Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harvoin kipeät: Oletteko tyytyväisiä?

Vierailija
29.09.2020 |

Te, jotka ette ole usein sairaita, osaatteko arvostaa sitä? Miltä teistä on tuntunut, kun esimerkiksi koulussa tai työpaikassa yksi toisensa jälkeen jää sairaslomalle vaikkapa flunssan takia ja sinä vain paahdat samaa arkea päivästä toiseen?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on tosi hyvä, koska sellainen hähmänen flunssa väsymyksineen tai kuume ei vaikuta kivalta.

En tiedä mikä mua vaivaa, mutta en ikinä muista olleeni kuumeessa, joten viimeksi varmaan alle 10-vuotiaana lapsena.

Isäni on kai myös aika harvoin kipeä ja toki elintavat vaikuttaa.

Mutta olen vähän pöpökammoinen, jonka uskon vaikuttavan iiiiisosti siihen, että vältän flunssat. 😅

Jo ennen koronaa en useimmiten koskenut paljain käsin tai ilman käsidesin käyttöä bussin kaiteisiin, lounasravintolan ottimiin tai ovenkahvoihin. Pesin kädet ennen syömistä ravintoloissa ja aina kun tulen sisään. En koske kasvoja käsillä.

Ihan perusjuttua joo toki, mutta ei hyvä luoja kun on varsin selvää, etteivät ihmiset näin tee. Edes ennen käsin syömistä ei pestä käsiä. 🤮

Toimin samoin ja olen opettanut lapseni myös. Huomattavasti harvemmin ollaan sairaana, kuin tuttavaperheet. Ihan perusjuttuja ja tosi simppeliä, mutta ilmeisesti tosiaan harvinaista 😱

22/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen ja työnantajat ovat arvostaneet myös.

Saikuttajille voi käydä niin, ettei lomatoiveita kuunnella, eikä hyviä työvuoroja enää heru. Niin se vaan menee.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M35. Aikuisiällä en ole sairastunut ikinä. Joskus ollut hieman kurkku kipeänä, mutta en ole saikuttanut. Mennyt ohi muutamassa päivässä. 

Työskentelen raskaalla alalla. Suoraan sanottuna olisi aivan ihanaa saada joskus edes yksi saikku päivä. Itselläni on ollut työkavereita, jotaka saikuttavat jatkuvasti. Siis yksikin saikutti enemmän kuin oli töissä. Osa oli tekosaikku. 

Vierailija
24/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Ei ole kiva olla kipeänä. Joskus flunssassa olen ollut niin kipeä, että on tuntunut kuin olisi piesty. Väsymys ja muut haasteet lisäksi.

Työnantaja ei anna kuumeettomassa flunssassa sairaslomaa. Varmaan vaikuttaa, että yksi sairaslomapäivä maksaa reilut 300 €.

Minulle on tärkeää hoitaa reuman sukulaissairauteni ilman lääkkeitä ja niin ettei tule kipuja ja sairaslomia. Sairauden tultua ilmi niitä oli. Kerran kuusi viikkoa putkeen ja toisen kerran kaksi viikkoa.

Vierailija
25/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useinkin sairaslomalla, vaikka en ole koskaan kipeä. Huolehdin terveydestäni, mutta en todellakaan jätä sairaslomapäiviä pitämättä ja huhki riitankin hommia samalla palkalla. Jos vähän kolottaa ja väsyttää otan sairaslomapäivän, en todellakaan ala rehkimään huonon työnantajan eteen. 

N32

Vierailija
26/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Niin se vaan menee.

👏👏👏👏👏

Vierailija
27/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tyytyväinen siihen että toiset saikuttavat jatkuvasti ja minä olen aina työpaikalla. Saman palkan saamme silti. Tällainen vatuttaa raskaasti.

Vierailija
28/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin luulin että naiset ei jää sairaslomalle kun nenä hieman vuotaa tai kurkku on karhea mutta jää ne. En ole koskaan sairaslomalla.

