Miksi minua ei kukaan koskaan lähesty, eikä yritä iskeä?
En käsitä. Ihan sama minkä painoinen olen ollut, minkä väriset hiukset minulla on ollut (aina kyllä puolipitkät tai pitkät) ja mitä on päällä, niin kukaan mies ei lähesty. Olen ok-näköinen, huumorintajuinen ja hymyilen herkästi.
Katseita olen saanut, ja perään on katsottu, mutta äärimmäisen harvoin kukaan sanoo missään mitään. Tämä vaivaa minua aika ajoin, varsinkin nyt pikkujouluaikaan kun on illanistujaisia ja baari-iltoja pari. Tiedän, että olen aina se joka ei saa huomiota miehiltä. Vaikka olen omasta mielestäni ihan normaali nainen.
Kommentit (79)
Suomalaisilla miehillä ei ole kanttia lähestyä itseään ulkonäöllisesti tai henkisesti tasokkaampaa naista. Meikkaaminen, nauraminen ja paljastavat vaatteet viestivät miellyttämishalusta, joka on iskuhommissa oleellista. Ne antavat itsevarmuutta miehille.
Tanssilavoilla käy kaupaksi perusmiestanssijan kaltainen, tavallinen, hiukan tai enemmän ylipainoinen tavis, koska sellainen nainen ei vaadi mieheltä esim. hyvää tanssitaitoa. Vaikka olet mukava ja luonteva, hyvä tanssitaito karkoittaa sinua huonommat hakijat pois.
Kaupaksi käy siis yleisesti ottaen aktiivista osapuolta vaatimattomampi, joka ulkoisesti tai sisäisesti, nainen tai mies.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 19:14"]Kyllä nyt itkettää tuo 5:n kertomus. Aina on ollut parisuhteessa, mutta kun kukaan ei tule iskemään... Kaamea kohtalo ihmisellä. Tsemppiä.
[/quote]
Mä elin näin 21v elämästäni. Sit muutin Britteihin. :)
No mikset itse yritä iskeä ketään? Miksi muiden pitäisi tehdä se?
Niin, siis vastavetoa pitää olla. Jos joku katsoo, niin sinun pitää vastata siihen.
Miksi joku vaan makaa taustalla ja odottaa että sinne joku tulee? Moikkaa vaikka? Tai moikkaa silmillä. Mutta jos sä olet jääkuningata niin sä olet.
Laita kuva, niin pystytään arvioimaan paremmin. Todennäköisesti rentoutta puuttuu. Hymyily ei riitä, jos hymyilet omia aikojasi. Sinun pitää myös reagoida toisen ilmeisiin ja hymyyn, jolloin mies tajuaa, että hän vaikuttaa sinuun ja että on mahdollisuuksia vuorovaikutukseen.
Mäkin haluaisin tietää! Mussa siis sama vika, ollut aina. Parisuhteessa olen kyllä ollut käytännössä aina täysikäisyydestä lähtien. Mutta nämä suhteet eivät ole alkaneet iskemishommista.
Ja siis myöskin olen: normaalipainoinen, 175cm, vaaleat paksut pitkät hiukset, keskinkertainen naamavärkki, d-kupin tissit. Ystäviä on paljon ja sosiaaliset taidot mielestäni kunnossa.
Itse olen keksinyt mahdollisia seuraavia syitä:
- en osaa flirttailla, enkä flirttaile
- en luontaisesti hae katse- tai muuta kontaktia miehiin (koska yleensä ollut varattu ja olen varsinkin nuorempana ollut ujo tuntemattomien miesten suhteen)
- perusilmeeni näyttää ehkä tuimalta?
Ovatko nämä riittävät syyt? Eli saako valtaosa huomiota ilman mitään omaa yritystä ja kontaktin ottoa vai onko syynä se, että minusta näkee, etten etsi mitään/ole kiinnostunut/ole avoin/helposti lähestyttävä?
Varmaan jos olisi huippukaunotar, saisi huomiota joka tapauksessa - mutta jos on ulkoisesti vaan "ihan kiva", niin ei varmaan saa? Vai täytyykö mun olla ruma, kun kontaktinotto on niin harvassa?
Toinen ihmettelijä 29v
Tee aloitteita tai vastaa toisen aloitteeseen. Sun pitää myös vähän tehdä jotakin. Ala puhua miehille.
