Anoppi, joka tunkeilee kylään ja "jää asumaan"
Eli anopilla on 4 kotona asuvaa lasta, kaksi ihan pientä ja kaksi kouluikäistä. N 6kk sitten anoppi joutui muuttamaan pois omakotitalosta sisäilmaongelmien takia, mistä oli haittaa tuolle ihan pienimmälle. Sen jälkeen hän muutti tosi hyvään omakotitaloon, josta kuitenkin piti päästä pois koska "lattia laatat olivat koholla" ... jonka jälkeen hän on sitten sompaillut kaksiosta hometaloihin, koska ei yksinkertaisesti tajua, että ei kannata irtisanoa asuntoa, jos ei ole seuraavaa tilalle, ainakaan kun on lapsia jotka kärsii tuosta rumbasta.
Nyt anoppi sitten majoittuu meille päiväsaikaan, n 15 min varoitusajalla, että "hei me tullaan käymään". Ja todellisuudessa tuo "käyminen" on sitä että he istuvat täällä 3 lapsen katraan kanssa jopa 6-8 tuntia. Itse en ole tottunut siihen, että omassa kodissa ei saa olla rauhassa, vaan koko ajan joku räpättää ja kyselee vieressä. Tämän lisäksi anoppi päättää aina majoittaa nämä kouluikäiset meidän sohvalle joka viikko ainakin yhdeksi yöksi, mistä on vähän vaivaa kun ei rauhassa saa katsoa telkkaria tai muuten touhuta, että lapset herää kouluun aamulla.
Minä olen raskaana, ja olen juuri päässyt pahimmasta pahoinvoinnista yli ja haluaisin tehdä muutakin kun viihdyttää anoppia. Lisäksi olen väsynyt. Pari kertaa on käynyt niin että ei olla päästy kauppaan, ja olen koko päivän syönyt kaurapuuroa, kun kaappi on päässyt tyhjilleen (ei käydä kaupassa kun pari kertaa viikossa, niin se kaappi kerkeää aina tyhjetä). Ja jos ruokaa sattuu olemaan, niin me sitten ruokitaan lapset, vaikkei hyvä rahatilanne olekaan kun minä jäin äkillisesti työttömäksi ja mies opiskelee. Kaiken huipuksi, anoppi kehtaa valittaa meille, että meidän asunnossa on huono sisäilma ja kosteusongelma, mikä todellisuudessa on anopin korvien välissä. EN JAKSA koko ajan väittää vastaan, että ei aiota muuttaa, kun emme näe tarvetta. Huoh.
Juu kyllä se lupasi sanoa, kun ei itsekään äitiään tänne halua. Minulle sopii kyllä tapaaminen, mutta todellakin pienemmässä mittakaavassa :)