Lihavien keksimät sanonnat vol 1.0
Eli minkälaisia lihavien ihmisten sanontoja tiedätte? Kuten esim seuraavat: "kannan ylpeänä kiloni" , "olen vain isoluinen", "pitää olla muotoja", "sisäinen kauneus", "lääkkeet lihottavat", " olen luonnostani sellainen että en pysty laihtumaan". Entäs tiedättekö paljon nimityksiä joilla lihavat haukkuvat normaalipainoisia? Esim " anorektikko", "kukkakeppi", "luuviulu"?
Kommentit (121)
Olen av:n mittapuulla oikein maailmanennätysläski mutten ole koskaan haukkunut normaalipainoisia enkä alipainoisia. Joistain alipainoisista olen ollut huolissani siinä vaiheessa kun normaalipituinen nainen on painanut alle 40 kg ja lanugo on kasvanut kasvoihinkin.
Minun ei tarvitse sanoa että olen roteva tai isoluinen koska en ole. Keskiverrot luut ja hieman lihaksikkaampi mutten mitään Ronskilan-Iita mallia. Liikapainoni on vain läskiä joka aiheutuu liiasta syömisestä ja liian vähästä liikunnasta. Liikunnalle ei ole juuri nyt aikaa ja ruoka on vain kertakaikkiaan liian hyvää.
Kertokaapas te normaalipainoiset vuorostanne miksi kuvittelette etten tiedä olevani läski vaan se pitää ääneen sanoa ja todeta myös että se ärsyttää teitä ja oletatte minun myös olevan älyllisesti alemmalla tasolla kuin te?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 07:47"]
"pitää olla jotain mistä mies ottaa kiinni"
[/quote]
Tämä on siis minun suustani kun ylipainoa on 10 kg :)
-5-
"Olen hyvän ruoan ystävä" - elää pakastepizzalla ja jokaviikonloppu on bileviikonloppu. Bileet = vahva humala.
"Hirveen kivahan se olis harrastaa jotain liikuntaa, se vaan on niin kallista ja ei ole oikein aikaakaan" - tyypillä ei lapsia ja tavallinen 8 - 16 työ, joten aikaa löytyy ja rahasta voi helposti säästää. Lisäksi myös esim. kotona tehdyt etunojapunnerrukset = ilmaisia, ja laihduttavia.
"Olen tyytyväinen itseeni juuri sellaisena kuin olen" - paitsi että joka toisella tapaamiskerralla ruikutat että pitäisi laihduttaa. Ja koska olet obeesi, olen samaa mieltä kanssasi. Vaan sanopa se ääneen...
Jollekin krooniselle kaikkien-painonvartijalle alkaa joulumässäysahdistus pukata päälle. Oi schaisse, paino saattaa nousta varttikilon, jos syön konvehdin kolmena päivänä peräkkäin!
Oikeasti, löysää tonttuhattua ja anna muidenkin olla rauhassa.
Mitähän ap sinunkin päätäsi rasittaa muiden kilot?
"Jos laihdutan, tissini kutistuu, eivätkä miehet pidä minua enää viehättävänä!!"
"lihas painaa enemmän kuin läski" Öö joo mutta kellään kuka tuota toistelee ei ole kannettavan kuin läskiä. Jos sitä lihasta on oikeasti niin paljon, että painaa sen takia enemmän kuin painoindeksi antaisi niin silloin ei näytä läskiltä vaan ihan tavalliselta hoikalta kaverilta. Varsinkin vaatteet päällä ne lihakset jäävät aika hyvin piiloon.
Lääkkeet todellakin voivat lihottaa. Aivan kuten tietyt sairaudet.
Lisäksi luut ovat erilaisia, painoeroa niistä ei paljoakaan kerry, mutta ruumiinrakenne on hyvinkin vahvasti erilainen. Toisaalta se tekee myös sen, että jos on hyvinkin "raamikas" nainen, niin siinä kohtaa helposti tulee pidettyä painoindeksikin vähän korkeammalla kuin linnunluisella, koska se isoluinen vain näyttää samanpainoisena aivan kauhealta, kun kaikki luut törröttää. Tuosta pääsee toki sitten lihaksilla eroon, mutta painoa ajtellen se menee noin.
