Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää aikuinen, joka ei syö kalaa

Vierailija
08.12.2013 |

tai mitään mereneläviä (tonnikalaa, kalapuikkoja, katkarapuja), ei sipulia, aurajuustoa, salaattia, hedelmiä.

Ja vain koska ei tykkää. Ihan kiva perustella lapsille, että kaikkea pitää ainakin maistaa, kun pöydässä on yksi supernirso lapsen tasolle ruuan suhteen jäänyt. Syökin pelkällä haarukalla...

Eikä sitä vierasta aikuista kehtaa kovin kasvattaakaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa tutuissa on paljon tällaisia. Hyvät puolet peittää kyllä alleen tuollaiset typeryydet, mutta joka kerta, kun he tuovat nirsoilunsa esiin (itse en koskaan sitä tuo esiin), ajattelen vaan

IDIOOTTI IDIOOTTI IDIOOTTI

Vierailija
22/39 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 19:58"]

tai mitään mereneläviä (tonnikalaa, kalapuikkoja, katkarapuja), ei sipulia, aurajuustoa, salaattia, hedelmiä.

Ja vain koska ei tykkää. Ihan kiva perustella lapsille, että kaikkea pitää ainakin maistaa, kun pöydässä on yksi supernirso lapsen tasolle ruuan suhteen jäänyt. Syökin pelkällä haarukalla...

Eikä sitä vierasta aikuista kehtaa kovin kasvattaakaan.

[/quote]

Miten sipuli ja aurajuusto liittyy kalan syömiseen? Nuo on sellaisia, joita en laskisi pahaksi nirsoiluksi, homejuusto ei ole tarpeellinen tai olennainen elintarvike ja sipuli taas aiheuttaa joillekin ikäviä oireita, parempi kun ovat syömättä.

Mitä ajatuksia herättää; melko rajoittunut ruokavalio, jos ei syö mereneläviä missään muodossa, salaattia tai hedelmiä.

Lapsille asian selittäisin niin, että kannattaa syödä monipuolisemmin, koska se on terveellisempää eikä silloin tarvitse syödä vitamiineja purkista, lisäksi noin rajoittunut ruokavalio rajoittaa elämää aivan turhaan. Kaikkea voi maistaa, mutta kaikesta ei tarvitse pitää, maistamalla selviää tykkääkö vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli ja homejuusto ei nyt kovin paljon liity kalan syömiseen, mutta juuri nämä kaksi raaka-ainetta ovat sellaisia joilla saa makua ruokaan. Ja ehkä nämä kaksi ovat sellaisia ruoka-aineita joihin liittyy eniten ennakkoluuloja, ei niinkään mitään todellisia hyihyi reaktioita. Tästä on sattunut ihan konkreettisia tapauksia omalle kohdalle, eli on kehuttu ruokaa kun ei ole tiedetty mitä se sisältää.

Vierailija
24/39 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan ymmärrän helpostikin, olen itse kerran melkein tukehtunut kalanruotoon.

Vierailija
25/39 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua raivostuttaa meillä usein syövä aikuinen, joka sanoo olevansa kalalle niin allerginen, että saa hengitystieoireita jos me muut syömme kalaa. Ei ole käynyt allergiatesteissä, mutta purkkitonnikala ei käy. Kerran varoitin ottamasta Caesar-salaatin kastiketta, koska olin laittanut siihen anjovista. Hyvin maistui.

Mukava viettää tänä vuonna kalapöydätöntä joulua tämän henkilön vuoksi.

Vierailija
26/39 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tietysti, että purkkitonnikala käy.

Vierailija
27/39 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tietysti, että purkkitonnikala käy.

Vierailija
28/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatuksia sen pitäisi herättää? En itse voi sietää kalaa, pelkkä hajukin mausta puhumattakaan saa oksennuksen nousemaan suuhun. En tosin huutele vieraassa ruokapöydässä mitään "hyyyi, en syö"-juttuja, jätän vain kaikessa hiljaisuudessa kalat ottamatta. 

Vierailija
29/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

löitkö sä sen kalan sen lautaselle vai miten hoidit tarjoilun?

Vierailija
30/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä mitään ajatuksia. Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää. Minäkään en tykkää koirista enkä oliiveista.

Vierailija
31/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tykkää äyriäisistä. Ei vaan maistu. Ei kaikki tykkää kaikesta.

Vierailija
32/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää ajatuksia, kuten tuskin itsekään pidät kaikesta ruuasta. Onneksi joku on tarpeeksi fiksu kieltäytymään, jos ei pidä. Itse en syö esim. kokomaksapihvejä, koska ne maistuvat mielestäni pahoilta.

Vierailija
33/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:49"]löitkö sä sen kalan sen lautaselle vai miten hoidit tarjoilun?

[/quote]

Meillä asuu eräs henkilö nyt toistaiseksi ja ruuasta kysyessäni hän luetteli nämä. kaikkea on silti ollut tarjolla, syö mitä syö. Kalan lisäksi laitan vaihtoehdoksi nakkeja...

Ap.

Vierailija
34/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lapsellisena nirsoilijana. Henkisesti köyhänä ja ennakkoluuloisena ihmisenä, joka on jämähtänyt "nakit ja muusi"-osastolle loppuelämäkseen.

Vierailija
35/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele yhtään mitään. En mäkään syö kalaa, olen kasvissyöjä.

Vierailija
36/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta paljoa enää tavata. Meillä oli kerran viisihenkinen perhe kylässä, jolle oltiin isolla vaivalla leivottu pari peltiä pitsaa. No vain yksi vieraista edes maistoi pitsaa, ei mitään allergioita, mutta vanhemmat vaativat pöytään leipää ja juustoa.

Yrittävät kutsua itseään kylään aina välillä (meitä eivät tietenkään kutsu kylään) mutta välttelen heidän kyläilyjään parhaani mukaan, eivät muutenkaan huomioi toisia mitenkään.

Vierailija
37/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö kalaa, äyriäisiä, nilviäisiä, oliiveja, valkosipulia...

Ja olen aikuisiällä maistanut näitä, mutta kun ne aina vain maistuvat yhtä pahalta, niin en ymmärrä, miksi minun pitäisi niitä syödä. En myöskään pakota lapsiani syömään tai edes maistelemaan ruokia, joita eivät halua.

Joskus anoppilassa minua uhattiin samoin kuin miehen veljen 2v poikaa: jollei suostu maistamaan/syömään kaikkea, jää ilman jälkiruokaa. Sanoin, että selvä juttu: minä voin kyllä lähteä hakemaan jätskini kiskalta, jollei täällä saa.

Aikuisella ihmisellä on oikeus päättää syömisistään. En rupea syömään kalaa kenenkään kakaran malliesimerkiksi.

Vierailija
38/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot paska ihminen. Kala on mitä mainiointa ruokaa sekä ravitsemuksen kannalta että maun puolesta. Ja aikuinen ihminen syö sitä mitä päättää syödä, piste puolipiste ja pirkko...

Vierailija
39/39 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan lapsellinen nirsoilija tulee mullakin ekana mieleen... tosin en itsekään syö lihaa, mutta muuten olen kyllä valmis maistelemaan kaikkea. On ihanaa, kun löytää jonkun uuden jutun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi