Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpia suositte päivittäisessä käytössä, kertakäyttöisiä vai kestopikkuhousunsuojia?

Vierailija
29.09.2020 |

Käytän kertakäyttöisiä pikkuhousunsuojia ihan päivittäin, sillä runsas valkovuoto on ollut teini-iästä lähtien. Lääkäri sitä joskus asiasta keskusteltuamme sanoi ominaisuudeksi, joka eri ihmisillä on erilainen..toiset valuttavat enemmän. Hiivat sun muut tutkittu, eikä ole mitään. Joten käytän niitä, sillä en halua kulkea housut märkinä. Eikä sänkypuuhissa tarvi mitään liukkareita, kun on omasta takaa märät paikat.
Kestosuojia kokeilin muutaman kuukauden ajan mutta ne eivät pysyneet kunnolla paikallaan varsinkaan paljon liikkuessa ja muutenkin omanlaisensa vaiva niissäkin peseminen yms.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä päivittäin mutta välillä käytän kun koen tarpeelliseksi. onneksi on kestopikkuhousunsuoja, se ei ärsytä alapäätä eikä lisää valkovuodon määrää toisin kuin kertakäyttöiset.

Vierailija
22/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä koskaan, en vaan koe niitä millään tavalla tarpeellisiksi. Hyvä vaan, säästyy rahaa ja tulee vähemmän roskaa.

Sinä et tarvitse, älä käytä.

Joittenkin on pakko käyttää. Ei voi kulkea housut töhnässä. Ei niitä kukaan huvikseen käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas ei voi mitenkään olla normaalia että alapää valuu koko ajan jotakin! Ovulaation ajan ja kuukautiset ymmärrän mutta että päivittäin. Taitaa olla ongelma (ylä)pään sisällä!

Vierailija
24/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä joudun käyttämään pikkuhousunsuojia. Laitan suojan aina aamulla töihin lähtiessä ja yleensä joudun vaihtamaan suojaa useamman kerran päivässä sen verran paljon pillu valuttaa päivän mittaan.

Vierailija
25/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuljetteko ihan oikeasti vaippa housussa päivittäin? Varmaan muhii ja haisee aika ikävästi. 

Siksi ne vuotaakin jatkuvasti. Ihme että on noin tyhmiä ja tietämättömiä ihmisiä yhä ettei tiedä suojien aiheuttavan tulehdusta ja se vuoto johtuu vaginan yrityksestä puhdistaa tulehdus pois. Ilman pitää kiertää alapäässä, että se pysyy terveenä. Siksi ei tekokuituisia alusvaatteita eikä mitään siteitä.

Vierailija
26/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kertakäyttöisiä pikkuhousunsuojia päivittäin, nyt olen yrittänyt vaan tarpeen mukaan käyttää eli kun kuukautisten jälkeen tulee vielä vähäsen vuotoa tai siihen aikaan kuukautta, kun kosteutta on enemmän. Tosin nyt kun olen ollut ilman pikkuhousunsuojaa, farkut joutuu vaihtamaan usein päivittäin kun kosteus tulee läpi pikkareista ja farkkujen haarat alkaa haista. Taitaa tämä kokeilu jäädä tähän minun osaltani, pikkuhousunsuojaa kun vaihtaa tarvittaessa niin pysyy pikkarit ja päällishousut siistimpinä.

Vierailija
27/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kestopikkuhousunsuojia. Sitten urheilua varten olen ommellut parit pöksyt, kun haluan käyttää trikoiden kanssa sellaisia "näkymättömiä" pikkareita, mutta niissä ei kestot pysy paikallaan. Eli kaupan pikkareihin olen ommellut vähän imua, niin ei tarvitse urheillessa käyttää pikkuhousunsuojia. Mustat ompeleet on myös paljon huomaamattomammat, kun pikkuhuounsuojat mustissa pikkareissa.

Vierailija
28/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron mukaan menee. Kertakäyttöisiä suosin. Taitaa olla jopa viikko kuukaudessa kun ei tarvitse mitään suojaa käyttää mutta ennen kuukautisia kyllä vuotaa aika tajuttomasti valkovuotoa. Silloin joutuu pikkuhousunsuojan vaihtamaan aina kun käy vessassa. Minulla on normaalistikin valkovuoto runsasta ja olen tällähetkellä ihastunut työkaveriini joka osaltaan lisää myös valutusta. Pelkästään työpäivän aikana saatan joutua vaihtamaan kuusikin suojaa varsinkin jos ollaan päivän aikana paljon tekemisissä.

