Kaveri ei osaa uida, onko realistista että opettelee nyt aikuisena uimaan ja hakee sitten poliisikouluun?
Uimamaistereilla tähän varmaan joku mielipide.
Kaverini on siis mies, kun joku tätäkin kuitenkin ihmettelee.
Kommentit (21)
Totta kai uimaan oppiminen on mahdollista miissä iässä vaan. Itse opettelin yli nelikymppisenä aikuisten uimakoulussa.
Oppihan Hightowerkin ajamaan autolla poliisiopistossa :D
Oppiihan ihmiset uudelleen kävelemäänkin vammautumisen jälkeen niin miksei uimaan voisi opetella ilman mitään vammoja?
Mikä ettei kunhan muut kriteerit täyttyvät?
https://www.polamk.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/embe…
Mikä tämä asenne on, että jos ei jotain opi jo lapsena, niin ajatellaan että turha opetella ikinä kun ei siitä mitään tule?
Aikuisenakin oppii uimaan, ja onhan tässä tapauksessa hyvä motivaattorikin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä asenne on, että jos ei jotain opi jo lapsena, niin ajatellaan että turha opetella ikinä kun ei siitä mitään tule?
No on asioita, kuten viulunsoitto, jotka kannattaa lapsena opetella.
Ajattelin, että kysyn täältä, koska voi olla, että en itse tule ajatelleeksi jotain asiaa. En itse ole taitava uimari enkä myöskään uintitaitojen puolesta voisi hakea poliisikouluun, tosin ei ole tarvettakaan.:)
Olen itse sanonut juuri noista uimahallien järjestämistä kursseista, että niitä on aikuisillekin ja varmasti sellaiselle kannattaa mennä ja vielä siihen päälle kysellä lisää.
ap
Taidat olla ihan tosi omistautunut kaveri, kun olet hänen opiskelusuunnitelmistaan noin huolissasi. Ei mennyt kaverin luottamus hukkaan, kun rohkeni kertoa hakusuunnitelmistaan sinulle, vaikka kyseessä on tunnetusti kohtalaisen vaikeapääsyinen ala.
Jos tätä lukee joku muukin hankalalle alalle hakevan omainen, niin ehdotan olemaan joko aidosti tsemppaamaan tai sitten olemaan hiljaa. Nämä "mutta siellähän on matikkaa ja sinä olet aina ollut huono" -huutelut voi pitää ihan omana tietonaan. Kyllä se hakija tietää että siellä on matikkaa, ja saattaa olla nyt ottamassa elämässään askelta eteenpäin siitä vanhasta roolistaan. Ystävän tehtävä on tsempata.
Osaan uida, mutta tekniikkani on ihan kuraa. Olen ajatellut mennä aikuisten tekniikkakurssille opettelemaan. (Tämä ei nyt varsinaisesti liittynyt kysymykseesi, sori.)
Minäkin opettelin ärrän nelikymppisenä
Miksi uimataito on poliisille täysin välttämätön? Ai siksi ettei tulisi näitä aavikko”suomalaisia” niin paljon poliisikouluun? 😆
Miksi Suomessa on aina niin huono asia jos joku haluu kehittyä ja aloittaa pohjalta??!! Olen kyllästynyt tähän!!
T. 30v joka aloittaa lukion ja siitä johonkin korkeakouluun.
Siis pystyykö aikuisena oppimaan hyppäämään pää edellä veteen ja sitten uimaan yhtäjaksoisesti 200m?
Jos ei ole mitään fobiaa vedestä tms. niin tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla ihan tosi omistautunut kaveri, kun olet hänen opiskelusuunnitelmistaan noin huolissasi. Ei mennyt kaverin luottamus hukkaan, kun rohkeni kertoa hakusuunnitelmistaan sinulle, vaikka kyseessä on tunnetusti kohtalaisen vaikeapääsyinen ala.
Jos tätä lukee joku muukin hankalalle alalle hakevan omainen, niin ehdotan olemaan joko aidosti tsemppaamaan tai sitten olemaan hiljaa. Nämä "mutta siellähän on matikkaa ja sinä olet aina ollut huono" -huutelut voi pitää ihan omana tietonaan. Kyllä se hakija tietää että siellä on matikkaa, ja saattaa olla nyt ottamassa elämässään askelta eteenpäin siitä vanhasta roolistaan. Ystävän tehtävä on tsempata.
En oikein nyt ymmärrä, mistä tämä käsitys, että en suhtautuisi tsemppaavasti. Siten juuri yritänkin suhtautua. Tämän ketjun avasin sen vuoksi, että kun omat uimataidot ei ole erikoiset (en siis osaa hypätä pää edellä veteen), on kiinnostavaa lukea kommentteja siitä, onko aikuisiällä uimaan opettelu hankalaa jossain asioissa. ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi uimataito on poliisille täysin välttämätön? Ai siksi ettei tulisi näitä aavikko”suomalaisia” niin paljon poliisikouluun? 😆
Iltapäivälehden otsikko "poliisi hukkui itse kiinniottotilanteessa, jossa poliisi joutui veden varaan".
No toihan on vaan parempi! Ihmiset jotka eivät osaa uida ovat sivistymättömiä, mikä on vain plussaa jos hakee pollariks!
Oppimiselle saattaa olla jopa parempi, että ei ole aiemmin oppinut uimaan huonolla tekniikalla. Itse jouduin ensin "nollaamaan" väärän tekniikan ja sen jälkeen oppimaan oikeat liikkeet. Siitä vaan uimaopetukseen!
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa on aina niin huono asia jos joku haluu kehittyä ja aloittaa pohjalta??!! Olen kyllästynyt tähän!!
T. 30v joka aloittaa lukion ja siitä johonkin korkeakouluun.
Hienoa. Tsemppiä sulle (toivottavasti et hurahda woke-hullutus"koulutuksiin").
Aikuisenakin oppii uimaan. Aina välillä järjestetään aikuisuimakouluja.
Ota selvää, koska seuraavaksi. Yksityisestikin voi joku opettaa, kannattaa kysyä uimaseurasta.