Mä en ole kertaakaan elämäni aikana kuullut yhdenkään ylipainoisen sanovan mitään noista kliseistä, tai ylipäätään "puolustelevan" ylipainoaan minkäänlaisilla tekosyillä tai valheilla. Tapahtuuko näitä oikeesti muualla kuin aapeen kuvitelmissa?
"Lihakset painavat enemmän kuin läski."
Lihavista ei saa sanoa pahaa sanaa, mutta laihoja (vaikka olisi ns. luonnostaan tosi hoikka, ei mikään anorektikko) saa kyllä haukkua ihan miten vaan. Tuli vaan mieleen.
En valitse ystäviäni painon tai muutenkaan ulkonäön mukaan, muutama "liikakilo" sinne tänne. Mutta mä en ihan oikeasti voi ymmärtää, miten joku voi väittää olevansa 100-prosenttisen onnellinen, jos on sairaalloisen ylipainoinen eikä edes pääse juuri liikkumaan.
Parhaan ajankohdan sinä ap löysitkin meidän tukevampien nälvimiseksi. Sitä se sinun aloituksesi on, puhdasta nälvimistä. Pitäisikö tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että nauttii joulupöydän herkuista. Onhan sanottu, että on tärkeämpää, mitä syö uuden vuoden ja joulun välillä kuin se, mitä syö joulun ja uuden vuoden välillä. Selittelyksihän sinä tämänkin toteamuksen luokittelet, kuinkas muuten. Sitä minä vain ihmettelen, kuka sinut ja kaltaisesi nälvijät on oikeuttanut kirjoitteluunne? Eikö teitä ole lapsena kasvatettu siihen, että toisen ihmisen ulkonäköä on rumaa ja sopimatonta kommentoida? Miksi asetutte muiden yläpuolelle? No, vastaushan tulee alapeukkujen muodossa. Kiitosta vaan jo etukäteen!
So what??
Nämä minun läskit tekee sinun elämästäsi varmasti tosi vaikeaa!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 07:42"]
Tuosta isoluisuudesta, siis että jollain on isommat luut niin sen täytyy kyllä jotenkin pitää paikkaansa sillä onhan toiset paljon isompia vaikkei läskiä olis yhtään, kahdella voi olla sama painoindeksi ja rasvaprosentti molemmilla vaikka 12 % mutta toinen voi olla vaikka kaksinkertaisen kokoinen. Itsekin olen välillä ollut täysin rasvaton mutta en koskaan tule lähellekkään niin pieneksi kuin jotkut jotka vaikka vähän lihaviakin, siis jopa vähän ylipainoisia.
[/quote]Edes ammattilaiskehonrakentaja kisakunnossa ei ole "täysin rasvaton", joten tuskin olet ollut sinäkään.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 11:07"]
Lääkkeet todellakin voivat lihottaa. Aivan kuten tietyt sairaudet.
Lisäksi luut ovat erilaisia, painoeroa niistä ei paljoakaan kerry, mutta ruumiinrakenne on hyvinkin vahvasti erilainen. Toisaalta se tekee myös sen, että jos on hyvinkin "raamikas" nainen, niin siinä kohtaa helposti tulee pidettyä painoindeksikin vähän korkeammalla kuin linnunluisella, koska se isoluinen vain näyttää samanpainoisena aivan kauhealta, kun kaikki luut törröttää. Tuosta pääsee toki sitten lihaksilla eroon, mutta painoa ajtellen se menee noin.
[/quote]
Niin vain piti nöyrtyä minunkin, entisen aktiiviliikkujan ja lihavien taivastelijan, kun sattui sairaus omalle kohdalle pari vuotta sitten. Kaikki vähänkin raskaampi liikunta on kielletty ja menee kausia, että en juuri pääse sängystä ylös. Lisäksi lääkitys (betasalpaaja) entisestään hidastaa aineenvaihduntaa.
Kiloja oli ennen noin 55 ( olen 160 cm) ja nyt 72-73. En herkuttele sen enempää kuin ennenkään, vaan syömäni ruuan määrä on pikemminkin vähentynyt. Kitudieetti ei onnistu, siitäkin kroppa menee ihan sekaisin.
Lihavuuden klassiset selitykset:
a) olen isoluinen,
b) kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Karu totuus:
Syön aivan liikaa enkä harrasta tarpeeksi liikuntaa.
Voi iesus taas tätäkin aloitusta!
En ole itse koskaan näitä esimerkkejä sanonut vaikka olen liki 140kg, enkä ole kyllä kuullut kenenkään muunkaan läskin sanovan, nämä on lähinnä teidän laihojen keksimiä joilla voi sitten taas käydä lyömässä lyötyä, kun läskithän on niin helvetin tyhmiä että ne aina sanoo noin tyhmiä asioita.
Olen sanonut että kannan omat kiloni, mutta en koskaan että "ylpeänä" mitä helvettiä? KUKAAN EI OLE YLPEÄ LÄSKEISTÄÄN! KUKAAN EI HALUA OLLA LÄSKI; JOTEN ANTAKAA LÄSKIEN OLLA RAUHASSA!
Jos kysyt läskiltä että miksi olet läski, niin tyydy vastaukseen. Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus.
Täällä jaksetaan jankuttaa aina läskien ihmisten tekosyistä, lähes kaikki läskit kyllä sanovat suoraan että syövät väärin, eivätkä varmaan liiku tarpeeksi, eli eivät kuluta kaikkea mitä syövät. Hyvin harva sanoo sitten jotain muuta, mutta siihenkin teidän täytyy tyytyä, se on joillekin arka paikka sanoa että minulla on mielenterveysongelmia, ja syön tunteisiin, olen riippuvainen ruuasta.
"kauhee kun oon täynnä" (light limun ja salaatin jälkeen työpaikkaruokalassa, kotona sitten syödään mahtilasti mitä sattuu).
"En syö mitään mutta paino vaan nousee" No
niin varmaan.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:11"]
Lihavuuden klassiset selitykset:
a) olen isoluinen,
b) kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Karu totuus:
Syön aivan liikaa enkä harrasta tarpeeksi liikuntaa.
[/quote]
On totta, että aivan liian usein lihavuutta selitellään erilaisilla sairauksilla ynnä muilla tekosyillä, MUTTA tuon kilpirauhasen vajaatoiminnan osalta se kyllä on joskus ihan tottakin. Sitä on ehkä vaikea uskoa jos ei ole itse kokenut vaan uskoo "vanhaan totuuteen" että laihdut jos syöt vähemmän kuin kulutat ja päinvastoin. Kilpirauhasen vajaatoiminnassa tuo vaan ei päde, ennenkuin hoitotasapaino lääkityksen kanssa löytyy (eivätkä kilot sittenkään suinkaan lähde itsestään, eivät ole ns. nestehöttöä). Itse esim. lihoin kilon PÄIVÄSSÄ, JOKA PÄIVÄ sairastuttuani ko. vaivaan, ja lihominen senkun jatkui vaikka nipistin kaloreiden saannin 1200kcal/pv. Kolmessa viikossa painoa tuli 20kg ihan tuosta noin vaan, ja tämä on todellakin totta. Pois ne eivät suinkaan lähteneet yhtä nopeasti.
Luujutun en usko tuovan kovin suurta eroa painoon tai painoindeksiin, mutta onhan se ihan fakta, että toiset ovat huomattavasti siroluisempia kuin toiset ja ulkoasuun tämä kyllä vaikuttaa, pieniluisempi näyttää hoikemmalta vaikka painaisi yhtä paljon.
Alkuperäiseen kysymykseen, oma suosikkini olisi ehkä "en halua laihduttaa, olen itseeni tyytyväinen tälläisenä". No enpä itse ainakaan ollut 20kg läskimpänä...
"pitää olla jotain mistä mies ottaa kiinni"