Vinkkejä 1v 2kk vaipanvaihtoon!
Poika ei antaisi millään vaihtaa vaippaa. Äskenkin meni kakat pitkin kylppärin seiniä, kun poika taisteli niin paljon vaipanvaihtoa ja peppupesua vastaan. Potkii, kiemurtelee ja heittäytyy aivan veltoksi ja pakko sanoa, että joko poika on voimakas tai sitten mä oon tosi heiveröinen, mutta välillä mulla on suunnattomia vaikeuksia saada vaippa vaihdettua. Onko kellään muulla tällaista ja mitä vinkkejä, joilla voisi vielä yrittää huijata poikaa vaippaa vaihdettaessa seisomaan paikoillaan? Mitkään lelut tai tavarat eivät kiinnosta, joten niillä ei pysty enää huijaamaan.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Siis anteeksi, eikö tuonikäisen kuuluisi alkaa opetella jo olemaan ilman vaippaa. Ehkä venkoilu on merkki, että nyt äippä ei enää tota juttua mulle?
t. lapseton
Jos ei asiasta mitään tiedä, ei kannata tulla kommentoimaan, silloin yleensä vaikuttaa vaan tyhmälle. Harva alle 2v on vielä vaipaton, jotkut kyllä mutta sitten on niitäkin jotka on vielä 3v iässä vaipoissa ja se on ihan normaalia. Lapset kypsyy eri tahtiin.
Ja ap:n kysymykseen, meillä toimi hämääminen parhaiten. Tappelemalla saa tilanteesta vaan vielä epämukavamman lapselle. Onhan vesi varmasti sopivan lämmintä eikä lasta esim satu? Tuon ikäiset voi kyllä olla hemmetin hankalia, tsemppiä!
mummi 71 kirjoitti:
Kyllä huomaa että olet lapseton. Hyvin harva tuon ikäinen osaa puhua tai muuten ilmaista että on kakkahätä tai pissahätä. Ja se on ehdoton edellytys sille että voi unohtaa vaipat.
Olikin fiksu veto kommentoida tähän vuodelta 2013 olevaan ketjuun. Olen ihan varma, että tuo aiempi kirjoittaja huomaa kommenttisi ja ymmärtää olleensa väärässä.
Meillä on pojan kanssa samanlaista taistelua, ainut miten saa pysymään paikallaan on höynäyttää jollain minkä tietää kiinnostavan.
Meillä esim.
" hei! Kuulitko! Oliko paloauton ääni? Nyt äkkiä pestään pylly ja mennään ikkunaan katsomaan!"
Meillä tämä toimii ja pysyy paikoillaan ja yrittää kuunnella kuuluuko piippaa. :)
Kyllä huomaa että olet lapseton. Hyvin harva tuon ikäinen osaa puhua tai muuten ilmaista että on kakkahätä tai pissahätä. Ja se on ehdoton edellytys sille että voi unohtaa vaipat.