Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero jatkuvasti mustelmilla, ls-ilmoja, miksi

Vierailija
09.12.2013 |

mitään ei tapahdu?

Tiedän meidän taloyhtiössä olevien sekä muidenkin puistoilevien naapureiden toimesta tehdyn MONTA ls-ilmoitusta erään yh-äidin lapsesta (/lapsista, mutta kiireellisimmin tästä nuorimmasta), joka on todella "kamalan" näköinen - aina silmä mustana, käsivarret mustana, takaraivossa verihyytymiä - käytännössä jokainen ruuminosa joka vaatteiden alta näkyy, on jonkun sortin vammoilla. Siis jatkuvasti, ei vaan kerran. Naisella 2 hiukka vanhempaa lasta, he myös välillä mustelmilla muttei yhtä silmiinpistävästi ja usein kuin tämä pienin. Äiti vaikuttaa silminnähden uupuneelta, välillä on haissut selkeästi alkoholille puistossa, ja käyttää lapsiinsa todella henk.kohtaisuuksiin menevää karkeaa kieltä (sen lisäksi, että huutaa ja kiroilee heille yhtenään)

Tiedän, että tästä perheestä on tehty runsaan vuoden sisällä liki 10 ls-ilmoa, itse olen ollut tekemässä näitä myös. Mitään muutosta ei ole näkynyt, ei edes mitään perhetyöntekijää. Ahdistaa!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luultavasti siellä on sossut käyneet ja todenneet kotiolot hyviksi? ellei mitään perhetyöntekijääkään siellä käy.

Vierailija
2/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa! Voisitko olla uudelleen yhteydessä esim poliisiin? Jonkun pitäisi pysä suojelemaan noita pieniä lapsia!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ilmo aloittaa prosessin, että jotain on kyllä tehty, sinä vain et tiedä, että mitä.

Vierailija
4/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:20"]

No luultavasti siellä on sossut käyneet ja todenneet kotiolot hyviksi? ellei mitään perhetyöntekijääkään siellä käy.

[/quote]

Miten ne kotiolot käytännössä "todetaan hyviksi"? Voisiko joku sossu vastata? Kun ne eivät missään nimessä ole lähellekään hyvät tässä tapauksessa, ja sen tietää koko naapurusto. ap

Vierailija
5/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:23"]

[/quote]

Miten ne kotiolot käytännössä "todetaan hyviksi"? Voisiko joku sossu vastata? Kun ne eivät missään nimessä ole lähellekään hyvät tässä tapauksessa, ja sen tietää koko naapurusto. ap

[/quote]

No tunteeko joku tämän äidin. Siis tietää todella että lapset ovat heitteillä?

Koska näitä on paljon, että myös yh-äitejä aletaan vainota. Juorut kasvaa isoksi, milloin hän on haissut alkolta, haistatellut lapsilleen, milloin lapsi on ollut haavoilla. jne. 

Ymmärrät varmaan? 

Vierailija
6/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ne todetaan hyväksi äidin ja lasten vuorovaikutuksesta, kodin yleisilmeestä, äidin käyttäytymisestä.. näin muunmuassa. Mustelmia voi syntyä taaperoikäiselle ihan päivittäin, jos on varhain kävelemään oppinut ja vilkas lapsi.

Vierailija
7/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille pitää soittaa poliisit, niin voisi pikaisemmin tapahtua.

Hirvee tilannehan tuo on. Parhaassa tapauksessa kolme ekaa ilmoa on saanut kirjeen, ettei ilmoitus edellytä toimenpiteitä.

Taitaa olla hankalakin tapaus, mutta silti nostaiain kissan pöydälle ja ottaisin hänen kanssaan puheeksi, että hakisi apua. Ei selkeesti jaksa.

Vierailija
8/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokainen ilmoitus aiheuttaa toimenpiteitä,vaikka tulisikin kirje kotiin?

Vierailija
9/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta

Vierailija
10/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

Koska näitä on paljon, että myös yh-äitejä aletaan vainota. Juorut kasvaa isoksi, milloin hän on haissut alkolta, haistatellut lapsilleen, milloin lapsi on ollut haavoilla. jne. 

Ymmärrät varmaan? 

[/quote]

No joo, mutta kyllä ne vammat nyt näkee jokainen, ihan ilman kenenkään (oletettuja ?) panetteluitakin. Olen muuten itsekin yh, eikä mua kyllä ole kukaan koskaan alkanut "vainota" (ei ole kyllä ole lapsellani ollut mitään vammojakaan koskaan). Itse en tunne ko. äitiä, mutta alkoholin olen haistanut hänen hengityksestään lukemattomat kerrat, sekä todistanut näitä lapsille huutamisia ja kiroilua. -ap-

Vierailija
11/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

Ymmärrät varmaan? 

