat Amerikkaan vain teinisarjojen ja leffojen perässä, itse nähtävyydet ei taida oikeasti kiinnostaa? eikä museot? kuten ei myöskään Amerikan mustien historia?  typerää sanon minä. Amerikkalaisten tai brittien ylipainoisuus ei ole mitään uutta, ollut jo kauan tiedossa ja uutisissa lukee lihavimmista kansoista. Mammapalstan keski-ikä taitaa jutuista päätellen olla 15-20v?

[/quote]

Kierrä sinä vaan rauhassa niitä trailer parkeja ja mustien puuvillapeltoja. Jätä luksuspaikat meille muille :)

Vierailija
28/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:59"]

Hauskaa :D Jenkit on niin iso maa ja niin täynnä erilaisia kulttuureja, että ei ole vain yhtä jenkkikulttuuria. En ole käynyt kuin itä-rannikon suurkaupungeissa, mutta veikkaan että esimerkiksi Alabaman pikkukapungeissa on täysin eri meininki kuin vaikkapa New Yorkissa. Ei suoranaisesti liittynyt aiheeseen, mutta luulen sinun kiillotettujen jenkkilämielikuvien sijoittuvan aika pitkälti New Yorkin ja Kalifornian alueelle kiitos viihdeteollisuuden? :)

[/quote]

Komppi tälle! Sieltä löytyy esimerkiksi alueita, jossa ilmapiiri ja jopa ihmisten mentaliteetti on hyvin samanlainen kuin Suomessa.

Vierailija
29/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:44"]

Tutustupa tähän sivustoon Humans of New York: http://www.humansofnewyork.com

Kertoo ihmisistä ja heidän tarinoistaan kaupungissa. 

Olen itse lähdössä viidennettä kertaa New Yorkiin, vuonna 2012 ajettiin manner halki. USA on aivan mieletön paikka. Ihmiset ystävällisiä ja ilmasto ihana. Maassa tosiaan on jotakin maagista. And I´m gonna figure it out :)

[/quote]

Muahahaaa. Ja mistähän ilmastosta nyt puhutaan? Jenkeissä kun niitä tuppaa olemaan vähän laidasta laitaan... vrt. New Mexicon tai Arizonan hiekkaerämaa, Floridan lähes trooppiset olosuhteet. Kalifornian Välimerenilmasto tai vaikkapa Alaskan hmm... "hieman vähemmän trooppiset" olosuhteet... Vähän nyt järkeä näihin kommentteihin...

Vierailija
30/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:44"]

Tutustupa tähän sivustoon Humans of New York: http://www.humansofnewyork.com

Kertoo ihmisistä ja heidän tarinoistaan kaupungissa. 

Olen itse lähdössä viidennettä kertaa New Yorkiin, vuonna 2012 ajettiin manner halki. USA on aivan mieletön paikka. Ihmiset ystävällisiä ja ilmasto ihana. Maassa tosiaan on jotakin maagista. And I´m gonna figure it out :)

[/quote]

Muahahaaa. Ja mistähän ilmastosta nyt puhutaan? Jenkeissä kun niitä tuppaa olemaan vähän laidasta laitaan... vrt. New Mexicon tai Arizonan hiekkaerämaa, Floridan lähes trooppiset olosuhteet. Kalifornian Välimerenilmasto tai vaikkapa Alaskan hmm... "hieman vähemmän trooppiset" olosuhteet... Vähän nyt järkeä näihin kommentteihin...

[/quote]

Olisko mahdollista, että tuo kirjoittaja on nimenomaan viitannut tuohon moninaiseen ilmastoon? Kun on mantereen halki ajanut, niin tuskin on kuitenkaan jäänyt huomaamatta, että ilmasto on eri paikoissa erilainen. Se on niin koomista, miten joillakin on aina hirveä tarve kuvitella toinen kirjoittaja itseään tyhmemmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi