Kertooko "Hetken tie" musiikkikappale insestistä??
? Se jossa lauletaan pikkusiskosta. Itseä inhottaa joka kerta kun kuulen ne sanat.
Kommentit (40)
kun puhutaan mm. viressä makaavan tytön takkuisista hiuksista rinnoilla ja lihaksi tulleista kosteista niityistä niin ei tuosta kyllä ihan heti keksi viatonta tulkintaa... Toki voi yrittää.
kun puhutaan mm. vieressä makaavan tytön takkuisista hiuksista rinnoilla ja lihaksi tulleista kosteista niityistä niin ei tuosta kyllä ihan heti keksi viatonta tulkintaa... Toki voi yrittää.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:57"]
Itse menetin 15-vuotiaana neitsyyteni ko bändin 24-vuotiaalle kitaristille.. Eli juu, voisin väittää että kyllä ne laulaa "pikkusiskoista" ihan noin muussa kuin insestisessä mielessä... ;)
[/quote]
Haha. Kummalle?
[/quote]
Ei siihen aikaan tainnut olla kuin yksi kitaristi :) Arskaa siis taitaa tarkoittaa.
[/quote]
No juu, se oli Arska (oikea teini-idolini silloin..), vaikka soittihan niillä Matti ja vissiin joku kolmaskin skittaa sitten vielä myöhemmin. -10-
Kaunis biisi joka tosi kauniisti kertoo kahden vapaan sielun yhden yön kohtaamisesta. Vähän niinkuin Rakkautta ennen auringonnousua - elokuva.
Siskoksi ja veljeksi in nimitetty ainakin vasemmistoretoriikasssa niitä joihin tuntettu henkistä yhteyttä, tovereihin. Sieltä sitten poplyriikkaankin, Pelle Miljoona esim. Moottoritie on kuumassa: "Sisko tahtoisin jakaa kanssas tämän yön (...) Sisko tahtoisin jäädä, mutta moottoritie on kuumaa ... " - ei se siinä mistään oikeasta siskosta puhu ja muutenkin samasta arvostuksen täyttämästä hetkellisestä kohtaamisesta siinä on kyse.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:35"]
Av-mamma nikottelee kun sattui esittämään kipaleen tyttären ristiäisissä :D
[/quote]
Onneksi joku keksi sen olevan insestiä :D
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:38"]
kun puhutaan mm. vieressä makaavan tytön takkuisista hiuksista rinnoilla ja lihaksi tulleista kosteista niityistä niin ei tuosta kyllä ihan heti keksi viatonta tulkintaa... Toki voi yrittää.
[/quote]
Ei tuo mullekaan ole koskaan tullut eroottisena mieleen. Enkä myöskään ole ajatellut noita lyriikoita niin, että siinä olisi kaksi vastakkaisten sukupuolten edustajaa. Mielessäni on aina kaksi naista, ilman erotiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:56"]
[/quote]
Ei tuo mullekaan ole koskaan tullut eroottisena mieleen. Enkä myöskään ole ajatellut noita lyriikoita niin, että siinä olisi kaksi vastakkaisten sukupuolten edustajaa. Mielessäni on aina kaksi naista, ilman erotiikkaa.
[/quote]
Niin, koska luulet sen olevan Laura Närhen biisi. Mulla meinas mennä kahvit väärään kurkkuun, kun kuulin ekan kerran sen Närhen version :D
Onhan se aika hyvin, jos näkee pikkusiskonsa vasta ensimmäistä kertaa aikuisena. Tunnen sinut pikkusisko, vaikka äsken kohdattiin...
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:56"]
[/quote]
[/quote]
Niin, koska luulet sen olevan Laura Närhen biisi. Mulla meinas mennä kahvit väärään kurkkuun, kun kuulin ekan kerran sen Närhen version :D
[/quote]
En ole kuullut Laura Närhen versiota. Siskoni tuota biisiä nuorena kuunteli, ehkä sitä kautta tulee kaksi tyttöä mieleen ja tosiaan ilman erotiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 17:03"]
Onhan se aika hyvin, jos näkee pikkusiskonsa vasta ensimmäistä kertaa aikuisena. Tunnen sinut pikkusisko, vaikka äsken kohdattiin...
[/quote]
"Vaikka vasta kohdattiin" toimii myös viittaukseni ajan nopeaan kulumiseen, "Vastahan sinä synnyit".
Kuupursi on musta mielenkiintoinen, miten sen tulkitsette?
Vieressä makaaminen ja takkuiset hiukset rinnalla ovat eri kappaleissa ja sen kuulee laulussakin, en siksi ole myöskään yhdistänyt niitä mielessäni, siis että kaksi ihmistä makaisivat vierekkäin ja toisen rinnalla on sen takkuiset hiukset.
Siis mä en oo tajunnu! Oon vaan ajatellu, että kertoo pikkusiskon kuolemasta! oonpas urpo. Hy hitto!
No missäs laulussa vanoista ylipainoisista kurpista puhutaan, seksimielessä?
Mä olen aina ajatellut et kertoo siskopuolesta johonka mies tutustuu vähän turhan läheisesti, kun tämä vähän varttunut. Insestiksi olen tämän aina tulkinnut. Iljettävä kappale.
Mulle tulee laulusta mieleen Sinuhe egyptiläinen. Siinä Sinuhe puhuu rakastetuistaan (ainakin Mineasta) "sisarena". Se on runollisen kuuloinen ilmaisu rakastetulle.
Ja onhan tuo muustakin vanhasta kirjallisuudesta tuttu ilmaisu. Ettekö lue ollenkaan kirjoja?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:57"]
Itse menetin 15-vuotiaana neitsyyteni ko bändin 24-vuotiaalle kitaristille.. Eli juu, voisin väittää että kyllä ne laulaa "pikkusiskoista" ihan noin muussa kuin insestisessä mielessä... ;)
[/quote]
Ehkä se biisi kertoo just sinusta! :)
Mitä sille Arskalle muuten nykyään kuuluu?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:47"]
Mitä sille Arskalle muuten nykyään kuuluu?
[/quote]
Taitaa olla vähän foliohattujuttuja...
Kyllä kertoo, insesmi pitäisi laillistaa kuten Vihreät sitä ajavat ja Vasemmiston Anna Kontula on myös asiasta samaa mieltä
Av-mamma nikottelee kun sattui esittämään kipaleen tyttären ristiäisissä :D