Kumpia suositte päivittäisessä käytössä, kertakäyttöisiä vai kestopikkuhousunsuojia?
Käytän kertakäyttöisiä pikkuhousunsuojia ihan päivittäin, sillä runsas valkovuoto on ollut teini-iästä lähtien. Lääkäri sitä joskus asiasta keskusteltuamme sanoi ominaisuudeksi, joka eri ihmisillä on erilainen..toiset valuttavat enemmän. Hiivat sun muut tutkittu, eikä ole mitään. Joten käytän niitä, sillä en halua kulkea housut märkinä. Eikä sänkypuuhissa tarvi mitään liukkareita, kun on omasta takaa märät paikat.
Kestosuojia kokeilin muutaman kuukauden ajan mutta ne eivät pysyneet kunnolla paikallaan varsinkaan paljon liikkuessa ja muutenkin omanlaisensa vaiva niissäkin peseminen yms.
Kommentit (38)
Kertakäyttöisiä on pakko käyttää, eivät ne kestosuojat tosiaan pysy paikallaan, jos haluaa tehdä muutakin kuin istua sohvalla.
Kertakäyttö helppo vaihtaa missä tahansa, ei tarvitse likaisia ottaa mukaan. Kertakäyttöiset ovat ohuita ja imukykyisiä ja näitä on eri malleja, joten voit käyttää vaikka stringejä..
Eikö ne kertakäyttöiset ole muovipohjaisia ja haudo paikkoja ikävästi?
Itse käytän paria vessapaperiarkkia kierron loppuvaiheesta kun on tuota ongelmaa. Meneehän ne ruttuun mutta tulee joka wc käynnillä vaihdettua uusiin.
Käytän kertakäyttöisiä, mutten kokopäiväisesti vaan max.8h/päivä eli yleensä työpäivän ajan, näin on mukavampaa. Tämä ei ole ainakaan itselläni aiheuttanut mitään aristusta tms. Tämä on ainakin gynen mukaan paras tapa toimia, jos bakteeritasapaino on kunnossa ja haluaa pitää pöksyt kuivina.
Käytän kertakäyttöisiä pikkuhousunsuojia lähinnä oviksen aikaan ja menkkojen loppuvaiheessa. Jatkuva käyttö ei ole hyväksi alapäälle, hautoo paikat...
Oon käyttäny pikkuhousunsuojia päivittäin jo ainaki 20 vuotta, siitä lähtien kun valkovuoto alkoi teini-iässä.
Aina en välttämättä tartteis suojaa vaikka olen aina "märkänä" mutta mulle siitä on tullu tapa
että laitan aamulla suojan ja vaihan sitten päivällä ainakin kerran ja olo on myös ns. "turvallisempi" kun on suoja pikkupöksyissä jos vuotoja tuleekin yht"äkkiä enemmän syystä tai toisesta. Kertakäyttöisiä siis käytän.
Aina on allways alkkareissa. Sen lisäksi laitan 3 palaa vessapaperia siihen päälle, silloin se muovinen suojakaan ei hiosta ja haudo. Olis kauheeta olla koko päivä samoissa kosteissa/likaisissa pikkuhousuissa.
Itse käytän kotioloissa kankaisia kestopikkuhousunsuojia. Tilasin joskus netistä. 100x mukavampi kuin kertikset. Helppo heittää pesukoriin kun vaihtaa. Uskon että vähentää tulehdusten riskiä, kun ei haudo alapäätä. Töissä pidän kertiksiä.
Kestosuojia käytän. Aiemmin käytin kertakäyttöisiä, mutta kun jokunen vuosi sitten siirryin kestoihin, väheni vuodon määrä huomattavasti. Joten ihan jo senkin takia koen kestosuojat itselleni paremmiksi ja mukavammiksi.
Kuljettaminen niissä on välillä vähän ilkeää, mutta kun pitää laukussa mukana pientä muovipussia, niin ei se mikään iso ongelma ole.
Kiihottumisen aiheuttama märkyys ei ole valkovuotoa.
Tilaa semmosia pikkareita, joiden haaruksissa on fylliä! Pysyy suoja paikallaan 👍
Siis kuljetteko ihan oikeasti vaippa housussa päivittäin? Varmaan muhii ja haisee aika ikävästi.
Kertakäyttöisiä mutta vain menkkojen aikaan (niukka vuoto), valkovuotoa tulee jonkun verran mutten tahdo hautoa housuissani mitään suojaa, vaihdan pikkarit jos tuntuu valuvan paljon. Hormonikierukka vähensi minulla valkovuotoa jonkun verran.
pikkuhousunhuojahullu iskee jälleen, tämä onkin kyllä erikoisin fetissi tähän mennessä.
Ja ennen kuin ap alat vänkäämään, että tämä on muka ensimmäinen ketjusi av:lle, niin en usko. Näitä pikkuhousunsuoja-aloituksia löytyy haullakin pilvin pimein ja aina samantyyppistä länkytystä.
Mulla vuotaa urheillessa tosipaljon valkovuotoa siks käytän aina silloin pikkuhousunsuojaa. Muuten en juurikaan tarvitse kun satunnaisesti. Kertiksiä juu.
Työpäivinä on pakko pitää pikkarisuojaa, valkovuoto on niin runsasta. Joskus olen yrittänyt olla kokonaan ilman pikkuhousunsuojia mutta olo on sitten tosi likainen. Tiettyyn aikaan kuukaudesta on hiukan helpompaa mutta yleensä valun paljon.
Aina kertakäyttöisiä kun olen kotipihaa pidemmällä. Päällishousutkin voi olla märkänä muuten, varsinkin jos on ohuet ja tiukat.
Kertakäyttöisiä suosin ne on paljon helpompia, käytetty vaan roskiin ja uusi paikalleen.
En käytä koskaan, en vaan koe niitä millään tavalla tarpeellisiksi. Hyvä vaan, säästyy rahaa ja tulee vähemmän roskaa.
Kestomalli! Ensin sen voi käyttää kasvoilla koronasuojana ja sitten pärskesuojana siellä toisessa paikassa.
Äitini käyttää jauhenlihapaketin imutyynyä (pestynä) tähän tarkoitukseen. Sillä minulle on saatu säästettyä neliovinen Bemari.
T: Niko Petteri