Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-pankki sekoillut mun opintolainan kanssa. Pitäisikö ilmoittaa heille virheestä?

Vierailija
12.06.2024 |

Saan elo- ja syyskuussa opintorahaa sekä lainantakaus 850€/kk eli 1700. Loka- ja marraskuussa saan aikuiskoulutustukea ja siihen lainantakaus 850€/kk eli 1700. Yhteensä siis 3400€ jotka saa nostaa 1.8

No tänään katsoin S-pankkiin niin siellä lukee, että opintolainaa myönnetty lisää 5100€?!? Siis tuohan on 6kk lainamäärä eikä neljän kuten pitäisi olla! 

Teenkö pahan virheen jos en ilmoita tuosta vaan nostan tuon 5100€ vai kannattaako vain olla rehellinen ja soittaa pankkiin, että nyt ovat tehneet virheen?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi kanssa, mutta hain kesätukea eli opiskeletko kesällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten haluat, mutta pankissa se joka tapauksessa huomataan jossain vaiheessa, jos on virhe. 

Vierailija
4/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaako nostaa mahdollisimman paljon lainaa, jos sitä ei oikeasti tarvitse. Jo nyt opiskelijat tuntuvat olevan kusessa opintolainojensa (650 e/kk) kanssa. Entä sitten parin vuoden päästä ajalta, kun takaus on ollut isompi, eli tuo 850 e/kk...?

Vierailija
5/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousi kanssa, mutta hain kesätukea eli opiskeletko kesällä?

Opiskelen myös kesällä, mutta se nyt ei ollut pointti tässä vaan se, että tuo summa on virheellinen. Lainantakaus pitäisi olla neljälle kuukaudelle ja nyt se on kuudelle kuukaudelle. Kuuluisi olla 3400 eikä 5100.

1.8 lähtien opintolaina on 850€/kk ainakin kolmannen asteen opinnoissa.

Vierailija
6/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten haluat, mutta pankissa se joka tapauksessa huomataan jossain vaiheessa, jos on virhe. 

No sitä mä mietin, että kyllä se varmaan huomataan ja sitten vielä alkavat vaatia heti ylimääräistä summaa takaisin. 

Vierailija
7/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kannattaako nostaa mahdollisimman paljon lainaa, jos sitä ei oikeasti tarvitse. Jo nyt opiskelijat tuntuvat olevan kusessa opintolainojensa (650 e/kk) kanssa. Entä sitten parin vuoden päästä ajalta, kun takaus on ollut isompi, eli tuo 850 e/kk...?

No mun on pakko nostaa ihan elämiseen ja harjoitteluissa kulkemiseen opintolainaa. En mä muuten saa maksettua omakotitalon kuluja ja ostettua bensaa autoon.

Vierailija
8/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit lainannut SS-pankista. Sieltä saa lainan kultahampaina.

Vierailija
9/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun on pakko nostaa ihan elämiseen ja harjoitteluissa kulkemiseen opintolainaa. En mä muuten saa maksettua omakotitalon kuluja ja ostettua bensaa autoon.

Ja pakkoko on asua omakotitalossa?

Vierailija
10/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken joudut maksaa takaisin

Vierailija
11/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoittaa. Ikävämpi se on sitten kun rahat on käytetty ja liikaosuus peritään takaisin. Ei varsinkaan kannata tuhlata rahoja tietäen että ne on väärin perustein tulleet, kun se voi täyttää jonkin rikoksen tunnusmerkit.

Vierailija
12/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi. Onpa kovat opinto- ja aikuiskoulutustuet. Kuka nyt töitä enää tekisi jos tuommoisia tukia maksetaan?

Vierailija
13/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pakkoko on asua omakotitalossa?

No en mä helvetti vieköön väliaikaisen tilanteen vuoksi ala muuttamaan! Haloo!

Vierailija
14/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ilmoittaa. Ikävämpi se on sitten kun rahat on käytetty ja liikaosuus peritään takaisin. Ei varsinkaan kannata tuhlata rahoja tietäen että ne on väärin perustein tulleet, kun se voi täyttää jonkin rikoksen tunnusmerkit.

Soitan huomenna sinne kun asiakaspalvelu on auki.

Vierailija
15/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi. Onpa kovat opinto- ja aikuiskoulutustuet. Kuka nyt töitä enää tekisi jos tuommoisia tukia maksetaan?

Missä kohtaa mä kerroin mun aikuiskoulutustuen määrän? Tajuatko sä, että opintolaina pitää maksaa takaisin???? Oletko ihan tyhmä vai miten voit olla noin pihalla??

Vierailija
16/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken joudut maksaa takaisin

No shit Sherlock. Väitinkö muuta?

Vierailija
17/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuki, vaan laina. 

Vierailija
18/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä sinne S-Pankin chattiin, helposti tarkistettu asiakaspalvelijalta sitä kautta.

Vierailija
19/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa mä kerroin mun aikuiskoulutustuen määrän? Tajuatko sä, että opintolaina pitää maksaa takaisin???? Oletko ihan tyhmä vai miten voit olla noin pihalla??

Vaikutat tyhmältä: "...aikuiskoulutustukea ja siihen lainantakaus 850€/kk eli 1700. Yhteensä siis 3400€ jotka saa..."

3400€ kuussa? Helvatta! Puhtaana! Tuohon pitää olla jo 5000€ /kk tulot kuukaudessa, jos olis töissä. Joo lainaa vähän sisällä, mutta tuo tuen osuus hämmästyttää. 

Ei stana ihme että Suomi menossa konkurssiin kun joutoväkeä koulutetaan vuorineuvoksen palkoilla!

Vierailija
20/28 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi olla niin tyhmä, että vielä kysyykin tuollaista asiaa anonyymipalstalta. Pitäisi itsekin ap:n tajuta, että rahan siirtäjä on tehnyt virheen ja se pitää ilmoittaa ja korjata. Virheellisesti siirrettyjen rahojen käyttö on rikos ja sellaisista on jo oikeuden päätöksiäkin luettavissa.