Eräällä läheiselläni on tämä sama juttu, on todella suloinen vaalea pitkätukkainen, hoikka ja kaunisvartaloinen ja lempeäluonteinen jne., mutta kovin introvertti luonne. Ei ota katsekontaktia eikä vastaa hymyyn, tuskin huomaakaan mitään sellaisia. Baareissa hän on aina seinäkukkasena, vaikka vaikea olisi uskoa. Olen sen verran usein sen nähnyt, että niin se on.
Olisit ennemmin tyytyväinen, että voi lähteä ulos ilman että kukaan väkisin liittäytyy seuraan ja kiljuu huoraa täyttä kurkkua, jos et ole kiinnostunut.
Ei kyllä mä lyön vetoa, että kyseessä on sellainen nainen, jolla on aina hiukan ylpeä ilme naamallaan. Tietänette mitä tarkoitan.
Sorruin itse (joskin miehenä) samaan nuorena kun koitin opetella "näyttämään itsevarmalta". Hymyilyt loppui siihen. Siinä nimittäin helposti näyttää oikeammin ylimieliseltä kuin itsevarmalta. Itsevarmuus ei ole feikkaamista.
Jotkut naiset muuten näyttävät hymyillessään siltä, että hymy on väkinäistä tai jopa ivallista. Kasvojen piirteet vain ovat sellaiset, että hymy näyttää teennäiseltä/ilkeältä. Vaikka siis hymyilisivät ihan 'oikeasti'. Kuulutkohan heihin?
Mahdattekohan tavoittaa ajatukseni. Voi vitsi, mulla olis tästä hyvä esimerkki, mutten viitsi nyt linkittää tänne kenenkään kuvaa :D
Ehkä loppujen lopuksi, vaikka oletkin olllut pukeutunut ja laittautunut eri tavalla, sinulla on jonkinlainen sokea piste tyylillesi? Tai sitten kasvoissa on jokin maskuliininen piirre? Yleensä edes joku joskus lähestyy, vaikka olisi todella torjuvan oloinen. Johtuen humalasta, jos ei muuten.
En kyllä osaa sanoa, miltä näytän hymyillessäni, ylpeältä vai vinolta vai väkinäiseltä. Pakko minussa on joku VIKA olla, kun tällaista joudun pohtimaan. Omasta mielestäni kyllä haen katsekontaktia ja tykkään katsella ihmisten puuhia (baarissa toilailuja), en mitenkään pakene mitään tilannetta.
Ylpeä en ole, enkä pohdi itsevarmuuksia tietoisesti, otan tilanteet vastaan sellaisina kun ne on ja tulee, en yritä liikaa.
ap
Liian isossa seurueessa ei kukaan tule iskemään... kun on yksin (esim kaveri menee vaikka vessaan tai baaritiskille), miehet uskaltavat lähestyä paremmin. Tämä siis oma kokemukseni.
Mulla on ollut ihan kohtalaisesti vientiä 20-30-vuotiaana. En ole mitenkään vastenmielisen näköinen, mutten todellakaan mikään kaunotarkaan. Sellainen pikkuinen, vaalea tavistyttö. Mä luulen, että olen siksi helpostilähestyttävä. En liian kaunis, en liian iso, suhteellisen hyväntuulisen näköinen. Ja siis lähestymistä on tullut ilman, että houkuttelisin ketään silmäpelillä juttusille.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 17:43"]
Niin, siis vastavetoa pitää olla. Jos joku katsoo, niin sinun pitää vastata siihen.
Miksi joku vaan makaa taustalla ja odottaa että sinne joku tulee? Moikkaa vaikka? Tai moikkaa silmillä. Mutta jos sä olet jääkuningata niin sä olet.
[/quote]
Näin. Mies.
Ei kolmekymppisenä enää onnistu. Juna meni tavallaan jo. Kaikki naiset tietää että kaksikymppisenä pitää yrittää helvetin kovaa että käy flaksi. Piditte tietenkin itseänne liian kovassa arvossa.
T: 11cm mies
Naisen juna menee 22-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:34"]
Ei kolmekymppisenä enää onnistu. Juna meni tavallaan jo. Kaikki naiset tietää että kaksikymppisenä pitää yrittää helvetin kovaa että käy flaksi. Piditte tietenkin itseänne liian kovassa arvossa.
[/quote]
Juna kulkee vain. Ei sitä kehtaa hätäjarrulla pysäyttää. Junamatka on kuin yhdyntä. Ei sitä voi kesken pysäyttää...
Ette anna miehille minkäänlaista signaalia, että kannattaisi lähestyä. Tuskin kukaan mies yrittää pokata tai edes jutella, jos näyttää siltä, että n. 99%:n todennäköisyydellä saa tylyt pakit.