Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin lääkäriksi, mutta pelkään että on jo liian myöhäistä edes yrittää :(

Vierailija
28.09.2020 |

Pelkään, että olisin jo yli kolmekymppinen kun edes pääsen sisään, siksi en "uskalla" edes alkaa lukemaan pääsykokeisiin. Samoin pelkään, että mitä jos pääsenkin sisään ja pitää ottaa taas hirveästi opintolainaa kun sitä on jo ennestään ihan rutosti kun opiskelin jo yhden tutkinnoin aikaisemmin. Suositelkaa mulle jotain vähemmän ahdistavaa ja pelottavaa opiskeltavaa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskenyt joku hiton ikäkriisi tässä 27 vuotiaana. Tuntuu siltä, että nyt pitäisi olla jo selkeä ura ja liian myöhäistä ryhtyä mihinkään uuteen. Ja tosiaan eniten pelottaa se, miten pärjäisi taloudellisesti jos alkaa opiskelemaan uudestaan.

Vierailija
2/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo sinun pelot on alasta kiinni? Mene töihin jos opiskelu pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkkä ajatus toimeen ryhtymisestä ja vastuunkannosta pelottaa ja ahdistaa noin niin älä edes yritä lääkikseen. Pyydän kaikkien mahdollisten tulevien potilaittesi puolesta jotka eivät ole ansainneet toimintakyvytöntä lääkäriä avuntarpeen hetkellä.

Naistutkimus, kasvatustieteet, kehitysmaatutkimus tai folkloristiikka vois olla sun juttu. 

Vierailija
4/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemustiede, liikuntalääketiede, fysioterapia, toimintaterapia, terveydenhoitaja?

Vierailija
5/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri alkoi opiskella yli 30/vuotiaana lääkäriksi. Pääsykokeisiin vaan!

Vierailija
6/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskenyt joku hiton ikäkriisi tässä 27 vuotiaana. Tuntuu siltä, että nyt pitäisi olla jo selkeä ura ja liian myöhäistä ryhtyä mihinkään uuteen. Ja tosiaan eniten pelottaa se, miten pärjäisi taloudellisesti jos alkaa opiskelemaan uudestaan.

En suostu kuuntelemaan tällaista roskaa.

N28, ylioppilas

Vierailija
7/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En työllisty mun tutkinnolla, koska samanlaisia tusinamaistereita on muitakin työttöminä satoja. Työpaikkoja hyvällä tuurilla ehkä yksi tai kaksi avoinna koko maassa. Per vuosi.

Vierailija
8/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannatta hakea, tietty pitää olla kovasti motivoitunut opiskelemaan pääsykokeisiin. Ehdit tehdä vielä pitkän uran lääkärinä, jos se on sitä mitä haluat. Tiedän lääkäreitä, jotka valmistuneet vasta 4-kymppisinä, joku muu ura ollut ensin ja sitten vasta haettu lääkikseen.

Vierailija
9/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kakaroita lääkäreksi ei. Pitäisi mielummin olla alaikäraja hakuun.

Vierailija
10/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikka, kemia ja biologia on mulle kyllä aina ollut suht helppoja eli siinä mielessä uskon, että voisin ihan pärjätä pääsykokeissa. Masentaa vaan tämä, että olen jo tän ikäinen, niin paljon opintolainaa valmiiksi ja en ole ensikertalainen.

Vierailija
11/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En työllisty mun tutkinnolla, koska samanlaisia tusinamaistereita on muitakin työttöminä satoja. Työpaikkoja hyvällä tuurilla ehkä yksi tai kaksi avoinna koko maassa. Per vuosi.

Kumpaa pelkäät enemmän: työttömyyttä vai opintolainaa?

Vierailija
12/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin sun ikäisenä yliopisto-opinnot. Nyt olen 34-vuotias ja viime vuonna aloitin ammattikorkeaopinnot. Opiskelu on kivaa.

Vierailija
13/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun, samoja tunteita käyn läpi ja itse (lol) 26 ! Aloitin korkeakouluopinnot aivan uudelle alalle tänä syksynä ja huomaan siellä 19-vuotiaiden joukossa yhä miettiväni olenko liian vanha, vaikka tietenkään en ole. Kannattaa rohkeasti vaan tavoitella unelmiasi vertailematta muiden saavutuksiin ja missä vaiheessa ne on saavutettu, koska kaikki me omaa polkua täällä kuljetaan. Sua saattaa kaduttaa pahasti myöhemmin, jos et edes yritä!

Vierailija
14/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina pelottaa enemmän. Työttömänä sentään rahaa tulee sen verran mitä menee. Opiskelijana menee paljon enemmän kuin mitä tulee. Ja tiedän, etten ole sellainen ihminen joka pystyy opiskelemaan jotain vaativaa alaa ja käymään samalla töissä.

Vierailija
15/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42 ja suunnittelen alan vaihtoa arkkitehdiksi. :) Ei koskaan ole liian myöhäistä jos ihan oikeasti lääkäriksi haluat. Kysyisin kuitenkin, oletko ihan varma että tiedät millaista lääkärin ammatissa oikeasti on, ja että todella haluat sitä? Useampivuotinen hakeminen ja päälle pitkä opiskelu = jos petyt, tulet pettymään rajusti.

Vierailija
16/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myöhäistä. Lääkärinä löytyy sitten aina töitä ja palkka on hyvä.

Vierailija
17/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 42 ja suunnittelen alan vaihtoa arkkitehdiksi. :) Ei koskaan ole liian myöhäistä jos ihan oikeasti lääkäriksi haluat. Kysyisin kuitenkin, oletko ihan varma että tiedät millaista lääkärin ammatissa oikeasti on, ja että todella haluat sitä? Useampivuotinen hakeminen ja päälle pitkä opiskelu = jos petyt, tulet pettymään rajusti.

No just sekin pelottaa myös. En voi mistään työstä tietää, pidänkö siitä, ennen kuin on kokeillut. Tällä logiikalla ei pitäisi kokeilla yhtään mitään koska mitä jos ei tykkää. Pitäisi varmaan ryhtyä ihan vaan juoppolalliksi. 

Vierailija
18/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina pelottaa enemmän. Työttömänä sentään rahaa tulee sen verran mitä menee. Opiskelijana menee paljon enemmän kuin mitä tulee. Ja tiedän, etten ole sellainen ihminen joka pystyy opiskelemaan jotain vaativaa alaa ja käymään samalla töissä.

Jos valitset jonkun työllistävän alan, ei tarvitse olla opintolainasta huolissaan. Sehän on yksi "turvallisimmista" lainoista. Enemmän hirvittäisi ostaa vaikka asunto tai auto lainalla.

Vierailija
19/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ajattelet asiaa aivan liian pitkälle. Sillä tavoin tiputkin korkeammalta jos mieli muuttuukin tai homma osoittautuu mahdottomaksi. Kädet vaan saveen, ei se märehtimällä selviä!

Vierailija
20/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu meni 46-vuotiaana.

Jäi eläkkeelle 70-vuotiaana. Aiemmin oli sairaanhoitaja. Tää ei tapahtunut silloin, kun olis e kiintiö, vaan aiemmin.