Tuli hammaslääkärilasku kunnalliselta puolelta
Melkein 95€. Kyllä kannattaa olla työelämästä syrjäytynyt, niin joutuu miettimään, millä sen maksaa.
Kommentit (40)
Halvalla pääsit. Yksityisellä puolella - vaikka Kelakorvaukset saakin - tuolla rahalla vain kurkistetaan suuhun.
Sen verta kuitenkin olet varoissasi ettet ole oikeutettu toimeentulotukeen näköjään. Kelasossuhan sen maksaa varattomille.
Et siis ole kuitenkaan ttt-asiakas?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on raha-asiat aika sekaisin, kun olin yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haet toimeentulotukea jos rahaa ei ole. Herranen aika. Ihan sama mikä olet ollut. Nyt olet persaukinen.
Mitä sama olisi maksanut yksityisellä tai jossain muussa maassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haet toimeentulotukea jos rahaa ei ole. Herranen aika. Ihan sama mikä olet ollut. Nyt olet persaukinen.
Mulla on nyt karenssi mutta pitää kysyä jos jotain saisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehtiin?
Hampaan paikkaus ja lähete röntgeniin.
Tuolla summalla ei saa edes koiralle hammastarkastusta Suomessa. Hammaskiven poisto noin 300€-400€.
Mitä tehtiin? Pelkkä paikkaus on viiden kympin luokkaa,
Vierailija kirjoitti:
Viidelläkympillä saa pienen paikan.
Mieheltä korjattiin iso lohkeama, 85€ kunnallisella.
Vierailija kirjoitti:
Käyntimaksu, kolmen tai useamman pinnan täyte, lähete sinne koko suun röntgeniin, hammasröntgen, puudutus ja ehkäisevä suun terveydenhoito.
Kyllä mullekin oli yllätys, että kunnallisella hammastarkastus röntgenin kanssa oli jopa lähes 50 euroa. Joo edullisempi ku yksityisellä mutta silti. YTHS:llä opiskeluaikoina suukirurgin tekemä viisaudenhampaan poisto oli 30 euron suunnilla, joten siksi yllätyin kuinka "kallista" kunnallisella oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viidelläkympillä saa pienen paikan.
Mieheltä korjattiin iso lohkeama, 85€ kunnallisella.
Alle 70e ei pääse kunnallisella. Laskut pyörii siinä 70 - 120e paikkeilla per käynti.
No yksityisellä puolella tehdään yksi asia kerrallaan. Puolen tunnin aikoja. Paikattiin lohjennut hammas. Kysyin Voiko samalla tarkistaa suun. Ei voi. Eri aika varattava.
Sinulle tehtiin monta asiaa yhdellä käynnillä 👍
Halpaa on, ei kata edes työntekijöiden palkkoja tuo raha.
Mitä tekemistä tällä on koiran hampaiden hoidon kanssa tai yksityisen laskujen kanssa? Samalla logiikalla voisi sanoa että on ne Louis Vuittonin laukut kalliita.
Tsemppiä.