[/quote]

No joo, mutta kyllä ne vammat nyt näkee jokainen, ihan ilman kenenkään (oletettuja ?) panetteluitakin. Olen muuten itsekin yh, eikä mua kyllä ole kukaan koskaan alkanut "vainota" (ei ole kyllä ole lapsellani ollut mitään vammojakaan koskaan). Itse en tunne ko. äitiä, mutta alkoholin olen haistanut hänen hengityksestään lukemattomat kerrat, sekä todistanut näitä lapsille huutamisia ja kiroilua. -ap-

[/quote]

Olet siis ollut puhe-etäisyydellä tähän äitiin,oletko itse ilmaissut huolesi?

Vierailija
12/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LS-ilmojen lisäksi pitää tehdä rikosilmoitus, usein vasta ditä kautta alkaa tapahtua.

Vierailija
13/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi aina rikosIlmo ls-ilmon lisäksi!

Vierailija
14/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutetaan viestejä jossa kysytään onko ap itse puhunut äidin kanssa? 

Hieman epäilyttää itseänikin että hänestä olisi tehty kymmeniä ls-ilmotuksia jotka eivät muka ole johtaneet mihinkään.

Vierailija
15/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut äidin kanssa välillä "niitä näitä", mutta en kyllä ole suoraan kysynyt mitään "Ai oletsä taas juonut?" (sen kyllä huomaa muutamien lauseiden vaihdon jälkeen jo + hajusta), vielä vaikeampi ottaa puheeksi mahd. pahoinpitelyvammat lapsissa sekä äidin huutaminen. Te näin neuvovat ette kyllä omaa näistä tapauksista tosielämästä mitään kokemusta, sori vaan. -ap-

Vierailija
16/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:42"]

Hieman epäilyttää itseänikin että hänestä olisi tehty kymmeniä ls-ilmotuksia jotka eivät muka ole johtaneet mihinkään.

[/quote]

Missä sun lukutaito? "Kymmeniä" kirjoitat.. kun kerroin, että LIKI 10 (tietojeni mukaan 7-9, en voi olla täysin varma ) -ap-

Vierailija
17/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:42"]

[/quote]

Missä sun lukutaito? "Kymmeniä" kirjoitat.. kun kerroin, että LIKI 10 (tietojeni mukaan 7-9, en voi olla täysin varma ) -ap-

[/quote]

No luin kohdan huolimattomasti. Jokatapauksessa noin moni ilmoitus johtaa takuulla toimenpiteisiin.

Ja tuo "te ette omaa kokemusta kun näin neuvotte", kyllä muuten omaan. Hyviä päiviäkö sellaisen ihmisen kanssa pitäisi jutella jonka lapsista on aidosti huolissaan?

Vierailija
18/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita suoraan poliisille . Kerro tehdyistä ls-ilmoituksista.

Vierailija
19/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:48"]

Olen puhunut äidin kanssa välillä "niitä näitä", mutta en kyllä ole suoraan kysynyt mitään "Ai oletsä taas juonut?" (sen kyllä huomaa muutamien lauseiden vaihdon jälkeen jo + hajusta), vielä vaikeampi ottaa puheeksi mahd. pahoinpitelyvammat lapsissa sekä äidin huutaminen. Te näin neuvovat ette kyllä omaa näistä tapauksista tosielämästä mitään kokemusta, sori vaan. -ap-

[/quote]

Joojoo. Eikä oo tullut mieleen viinanhajuisesta, aggressiivisesta äidistä soittaa heti poliisille? Aika avutonta. 

Vierailija
20/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jos ilmoitukset on todettu aiheellisiksi, jatkotoimenpiteet jää lastensuojelun ja perheen välisiksi asioiksi. Vanhempi voi omasta päätöksestään kertoa niistä, jättää kertomatta tai vaikka valehdella niistä ihan mitä huvittaa - asiakastiedot kun eivät kuulu ulkopuolisille, edes ilmoituksen tekijälle. Se, ettei kukaan teistä naapureista ole nähnyt sos.työntekijää menevän ko. perheen asuntoon tai että lapset vielä asuvat kodissaan, ei todista etteikö ilmoitukset ole johtaneet mihinkään.

2. Ilmoitukset on todettu aiheettomiksi, ja vammojen syyksi osoitettu muu syy kuin väkivalta. Ja jos näin on käynyt, niin se alentaa helposti uskottavuutta noilta muilta väitteiltä. Seuraavan kerran kun mamma haisee leikkipuistossa alkolle, niin suosittelen soittamaan suoraan poliisille että asiasta jää näyttöäkin.