Vierailija
29/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tyytyväinen siihen että toiset saikuttavat jatkuvasti ja minä olen aina työpaikalla. Saman palkan saamme silti. Tällainen vatuttaa raskaasti.

Kiitos, kun uskallat sanoa tuon ääneen. T: Ap

Vierailija
30/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilla vain on niin hyvä immuniteetti, että esim. korona ei aiheuta oireita eikä vasta-aineita.

Mä vähän epäilen, että liittyy immuniteettiin noin yksinkertaisesti.

On puhuttu, että lapset esim. ovat todennäköisesti sairastaneet enemmän samantapaisia tauteja, joten osittaista immuniteettiä voi löytyä mikä vaikuttaa myös taudin vahvuuteen.

Hesari juuri kirjoitti, että vastaan puolustautuminen on poikkeuksellisen riippuvaista ihmisen interferonivasteesta.

Harva edes ymmärtää miten monitahoisesta systeemistä puhuu, puhuessaan immuunijärjestelmästä. Ja sen huomaa.

Vierailija
31/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtuttaa. Olen aina kipeä vain lomilla/viikonloppusin. En edes muista koska olen ollut viimeksi töistä pois sairauden takia. Kollegani ollut mm tämän vuoden puolella jo VIIDESTI kipeä, tai "kipeä". Ärsyttää!!!

Vierailija
32/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan todella paljon. Mun lapset ovat myös todella harvoin kipeinä. Tyttö on 10 ja ei ole koskaan sairastanut vatsatautia edes. Olen ollut pienissä firmoissa töissä joissa ovat muutkin sairastaneet todella harvoin.

Vierailija
33/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut kolmeen vuoteen kunnon flunssassa, aloin syömään D-vitamiinia 100 mikrogrammaa/vrk.

Vierailija
34/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, sillä en ole aina ollut näin harvoin sairaana, kuin nykyään. Joskus on vuosia kun sairastaa muutamankin flunssan, välillä menee useampi ilman. Vatsatautia en ole sairastanut koskaan.

Vierailija
35/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parisuhteessa kroonisesti sairaan miehen kanssa ja sen myötä olen oppinut arvostamaan entistä enemmän omaa terveyttäni.

Ja kun tietää, että sanana se krooninen tarkoittaa "vaan" pitkittynyttä. Oireitahan niissä "hoidetaan".

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4924267/Paivan+koronatiedot+Turus…

Mut nyt wiirulainen tuo sekoittaa koko korttipakan, se läheisen apu on korvaamaton.

Vierailija
36/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on tosi hyvä, koska sellainen hähmänen flunssa väsymyksineen tai kuume ei vaikuta kivalta.

En tiedä mikä mua vaivaa, mutta en ikinä muista olleeni kuumeessa, joten viimeksi varmaan alle 10-vuotiaana lapsena.

Isäni on kai myös aika harvoin kipeä ja toki elintavat vaikuttaa.

Mutta olen vähän pöpökammoinen, jonka uskon vaikuttavan iiiiisosti siihen, että vältän flunssat. 😅

Jo ennen koronaa en useimmiten koskenut paljain käsin tai ilman käsidesin käyttöä bussin kaiteisiin, lounasravintolan ottimiin tai ovenkahvoihin. Pesin kädet ennen syömistä ravintoloissa ja aina kun tulen sisään. En koske kasvoja käsillä.

Ihan perusjuttua joo toki, mutta ei hyvä luoja kun on varsin selvää, etteivät ihmiset näin tee. Edes ennen käsin syömistä ei pestä käsiä. 🤮

Toimin samoin ja olen opettanut lapseni myös. Huomattavasti harvemmin ollaan sairaana, kuin tuttavaperheet. Ihan perusjuttuja ja tosi simppeliä, mutta ilmeisesti tosiaan harvinaista 😱

No niin, hyvä kuulla, että toimii lapsillakin kun ne tuppaavat sairastelemaan paljon.

Vierailija
37/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna olisi aivan ihanaa saada joskus edes yksi saikku päivä.

Mulla oli tammi-helmikuussa saikkupäiviä 17 influenssan takia. Voin sanoa että se kokemus oli sellainen helevetti, että älä edes salaa unelmoi, ettei osu sinunkin kohdalle! :( Todella raaka tauti! Vieläkin oksettaa kun muistelen missä kunnossa olin loppumetreillä...

Vierailija
38/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan oikein epäillä kaikkea. Mutta voisiko asiaa ajatella sekä, että?

Jokainen rokotus nostaa immuniteettia siihen rokotteeseen liittyvään kohteeseen. Samalla se kuitenkin laskee ihmisen yleistä immuniteettia. Kyseessä on aina tasapainotila.

Yleisesti ottaen tauti kannattaa aina sairastaa, koska se korottaa ihmisen omaa immuniteettia. Jokainen saa lapsena rokotuksia vaarallisia tauteja vastaan ja henk. koht. niiden jälkeen en ole ottanut rokotuksia.

Influenssat olen sairastanut, kun kohdalle ovat osuneet. Vuosittaista rokotusta niitä vastaan en ole koskaan ottanut. Rokotus on turha, kun on jo sairastanut ne kaikki.

Ohjeen tähän toimintamalliin olen saanut asiantuntijalääkäriltä. Hän sanoi, jos epäilen hänen sanaansa, asiaa kannattaa kysyä lääkäreiltä, koska hän itse ei ota rokotuksia, eikä tiedä muidenkaan tuntemiensa lääkäreiden ottavan. Hän puhui juuri tuosta immuunivasteen tasapainosta ja siitä, että rokotus vaikuttaa sen henkilökohtaiseen tasoon, heikentäen sitä.

En ole rokotusvastainen. Tämä on oma valintani ja olen ollut poikkeuksellisen terve koko ikäni (nyt 67v).

Mielestäni oikea ravinto on sitä, mitä kroppa pyytää, siis tekee mieli. En ole koskaan syönyt minkään "lautasmallin" mukaisesti. Syön lihaa eri muodoissa ja voita, aitoja asioita ja vahvaa ruokaa. En ole koskaan syönyt vihanneksia, muuten kuin leivän päällä kostukkeena. Viime vuonna otettu laaja verenkuva osoitti kaikkien mahdollisten veriarvojen olevan ihanteellisia. Lääkäri totesi listan luettuaan, minun olevan terve ja hän suositteli jatkamaan syömistä, kuten ennenkin (siis mahdollisimman "epäterveellistä" ruokavaliota, yleisen käsityksen mukaan), mitään ei kannata muuttaa tällaisilla veriarvoilla, oli hänen mielipiteensä. Painoni on myös pysynyt ihanteellisena koko ikäni.

Vierailija
39/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelin siivoojana SOL:illa. Siellä oli yksi melkein 30-vuotias nainen, joka saikuttu koko ajan ja jokaikisen pikkuasian takia. Pari vuotta oli työkaverina ja oli oikeasti ihme, jos yhden viikon oli saikuttamatta.

Kyseessä oli ammatti saikuttaja. Oli varmaan joskus oikeastikin kipeä, mutta sitten oli tätä "tekosaikkua".  Kerran lipsautti vahingossa saikun jälkeen, että " sai muuten tosi helposti saikkua" tjsp. 

Yksi syy miksi irtisanouduinn kyseistä yrityksestä, oli juurikin tämä saikku henkilö. En vaan jaksanut katsoa tätä hänen saikku-teatteriaan. Ja siis yllätyin, että oikeasti tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa! 

Vierailija
40/63 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna olisi aivan ihanaa saada joskus edes yksi saikku päivä.

Mulla oli tammi-helmikuussa saikkupäiviä 17 influenssan takia. Voin sanoa että se kokemus oli sellainen helevetti, että älä edes salaa unelmoi, ettei osu sinunkin kohdalle! :( Todella raaka tauti! Vieläkin oksettaa kun muistelen missä kunnossa olin loppumetreillä...

Entä jos kuitenkin toivoo että saisi kyseisen taudin, niin sitten tietäisi miltä se tuntuu ja osaisi arvostaa terveenä oloa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän