Lihavien keksimät sanonnat vol 1.0
Eli minkälaisia lihavien ihmisten sanontoja tiedätte? Kuten esim seuraavat: "kannan ylpeänä kiloni" , "olen vain isoluinen", "pitää olla muotoja", "sisäinen kauneus", "lääkkeet lihottavat", " olen luonnostani sellainen että en pysty laihtumaan". Entäs tiedättekö paljon nimityksiä joilla lihavat haukkuvat normaalipainoisia? Esim " anorektikko", "kukkakeppi", "luuviulu"?
Kommentit (121)
"Näytät ihan mieheltä, kun olet noin hoikka!", "Olen ylpeä kaksoisleuastani!" Hitsi, kun ei tule mieleen mitä itse tuli sanottua läskinä :D
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:46"]
"Näytät ihan mieheltä, kun olet noin hoikka!",
[/quote]
Tää on kyllä välillä myös totta. Varsinkin, jos on laihdutettu pelkällä ruokavaliolla, niin helposti katoaa myös perse ja vyötärö ja sitten sitä on sellainen tasapaksu pötkylä.
Mulle aikanaan yksi siis tosi lihava nainen suuttui, kun sanoin, että miten sä saat ajettua itsesi posliiniksi. Meinasi mennä seksielämä manuaaliseksi, mutta ei sitten mennytkään.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 09:59"]
Mitähän ap sinunkin päätäsi rasittaa muiden kilot?
[/quote]
Siksi, koska lihavuus on kansanterveydellinen ongelma ja rasittaa suuresti taloutta. Me normaalipainoiset joudumme maksamaan ylipainoistenkin terveydenhoidon. Siksi se rasittaa.
Chicago Iida on näiden selittelyjen mestari
"Oikeat miehet pitävät kurveista,vain koirat juoksevat luiden perässä",hitsi kun en muista muita,joku näitä aina facebookissa jakaa. Sitten näistä ilmauksista,en keksi tekosyitä läskeilleni mutta sanon olevani "rubensmaisen runsasmuotoinen".Ja minua laihemmat ovat "tikkuhyönteisiä". Hauska ketju muuten,ei tainnut tähän mennessä olla kuin yksi mielensä pahoittaja! :)
Selitys, joka suuresti ihmetyttää: laihduit tai lihoit (yleensä jälkimmäistä), niin:
"MIEHENI RAKASTAA VARTALOANI JUURI TÄLLAISENA!!
No entä jos sä vaikka vahingossa laihdut, loppuuko se rakkaus?
Ylipäätään tuo, että oman ulkonäön ainoa pönkkä on se ikirakastava mies/poikaystävä. Ikään kuin naisen arvon päättää vaan se mies, aina ja vaan. Mitä väliä?
Lihavat on lepposia, eikä ne tee kepposia. HOH-HOH-HOH
Minulla on nämä lihavuus geenit. Siksi koko sukumme on lihavia. Niin eiköhän me kaikki taistella huonoja geenejämme vastaan.
"Kroppa on säästöliekillä. Siksi lähinnä lihon, vaikken syö mitään."
Ja nämä "hyvän ruoan ystävät" ovat aivan liian usein niitä, joille todellisuudessa määrä korvaa ruoan laadun. Eli lapetaan jotain lisäaine-eines-pikaruokamoskaa kilotolkulla, sen sijaan että syötäisiin laadukkaista raaka-aineista valmistettua ruokaa, jossa on oikeasti makua eikä vain rasvaa ja lisäaineita. Ja mitä hitaammin syö, sen vähemmän tulee mätettyä ja sen enemmän sitä todellisuudessa ehtii ruoasta nauttia.
Lihavat suuttuu näistä jutuista. 29 on kuitenkin oikeassa. Lihavat aiheuttavat välinpitämättömyydellään niin hirveät kustannukset yhteiskunnallemme. Mun mielestä tupakoitsijoille/alkoholisteille/ylipainoisille pitäisi määrätä veronkorotus tai joku pakollinen ylimääräinen sairausvakuutus. Sitte samat tyypit vinkuu ku terveyskeskukseen on pitkät jonot, on huonot lääkärit ja sitä ja tätä. Niin, siellä on ehkä ihmisiä hoidossa, jotka eivät ole itse aiheuttaneet sairauksiaan. Tai sitte ne jonot aiheuttaa toiset lihavat ym. kustannuserät.
Tämä tarina on tosi.
Laivan buffetissa potentiaalinen maailman lihavin nainen kyseli lihanleikkaajalta tarpeeksi rasvatonta kinkkuviipaletta mutta ei lopulta löytänyt omiin standardeihinsa sopivaa palasta. Siis WTF?!? Ketä se luuli hämäävänsä tuolla bullsh*tillä? Näkeehän sen jo kilometrien päähän ettei nainen ole aiemminkaan rasvatonta versiota ruokavaliossaan valinnut.
Sama juttu nämä "isoluiset läskit" jotka aina ravintolassa syödessään näykkivät salaatinlehteä ja tilaavat jotakin mahdollisimman kevyttä. Mahdollisesti vielä kovaan ääneen mainostavat ottavansa vain vihreän salaatin ja light limun, jonka syötyään sanovat olevansa niiiiiin täynnä. Ketä tässä yritetään hämätä ja mitä peitellä?
Itse olen sairastanut anoreksiaa/bulimiaa 14-vuotiaasta asti (nyt olen 21), ja saan kyllä kuulla laihuudestani vähän väliä (bmi oli vielä vähän aikaa sitten 16.9). Nimenomaan minua tukevammat naiset tulevat usein kovaan ääneen kauhistelemaan laihuuttani, vaikken enää mikään ihan riuku olekaan. Se on tosi ahdistavaa, siksi en tykkää arvostella muiden painoa. Älkää tekään viitsikö, varsinkaan näin joulun alla...
tuolla joku just sanoku ettei ole väliä mitä syö joulun ja uudenvuoden välillä....huutonaurua. Yksi kaveri sanoi joskus että anoppi pakotti syömään niin että painaa lähes 150 kiloa
Olin työmaaruokalassa ja satuin samaan pöytään stereotyyppisen rekkakuskin kanssa (ei siinä, olen itsekin rekkakuski, joskin toistaiseksi normaalipainoinen). Tämän ehkä 35v miehen lautasella oli vuori perunamuusia, usea makkara ja leipälautasella ehkä neljä palaa valkoista leipää, olisiko ollut hämäyksenä lusikallinen kaupan punajuurisalaattia. Mies sanoi oikein into piukeana, ettei hän ikinä lisää mihinkään rasvaa koska se lihottaa - äijällä olisi ollut arviolta 30kg matkaa normaalipainon ylärajalle. En iljennyt kysyä että onko mielessä käynyt että ylipainon syy saattaa olla jossain ihan muualla kuin pelkässä rasvassa...
Vihaajat vihaa, mutta onko koskaan käynyt mielessä ettei lihavuus (huom. en puhu nyt 5kg ylipainosta) että jotain on pielessä jos välttelet rasvaa kuin ruttoa ja silti olet ilman sairauksia sairaalloisen turpea...
"Mulle on tullut viis kiloa lisää painoa kun aloin käydä salilla kun lihakset on kasvaneet", tämä siis sellaisen pulleron suusta joka oli käynyt salilla jo kokonaiset kaksi kertaa.
Olin aiemmin itsekin ylipainoinen, eli en ole mistään mitään tietämätön onnekas luikku, mutta olin hyvin tietoinen millä ne ovat tulleet ja millä ne lähtevät (ja lähtiväthän ne, ihan vaan syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän).
"Tasan ei käy onnen lahjat - ja geenit. Sisko syö kuin hevonen ja on tuollainen luuranko. Minun ei tarvitse kuin ajatella suklaapatukkaa, niin on suklaalevyllinen vyötäisillä."
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 07:42"]
Tuosta isoluisuudesta, siis että jollain on isommat luut niin sen täytyy kyllä jotenkin pitää paikkaansa sillä onhan toiset paljon isompia vaikkei läskiä olis yhtään, kahdella voi olla sama painoindeksi ja rasvaprosentti molemmilla vaikka 12 % mutta toinen voi olla vaikka kaksinkertaisen kokoinen. Itsekin olen välillä ollut täysin rasvaton mutta en koskaan tule lähellekkään niin pieneksi kuin jotkut jotka vaikka vähän lihaviakin, siis jopa vähän ylipainoisia.
[/quote]
Sellaiset 1,5 kiloa voi olla painoeroa ihmisten luilla, että sen verran ylipainoiset voivat selittää painoaan "raskailla luilla".
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:16"]
"kauhee kun oon täynnä" (light limun ja salaatin jälkeen työpaikkaruokalassa, kotona sitten syödään mahtilasti mitä sattuu).
"En syö mitään mutta paino vaan nousee" No
niin varmaan.
[/quote]
Minä en kyllä mitään kevytversioita käytä, mutta mulla on todella pieni mahalaukku, ja inhoan ähkyoloa. Minä syön vähän kerrallaan, ruokaa syön todella paljon vähemmän kuin laihat yleensä, mutta minä syön sitten suklaata joka pitää minut näissä kiloissa. Ei se määrä vaan laatu, onhan se ihan eri asia kun syö mahansa täyteen salaattia kuin suklaata levyn.
Minä en syö koskaan mitään mahtilasteja yhtään mitään, vaikka varmaan ulkonäöstä laihat päättelevät että menen kotiin syömään aina ruuan päälle lisää. Minä en esimerkiksi jaksa syödä kotipitsan tavallisesta pitsasta kuin vähä yli puolet, koskaan en ole syönyt kokonaista pitsaa.
22