Vierailija
29/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kertakäyttöisiä kun olen kotipihaa pidemmällä. Päällishousutkin voi olla märkänä muuten, varsinkin jos on ohuet ja tiukat.

Käytän todellakin aina. Mulla on aina niin märkänä pillu että pakko pitää sen takia, en vois kuvitellakkaan lähteväni ihmistenilmoille ilman pikkuhousunsuojaa.

Vierailija
30/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käyttää päivittäin pikkuhousunsuojia. Tulen helposti märäksi niin että pikkarit (ja välillä myös housut tai hame) märkänä. :/ Riitti kun nuorempana huomasin päivällä toimistotuolista noustuani tuolin märäksi että eipä todella tule mieleen olla ilman. Mitään kestoja en käytä kun suojia pitää vaihtaa päivän aikana välillä montakin.

Vierailija
31/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joka päivä kertiksiä, ilman olisi epävarma olo, niitä on helpompi vaihtaa kuin pikkareita. Valkovuoto on aina ollut runsasta, ei tulehduksia tai muuta syytä.

Vierailija
32/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän tavallaan kyllä pikkareita ihan housun suojina enkä erikseen pikkuhousunkin suojia. Yleensä aika halpoja (kesto)pikkareita ja joskus erityisempiä (kesto)pikkareita.

Vierailija
33/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä jännää, miten erilaisia on... Te, ketkä joudutte käyttämään pikkuhousunsuojaa - miten jos ei ole edes alkkareita? Eli esim. kesällä mekon kanssa? Vai valuuko siis sen verran, että pakko olla? Itselläni sieltä ei koskaan tule mitään, paitsi tietty menkat noin 4 pv per kk. Ootteko kotonakin alusvaatteissa?

Vierailija
34/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestoja olen käyttänyt jo pari vuotta enkä palaisi takaisin kertakäyttöisiin. Päivittäin joudun käyttämään, mukana laukussa on aina pieni pussukka kestosuojille. Kun on puuvillaiset hyvin istuvat pikkarit, niin kestot pysyy todella hyvin paikoillaan.

Vierailija
35/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kestopikkuhosunsuojia. Eli puuvillasta valmistettuja ohuita nepillä kiinnitettäviä.

Sama vaiva kuin ap:lla. Todella runsas valkovuoto ja pikkupöksyt olisivat heti jo märät. Kertakäyttöisistä pikkuhousunsuojista sain hiivan joten siirryin noihin kestoihin. Ainoa miinuspuoli on tietenkin että joudun vaihtamaan niitä ja kantamaan laukussa (pienessä pussukassa) likaiset kotiin pesuun.

Vierailija
36/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä jännää, miten erilaisia on... Te, ketkä joudutte käyttämään pikkuhousunsuojaa - miten jos ei ole edes alkkareita? Eli esim. kesällä mekon kanssa? Vai valuuko siis sen verran, että pakko olla? Itselläni sieltä ei koskaan tule mitään, paitsi tietty menkat noin 4 pv per kk. Ootteko kotonakin alusvaatteissa?

Mun pimpsa ainakin on niin märkä et johan jäis jäljet mekkoon kun istuu. En voisi olla ilman pikkuhousuja, harvoin pystyn olemaan ilman pikkuhousunsuojaakaan. Minulla on joskus hame tarttunut kostuneisiin pikkuhousuihin niin että sen näkee.

Vierailija
37/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona voi olla ilman, jos märkä läntti vaatteissa ei haittaa. Eihän se vuoto housuttomuudella mihinkään lopu, kun ei ole ulkoisista asioista kiinni.

Päivisin joudun minäkin käyttämään käytännössä koko ajan. Usean "vielä nykypäivänäkin tyhmän ja tietämättömän" gynen mielipide on, että valkovuodon määrä on yksilöllinen, eikä todellakaan aina ole kyseessä mikään tulehdus tai ärsytys. Suojien käyttö ei ole minulla vuodon määrää lisännyt, ainoastaan pitänyt housut kuivina ja olon sitä myöten parempana.

Se on helppo tietysti toisia paheksua, jos itsellä vuotoa ei ole niin, että ilman suojaa housut ovat märkänä.

Vierailija
38/38 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse paljon kankaisia pikkuhousunsuojia, mutta en mielelläni käyttäisi niitä joka päivä. Kyllä nekin hautovat alapäätä, vaikka eivät niin pahasti kuin kertakäyttöiset. Jos alapäästä vuotaisi koko ajan jotain, yrittäisin keksiä ongelmaan jonkin mukavamman ratkaisun. Ompelisin ehkä jonkinlaisia ohuempia, hengittäviä kangassuojia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän